Demo

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Demo

Příspěvek od Joe »

Myslim, ze QuickStarty su take dema, ake potrebujes. Z tych (mnou) prelozenych:

ASIFRP
DeGenesis

Ine:

http://alternityrpg.net/downloads/sourc ... Player.pdf
http://alternityrpg.net/downloads/sourc ... master.pdf
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demo

Příspěvek od Sammael »

Ajjjj do pekla degenezis, hned sa na to idem pozriet. Taky som bol tym qstartom nadseny ze som ho az nezohladnil ako demo vzor.Som to ale pako :-?
Dakujem joe

Poznamka: Degenezis je asi najlepsi quick start aky som cital , ak by to bolo v slovencine, docitam a idem si to kupit.
Je to definitivne moj vzor
Sice to budem mat kusok obsirnejsie a po svojom ale co ma qs degenezisu naucil:
Rychle dobrodruzstvo, ktore popise nejake templates hracskych postav, popise arcehtyp miesta kde sa to odohrava, a beznu zapletku + npc aby sa zoznamili nielen s nebezpecim ale aj s beznym okolym.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Demo

Příspěvek od Lemmy »

Přesně. DEMO jsem chápal jako Lite nebo Quickstart.

Jako DEMO světa je text příliš krátký a přidávám se k názoru, že málo definující podstatu - chtělo by rozvést pojmy, pokud by mělo jít o DEMO světa.

Sammael:
AD DeGenesis: Kdyby tohle někdo vydal v češtině, taky jdu okamžitě koupit. Pro tvorbu skvělý příklad toho, jak může vypadat a být popsaný hustý svět s vlastní tváří.

Quickstarty od White Wolfa jsou super.

Nevím proč, ale utkvěl mi v hlavě Quickstart pro Shadowrun (myslím, že 3 edici) - ale to je asi spíš tím, že jsem měl tuhle hru docela rád.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Demo

Příspěvek od Alef0 »

Tie Alternity QuickStarty su cisto pravidlove, tam som nic o svete nenasiel.

Degenesis je pol na pol, uvod sveta na tri odseky (!) co som to preletel (inak Joe, pekny layout!) je to zamerane na hraca. K settingu su 4 strany textu, 6 zabera to dobrodruzstvo a styri su o pravidlach.

Odporucam tiez Adventurer's Guide to Eberron. To je stvrtoedicna "komiks"oidna prirucka pre Eberron. 66 stran, na kazdej strane pat ilustracii na odsek textu. Minimalne uvodne obkecy, text drzany na minime (na dvojstranke je odhadom tak pol strany textu, zvysok ilustracie).

Bolo by dobre vyjasnit si, ze o co tu vlastne ide, mam pocit, ze povodne islo o cisto setting, kde system sa napcha az dodatocne. Este stale je to tak, alebo sa nieco zmenilo? Resp. aka ma byt koncepcia? (Mam teraz pocit, ze to nie je jasne, tak by sa autor mohol vyjadrit.)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Demo

Příspěvek od Joe »

(Alef0, dik. Vykradol som pôvodné PDFko, zmazal anglické texty a v Scribuse dorobil nové... Quite ízi pízi)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demo

Příspěvek od Sammael »

Potvrdzujem, ze ide vyhradne o demo settingu, o pravidlach sa pisat absolutne nebude.
Mozno tam bude nacrt o tom ze rasy su aj co sa tyka povolani a samotneho hrania uplne nezavysle, a ze neexistuje nieco ako univerzalne povolania pre kazdeho ale to je asi tak vsetko co sa tyka systemu d20(v dalekej buducnosti by to mala byt verzia d20 ovplyvnena true 20(alebo skor mutants and masterminds systemom)a stvrto edicnymi vytazkami, o ktore si true 20 vyslovene koleduje.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demo

Příspěvek od Sammael »

Takze prvá časť dema bude obsahovo rozdelená takto:
Genezis
Popis situácie eónu apokalypsy
Príbeh jednej z líg

Layout bude obsahovať ilustrácie a poznámky autorov.
$;)

Druhá časť by(by- pretože to ešte nieje potvrdene určite) mala obsahovať
Popis rás:
Alfair
Dvergair
Chymera


Tretia časť a jej obsah vás prevedie troma cechmi
Štvrtá bude tvorená prevažne obrazovími letopismi Edesie
A posledná piata časť bude dobrodružstvo otvorené systému, ktorý si sami zvolíte.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Demo

Příspěvek od Alef0 »

Chapem spravne, ze perioda je styri tyzdne? Teda, ze v aprili je demo hotove?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Demo

Příspěvek od Quentin »

Ja myslel ze po tydnu (tedy celkem 4 tydny)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 3. 2005, 00:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Demo

Příspěvek od Gatts »

Som rád, že tu odznievajú požiadavky na roššírenie DEMA, lebo ja osobne by som rozpisoval do detajlov úplne všetko, pričom ma ale Sammael stále usmerňuje k stručnosti až hriešne skromnej. Samozrejme že potom uniká nielen dej, príčina, zauzlenie ale aj samotná atmosféra...

