Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude
Oceľ & Plameň - o čom vlastne hra bude
No po niekoľko hodinovej diskusii s Alefom sme sa rzhodli zverejnit nas rozhovor v ktorom sme sa dostali o čo vlastne pojde( riešili sme hlavne to že veľa ludom nebolo jasne co vlastne hrači v hre maju robiť a aka je ich pozicia)
Cely report rozhovoru som prichystal v štyle rozhovoru
Alef0:treba sa sustredit na prehlbovanie idey hry do hlbky,lebo napady su dobre, ale rozsiruju focus,poviem to vulgarne a od podlahy, treba zastavit prival napadov, ktore sa snazia pokryt vsetko
a sustredit sa na to, o com je hra
ci budu undeadi alebo nebudu nie je az take dolezite
lebo to so settingom nesuvisi kriticky
to, ze raz budu, je pekne, na to staci jedna veta
lenze pristup "a este tam dam toto" by som zastavil
kopa ludi v diskusii sa doteraz nedozvedela, ze o com presne ma byt hra
lebo uvideli milion napadov, ale pointa sa stratila
napady si treba pisat bokom
Sammael:Zaklad O&P je liga ktora riesi problemi
ktore urci cisar. Takze hraci vytvoria ligu ta dostane ulohu na ktoru sa bude sustredit.Bude nieklko moznosti:
Krusada(to je jasne de se do valky)
Intrigy(spory medzi cechmi)
inkvizicia(patranie po kaciroch)
poriadok(vsepovanie zakony tym ktory ho neuznavaju a na ktorych sudy nemaju)
atd
Gm po diskusii s hracmi zisti kam sa chce uberat a tym kazda splet hier moze byt ina.Fokus je LIGA KTORA MA POSLANIE(to ovplyvni hru po diskusii gm a hracov) urcia si ako hra bude situovana
Alef:Teda hraci su postavy (bojovnici, wizardi...)su clenimi ligy a questy sa tykaju patrania...?
Sammael:anoa nielen patrania ale aj vojny
Alef:Cize klasicka questoidna atmosfera
Sammael:ano je to zle?
no hraci musia veci a problemi riesit je to na nich
za hranicami sluzia ako cisarova prava ruka, rozhoduju o problemoch, liga mimo ineho aj riesi problemi v okolitom svete
Alef0:zle to samo o sebe nie je, je to de facto klasicky zavedeny styl a la D&D, DM spodobneny v lige zadava questy
Sammael:Ano, seneschal
je majordomo v cisarovom palaci a zastupel
a on im riesi questy takze sa postavy nikdy nenudia
ak si si vsimol OaP dava velky priestor hlavne roleplayu, su tu rasy ako alfair ktory musi hrat to ze casto vidi veci ktory iny nevidia(s fate sa to da)alebo dvergair ktory riesi to ze sa meni atd
Alef0:A tu by bolo dobre navymyslat ukazky questov (to sa spominalo uz davno)
Sammael:No napriklad, nazaciatku možu riesit inkviziciu potom potiahnu do vojny a nakoniec sa stiahnu spat do mesta a budu riesit vnutrocechovske problemi nejaky ten karierny rast
Alef0: Co ak hraci nebudu chciet inkvizicit?
co ked najprv chcu marovat a potom ist do vojny?
Sammael:Nemusia,bol to len priklad, pred zaciatkom hry hraci s gm konzultuju co by chcela ich liga riesit, problemov je vela liga ma na vyber.
Alef0:Toto by bolo dobre niekam napisat, lebo je to major breakthrough. keby sa toto vedelo na zaciatku, vela veci by sa vyjasnilo
Questoidny styl ma vyhody a nevyhody: vyhoda je, ze je to klasicka vec, nevyhoda je ta, ze to chce GMa a je to v globalnom meradle opozerany styl. To len aby si sa pripravil na kritiku
Sammael: Jasne ale vlastne ono to nieje len o questeni po ceste liga naraza na problemi ktore musia riesit sami
Inak sty ligi a toho ze veci musia riesit sami a rozhodovat o nich je vec koly ktorej povazuju dogs za jedno z naj RPG
Alef0:ako si to predstavujes?
Sammael:Mas quest zabit vesticu v meste v ktorom vyvolala vzburu proti vlade, avsak ako prides do mesta naskytne sa problem ze vlada zadrzuje prisun potravin chorim ludom a je na lige ci to bude riesit a ci nie a ako
Alef0:A kto v tomto pripade bude hrat za ligu?
rozhodnutia postav?
Sammael:Ano ich kolektivne rozhodnutie
Alef0:To je klasicka moralna dilema v queste
Sammael:No tak to nakoniec bude o questeni,
nic ine ma ale nenapada stale som hral takyto druh rpg a aj mi to vyhovovalo
ake druhy este su ine ako questenie
Alef0:No to je presne o tom, ze ja mam problem vymyslat nieco, co som nikdy nehral (a ja som takto nepochopil, ako sa ma hrat vampire)
Sammael:Ostavame pri questeni
Alef0:Toto niekam napis
Takze som to aj napisal niektorym, ktory sa snaď o O&P zaujima by snaď mohlo upresniť čo može od tejto hry očakavať.
Cely report rozhovoru som prichystal v štyle rozhovoru
Alef0:treba sa sustredit na prehlbovanie idey hry do hlbky,lebo napady su dobre, ale rozsiruju focus,poviem to vulgarne a od podlahy, treba zastavit prival napadov, ktore sa snazia pokryt vsetko
a sustredit sa na to, o com je hra
ci budu undeadi alebo nebudu nie je az take dolezite
lebo to so settingom nesuvisi kriticky
to, ze raz budu, je pekne, na to staci jedna veta
lenze pristup "a este tam dam toto" by som zastavil
kopa ludi v diskusii sa doteraz nedozvedela, ze o com presne ma byt hra
lebo uvideli milion napadov, ale pointa sa stratila
napady si treba pisat bokom
Sammael:Zaklad O&P je liga ktora riesi problemi
ktore urci cisar. Takze hraci vytvoria ligu ta dostane ulohu na ktoru sa bude sustredit.Bude nieklko moznosti:
Krusada(to je jasne de se do valky)
Intrigy(spory medzi cechmi)
inkvizicia(patranie po kaciroch)
poriadok(vsepovanie zakony tym ktory ho neuznavaju a na ktorych sudy nemaju)
atd
Gm po diskusii s hracmi zisti kam sa chce uberat a tym kazda splet hier moze byt ina.Fokus je LIGA KTORA MA POSLANIE(to ovplyvni hru po diskusii gm a hracov) urcia si ako hra bude situovana
Alef:Teda hraci su postavy (bojovnici, wizardi...)su clenimi ligy a questy sa tykaju patrania...?
Sammael:anoa nielen patrania ale aj vojny
Alef:Cize klasicka questoidna atmosfera
Sammael:ano je to zle?
no hraci musia veci a problemi riesit je to na nich
za hranicami sluzia ako cisarova prava ruka, rozhoduju o problemoch, liga mimo ineho aj riesi problemi v okolitom svete
Alef0:zle to samo o sebe nie je, je to de facto klasicky zavedeny styl a la D&D, DM spodobneny v lige zadava questy
Sammael:Ano, seneschal
je majordomo v cisarovom palaci a zastupel
a on im riesi questy takze sa postavy nikdy nenudia
ak si si vsimol OaP dava velky priestor hlavne roleplayu, su tu rasy ako alfair ktory musi hrat to ze casto vidi veci ktory iny nevidia(s fate sa to da)alebo dvergair ktory riesi to ze sa meni atd
Alef0:A tu by bolo dobre navymyslat ukazky questov (to sa spominalo uz davno)
Sammael:No napriklad, nazaciatku možu riesit inkviziciu potom potiahnu do vojny a nakoniec sa stiahnu spat do mesta a budu riesit vnutrocechovske problemi nejaky ten karierny rast
Alef0: Co ak hraci nebudu chciet inkvizicit?
co ked najprv chcu marovat a potom ist do vojny?
Sammael:Nemusia,bol to len priklad, pred zaciatkom hry hraci s gm konzultuju co by chcela ich liga riesit, problemov je vela liga ma na vyber.
Alef0:Toto by bolo dobre niekam napisat, lebo je to major breakthrough. keby sa toto vedelo na zaciatku, vela veci by sa vyjasnilo
Questoidny styl ma vyhody a nevyhody: vyhoda je, ze je to klasicka vec, nevyhoda je ta, ze to chce GMa a je to v globalnom meradle opozerany styl. To len aby si sa pripravil na kritiku
Sammael: Jasne ale vlastne ono to nieje len o questeni po ceste liga naraza na problemi ktore musia riesit sami
Inak sty ligi a toho ze veci musia riesit sami a rozhodovat o nich je vec koly ktorej povazuju dogs za jedno z naj RPG
Alef0:ako si to predstavujes?
Sammael:Mas quest zabit vesticu v meste v ktorom vyvolala vzburu proti vlade, avsak ako prides do mesta naskytne sa problem ze vlada zadrzuje prisun potravin chorim ludom a je na lige ci to bude riesit a ci nie a ako
Alef0:A kto v tomto pripade bude hrat za ligu?
rozhodnutia postav?
Sammael:Ano ich kolektivne rozhodnutie
Alef0:To je klasicka moralna dilema v queste
Sammael:No tak to nakoniec bude o questeni,
nic ine ma ale nenapada stale som hral takyto druh rpg a aj mi to vyhovovalo
ake druhy este su ine ako questenie
Alef0:No to je presne o tom, ze ja mam problem vymyslat nieco, co som nikdy nehral (a ja som takto nepochopil, ako sa ma hrat vampire)
Sammael:Ostavame pri questeni
Alef0:Toto niekam napis
Takze som to aj napisal niektorym, ktory sa snaď o O&P zaujima by snaď mohlo upresniť čo može od tejto hry očakavať.
No velitelom moze byt samotný Seneschal, platí im žold, su cisarovou pravov rukou čo sa týka jeho záujmov, Liga je družina, ktorá ma pevne stanovený svoj účel.
Takže som sa konečne dostal k tomu aby som sa pustil do pdf verzie knihy a prestal rozvýjat už tak bohate nápady, postujem vam foreword ku knihe a zaroveň oznamujem, že kniha tu bude sice riedko ilustrovana(zatial ) skôr než som oznamil.
Predslov:
Takže, to čo práve držíš v rukách je hra a svet ktorý sa snaží získať tvoju priazeň, určite sa teraz pýtaš, prečo práve Oceľ a Plameň by malo byť to čo splní tvoje očakávania čoby náročného fanúšika Hier rolí, ktorý je obklopený nespočetným množstvom konkurenčných produktov. Máme na trhu stovky variant či už klasických duplikátov Elfov majstra Tolkiena alebo múdrych prastarých drakov, ktorý vládnu svetu nesmiernou mágiou, to už tu bolo a je, prežúvané mnohokrát . Ale prečo vlastne nesiahnuť po populárnych a dlhoročne vyvíjaných svetoch zahraničných vydavateľstiev? Pretože, po prvé Oceľ & Plameň je Slovenská manifestácia žánru, aj keď bola a stále je vyvíjaná v úzkej spolupráci s našimi Českými susedmi. Po druhé, že tento svet nie je prezentovaný silným vplyvom stredoveku, okorenení fantastickými bytosťami, drakmi, rytiermi a mágiou, jednoducho všetkým na čom stavia štandardné generické fantasy. Síce aj v O&P sa všetky tieto elementy vyskytujú, sú ale prezentované rozhodne iným štýlom, mágia nie je veda, je to živá sila, ktorá si hľadá svoj zdroj na ktorý sa viaže, draci sú krvilačné beštie pripomínajúce pradávne jaštery alebo mierumilovné bylinožravce, ktoré sa zdržiavajú v prítomnosti civilizovaných rás, taktiež atmosféra sveta v rozbehnutej apokalyptickej kampani, pripomína viac renesančné obdobie s prídavkom mašinérie poháňanej éterom a ríšu plnú strelných zbraní a rôznych vynálezov, skrátka svet ktorý na základe týchto prvkov ponúka kopu možností. Nálada hry O&P v sebe nesie tajomstvá, je prevažne nabitá hororom, brutalitou, konfliktami a intrigami. Tým chcem naznačiť to , že sa tento svet na rozdiel od iných značne líši svojou dynamikou. Po tretie, že naša hra nečerpá z Tolkienovej vízie a zdrojov , ktoré diela tohto velikána inšpirovali, je viac menej ovplyvnená mýtami a legendami rôznych svetových kultúr a niektorými z menej komerčných až nezávislých svetov, ktoré sa k tebe nedostali . Rozhodol som sa ísť cestou, ktorú si kedysi zvolil on. Takže v tejto knihe nájdete ekvivalent Elfov a trpaslíkov, ale na rozdiel od stredozeme tu vystupujú ako Alfair a Dvergiar a značne sa líšia od jeho vízií, podobajú sa skôr ranným prezentáciám týchto bájnych stvorení. Ani ľudská kultúra a ich vplyv nieje taký dominantný ako v prevažnej väčšine fantasy hier, predstavujú rasu, ktorá populáciou neprevyšuje ostatné a civilizáciu, ktorá bojuje o svoj život ako štvaná zver. A posledný a hlavný dôvod, prečo si O&P zahrať je jej systém , ktorý vám poskytuje väčšie zázemie na prezentáciu rolí a nie len porážanie nepriateľov a honbu za skúsenosťami a bohatstvom. To, že každé rozhodnutie má svoju váhu sme zabezpečili aplikovaním netradičného a úspešného systému FATE. Takže vitaj vo svete plnom zaujímavých destinácií , záhad a rôznych nepriateľov na ktorých nie si zvyknutý, v zemi s bohatou históriou, ktorá sa možno končí alebo popisuje len ďalšiu epickú epochu.Opýtam sa, si pripravený? Ak áno čítaj ďalej, využi s ostatnými hráčmi neobmedzené možnosti ktoré vám Oceľ & Plameň poskytuje a dajte si jedno sedenie na mňa. Existencia tejto hry je vo vašich rukách. Bavte sa.
Peter Scholtz
8. December, 2008
Takže som sa konečne dostal k tomu aby som sa pustil do pdf verzie knihy a prestal rozvýjat už tak bohate nápady, postujem vam foreword ku knihe a zaroveň oznamujem, že kniha tu bude sice riedko ilustrovana(zatial ) skôr než som oznamil.
Predslov:
Takže, to čo práve držíš v rukách je hra a svet ktorý sa snaží získať tvoju priazeň, určite sa teraz pýtaš, prečo práve Oceľ a Plameň by malo byť to čo splní tvoje očakávania čoby náročného fanúšika Hier rolí, ktorý je obklopený nespočetným množstvom konkurenčných produktov. Máme na trhu stovky variant či už klasických duplikátov Elfov majstra Tolkiena alebo múdrych prastarých drakov, ktorý vládnu svetu nesmiernou mágiou, to už tu bolo a je, prežúvané mnohokrát . Ale prečo vlastne nesiahnuť po populárnych a dlhoročne vyvíjaných svetoch zahraničných vydavateľstiev? Pretože, po prvé Oceľ & Plameň je Slovenská manifestácia žánru, aj keď bola a stále je vyvíjaná v úzkej spolupráci s našimi Českými susedmi. Po druhé, že tento svet nie je prezentovaný silným vplyvom stredoveku, okorenení fantastickými bytosťami, drakmi, rytiermi a mágiou, jednoducho všetkým na čom stavia štandardné generické fantasy. Síce aj v O&P sa všetky tieto elementy vyskytujú, sú ale prezentované rozhodne iným štýlom, mágia nie je veda, je to živá sila, ktorá si hľadá svoj zdroj na ktorý sa viaže, draci sú krvilačné beštie pripomínajúce pradávne jaštery alebo mierumilovné bylinožravce, ktoré sa zdržiavajú v prítomnosti civilizovaných rás, taktiež atmosféra sveta v rozbehnutej apokalyptickej kampani, pripomína viac renesančné obdobie s prídavkom mašinérie poháňanej éterom a ríšu plnú strelných zbraní a rôznych vynálezov, skrátka svet ktorý na základe týchto prvkov ponúka kopu možností. Nálada hry O&P v sebe nesie tajomstvá, je prevažne nabitá hororom, brutalitou, konfliktami a intrigami. Tým chcem naznačiť to , že sa tento svet na rozdiel od iných značne líši svojou dynamikou. Po tretie, že naša hra nečerpá z Tolkienovej vízie a zdrojov , ktoré diela tohto velikána inšpirovali, je viac menej ovplyvnená mýtami a legendami rôznych svetových kultúr a niektorými z menej komerčných až nezávislých svetov, ktoré sa k tebe nedostali . Rozhodol som sa ísť cestou, ktorú si kedysi zvolil on. Takže v tejto knihe nájdete ekvivalent Elfov a trpaslíkov, ale na rozdiel od stredozeme tu vystupujú ako Alfair a Dvergiar a značne sa líšia od jeho vízií, podobajú sa skôr ranným prezentáciám týchto bájnych stvorení. Ani ľudská kultúra a ich vplyv nieje taký dominantný ako v prevažnej väčšine fantasy hier, predstavujú rasu, ktorá populáciou neprevyšuje ostatné a civilizáciu, ktorá bojuje o svoj život ako štvaná zver. A posledný a hlavný dôvod, prečo si O&P zahrať je jej systém , ktorý vám poskytuje väčšie zázemie na prezentáciu rolí a nie len porážanie nepriateľov a honbu za skúsenosťami a bohatstvom. To, že každé rozhodnutie má svoju váhu sme zabezpečili aplikovaním netradičného a úspešného systému FATE. Takže vitaj vo svete plnom zaujímavých destinácií , záhad a rôznych nepriateľov na ktorých nie si zvyknutý, v zemi s bohatou históriou, ktorá sa možno končí alebo popisuje len ďalšiu epickú epochu.Opýtam sa, si pripravený? Ak áno čítaj ďalej, využi s ostatnými hráčmi neobmedzené možnosti ktoré vám Oceľ & Plameň poskytuje a dajte si jedno sedenie na mňa. Existencia tejto hry je vo vašich rukách. Bavte sa.
Peter Scholtz
8. December, 2008
Naposledy upravil(a) Sammael dne 9. 12. 2008, 18:55, celkem upraveno 11 x.
Ja som pochopil, ze:
Ano, liga je druzina.
Cisar ci senesal ci kto im dava questy a zold. To je prirodzena pozicia namiesto notoricky znameho "cudzinca v krcme".
Idea je klasicka zauzivana questovacia: rozpravac vymysla questy, hraci ich plnia.
Questovaci sposob ma vyhodu tu, ze je to blizke kompu a je to klasicke, na druhej strane je to uz temer prekonane, plus to trpi tym, ze rozpravac je ten, na kom je vaha celeho pribehu.
Ano, liga je druzina.
Cisar ci senesal ci kto im dava questy a zold. To je prirodzena pozicia namiesto notoricky znameho "cudzinca v krcme".
Idea je klasicka zauzivana questovacia: rozpravac vymysla questy, hraci ich plnia.
Questovaci sposob ma vyhodu tu, ze je to blizke kompu a je to klasicke, na druhej strane je to uz temer prekonane, plus to trpi tym, ze rozpravac je ten, na kom je vaha celeho pribehu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Mám z toho rozhovoru pocit, že Alef chce Sammaelove predstavy príliš vtesnať do svojich škatuliek a škatuľka "klasické questovanie" nie je veľmi nápomocná.
Za užitočné považujem to, že Alef vyzval Sammela na podrobnejšie príklady questov, v tom pokračujte. "Riešiť inkvizíciu a potom potiahnu do vojny" nie je dostatočne konkrétny príklad.
Za užitočné považujem to, že Alef vyzval Sammela na podrobnejšie príklady questov, v tom pokračujte. "Riešiť inkvizíciu a potom potiahnu do vojny" nie je dostatočne konkrétny príklad.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Quest: Liga sa ujima pripadu zavrazdenych detí ktore boli zabite na verejnosti a bez svedkov, temlari tento pripad nestihaju riesit pretoze strazia cisarov dvor na podnet chyrov o tichom a nevyraznom cechu vrahov, konspirujucich voci cisarovmu dvoru, straze dvoru su posilnene a ligi vykonavaju rozne vysetrovania a snazia sa udrziavat poriadok. Tohto priapadu sa ujima liga (hračov, pretoze maju pocit ze to nejako suvysi s tajomnym cechom vrahov) v ceste k uzatvoreniu pripadu im stoji cech zaslepenych zakonodarcov ktory sa snazia riesit zakon mimo sud, pretoze veria v korupciu na najvyssich miestach a milosrdenstvo povazuju za podporu kriminality. dostavaju sa az do kanalizacii mesta, kde narazaju na nemrtveho kovaca, jedneho z nežiaducich a ten im porozprava historku o krysarovy, ktory sa tula nocnou ulicou a hraje na svojej flaute, cim vaby nielen deti.
Quest: Cisar sa dozveda o sampionovy v barbarskej arene, ktory vlastnorucne vyrval abosanovmu behemotovy obe srdcia, o silnom bojovnikovy ktoreho povazuje za idealneho vodcu jeho tazeni na severe, liga v spolocnosti cisarovej gardy sa vidava na nehostinny sever medzi barbarske kmene aby sa v arene stretla s mocnym bojovnikom, problem nastane vtedy ked sa dozvedaju ze tento obor sa rozprava s cudzincami len mecom. Predtym vsak v meste tvorenom z vrakou barbarskych drakkarov nachadzaju grupu starcov, ktory ochranuju miestnu kulturu pred vplyvom rise.
Jeden quest, jedno sedenie, jedna epizoda. Budem sa snazit v knihe dať panovy hry pekne sablony ako namiesat zaujimavu epizodu.
Inak napada ma este jedna vec, k tym rasam myslite ze naozaj hra ubera na care ked je tam viac hratelnych ras? preco? naozaj ma nenapada dovod. Ak su sklbene v jednej atmosfere.(star wars ma 19 ras)a predsa jedno z naj rpg, ja ich budem mat 9 je to naozaj vela? uberie to na niecom, alebo naopak.
Quest: Cisar sa dozveda o sampionovy v barbarskej arene, ktory vlastnorucne vyrval abosanovmu behemotovy obe srdcia, o silnom bojovnikovy ktoreho povazuje za idealneho vodcu jeho tazeni na severe, liga v spolocnosti cisarovej gardy sa vidava na nehostinny sever medzi barbarske kmene aby sa v arene stretla s mocnym bojovnikom, problem nastane vtedy ked sa dozvedaju ze tento obor sa rozprava s cudzincami len mecom. Predtym vsak v meste tvorenom z vrakou barbarskych drakkarov nachadzaju grupu starcov, ktory ochranuju miestnu kulturu pred vplyvom rise.
Jeden quest, jedno sedenie, jedna epizoda. Budem sa snazit v knihe dať panovy hry pekne sablony ako namiesat zaujimavu epizodu.
Inak napada ma este jedna vec, k tym rasam myslite ze naozaj hra ubera na care ked je tam viac hratelnych ras? preco? naozaj ma nenapada dovod. Ak su sklbene v jednej atmosfere.(star wars ma 19 ras)a predsa jedno z naj rpg, ja ich budem mat 9 je to naozaj vela? uberie to na niecom, alebo naopak.
Sammael zpět
Souhlasím s Alefem v tom, že je potřeba jít do základu hry, určit prvotně o čem hra bude a soustředit se při vytváření v hloubce tohoto bodu.
Pokud jde o tu ligu, rozumím. Jen mi ještě není jasné: Je liga prvotně cechem, kde má každý stejný pohled na svět nebo může být každý člen ligy současně členem jiného cechu?
Pak by mohl vznikat problém při spolupráci dvou a více postav z cechů z protichůdnými principy. Jediným pojítkem by bylo to, že jednají společně, protože musí (úkol od "vyššího hodnostáře").
Či jsi cechy v celku vypustil?
Mimochodem, pěkný obrázek. U grafiky bych se také zaměřil na možnou podobu "hráčských postav", nejen démonů a andělů - vystihl bych zejména něco, co je pro tvůj svět typického. Například čaroděje pracujícího s éterem. Palatýna. Či artificera (nenapadá mě český ekvivalent slova) - někoho, kdo pracuje s éterem ve formě vytváření mašin, jako jsou golemové a konstrukti, apod...
Souhlasím s Alefem v tom, že je potřeba jít do základu hry, určit prvotně o čem hra bude a soustředit se při vytváření v hloubce tohoto bodu.
Pokud jde o tu ligu, rozumím. Jen mi ještě není jasné: Je liga prvotně cechem, kde má každý stejný pohled na svět nebo může být každý člen ligy současně členem jiného cechu?
Pak by mohl vznikat problém při spolupráci dvou a více postav z cechů z protichůdnými principy. Jediným pojítkem by bylo to, že jednají společně, protože musí (úkol od "vyššího hodnostáře").
Či jsi cechy v celku vypustil?
Mimochodem, pěkný obrázek. U grafiky bych se také zaměřil na možnou podobu "hráčských postav", nejen démonů a andělů - vystihl bych zejména něco, co je pro tvůj svět typického. Například čaroděje pracujícího s éterem. Palatýna. Či artificera (nenapadá mě český ekvivalent slova) - někoho, kdo pracuje s éterem ve formě vytváření mašin, jako jsou golemové a konstrukti, apod...
No ono to je s ligou ako s pracou, tiez mam v tyme kolegu ktoreho nemusim ale spolocne pracujeme na projekte a snazime sa spolu vychadzat,rovnako to je vlastne aj s ligou, ono cechov je 8 a kazdy ma svoje zaujmi a filozofie, kuju proti sebe intrigy ale individualisti sice mozu byt z protichodnych cechov ale nemusia byt silou mocou nepriatelia,a ak sa nemusia, musia sa sustredit na pracu aj ked budu mat spory pracu dokoncit musia spolocne. Je to cele na hracoch ako rozohraju hru a interne zalezitosti ligy, maju vascsiu moznost na role play.Este viac do hlbky , ako vravieval Denzel washington vo filme philadelphia"povedzte mi to ako malemu decku". Jo lemmy nevymenime si iq? posli mi svoje ak chces na skipp25@azet.sk dame tym chat aj s alefom. Este jedna vec navrh na karierny postup co sa tyka classu pre FATE?
Jo a ako sa vam paci ako je pisany uvod.
Inak btw skusme prebrat nazov pre artificiera, blade dancera a spell howlera v anglictine nadherne pojmi a classi ktore by som rad pouzil, viete pre ne najt nazov v slovencine?
Jo a ako sa vam paci ako je pisany uvod.
Inak btw skusme prebrat nazov pre artificiera, blade dancera a spell howlera v anglictine nadherne pojmi a classi ktore by som rad pouzil, viete pre ne najt nazov v slovencine?
Rozumím.
To bych rád, ale na některé stránky a programy mám z místa, z kterého píšu omezený přístup. ICQ mi například nejde již vůbec.
Úvod je k tomu demu?
Úvod by chtěl hodně upravit - pokud to teda není úvod, který nechceš vydat, ale prezentuješ jen pro nás, abychom byli v obraze.
Jak styl psaní, tak zaměření. Jelikož chceš oslovit všechny potencionální hráče, vynechal bych formulaci fanoušků rolleplaying her. Stejně tak bych úplně vymazal zmiňování Tolkiena. Neporovnával bych vůbec -namísto srovnání s jinými hrami bych jen vystihl v úvodu podstatu tvého světa. To je důležité. Chceš je oslovit protože tvůj svět za to prostě stojí. Atmosféricky - to vtáhne do tvých myšlenek nejlépe.
Chtělo by to asi příklad - to, co prezentují White wolf v úvodech svých her je myslím špička a dobrá cesta k inspiraci. Souhrně je tvorba Vlků výborná k inspiraci pro toto dílo.
Artificer - napadá mě "Konstruktér" či "Alchymista éteru"
Blade dancer - jednoduše "Šermíř". Nebo "Mušketýr".
Spell howler - toto povolání neznám.
To bych rád, ale na některé stránky a programy mám z místa, z kterého píšu omezený přístup. ICQ mi například nejde již vůbec.
Úvod je k tomu demu?
Úvod by chtěl hodně upravit - pokud to teda není úvod, který nechceš vydat, ale prezentuješ jen pro nás, abychom byli v obraze.
Jak styl psaní, tak zaměření. Jelikož chceš oslovit všechny potencionální hráče, vynechal bych formulaci fanoušků rolleplaying her. Stejně tak bych úplně vymazal zmiňování Tolkiena. Neporovnával bych vůbec -namísto srovnání s jinými hrami bych jen vystihl v úvodu podstatu tvého světa. To je důležité. Chceš je oslovit protože tvůj svět za to prostě stojí. Atmosféricky - to vtáhne do tvých myšlenek nejlépe.
Chtělo by to asi příklad - to, co prezentují White wolf v úvodech svých her je myslím špička a dobrá cesta k inspiraci. Souhrně je tvorba Vlků výborná k inspiraci pro toto dílo.
Artificer - napadá mě "Konstruktér" či "Alchymista éteru"
Blade dancer - jednoduše "Šermíř". Nebo "Mušketýr".
Spell howler - toto povolání neznám.
No ono ked tak na to pozeram nie je uvod ale skor dezigner preface, ktory by som v knuhe rad pouzil, uvod bude nieco na styl ww v tom sa urcite zhodneme. Je to moj prihovor k hracom, a ano uvod by mal byt o nieco inom takze to bude slovo dizajnera .
Co sa tyka stylu pisania, naozaj by som privital ak by si mi konkretnejsie napisal co ti na tom nesedi.
Co sa tyka stylu pisania, naozaj by som privital ak by si mi konkretnejsie napisal co ti na tom nesedi.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
S počtom rás je to tak: Buď podporujú atmosféru settingu a vtedy ich nie je treba veľa, alebo je jedným zo selling points hry, že má veľa rás (a setting je kozmopolitná zmeska).
Strašne ale záleží na tom, čo rasy spája, nielen to, čo ich odlišuje. Čím sú všetky tieto rasy v tomto settingu podobné?
Strašne ale záleží na tom, čo rasy spája, nielen to, čo ich odlišuje. Čím sú všetky tieto rasy v tomto settingu podobné?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Tie queaty su velmi putave, ale su podla mna klasicke a dali by sa odohrat aj v inom settingu. Su malo specificke. Ta hra musi byt velmi originalna aby presvedcila niekoho aby si ju zahral. Aby ked budem rozmyslat ci si zahram DnD alebo OnP tak sa rozhodnem pre OnP.
Co sa tyka ras, tak je podla mna vobec nevadi ked ich bude viacej. Nech ich je co najviac a nech su co najspecifikejsie, neobvikle az experimentalne, a zaujimave pre roleplay.
Nie som odbornik len nahlas uvazujem.
Co sa tyka ras, tak je podla mna vobec nevadi ked ich bude viacej. Nech ich je co najviac a nech su co najspecifikejsie, neobvikle az experimentalne, a zaujimave pre roleplay.
Nie som odbornik len nahlas uvazujem.
Co vsetko by ste navrhovali zo zaciatku ilustrovat okrem ras pochopitelne, dnes som kupil tablet na fotoshop kua za 16000 boze co vam poviem , ale drzte palce mozno poviem hustotku ale chcem aby kniha bola minimalne na urovni dnd 4. Davajte mi prosim navrhov este viac aby som mal predstavu co vam nevyhovuje, kniha sa zacala na tvrdo pisat. Avsak vyjde na nete ako beta verzia za ktoru sa zatial neplati a na ktoru budete mat podla poziadania pristup. nebude mat zatial na nu pristup verejnost len kritika rpg fora. Demo bude verejne.
Lemmy mi takymito prispevkami dost pomaha na dizajnovani pdfka. Ak mozte nezdrzujte sa slov a postujte. PISE SA NA TVRDO uz ziadne uvahy co a ako. Betu chcem dat na net do konca januara.Dodej do questů zbraň s mocným potenciálem: éter a steampunkové záležitosti
ano to je ustredna myslienkaCo sa tyka ras, tak je podla mna vobec nevadi ked ich bude viacej. Nech ich je co najviac a nech su co najspecifikejsie, neobvikle az experimentalne, a zaujimave pre roleplay.
ano pracujem na tom a uvedomujem si doleyitost ich prepojenia aj napriek ich odlisnostiStrašne ale záleží na tom, čo rasy spája, nielen to, čo ich odlišuje. Čím sú všetky tieto rasy v tomto settingu podobné?
Dobrá, uvidíme, jaké konkrétní příklady mě v momentě napadnou:
Grafika - obrázky:
- rasy (již si uváděl, dobrou volbou je mít obrázek obou pohlaví)
- symboly cechů a vyobrazení "vzorových členů cechu" (je dobré, pokud budou ve většině lidé, pokud je člověk tvou majoritní rasou)
- příklady postav
- císař a vrchní hodnostáři
- ďáblové/andělé/jednorožci/templáři...
- éter a technologie
- podoba světa (mapa, vzorové město, obrázky různých míst a prostředí)
Popis:
- atmosférický úvod
- popsané definice ras / popsané definice cechů
- příběhy (plus vzorové dobrodružství, vzorové město)
- příklady postav
Inspirace v grafice i stylu psaní u jiných produktů: zmiňovaný WoD, Shadowrun (pokud jde o vzorové postavy a rasy), DnD..
PS: Viz výše, příběhovost i v pravidlech. Pokud popíšeš rasy a cechy slovem jedince těchto konkrétních ras/člena tohoto konkrétního cechu, je to určitě bod k dobru..
Pro příklad toho, co mám na mysli:
http://cbhs.rpgplanet.cz/shadowrun/05%2 ... anismy.pdf
Od strany 13 a výše. Je to sice psáno "na tělo" SR, ale určitě pochopíš, co tím myslím.
Jakýsi krátký příběh před každou kapitolou je také velmi dobrý pro vcítění-se do světa.
Sorry za chaotičnost, píšu, jak mi to lítá v hlavě. Zaměřil jsem se na celek, na DEMO nebude určitě potřeba vše z tohoto.
Grafika - obrázky:
- rasy (již si uváděl, dobrou volbou je mít obrázek obou pohlaví)
- symboly cechů a vyobrazení "vzorových členů cechu" (je dobré, pokud budou ve většině lidé, pokud je člověk tvou majoritní rasou)
- příklady postav
- císař a vrchní hodnostáři
- ďáblové/andělé/jednorožci/templáři...
- éter a technologie
- podoba světa (mapa, vzorové město, obrázky různých míst a prostředí)
Popis:
- atmosférický úvod
- popsané definice ras / popsané definice cechů
- příběhy (plus vzorové dobrodružství, vzorové město)
- příklady postav
Inspirace v grafice i stylu psaní u jiných produktů: zmiňovaný WoD, Shadowrun (pokud jde o vzorové postavy a rasy), DnD..
PS: Viz výše, příběhovost i v pravidlech. Pokud popíšeš rasy a cechy slovem jedince těchto konkrétních ras/člena tohoto konkrétního cechu, je to určitě bod k dobru..
Pro příklad toho, co mám na mysli:
http://cbhs.rpgplanet.cz/shadowrun/05%2 ... anismy.pdf
Od strany 13 a výše. Je to sice psáno "na tělo" SR, ale určitě pochopíš, co tím myslím.
Jakýsi krátký příběh před každou kapitolou je také velmi dobrý pro vcítění-se do světa.
Sorry za chaotičnost, píšu, jak mi to lítá v hlavě. Zaměřil jsem se na celek, na DEMO nebude určitě potřeba vše z tohoto.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti