KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
-
- Příspěvky: 1788
- Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
- Bydliště: Košice
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: 30. 3. 2005, 00:19
- Bydliště: Blava ne?
Re: KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
No ja som hral (ako väčšina z vás) nespočet RPG hier stolných, aj elektronických, a:
BOLO MI FUK:
1.) či moja postava mala abilities či skills +1, 20, 20000....
2.) či daný creation, či levelup systém bol originánlny, či tuctový, či oštemplovaný (D&D) alebo vymyslený na kolene
DBAL SOM:
1.) či môj level up je adekvátny hrateľnosti (či som na dvadsiatom leveli dvadsaťkrát, alebo aspoň dvakrát lepší, alebo či si tie všetky krásne čísla možem niekam...)
2.) či pri tvorbe postavy môžem dostatočne špecifikovať svoju postavu... nie je to síce na prvom mieste tu, ale isto na to pri každej hre ktorá umožňuje voľnú tvorbu postavy totálne zameriavam moju kritiku
3.) či engine pracujúci s číslami efektívne reaguje na zmeny v štatistikách postavy, čo práve je hlavným prvkom dotvárajúci svet reality zo sveta fantázie... je to veľmi citlivé a vo veľmi málo prípadoch je to dopracované... ale aj porchvné úpravy potešie (ako napríklad penalta ku consitution u halfling, elf v D&D). No zároveň či si hra zachováva svoj balance, aby som mohol zažiť milé prekvapenia typu z reálneho života, kde invalidný dôchodca nožom pacifikuje karatistu s čiernym pásom z karate a boxerskou minuloťou...
Bod tri je dôležitý hlavne preto aby bol hráč schopný predvídať, kalkulovať, ale zároveň aby nikdy nič nevedel dopredu (v D and D na to slúžie cirital hits ale misses, v iných hrách to ma viac schovanú niekedy zaujímavejšiu tvár)
osobne považujem ázijský systém kde sa všetko násobí 1000 za trapný a autorov by som poslal psychológovi na pomoc s pocitom menejcennosti (typicky ázijský problém)... ak mám ja silu 1500 a Jožo má silu 1495, má to význam takto podrobne zaznamenávať iba v prípade že tých 5 bodov bude každý znamenať konkrétny rozdiel medzi mnou a Jožom, čo si viem len veľmi ťažko predstaviť, hlavne ak by som mal vymenovať 800 rozdielov medzi mnou a Ančou ktorá by mala silu 700... preto si myslím že je úplne postačujúce mať silu zaznamenanú ako 15, a Anča 8, lebo percentuálne ide o rovnakú pomerovú hodnotu, no ako autor hry nie som hráčovi dlžný 800 ale len 8 rozdielov...
Ak ste ale skalný fanúšik azijských hier, či ste radi dlžni svojím platiacim hráčom otvorené otázky, veselo považujte môj príspevok za úplne mylný, ste moji hostia.
Keď hráč či DM porovnáva postavy navzájom, je mu jedno či meria rýchlosť v metroch za hodinu, či milimetroch za hodinu, dôležitý je pomer, a ja skrátka nevidím nič krásne v megaločíslach. Naopak považujem za krásny systém Fallout 1,2, kde každé číslo vašej postavy má svoj príbeh.
BOLO MI FUK:
1.) či moja postava mala abilities či skills +1, 20, 20000....
2.) či daný creation, či levelup systém bol originánlny, či tuctový, či oštemplovaný (D&D) alebo vymyslený na kolene
DBAL SOM:
1.) či môj level up je adekvátny hrateľnosti (či som na dvadsiatom leveli dvadsaťkrát, alebo aspoň dvakrát lepší, alebo či si tie všetky krásne čísla možem niekam...)
2.) či pri tvorbe postavy môžem dostatočne špecifikovať svoju postavu... nie je to síce na prvom mieste tu, ale isto na to pri každej hre ktorá umožňuje voľnú tvorbu postavy totálne zameriavam moju kritiku
3.) či engine pracujúci s číslami efektívne reaguje na zmeny v štatistikách postavy, čo práve je hlavným prvkom dotvárajúci svet reality zo sveta fantázie... je to veľmi citlivé a vo veľmi málo prípadoch je to dopracované... ale aj porchvné úpravy potešie (ako napríklad penalta ku consitution u halfling, elf v D&D). No zároveň či si hra zachováva svoj balance, aby som mohol zažiť milé prekvapenia typu z reálneho života, kde invalidný dôchodca nožom pacifikuje karatistu s čiernym pásom z karate a boxerskou minuloťou...
Bod tri je dôležitý hlavne preto aby bol hráč schopný predvídať, kalkulovať, ale zároveň aby nikdy nič nevedel dopredu (v D and D na to slúžie cirital hits ale misses, v iných hrách to ma viac schovanú niekedy zaujímavejšiu tvár)
osobne považujem ázijský systém kde sa všetko násobí 1000 za trapný a autorov by som poslal psychológovi na pomoc s pocitom menejcennosti (typicky ázijský problém)... ak mám ja silu 1500 a Jožo má silu 1495, má to význam takto podrobne zaznamenávať iba v prípade že tých 5 bodov bude každý znamenať konkrétny rozdiel medzi mnou a Jožom, čo si viem len veľmi ťažko predstaviť, hlavne ak by som mal vymenovať 800 rozdielov medzi mnou a Ančou ktorá by mala silu 700... preto si myslím že je úplne postačujúce mať silu zaznamenanú ako 15, a Anča 8, lebo percentuálne ide o rovnakú pomerovú hodnotu, no ako autor hry nie som hráčovi dlžný 800 ale len 8 rozdielov...
Ak ste ale skalný fanúšik azijských hier, či ste radi dlžni svojím platiacim hráčom otvorené otázky, veselo považujte môj príspevok za úplne mylný, ste moji hostia.
Keď hráč či DM porovnáva postavy navzájom, je mu jedno či meria rýchlosť v metroch za hodinu, či milimetroch za hodinu, dôležitý je pomer, a ja skrátka nevidím nič krásne v megaločíslach. Naopak považujem za krásny systém Fallout 1,2, kde každé číslo vašej postavy má svoj príbeh.
RPG sa da, to fakt hej
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
D&D OK, btw Albion od Bluebytu to sa len tak nevidi
Moj Frankenstein: http://www.yoyogames.com/games/show/88991
-
- firestarter
- Příspěvky: 344
- Registrován: 8. 6. 2007, 07:54
Re: KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
pokud jste se teda usnesli, že zůstane u modifikátorů (k čemuž se kloním i já), přepiš to, sammaeli, v tom prvním příspěvku, ať člověk nemusí pročítat 4 strany, aby zjistij, jak to teda je...
jsem zvědavej, co přijde dál
jsem zvědavej, co přijde dál
-
- Příspěvky: 1788
- Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
- Bydliště: Košice
Re: KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
Momentalne sa systemom nezaoberam sustredim sa len na demo a setting
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
-
- firestarter
- Příspěvky: 344
- Registrován: 8. 6. 2007, 07:54
-
- Příspěvky: 5282
- Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Re: KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
Sveta predsa.
Systemov je kopa a kazdy ma rad nieco ine
Ak bude svet zaujimavy skor sa ujme
Systemov je kopa a kazdy ma rad nieco ine
Ak bude svet zaujimavy skor sa ujme
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
-
- Příspěvky: 1788
- Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
- Bydliště: Košice
Re: KAPITOLA c.1- VLASTNOSTI
tak
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
-
- firestarter
- Příspěvky: 344
- Registrován: 8. 6. 2007, 07:54