Sammael : už sa teším keď konečne budeš žiadat niečo typu :" Rozpíš to, rozpíš to sakra!!"
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demo

Příspěvek od Sammael »

Aj tvorcovia O&P su len ludia, maju svoj sukromny a osobny zivot povodne to malo byt stvortyzdnove ale su veci ktore nemozu ani tvorcovia zanedbat, takze opravujem obdobie 4roch tyzdnov a popieram ze to bude az do aprila, zatial to vyzera na koniec februara{ale nieje to potvrdene}.
Ozaj rad by som vam predstvavil spoluautora O&P Gattsa.
Gnatts:Nerozpíš to, nerozpíš to sakra!!" $;)
Najvacsie umenie ako citoval Alefo a mnoho dalsich je napisat vela v male textu
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Demo

Příspěvek od Alef0 »

lebo ja osobne by som rozpisoval do detajlov úplne všetko, pričom ma ale Sammael stále usmerňuje k stručnosti až hriešne skromnej. Samozrejme že potom uniká nielen dej, príčina, zauzlenie ale aj samotná atmosféra...

Sammael : už sa teším keď konečne budeš žiadat niečo typu :" Rozpíš to, rozpíš to sakra!!"
Su spisovatelia, ktori sa vyzivaju v detailnom rozpisovani uplne vsetkeho, lebo ich to bavi. Potom je otazkou, ci je pre nich dolezity citatel alebo nie. Ak citatel nie pre nich je dolezity, nie je co riesit.

Ale ak sa ma pisat pre citatela, tak som zastancom zasady, ze nie je umenim napisat vela, ale malo.

Atmosfera sa da vzbudit aj troma vetami.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Gatts
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 3. 2005, 00:19
Bydliště: Blava ne?

Re: Demo

Příspěvek od Gatts »

pisanie nie je matematika, ak mas co povedat, cim oslovit, nemozes to delit, ci derivovat...

ano, mozes navodit dobru atmosferu aj kratkym textom, ale ked mas co povedat, napisat, preco to skracovat? Piseme snad do novin kde nam bolo zadany request na presne 200 slov?

Alebo chceme vytvorit svet pre hracov, ktori maju pravo aj dovod vediet o tom svete co najviac?

Ako si mozes, Alef0, brat na svoju stranu citatela tak rychlo a jednoducho, cududjem sa. Cudujem sa, lebo citatel slovensky, ci svetovy nebazi len po iba atmosfere, ale bazi po tom, aby mu dana atmosfera dodala motivaciu citat viac, dozvediet sa viac, tuzi prave po tom, co sa za tou atmosferou skryva... Atmosfera ma byt navnada na haciku, ale nie samotnou podstatou. Ak ale za atmosferou bude prd, presne to si aj kazdy dnesny/velmi kriticky /citatel nsimne a nedaruje nam to.

Ak sa Sammael rozhodol spravit Demo na dve strany pri konkretnom riadkovani, velkosti pisma a formate, uplne to respektujem. Ak chce davkovat demo po 4x, a kazdu davku ma presne premyslenu na pocet stran, ci slov, tiez to respektujem. Ale vseobecne tvrdit, ze ponukat (dokonca baziac po komercii) strohy svet, ci uz v deme, alebo v originale, je neohrabane a to nevravim ako tvorca/autor, ale ako platiaci zakaznik, kde si velmi pozorne vyberam co akej firme/autorovi zacalujem. Dnesna doba isto nie je skupa na hry stolne/pc, nie je skupa na ich originalitu dokonca ani na hlbku pribehu ci strhujucu atmosferu. Z doterajsich prispievatol v topicu ocel&plamen nemam ani nahodou pocit ze ide o geniou pera (seba do tohto tiez zahrnujuc) a tak by som ako zakaznik ani ako spoluautor necakal genialnu atmosferu z dvoch stran. Len preto ze nas sem-tam pocti "navstevou" komercne uspesny autor by nas nemalo uvadzat do omylu ze od neho nejakym zazrakom nacerpame jeho genialitu (ak nejaka existuje, lebo byt dnes komercne uspesny este nie je rovno vyzsej kvalitativnej urovni). Takze sme v slucke slabeho zaciatku kopaneho ubohymi forum-reakciami ktore su vsetko mozne len nie konstruktivne a ak tak maximalne davaju navod ako toto forum opustit.

Typicke pre "kratke no atmosfericke" si mozeme vziat basnicky - kde ale vzdy musime rozoberat "co chcel autor povedat?"... aj ked hra tohto typu povinne prenechava priestor na posobenie fantazie GM aj samotnych hracov, nebudem sa vobec cudovat ak pocet hracov, ktori prejdu od dema k celej hre bude tak maly, ako len svet bez ducha, originality, hlbky, ci lesku detajlu len moze dovolit... hraci/citatelia s fantaziou nepotrebuju plateny svet posobiaci dojmom knedle/zemiaku s lacne podnetnou atmosferou, ktora je tak slaba ak je hlavnym pilierom, ved takito ludia si vedia vytvorit vlastne svety na pockanie, preco by ich mala len atmosfera viest dalej? Hraci co tuzia len po atmosfere bez toho aby museli dbat na detail su uz vsetci na MMORPG serveroch, a ti co su chudobni, si isto nepojdu do brlohu ci tesca kupit stolnu hru len kvoli atmosfere... Takze este raz : kolko hier poznate a su zalozene na basnickach? Kolko hier poznate a su zalozene na knihach? Pricom basnicky vo mne vzdy zanechali hlbsi zazitok a silnejsiu atmosferu pocaj aj po precitani, nikdy ma to nemotivovalo tkat na ich zaklade pribehy/svety (s priatelmi sme hrali aj diceless fantasy hry na zaklade rozpravania)... ale kniha aj ked nezanecha tak totalne udernu atmosferu, zanecha naopak fragmenty detailov/ opisy/ fakty, ktore ale uz sluzia perfektne ako nit, ihla a platno... atmosfera je vzduch aka prd a len dia...pardon sammael ho vie zaramovat... my ale nie sme sammael (okrem teba Sammael) a tak potrebujeme nieco hmatatelne, viac ako atmosferu...
Uz si vobec nepamatam atmosferu z citatania Hobita, ale este teraz vidim tie jaskyne, ohyzdov, lukostrelcov, draka ci maly svietiaci mec... este teraz by som si vedel zivo predstavit ziadostivo zhrabnut strucne pravidla kiez-by-existujucej hry a pojal miesto dungeon mastera a viedol po dobrodruzstve dychtiacu druzinu svetom, ktory som taaaak davno cital.

Kedze sme sa tu uzniesli ze nikto z nas nie je genius aby vedel napisat extasy-like kratky text, budeme vsetci veciet ze kratsi text bude na ukor kvality... to je co nas naozaj caka... mensia kvalita ktoru ponukneme, mozeme ponukat
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Demo

Příspěvek od Joe »

Som na tom rovnako ako Alef0.

Menej je pre mňa na 99% vždy viac. To znamená, že keď otvorím Quick-Start (Demo) pravidiel RPG, očakávam stručné vyobrazenie toho, o čo vlastne v príručke/hre ide a prečo vlastne túto príručku čítam (a či by som radšej nečítal nejakú inú).
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Demo

Příspěvek od Bifi »

Gatts, ide aj o účel príručky. Účelom príručky pre mnohých hráčov nie je, aby bola čítaná ako román či zbierka dobrých poviedok. Ty predpokladáš, že hráč RPG si chce čítať. Účelom príručky je ale proste podporiť dobré hranie, nie poskytnúť veľa materiálu na čítanie. Nedostatočné, ale aj nadbytočné či príliš podrobné informácie a informácie nezodpovedajúce tomu, aký štýl hrania hra mechanicky podporuje, vedia narobiť pri hraní problémy.

Hra nemusí poskytovať rodokmene kráľovských rodov, pretože o ne v hre nepôjde. Hra nemusí opísať každý kút kontinentu a každé NPC v hlavnom meste, pretože to GMovi predlžuje prípravu, zväzuje ruky, a škodí možnému vplyvu hráčov na svet. Hra nemusí obsahovať desiatky strán poviedok, pretože je dosť problematické prijímať nových hráčov, ak si to všetko musia prečítať.

Ešte raz - pre väčšinu aktívnych hráčov je účelnejšia taká príručka, ktorá je podľa možnosti štíhla, hutná, dobre štrukturovaná, zrozumiteľná. Dobré príručky kráčajú po krehkej hranici medzi literárnosťou a rýchlou pochopiteľnosťou.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti