Hladam kolegov na spolupracu pri dokonceni herneho sveta

Archiv Sammaelova projektu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 11. 2008, 11:01

Dobrá, takže s dovolením přesouvám do Kreslicího prkna k ostatním projektům.

Sammaeli, díval jsem se, ale žádného Sammaela zaregistrovaného nemáme. Nejdřív se tedy prosím zaregistruj - odkaz by měl být vpravo nahoře. Normálně by se registrace ještě potvrzovala přes email, ale to jsem dočasně vypnul, takže ihned po registraci by mělo být možné se přihlásit. Okýnka pro přihlášení opět na hlavní straně. Kdybys měl nějaký problém, piš na jpe(zavináč)razdva.cz a já ti poradím.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1774
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 18. 11. 2008, 12:10

Psik a macicka? to akoze roznorodost je podla teba zla?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 11. 2008, 12:14

Asi chce povedať, že nekoherentnosť a absencia nosnej myšlienky či atmosféry je podľa neho zlá. Neviem si predstaviť dobrodružstvo s extremistickými working class gnómami, bohémskymi trpaslíkmi, anjelmi, nahulenými kentaurami, upírmi a Sláinem inak ako totálnu frašku. Ale ak to dobre podáš, možno sa to dá...
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 18. 11. 2008, 12:55

ano Bifi to napisal vystizne.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1774
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 18. 11. 2008, 13:18

No napisal som to len okrajovo, no ale je to fantasy mojimi ocami, a ono ako celok to posoby scelene, ved aj warhammer ked sa na to pozries je warhammer ale ras je tam vela a su tiez roznorode , predsa kolko ludi tolko chuti a nieje pritazlive ked su rasy roznorode o nieco ine ako ostatne a predsa ma to cele jednu atmosferu?.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 11. 2008, 13:56

Warhammer? Myslíš WFRP 1e alebo 2e? Či nebodaj WFB, ktoré majú úplne odlišnú "príchuť" než WFRP? Navyše, rasy Warhammeru majú čosi spoločné: všetky vzájomne bojujú, prípadne všetky spolu bojujú proti Chaosu. To je základný zjednocujúci element estetiky toho sveta. Navyše tvoria uchopiteľné "tábory". (Hrateľné rasy sú len 4: obyčajný človek, elf, trpaslík a polčík. Jedno rozšírenie umožňuje hrať aj kampaň za skavenov, a existovalo aj jedno rozšírenie do 1e, ktoré zavádzalo gnóma ako hrateľnú rasu. Existuje ešte jeden neoficiálny doplnok, kde je hrateľnou rasou ogre.)

Tým chcem povedať, že ak existuje jeden alebo dva výrazné rysy Tvojho sveta, ktoré ten svet umožňujú ľahko vysvetliť - a také rysy by mali existovať, inak nebudeš schopný stručne svoju ideu odkomunikovať potenciálnym zákazníkom - tak zloženie rás by s tými črtami malo nejako súvisieť.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Mrcek
Příspěvky: 228
Registrován: 3. 8. 2007, 13:08
Bydliště: Asi Brno...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mrcek » 18. 11. 2008, 14:22

Nazdar, souhlasím tady s většinou, že takový "megalomanský" projekt je pravděpodobně už předem odsouzen k neúspěchu. Ne že bych Ti ten úspěch nepřál, ale musíme to vidět realisticky. V ČR se nic krom DrD (DrD+) a modulů k němu nechytlo. Bohužel.

Jak jsi se ptal na ten systém, osobně bych ti doporučil FATE (potažmo Fudge), neb je zadarmo, to za prvé, a za druhé není takový problém si ho upravit pro své účely.

Každopádně souhlasím s myšlenkou, kterou tady napsal Markus :
Omlouvám se, že působím takhle negativně, jako bych se tě snažil odradit. Jenom si zkrátka myslím, že vydat v 500stránkový fantasy svět patří do říše snů. Osobně bych doporučil udělat něco kratšího a vydat to zdarma nebo za pár korun na internetu. Doufat, že to přitáhne dost lidí, postupně to zlepšovat a když už budeš mít jistý okruh fanoušků, zkusit vydat papírovou "rozšířenou" verzi.
a udělat to takhle, podle zájmu to servírovat na netu. Prostě hodit tam základní příručku, třeba jenom se třemi rasami a jednou, dvěmi lokacemi, za pár korun (euro) a když se to chytne, tak se pustit do větších akcí.
Ono taky když vydáš 500 stránkovou knížku, kolik toho ten GM využije ve svých dobrodružstvích. Ze začátku velmi málo, nějaké fakta o světě jako celku a potom se zaměří na jednu lokaci. Postupem času toho bude potřebovat víc. V tomhle ohledu je dobrá volba vydávání modulů, jako třeba u Tarie a Asterionu (i když i tady se mi hlavní modul zdál dost obsáhlý, to je na vkusu).
Můžeme si vymyslet šokující vizi světa, ve kterém holkám narostou v kundičkách jedovaté zuby a vymyslíme si vizi světa obráceného naruby a vizi světa, ve kterém se zviditelní hnědá hmota vesmíru a vizi světa… doplňte sami.
Ondřej Neff

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1774
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 18. 11. 2008, 18:20

No ano je to sice megalomanskale to je to co na com oproti inym na trhu mozem zakladat, ja osobne niesom investor do modulov a daleko viac si vazim hry ktore maju tychto modulov co najmenej a vsetko co potrebuje hrac a gm vediet je v knihe (call of cthuhlu d20 je genialnym prikladom). A verim ze niesom jediny ktorý v rpg oblubuje moznost pestreho vyberu ras a povolania, v mojom svete maju tiez vsetci spolocne jedno a tym je vsak jednak boj a jednak tuzba prezit apokalypsu a jej styroch jazdcov. A hlavna pointa celeho projektu je to ze ak chce hrac hrat hororovu hru tak si zahra na hru v okoly pekelnej jamy, ak ju chce ponad rozpravkovo tak si zalozi hru v rozpravkovom pestrolese v ktorom je etericky portal a samotny eter ktory z neho vyzaruje dava zivot, stromom kamenom kovu(lesny elfi maju tvarovatelny armor a zbrane, ktore su z zivej ocele atd). ak chce heroicjku fantasy vyyberie si srdce edesie kde je konflikt s demonmi, alebo ak chce putovatna kontinente plnom beznadeje vyberie si pradavny kontinent zniceny po vojne dvoch bratov atd. Ak mu ani to nestaci, vytvory si vlastny svet a prepoji ho cez nestabilny portal. Jednoducho tym chcem oslovit co najviac ludi.mam tam aj orient v podobe mystickeho sveta shen. Cele to je vsak pekne prepojene nieje v tom chaos a na roznorodosti to priam zaklada. vsetky lokality patria po jeden cely svet a je to citit, aj napriek tomu ze je to roznorode.

Uživatelský avatar
Mrcek
Příspěvky: 228
Registrován: 3. 8. 2007, 13:08
Bydliště: Asi Brno...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mrcek » 18. 11. 2008, 19:18

Máš pravdu, že tímto se budeš odlišovat, ale jestli to nebude na škodu. Myslím si, že bude pro mě jako potenciálního zákazníka bude lepší a přitažlivější svět, který bude rozdělený na Hlavní modul za 300 Kč a pak 5 modulů po 150 Kč, než jedna obrovská bichla za 1000 Kč. Zaplatím stejně a budu mět to samé a ještě pěkně rozdělené. To ovšem závisí na vkusu... Netrvdím, že to je tak se všemi potencionálními zákazníky.

Dál už Ti nebudu vnucovat svůj názor, byla by to zbytečná diskuze, ve smyslu, že bysme se neshodli. Každopádně Ti fandím a ačkoli nejsem zkušený hráč a ani nějaký specialista, prostě RPG je můj koníček, tak pokud bys měl zájem, rád bych pomohl. Možná konzultace z pohledu nadšeného amatéra :-)

P.S.: Slovenčina mě nevadí.
Můžeme si vymyslet šokující vizi světa, ve kterém holkám narostou v kundičkách jedovaté zuby a vymyslíme si vizi světa obráceného naruby a vizi světa, ve kterém se zviditelní hnědá hmota vesmíru a vizi světa… doplňte sami.
Ondřej Neff

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1469
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 18. 11. 2008, 20:24

Sammael píše:No ano je to sice megalomanskale to je to co na com oproti inym na trhu mozem zakladat
IMHO: Tohle mi prijde jako ne moc stastna vize...

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1774
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 18. 11. 2008, 21:00

Mrcek: No ono skor to urobim takto, bude to volny freeware na mojej domene, na ktorej budes mat dve rasy a pravidla- bohuzial po tom ako som to tuzil mat v tristat(neskutocne dobry engine) som sa to nakoniec rozhodol prekonvertovat do FAte ktory ma neskutocne zaujal a tesim sa na testing, mam len kusok odskusany a bude hodne nutny beta play testing. co sa tyka spoluprace, aj nazov fora je o tom ze tu od vas nechcem vyjadrenia ci sa mi to oplati alebo nie (alea acta es) ale hladam ludi na to aby to vzniklo je to podla mna a pomerne dost ludi nadejny a prepracovany projekt, ale potrebujem spolupracu este a hlavne od poriadne skusenych ludi, chcem to vziat plnou peckou, a nenecham to upadnut ako nejaky funny projektik vzniknuty za par mesiacov.
By the way slovo DOBRODRUCH u mna v knihe urcite nenajdete (vsimol som si ze na tento vyraz mate podobny nazor teda aspon niektory). A preto vas prosim vsetkych co sa mi rozhodnu pomoct napiste mi klady a zapory fantasy RPG hier staci jednym slovom napr:
Klady--- zlo bojuje proti vacsiemu zlu, ziadne dobro
--- najviac 4 rasy
Zapory--- Slovo dobrodruh
--- Klasicky tolkienizmus
atd

PPS: Mrcek napis mi na maila tvoje icq budeme komunikovat a poslem ti nejake materialy ak chces. Bude mi ctou ak sa do projektu zapojis.

PS:Rovnako aj ostatny kto sa projektu chcu zucasnit napiste mi na maila vase icq a mozme zacat formovat to co mozno vsetci uz konecne chceme a to je poriadny narez na nasom trhu.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5710
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 20. 11. 2008, 09:59

Nuz, stretol som sa vcera so Sammaelom a skusim zrekapitulovat veci, ktore mi neboli celkom jasne a pripadne uviest dalsie hmlistejsie veci, ktore ostavaju nezodpovedane.

Najprv suche konstatovania.

1. Sammael chce vyrobil svet (to, co sa nazyva Campaign Setting).
Na rozdiel od standardnych svetov znamych z D&D ma toto byt svet skombinovany s pravidlami Fate-u, co dohromady dava stand-alone (samostatnu) RPG hru, kde citatel dostane svet+rpg pravidla.

2. Svet ma poskytovat priestor pre rozne styly hrania - rozpravka, horor, rez-a-rubaj fantasy, high fantasy. To ma byt dosiahnute pomocou roznych nezavislych casti sveta (krajin, kontinentov). Inak povedane, existuje cast sveta atmosfericky stavana na gritty horor, a ina na rozpravkove motivy.

3. Toto vsetko ma byt primarne distribuovane ako jedna samostatna kniha, v ktorej budu tieto svety rozpracovane do istej miery, pripadne do istej hranice podrobnosti. V dodatocnych moduloch ma byt zvysovana ta uroven detailu. Dolezite je, ze v hlavnom module budu vsetky casti sveta v duchu budovania sveta zhora nadol. (Na rozdiel od strategie, ked sa v hlavnom module rozpracuje primarny kontinent a ostatne casti su v dalsich moduloch. Dovodom je opat ten stand-alone faktor, ked si rozne skupiny citatelov kupia tu istu knihu, z ktorej si vyberu co sa im paci.

4. Toto vsetko ma byt podporene nadpriemernou grafickou upravou s dorazom na graficke prevedenie (komiks, fullcolor, hardcover). Graficka uprava totiz predava a je zrejme dolezitejsia ako obsah.
------------------------------------------------------------------------
Osobne nazory:
Moja kontrolka "umrie to" stale svieti pomerne silno.

Primarna vec, co by som uvital ako nadrzany citatel, je demo ci trailer, ci teasing, ktory
* by mna ako divaka navnadil, a poslal moju sanku o pat poschodi nizsie. Tak ako pri vydani Eberronu vysiel 16stranovy demo dokument s concept artom, ktory mal navnadit divakov, by som rad videl nieco take.
* demo dokument by ma mal presvedcit, preco sa mi _oplati_ si tento produkt kupit. Preco mam hrat prave _tento_ svet a nie niektory z jestvujucich? Preco si mam kupit prave _tento_ produkt a nie nieco ine?
Ako bolo spominane, svetov existuje na svete tona a este viac, z ktorych su mnohe zname aj v u nas. Bude to originalita, ktora to preda? Bude to graficke prevedenie? Bude to zrozumitelny jazyk?
* demo by malo prezentovat (jeden) styl, atmosferu a zaner RPG (aby sme nezabudli na to, ze ide o RPG). Eberronovske demo ukazalo hned elementy, ktore sa (ne)dali cakat.
* demo dokument by mohol byt zaroven aj kickstartom. GURPS vydalo minimalisticke 32stranove hratelne pravidla, ktore viedli k velkej prirucke. WoW malo tiez hratelne demo na papieri.
* demo dokument je dokazom, ze tim je schopny vytvorit skutocne dielo. Ak sa nepodari vytvorit ani demo, plny dokument uz vobec nie.

Druhy vyznamny bod je ten, ktory uz naznacil Bifi. Pojmy "byt univerzalnym a dobrym pre kazdeho" a "byt originalnym" idu tak trochu proti sebe. Uspesne produkty v poslednom case su tie, ktore sa specializuju na presne jednu vec zameranu na vymedzene publikum a tu urobia genialne. Zmieneny prastary Vampire zamerany na upirov (a nie zombikov, nie fantasy, nie stredovek, to prislo az casom), a na jednu komunitu (a nie metalistov a nie hipisakov).
Snaha mat vec, ktora je dobra pre kazdeho moze dokonvergovat do stavu, ze nebude dobra pre nikoho. Resp. pre priemerneho cloveka bude z X stran dobra desatina a zvysok bude ignorovat.
Navyse, hranica medzi zanrovou originalitou a zanrovym what-the-fuck je rovnako velmi tenka a balansuje sa medzi "och to je stylove" a "vy ste co pili?" Dolezite je vysvetlenie preco je ten prvok tam, kde je. Rastafarianski kentauri mozu byt povazovani v modernom fantasy za inovaciu, ale mnozstvo ludi na nich bude reagovat smiechom, lebo im to pride neprimerane. Notoricky priklad: film Bratstvo vlka. Karate indian rozdelil komunitu _presne_ na dva opozicne tabory, ktore film bud adoruju alebo nim opovrhuju. A ked to ma byt univerzalny svet, nutne nastava akysi spor.

Mne sa konkretne pacila ta predstava fantasy fightera odchadzajuceho do boja za zvukov industrialneho metalu. Lenze klasickemu fantasy hracovi to pride zrejme ako WTF prvok a otazka je, ci ho to neodradi.

Vcera padol priklad toho, ako uspesne produkty vznikli tak, ze prevzali zanrove elementy, ktore genialne prepojili do veldiela. Matrix, ktory prevzal elementy japonskej kultury, noiru a kadecoho a pretvoril ich v vysokooktanovu kultovku. Meno ruze ako experimentalny viacvrstvovy roman taziaci z teorie literatury, gotickeho romanu a postmoderny. Shakespearov Hamlet recyklujuci existujuce latky inovativnym sposobom. Opat je tu ale rozdiel, ci vezmem obskurnu latku a posuniem ju do mainstreamu, alebo len bez ladu a skladu povyberam elementy na hranici klise z roznych zanrov a hodim ich do jednej polievky.

Este by som poprosil k prieskumu trhu: ako je na tom Asterion, preco sa (ne)predava a aky mal zaner. (To je totiz jediny produkt na nasom trhu, s ktorym mozno porovnavat.) Rovnako by sa mohlo pripomenut, preco zlyhal D&D Basic Set, de facto jediny zahranicny produkt, ktory mal sance na cesku lokalizaciu a bol vizualne pritazlivy.


AK existuju standalone prirucky, v ktorych je vsetko, tak i tie su specializovane na dany svet, ktory je svojsky a netradicny. Call of the Cthulhu napriklad. Zmieneny Vampire. Warhammery.

Moj globalny nazor:
* chcem demo dokument. Chcem vidiet tie materialy, ktore su uz zhotovene. chcem byt navnadeny.
* namiesto 500+ stranovej megaprirucky, ktorej vizia sa vznasa na horizonte som radsej za samostatnejsie moduly, ktore su specializovane, mensie, lahsie na zhotovenie a blizsie vo vizii. Pouzivatelia si radsej vyberu to co chcu v podobe samostatnych modulov, ako si kupia jeden megamodul, z ktoreho polovicu mozu zahodit (a ktory sa ani pre zlozitost nevytvori). Inak povedane, chcem vidiet jasnu viziu, kde sa povie "do konca roka 2009 sa releasuju mechanicke pravidla + hlavny kontinent". Casove posuny vo vizii nie su relevantne, dolezite je, ze vizia je. Podotknem, ze vizia iduca dalej nez za dva roky je uz totalne nerealisticka. Dovtedy totiz mozno umrieme.

Bez zmienenych veci to nevidim realne. (To si pocul z viacerych stran, tu sa nutne opakujem.)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 20. 11. 2008, 10:25

Demo dokument je myslím v tomto štádiu jediná možná nasledujúca stanica.

Bolo by treba najprv prísť do tejto stanice a až potom pokračovať ďalej.

Ja som za a rád ho uvidím!
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1774
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sammael » 20. 11. 2008, 11:14

DEMO mate na RPG sk presne od tohoto dna o mesiac.
Bude obsahovat strucne uvitanie do sveta v podobe kratkej a vystiznej poviedky,Jednoduche pravidla, a strucny prehlad a popis jedne ho z kontinentov. plus grafika. Mate to mat

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 20. 11. 2008, 11:32

Vyborne!

Som zvedavy. A dufam ze to bude pekny vianocny darcek...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Zamčeno

Zpět na „Oceľ a plameň“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host