Oceľ & Plameň

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 3. 12. 2008, 12:45

Přijmi moji omluvu, pokud sem příliš tvrdý. Vím, že jsem silně kritický, snažím se totiž zaměřit na ty tůležité věci jak jen stručně to jde. Chápu, že to je těžké se neustále obhajovat, ale jak napsal Erric: Jako tvůrce světa tě obhajování bude při tvorbě i po možném vydání hry stále provázet. Podívej se například na Altar, kteří stále odpovídají na rozličné dotazy hráčů a snaží se vysvětlovat své postoje vůči kritice...
Sammael píše: Ale prepac neodpoviem ti na otazku preco by to mal hrat, kazdy vie na co ma prave chut, ale teraz uz mam pocit ze svojim dielom dokazem zaujat ak nie teba tak niekoho urcite.
Dobrá, beru a oznávám. Pokud nezaujme jednoho, možná zaujme jiné.
Sammael píše: Navyse mi uplne staci ked si mi napisal ze su tam myslienky ktore sa ti pacia.
Ano, máš tam myšlenky, které bych vyzdvihl, líbí se mi i dokonce jiné, ale pojal bych je jiným způsobem (vysvětlím dále)..
Sammael píše: A predsa len jedna vec, vsimol som si ze mas rad barbarov v jednom prispevku. No u mna su ako visity, takze ked budes chciet rezat nepriatelov hlava nehlava, robit z nich fasirku, a pretahovsat krasne a dive barbarky , tak si aspon zahosujes v niektorej z hier, ktore chcem online tuna na fore spustit a aspon na chvilu sa zabavis v mojom svete sa to jednoducho da. Je nabity emociami.
Jistě, ale dobrého barbara si můžu zahrát prakticky v každé hře a nemusí to být nutně fantasy, jak si také napsal.
Očekával jsem spíš, že napíšeš něco ve smyslu:

Protože můj svět v sobě nese tajemství. Renesanční fantasy ti nabízí spoustu možností. Navíc jsou zde silné prvky steam punku (mašiny poháněné éterem). Můžeš pronikat do tajemství rozličných cechů. Stát proti démonům nebo na jejich straně. Můžeš být čímkoliv chceš. Můj svět je pro hráče svobodný. To je jeho hlavním kladem. Proto by se ti mohl líbit.

:wink:
Sammael píše: Ako to myslis co je zle na tejto forme?4 Jazdci apokalypsi, Satan{abosan} sam a jeho prava ruka?{nahnevany cisar ktory cely zivot v mene boha bojoval za svojich bohov a nakoniec ho zatratia do abosanovej priepasti}. Naviem mne to celkom pride. Ale kolko ludi tolko chuti{ ja uz som sa naucil jednu vec nesnazim sa silou mocou hladat maximalnu originalitu, viac pozeram na to ako to je spravvene, ved uz je na svete tolko toho ze az...}
Tvůj svět jistě nabízí spoustu skvělých možností. Působí to na mě bohužel ale dojmem, jako když pejsek a kočička udělali dort. Je zde všechno možné, ale pro mě to dohromady nefunguje. V jednoduchosti je síla.

Když uvedu příklad, takový Planescape, absolutní směska všech možných světů se může zdát jako nefungující šílenost - přesto je vytvořen a podán takovou formou, že působí skvěle, má svojí krásu a feeling okolo a ikdyž má markantní množství možností a máš zde taky rozličné cechy, řekl bych že.... je jednoduchý... a funguje perfetně.
Je v něm uvedena kosmologie a popis světů a cechů, ale myslím, že působí až jako druhotný prvek. Ten první je zde atmosféra a to je to, co mi zde chybí. Není zde rozpoznatelná atmosféra. Jsou zde dobré nápady i náběh na atmosféru ale jsou přebity dalším pěkným nápadem a další, jinou atmosférou atd.. a v celku se pěkné základní pojetí vyztrácí.

Psal si, že tvůj svět má stěžejní myšlenku, něco z čeho silně čerpá a okolo čeho je postaven.
Co je pro tebe tou myšlenkou, na které budeš stavět? Já zde vidím mnoho takových myšlenek ale nedokážu určit, která je ta základní.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 3. 12. 2008, 13:13

Jen dodám maličkost, nyní budu za hodného poldu :) :

Vím, že si už brutálně zjednodušoval, ale určitě bych se dalšího "zjednodušení" či jak to nazvat nebál.

Také bych blíže "definoval atmosféru".

Pro mě tvůj svět stojí někde na pomezí mezi hrou, která má dobré nosné prvky, ale ve své podstatě nefunguje moc dobře a hrou která má dobré nosné prvky, spád a funguje.

Jsou tu světy, kterých je spoustu a nejsou ničím výjimečné a světy, kterých je méně a jsou něčím výjimečné.
Tvůj svět má potenciál a nebál bych se ho po úpravě zařadit mezi ty druhé - Chce to jenom pořádně doladit a zaměřit se na to důležité.

EDIT: Souhlas s Aljenem s tímto - bod který přidá atmosféře k dobru jsou určitě příběhy.
Alefovo zesumírování je velmi dobré, výstižné. Přidejte k tomu pompu a jednoduchý atmosférický popis a vyjde vám to, co si představuji pod pojmem popisný trailer. :)

PS: Nic mě neodradilo, byl jsem jenom na obědě $D
Naposledy upravil(a) Lemmy dne 3. 12. 2008, 13:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 3. 12. 2008, 13:37

Lemmy, hmm neviem cim zacat.
Myslienka a to nacom staviam je to ze zacala vojna a nie hociaka, v tejto vojne nemusis len dostat gulku do hlavy, mozes prist o dusu alebo zomriet v hroznych bolestiach pri tom ako sa na tebe bude ukajat nejaky demon. Zautocilo najhorsie zlo ktore v sebe nema ani kusok dobra a ktore nepresvedcis. Ludstvo je nesmierne vylakane a nastupca cisara ktory si nieje sam sebou isty, vytvara nezavisle ligi aby udrzal humanitu ako tak po kope, vytvoril si taku instituciu aby mal v risi vacsi prehlad a mohol konat co najrychlejsie. Atmosfera su intrigy, hladomor mimo mesta a v slabsich stvrtiach a vojna.

Dalsia vec je, rad privitam nejake navrhy co a ako , pretoze som na celu pracu sam, mam par kamaratov ktory mi pomozu ale nie so samotnym systemom a uz vobec nie s tym ako sa to bude chovat ako hra. Doleyite je to ze som na to sam, preto sa nechavam ovplyvnit dobrymi napadmi a spravne argumenty si dokayem pripustit ale niektore su uz aj na mna dost. Vyskrtat 90 percent ras nemienim , a vypustit eter a esenciu tiey nie.\

O btw PLANESCAPEE. Tak o nom mi nemusis hovorit, ten dobre poznam a milujem ho, vlastne chageling a planescape povazujem za najviac broken rpg v mojom zivote. No dolezita atmosfera je aj v krasnych ilustraciach planescapeu ktore ukazuju ze to o com autori pisu sa naozaj da predstavit.
A to je jedna z veci ako tak gulas vies dat atmosfericky do kopi. To je to ako to chcem ako sa vravy zocelit ja. Gulas sa mi aj paci lebo viem ako atmosfericky do seba zapada ten moj. A niekedy pisem ako hotentot preto sa ti moze zdat ta praca kusok chaoticka ale ked si pozorne precitas text sveta co som fukol na zaciatok temy prides na to ze to chaoticke nieje naopak zaklad je velmi jednoduchy. Alef to dokonca v jednom z prispevkou perfektne zhrnul.
Naposledy upravil(a) Sammael dne 3. 12. 2008, 13:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 3. 12. 2008, 13:43

Sammael, to, že postuješ herné videá nič nemení na tom, že Tvoja herná príručka nebude mať animáciu, epickú hudbu, meniace sa osvetlenie, strihy a rôznu dynamiku pohybu ako má film. Pravidlá pre vytvorenie atmosféry sú úplne odlišné pri písaní textu ako pri točení filmu. Na trailery zabudni. Úplne zabudni. (Môžeš uvažovať s trailerom ako animovanou reklamou, to áno, ale nezamieňaj si to s hrou či jej písaním.)

Rovnako by som na Tvojom mieste nepostoval obrázky ako si to v tejto téme spravil Ty. Chceme vidieť niečo, čo si urobil Ty. Chceme vidieť to, čo považuješ za kúl a super, ale prenesené do textu. Kompilácia z netu posťahovaných obrázkov s nadpisom "aha, aká bude moja hra kúl" nikoho nenadchne.

Že máš profesionálneho spisovateľa je síce fajn (aj keď neviem v akom rozsahu bude na Tvojej hre pracovať), ale nemôžeš očakávať, že budeme nadšení ešte predtým, než niečo pekné vytvoríš. To je akoby mi niekto dal do ruky výťah zo scenára a opýtal sa ma, čo hovorím na herecké výkony. No, nič, lebo som žiadne nevidel.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 3. 12. 2008, 13:47

To bifi. Priznavam ze trailery niesu dostatocnym prirovnanim, takze uz nic take nepostnem.
Dalsia vec je to ze tento prispevok co som dal na zaciatku mal byt o tom ze ti tam nenajdete nieco fakt zle co vam je tam nelogicke a nesedi vam tam. Jednoducho prediskutovat myslienku.
Rozhodne nechcem aby ste tu jasali nemate vlastne nacom, len s vami kedze sa s nikym inym skusenym radit nemam tu prilezitost, chcem prebrat co vam na myslienke nesedi a co mam posilnit a ci to uz ma dobry zaklad aby som tomu vdychol zivot

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 3. 12. 2008, 13:55

Zatiaľ to je veľmi všeobecné a nekonkrétne. Nemám sa k čomu vyjadriť.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 3. 12. 2008, 13:57

OK.
Hm, a hned to působí lépe, když to napíšeš takhle jednoduše :)

Takže stěžejní prvek bychom měli.
Vygradoval bych tu depresivní a špinavou atmosféru začínající války, beznaděje... jednoduše temnoty. Co nejvíc to půjde. Může z toho být dobrá dark fantasy.

Částečně souhlasím s těmi rasami s Aljenem. Osobně bych pro hráče doporučoval pouze lidské rasy, ale pokud trváš na tom, aby si mohli zahrát i za jiné, doporuči cca tak 4 rasy pro hráče celkem. Barbaři jsou ve své podstatě lidé. Ostatní rasy mohou figurovat v tvém světě (ponechal bych je tam), ale nehnal bych to do takových výšin co se týká počtů - jednoduše řečeno jako potvory v bestiáři. To samé u gild: 4 nebo 5 gild by mohlo bohatě stačit :roll:

S čím s Aljenem nesouhlasím, je éter - to je jedna z věcí, která mě na tvém světě zaujala. Ponechej éter alespoň v základní koncepci, to je dobrý nápad.

Celkově si myslím, že pokud to jednoduše srneš pouze na:
Atmosféra temnoty
Cechy (4-5)
Éter
..
Tak to bude bohatě stačit.

PS: Pokud potřebuješ systém, rád doporučím dobrý, "málopravidlový" :wink:

EDIT: Plus bych vypíchnul to příběhovost. To je to, co tu myslím zmiňujeme všichni kritici :roll:

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen » 3. 12. 2008, 14:20

ok co je pre mna zatial nejasne... naco tolko ras?
aky maju vyznam v tvojom settingu okrem high-fantasy coloru?
aky je ich vztah a ludi, demonov, anjelov?
su to len ludia s inou fyziognomiou alebo su fakt odlisni (podobne ako su odlisne rasy v Burning Wheel)?

EDIT:
ad eter: a specialne ta esencia - nevidi sa mi to zatial nijak zvlast zaujimave. Jasne je to color. A niekde tam je zamienka utoku demonov, ale inak nic speci. Nevidim proste ziadnu skodu v tom ak tam esencia nebude (ok eter kvoli fantasy settingu asi chce zostat)
Naposledy upravil(a) Aljen dne 3. 12. 2008, 14:35, celkem upraveno 2 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 3. 12. 2008, 14:20

:think: Jak o tom přemýšlím:

Pokud je armáda temnot nenávratné zlo a válka se jeví již odzačátku jako předem prohraná, cechy nakonec budou muset spolupracovat, aby "lidstvo" mělo alespoň nějakou naději na přežití. Takže je otázka zda je do základní hry vůbec dodávat. Určitě můžou být pěkné a k žánru spadat svou "dekorativností", ale možná bych polemizoval, zda je dát do základního konceptu světa s určením jaké cechy to budou a jak se budou projevovat.

Nepřijde mi to příliš důležité - navíc by si získal svobodný prostor. Každý vypravěč, který by hrál se svou družinou v tvé hře by si mohl podobu takovýchto cechů určit, pokud by je tam chtěl.

Takže by stačila pouze malá zmínka v popisu světa o jakýchsi tajných ceších (což by sedělo k pojetí světa, když přihodíme paranoiu a nedůvěru) a již by bylo na vypravěči, jak s tímto naloží.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 3. 12. 2008, 14:24

Aljen píše: naco tolko ras?
aky maju vyznam v tvojom settingu okrem high-fantasy coloru?
aky je ich vztah a ludi, demonov, anjelov?
su to len ludia s inou fyziognomiou alebo su fakt odlisni (podobne ako su odlisne rasy v Burning Wheel)?
Jasně. Toto jsou dobré otázky pro další určení, jak budeš svět koncipovat.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 3. 12. 2008, 15:04

Vygradoval bych tu depresivní a špinavou atmosféru začínající války, beznaděje... jednoduše temnoty. Co nejvíc to půjde. Může z toho být dobrá dark fantasy.
Ano to bol povodny zamer. Bude tomu odpovedat design a ilus.
Barbaři jsou ve své podstatě lidé.
Barbary boli prvy, potom prisly jednorozci ktory reformovali svet a naucily barbarou ako naviazat na svoju dusu esenciu, Aby sa z nich staly tvorivejsie a civilizovanejsie bytosti, stvoril ludi. Po tychto udalostiach sa tyto jednorozci(ktory edesiu opustia )vracaju v podobe aspektou na pomoc ludom.A rafael, hlavny jednorozec uvazuje ci ludi obdary nadludskou mocou(to je priestor pre gm, ktory sa rozhodne ci ano alebo nie. Ludska esencia (tym zaroven odpovedam ze esencia ostava laka demonov, je to to co ich prilakalo do edesie. Ludia hraju bud bytosti ktore su az priliz mortal alebo hraju silne magicke bytosti(o tom rozhodne gm).

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 3. 12. 2008, 15:10

Nechceš tých jednorožcov premenovať?
http://unicornmark.webz.cz/
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 3. 12. 2008, 15:14

text dokoncim este a na odpoviem obsirnejsie len sa musim venovat mojej polovickee
To BIFI - nie(vzdavam tym hold)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 3. 12. 2008, 15:16

Bifi píše:Nechceš tých jednorožcov premenovať?
http://unicornmark.webz.cz/
Toto je taky jedna k dobru. Pod jednorožcem si každý představí... jednorožce. $D

Chtělo by to jiný název. Něco, co má zvuk. A když už máš tu Edésii a co třeba rovnou Edésané

EDIT: Původ ras je sice zajímavě pojatý, ale toto mi je jako hráči i vypravěči celkem k ničemu. Legendu stvoření bych nechal stranou... na vypravěči, ať si zvolí sám, pokud jí tam bude chtít dodávat. Pro hru a koncepci není až tolik důležitá.

Navíc se mi moc nelíbí $D

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10250
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 3. 12. 2008, 15:37

Alef0 píše:spolocnost, kedysi vyvinuta (=> renesancny feeling) sa ruti do zahuby.
Já bych se zeptal na to, proč se to jmenuje Renesance a co je ten renesanční feeling (to, co Alef napsal nahoře nemá s renesancí společného nic). :think:

Jednorožce jsem už urgoval předtím - ten název prostě všem (jak už je vidět v téhle debatě) bude evokovat toho klasického a ty stejně u každého příspěvku musíš psát, že tvůj jednorožec není ten klasický. To podle mě není vzdání holdu, ale kontraproduktivní prvek jak prase.
Sammael píše:Arkania som nazval bez akehokolvek vplyvu okolia...Takze to nechcem menit je to pekny termin a zvykol som si nanho
Pokud to chceš vydávat, tak tohle bude docela problém.
Že sis na něj zvykl bude těžko dobrý argument před soudem, pokud tě autoři Das Schwarze Auge zažalují za porušení autorských práv.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host