Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude

Archiv Sammaelova projektu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

FATE vs d20

I kdyz fate predelas jakkoli budes chtit (treba ve stylu fate3). Udelas kompletni seznam dovednosti. Velkou paletu moznych aspektu. Rasove a jine speciality. Nedejboze stunty... Mam pocit, ze to bude porad mnohem snazsi nez delat aplikaci pravidel na d20. Mnohem.

Popsat nejake monstrum v pravidlech Fateu je mnohem snazsi, nez v dnd. Ve fateu se trislovny popis lokace muze mechanicky projevit, coz je taky cool.



Dnd i fate jsou skvele hry. Dnd hraju moc rad a casto. Kdybych ale delal svuj setting (jakoze ted s klukama planuju space operu) tak jedine ve fate.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

Sammael jasne uvazuje v race&class&level ramci. na to FATE vazne nepotrebuje. d20 pozna, o FATE vie minimum.

ak by vysiel z true20 tak by sa ani nejak moc nenarobil. tam su classy (okrem zakladnych troch) len doporucena postupnost brania featov.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Aljen: Souhlasil bych s myšlenkou soustředit se pouze na prostředí a systém nechat stranou.

Je zde ale podstatná záležitost: Sammael si přeje oficiálně vydávat jako ucelenou, plně fungující hru. Takže systém bude potřeba.
A tímto tato myšlenka padá.


Mě se naopak D20 zdá pro hru dobrým systémem, když pominu fakt, že s tím v tomto případě bude práce jako na kostele.
Také si myslím, že je dozačátku vhodnějším systémem, než FATE, který může být pro určitou hráčskou obec, zejména mladší, neuchopitelný.


O Drd bych vůbec neuvažoval :P :
1) nemyslím si že by bylo zrovna vhodný systém pro novou hru, navíc by s tím bylo ještě víc práce, než s převodem do D20
2) Altar = nemožné vydat jako úplně vlastní hru(DrD není žádná otevřená licence)

Sammael: Jasně, uveď jaká má být definice ras. Co je pro ně typické a čím se budou lišit při samotném hraní.

Jinak s tím člověkem je to asi dobře, opravdu by ti při tvorbě mohli vznikat nesrovnalosti, pokud bys ten fakt pominul. A pokud se ti bude zdát, že to řád světa neovlivní, můžeš přece kdykoliv rasu přidat zpět :wink:
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Také si myslím, že je dozačátku vhodnějším systémem, než FATE, který může být pro určitou hráčskou obec, zejména mladší, neuchopitelný.
To rozhodne ne! deti na mddm fate pochopily a hraji uplne bez problemu.
Sammael jasne uvazuje v race&class&level ramci. na to FATE vazne nepotrebuje. d20 pozna, o FATE vie minimum.

ak by vysiel z true20 tak by sa ani nejak moc nenarobil. tam su classy (okrem zakladnych troch) len doporucena postupnost brania featov.
Mas asi pravdu. Normalne bych rekl, ze delat cokoli v d20 neni one-man show, ale ty jsi prikladem opaku. O pouziti nejake jednodussi varianty d20 jsem ani nezauvazoval. (pro me uz je posledni dobou dnd stejne jen 4e. A propo jestli je true20 gamisticka hra, jak muze 4e konkurovat?)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

To ze s tym bude praca ako na kostole mi nevadi :lol: som workoholik O-) a kofeinovy zavyslak :eyecrazy:

No k rasam sa dostanem a budes mat aj znacne rozdieli, dokonca ich idem pisat tento vykend. takze niekdy po uprave fora by mali byt pristupne v tejto sekcii.

Mam Navrh. VYTVORIM niekolko tem aby bol vo fore prehlad.Tema=kapitola. Koly prehladu.

Takze Idem vytvorit TEME- VLASTNOSTI, budem rad ak v tejto teme budeme rozoberat samotny setting a system pre OaP. A v kapitolach samotne pravidla a casti knihy.
Prva tema je vztvorena vola sa VLASTNOSTI.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Quentin píše: To rozhodne ne! deti na mddm fate pochopily a hraji uplne bez problemu.
Ano, to nepopírám. Ale je rozdíl, pokud předáš informace a poradíš jako zkušenější hráč znalý systému a je rozdíl, když si samy hru koupí a učí se ji. Určitě do ní mohou proniknout samy, ale trvá to dle mého podstatně delší dobu, než u klasického class and level.
A propo jestli je true20 gamisticka hra, jak muze 4e konkurovat?)
Nevím, jak je to u True, ale D20 je pro samotnou tvorbu jednodušší oproti 4E licenci (pokud něco takového je, v tom se již neorientuji) již v tom, že Sammael ho zná a D20 je přeložené do češtiny, což už práci samo o sobě usnadňuje. 4E přeložená není, práce navíc.

Jak může konkurovat hra udělaná v 4E hře v udělanou na D20? Já v našich podmínkách nevidím žádný rozdíl. :)
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

naozaj by som to so 4e ako konkurenciou nehrotil. mnoho hier je stale popularnych aj ked su zalozene na starsom modele.
ja osobne by som jednoducho zo 4e dobre veci bezostysne okukal a narazil na klasicky 3.5 style d20 (true20) ramec.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 10. 12. 2008, 10:38, celkem upraveno 2 x.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Jak může konkurovat hra udělaná v 4E hře v udělanou na D20? Já v našich podmínkách nevidím žádný rozdíl.
Ano tiez to takto vidim, mne osobne sa paci d20viac ako je pisany, v porovnani s4e.

ja osobne by som jednoducho zo 4e dobre veci bezostysne okukal a narazil na klasicky 3.5 style d20 (true20) ramec.
ja osobne by som jednoducho zo 4e dobre veci bezostysne okukal a narazil na klasicky 3.5 style d20 (true20) ramec.
Odhalil si moje zamery :-)=
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

(hoci moj osobny pick na system je upraveny Solar system, a momentalne mozno aj nieco na sposob okliesteneho burning wheel ala mouse guard)
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Corvus píše: ja osobne by som jednoducho zo 4e dobre veci bezostysne okukal a narazil na klasicky 3.5 style d20 (true20) ramec.
:clap: souhlas.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 »

Kto prelozi d20? (Praca na rok.)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Ja, knuha sa zacala pisat ide ruku v ruke s prekladom
Preto sa zverejnuje kapitolu po kapitole.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Alef0 píše:Kto prelozi d20? (Praca na rok.)
?... máme oba na mysli tzv. systém referenčních dokumentů pro DnD? Ten je snad již přeložen, ne?

:)
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Presne tak, prave listujem v 4 edicii a zda sa mi system ze najprv rasa, povolanie a potom ability, na prvy pohlad zaujimava, ale otazka znie vybera si postava svoj zivotnu cestu na zaklade toho v com vie ze je dobry? alebo sa jeho schopnosti rozvyjaju tzm cim je?
Otazka: Moze urcit vieru postavz v niektore y boztiev jeho cech?, to co pocuva o bohoch zo strany cechu alebo to je jeho osobna volaba.----na tomto mi velmi zalezi prikonstruovani cechov v zhladom na system.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Kolik lidí jde životní cestou v tom, v čem jsou dobří? Tato otázka může být současně i odpověď. (ne, myslím, že si postava nemusí vybírat svou životní cestu dle toho, že je v něčem dobrá).
A kolik lidí jde životní cestou v tom, čím jsou?
(ne, myslím, že si postava nemusí vybírat svou životní cestu dle svého původu).
Takže za mě - ani na jednu z odpovědí bych neodpověděl přímo.

Myslím si, že záleží spíš na životních situacích a osobním výběru.

Pokud bych z těchto možností ale musel vybrat... nezvolil bych ani jednu možnost.
:wink:

Víra, božstvo, cech... To je složité... záleží pouze na tom, jak to pojmeš. Je spousta možností. Na to není jasná odpověď.
Musím ale dodat toto: ikdyž budeš mít božstvo dané cechem, najdou se členové, kteří mohou tajně vzývat jinou víru (otázka také je, co se stane, pokud to cech zjistí).
Naposledy upravil(a) Lemmy dne 10. 12. 2008, 12:56, celkem upraveno 2 x.
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů