NOVY SETING

Archiv Sammaelova projektu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen »

Zrejme si nepochopil Sammael co Alef0 hovori.

Ide o to ze rozhodnutie co je dobre/zle je cisto na GMovi.
a ak to nie je B/W setting tak je to ku#va tazke.
GM moze vlastne riesit tuto otazku ako si z brucha vymysli a hraci nemozu pindat pretoze v sedivom svete ... ma pravdu GM (a aj hraci).

Takze GM ich bude shiftovat k demonom / anJelom ako sa mu zachce
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

aj v jednom aj v druhom pripade dostanes temny bod, tvoje trozhodnutie obetovat nieci zivot a pripravit ho on viaze zlo. je dolezite takejto situacii predist, a ked sa uz stane hocktore z tychto rozhodnuti kladne nikoho neovplyvni neviem ci presne viete o com pisem ale skusim uviest priklad anakina skywalkera, ked mu zabili matku, vyvrazdil celu osadu tuskenov.
No ci uz obetuje sestru alebo svojich priatelov je to zle, ale situacia mu na vyber nedala.
Uživatelský avatar
Mrcek
Příspěvky: 228
Registrován: 3. 8. 2007, 14:08
Bydliště: Asi Brno...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mrcek »

to není dobré, protože dostane černý bodík za obětování jednoho člověka a stejný černý bodík, se stejnou vahou a důsledky, za obětování, řekněme 4-5 lidí... Teoreticky by morální povinnosti velely neobětovat sestru, takže pokud ji obětuje, tak je to větší přečin, podle mě, jak obětovat 5 kumpánů (pokud se mě sestra v minulosti nepokusila třeba zabít...)

EDIT a těžko v případě rodiny argumentovat tím, že lepší jeden mrtvý, než 5. To jiný příklad, třeba bych si měl vybrat mezi jedním a pěti neznámými lidmi, to bych potom neváhal a obětoval bych jednoho místo pěti, a v tomto případě bych nemohl dostat černý puntík...
Můžeme si vymyslet šokující vizi světa, ve kterém holkám narostou v kundičkách jedovaté zuby a vymyslíme si vizi světa obráceného naruby a vizi světa, ve kterém se zviditelní hnědá hmota vesmíru a vizi světa… doplňte sami.
Ondřej Neff
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Hmmm uz je toho dost, su nejake navrhy? je to tak zle aby o tom rozhodoval gm alebo bude musiet byt spisana nejaka sablona podlaktorej sa tieto body udeluju. No je vacsie zlo obetovat 5neznamych ludi ako sestru, naviaze sa za 5ludi predsa viac bodov ako
za obetovanie jednej. Inak pre aku vekovu kategoriu to je nebudem uvadzat ale rozhodne tambude horror a erotika, hovorz vam nieco magazin heavy metal? Cerny puntik za obetovanie jedneho dostanes vzdy, nemas pravo vyniest rozsudok smrti to uz predsa vravel sfajceny Gandalf hobitovy
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

spisana nejaka sablona podlaktorej sa tieto body udeluju
bad idea.
Cerny puntik za obetovanie jedneho dostanes vzdy, nemas pravo vyniest rozsudok smrti to uz predsa vravel sfajceny Gandalf hobitovy
ak niekoho drzis na lane lavackou a niekoho pravackou, a vies ze ak jedneho nepustis, tak zabijes oboch lebo oboch urcite nevytiahnes a uz ta bolia ruky je naozaj 'zly cin' ked jedneho z nich pustis?

ja by som cely koncept zlych/dobrych bodov udelovanych GMom zavrhol.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Mrcek
Příspěvky: 228
Registrován: 3. 8. 2007, 14:08
Bydliště: Asi Brno...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mrcek »

asi tak, ty body tam nejsou dobrým prvkem, nebo by mohly být, ale jen v situacích, kdy postava opravdu nějak poruší morální zásady, popř. zákony. Jakože v souboji zabije někoho a potom ještě znetvoří jeho tělo, to je situace na černý bodík, a naopak, pokud postava dá všanc svůj život, aby zachránila neznámou (podotýkám NEZNÁMOU) osobu a přežije to, myslím ti postavu, ne tu unknow person, tak by měla dostat bílý puntík (nebo co je opak černých puntíků). A nezáleží na tom jestli ta neznámá osoba přežila nebo ne, jde o to, že postava dala všanc svůj život za někoho, kdo jí mohl být dost dobře lhostejný. Podle tohoto se podle mě určují dobré a špatné skutky.

EDIT i když mi ty puntíky připomínají první stupeň an základce :-)
Můžeme si vymyslet šokující vizi světa, ve kterém holkám narostou v kundičkách jedovaté zuby a vymyslíme si vizi světa obráceného naruby a vizi světa, ve kterém se zviditelní hnědá hmota vesmíru a vizi světa… doplňte sami.
Ondřej Neff
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 »

Uz my tu sa nevieme dohodnut na objektivnom rieseni tohto sestersko-rodinneho problemu. Myslis, ze co sa stane pri stole, ked DM rozhodne tak alebo onak? Myslis, ze co sa stane, ked sa hraci dozvedia, ze nech robia, co robia, puntiky dostavaju tak ci tak a vlasy im cerveneju a rohy na hlave pucia? (Nastane rozcarovanie a deziluzia, o tom je nejeden clanok.)

Sablona tomu tiez nepomoze, lebo bud hraci alebo GM budu pichat svojim neostrihanym nechtom do niektoreho z jej bodov.

Imho je tu opat problem toho, ze sa chce tam narvat vsetko. Rozpravocka, kde zly dracik zozral dobru staru mat, ktora ho potom hodila do pece, je akceptovatelna. DM aj hraci vedia, ze cerveny drak = zly. Hrdina = dobry. Vsetkym su jasne alignmenty. Draka zabit. Hrdinu nechat.

Lenze horor, noir, a ostatne nerozpravkove zanre su v tomto totalne ine. V realnom fantasy ma drak svoje zaujmy a hrdina svoje. Ziadny z nich nie je implicitne dobry a ziadny z nich zly. Co ak je _hrdina_ zlodejom, ktory napadne, zabije a okradne draka leziaceho v diere?

Tu nie je inej cesty, len sa rozhodnut. Bud budem hrat rozpravkovo ako D&D, kde je vsetko jasne, pridelovat cierne puntiky ("ty si zabil staru mat, ty nehanebnik, tu mas chlpaty chvost!") za nedodrziavanie alignmentu.

Alebo nebudem hrat na dobro-zlo. Budem ho ignorovat. A nebudem davat cierne puntiky, pretoze tie tlacia svet do dobra-zla a nutia hraca byt niekde, kde mozno nechce byt.

Nehovoriac o tom, ze sa _urcite_ vyskytne hrac, ktory sa zacne sapat po ciernych bodikoch (videl som ich hordy), pretoze mat parohy a vrazdit stare matere je imidzovejsie ako mat belasy anjelsky pohlad a vlasy ako Astar Serna.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Tu transformaciu na aniela a demona royhodne nechcem zavrhnut, a ako inac by si to dalo riesit a dalsia vec je pre mna dolezite aby hraci za svoje skutky nieskly naozaj zodpovednost. A body su podla mna v poho aj akcne puntiky v niektorych hrach su jak zo zakladnej? a co je na tom tak zleho ked gm bude rozhodovat aka energia sa na esenciu postavy a v akej intenzite naviaze? Mrcek prinasa zaujimavy napad udelovat toieto body iba v niektorych zavaznych pripadoch.
Prosim s distribucioiu bodov mi pomozte ak niekto mate dobrz napad privitam ho vase argumenti ma zacinaju presviecat ale rozhodne od tohto napadu nechcem opustit prehrizme sa cez to a navrhnime co by bolo idealne a neberme to ze budu me gm a hracmi niekedy konflikty, je to nedielnou sucastou a vela systemov sa tomu nevyhne a rpg je predsa casto o improvizacke ci nie?
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Inak to s tou starou a drakom mal byt zart od rozpravky som uz ubehol a priklonil som sa k noiru, ale celkovo premena na anjela a demona sa mi zda byt cool prvok neskusime sa cez to preluskat? nie je to vyzva<
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 »

Inteligentni hraci budu za svoje skutky niest zodpovednost aj bez puntikov.

Tych zvysnych nezachrani nic.

Cierne puntiky su v Star Wars, neviem ako to tam funguje.
a co je na tom tak zleho ked gm bude rozhodovat aka energia sa na esenciu postavy a v akej intenzite naviaze
Precitaj vyssie prispevky este raz a zamysli sa este raz.

Mas moralnu dilemu, koho pustis do priepasti.
moznost A: pustis jedneho, lebo sa rozhodnes ako sa rozhodnes. DM si mysli, ze si mal pustit druheho a kedze je autorita, mas cierny puntik. Hrac je smutny, lebo s DMom si to nevyhada a to hlavne preto, ze ani nevie, ze ma puntik.
moznost B: ci pustis jedneho alebo pustis druheho, dostanes puntik. Hrac je smutny, lebo zisti, ze jeho rozhodnutie bolo len virtualne a navyse dostal cierny puntik.

Opakujem: BUD sa rozhodni, ze svet je ciernobiely a GM a hraci VZDY su na rovnakej linii o tom, co je dobre a co zle.

Alebo sa vykasli na puntiky. Puntiky, alignmenty a podobna haved su prvkom, ktory pri striktnej intepretacii podla mna napacha viac skody ako uzitku. Stvrtoedicne D&D ich znacne zvolnilo. Eberron ich ignoruje totalne. Nemaly pocet postarsich hracov ich ignoruje (priam povazuje za blbost.)
neberme to ze budu me gm a hracmi niekedy konflikty,
Toto je vec, ktora je z historie a skusenosti zdrojom sporov, ved to bolo vidiet uz tu.

Okrem toho, co sa stane, ked postava bude spiet k demonovi? Aky to bude mat zmysel? Bude mat len rohy a chvost? Bude mat nebodaj nejake vyhody? Zhasnu sviecky, ked bude behat po chrame?

Skus napisat priklad nejakej fiktivnej postavy vo fiktivnom pribehu a body v pribehu, ked akoze dostavala tie puntiky.

To mi totiz pripomina Neverwintra, kde si dostaval hlasky ako "Your alignment has shifted X points towards evil", ale na celkovy herny dojem to nemalo ziadny vplyv.

Lebo sa mi zda, ze sa toho nechces vzdat nijak a mat oba pristupy, aj ked sa to imho neda.

Inak podla mna je dobrou cestou pri kazdom elemente pribehu ci systemu zvazit, ci naozaj je potrebny. Ako kdesi ktosi pisal hold your ideas lightly. Zahadzovat je tazke, ale treba sa prekonat.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Mytko
Příspěvky: 1191
Registrován: 6. 5. 2005, 18:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mytko »

Sammael píše:...
Mohol by si sa napriklad inspirovat hrou http://en.wikipedia.org/wiki/Pendragon_ ... ying_game)

Postava je charakterizovana trinastimi dvojicami charakterovych crt:
odvaha <-> zbabelost
stedrost <-> lakomstvo
dovercivost <-> podozrievavost
skromnost <-> pycha
striedmost <-> pazravost
...

Kazda charakterova crta je v rozsahu 0-20, pricom sucet hodnot jednej dvojice je vzdy 20. Ked stupne odvaja, klesne zbabelost (a naopak).

O ziadnej crte sa neda obecne povedat, ci je dobra/zla. Pre urcite spolocenstva (kultury) je vsak definovane, ktore crty povazuju za "cnosti" a teda urcuju aj ocakavany model spravania. Jedinec, ktory sa sprava podla tohoto modelu je danou spolocnostou povazovany za "dobreho" (dobry rytier, dobry krestan, dobry pohan, ...). Cim vacsi je prienik medzi uznavanymi crtami v jednotlivych spolocenstvach (kulturach), tym lepsie tieto spolocenstva spolu vychadzaju.

PS: podla mojich skusenosti je lepsie, ak o posunoch v crtach rozhoduju hraci medzi sebou (a ja ten cas aspon mozem vyuzit na premyslenie dalsej sceny).
Naposledy upravil(a) Mytko dne 28. 11. 2008, 16:46, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

pokusim sa vam priblizit ako tieto body funguju v star wars
no anjel a demon maju vlastne schopnosti a nema uz nic spolocne s postavou ktoru hral. Je uplne deformovany a absolutne ovplyvneny ziarov alebo demonickou symetriou.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

To mytko perfektne urcite si to pozriem. A pendragon mam rad.Hmm super je napad co povazuje spolocnost. co za dobre povazuje spolocnost sice nema u mna miesto ale moze to byt ekvivalent toho co povazuje za dobre eter ktory sa na dusu viaze ci uz nabity dobrou energiou alebo demonickou.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen »

no prosim takze Eter je meradlom dobra/zla

takze spravis tabulku a stupnicu ako sa na to Eter pozera nie?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael »

Dobre ujasnim to volny eter sa viaze na ludsku energiu, pripadne na dusu cloveka v pripade ludi a vytvara tak esenciu. Esencia podla toho ako sa osoba chova na seba viaze ziaru, energiu vyzarujucu z eterickeho vesmiru{nieco ako nebo} a naopak energiu zvanu demonicka symetria{ktoru vyzaruje abosanova priepast}, prebitok takejto energie dokaze deformovat .

no prosim takze Eter je meradlom dobra/zla

takze spravis tabulku a stupnicu ako sa na to Eter pozera nie?

Oh btw ked niekto sa chce demonom stat ktomu to tam je je to plne hratelna postava aniel tiez, ale co v pripade ked jedna postava z grupy sa stane anielom a jedna demonom. fuuuuuuuu musim to prekusat musim oprasit prirucky star warsu a pozriet to ako to oni riesili ja uz si to nepamatam, ale viem ze dobro a zlo fungovalo dobre.

je to vysmech alebo navrh napadu?
Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti