Hladam kolegov na spolupracu pri dokonceni herneho sveta
Citas mi myslienky.Tak to možná nebudeš na správné adrese nikde.
Stav na okoli, sudim:po com aktualne komunita rpg playerov inklinuje
* Dracak vladne svetu medzi prostym ludom
* Plusko sa niekde uchytilo, niekde nie
* Iste mnozstvo ludi hra nejaku ediciu D&D, stvrta velmi opatrne prichadza.
* Shadowrun, GURPS si drzia svoju malu komunitu.
Ale:
* Kulturträgeri (rozumej avantgarda, rozumej prekladatelia a dizajneri na tomto fore, ktori sleduju sucasny vyvoj a oznacim ich bez okolkov ako zdroj a pramen inovacii) presli na alternativne hry od nezavislych hernych dizajnerov. Hry ako som spominal vyssie, nafocusovane na konkretny ciel, konkretny svet a konkretnu skupinu hracov a konkretny herny zazitok. Fantasy je rovnocennym svetom oproti ostatnym svetom.
Posun k alternativnym hram je na "bleeding edge" strane komunity zjavny, tade putuju revolucne herne myslienky a inovacie.
Mainstreamove nakladatelstva pomerne hynu, fantasy svety su monopolom niekolkych malo firiem (jednej?), D&D je vo svete synonymom univerzalnej zauzivanej fantasy zabavy, ktoremu nema zmysel konkurovat. (To iste u nas dracak.)
Predpokladam, ze si tiez robil nejaky research, co si spozoroval v okoli? Tych zmien oproti predoslemu roku tam asi nebude az tak vela.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Loni se tu objevil projekt Orb, který se snažil vytvořit "originální fantasy svět", tedy něco podobného jako ty. Vyšuměl do ztracena, zem se po něm slehla.
Ale vyhrabal jsem z archivu některé diskuze, kde se lidé vyjadřují o tom, co si myslí o fantasy světech:
O originalitě Orbu
O používání klišé
S Orbem se stala velmi nepěkná věc. Autoři ho nadšeně prezentovali, jen aby sklidili nenadšenou kritiku od lidí, kterým se to nelíbilo. Autoři se zasekli, označili kritiky za nevděčníky, kteří si neváží jejich snahy, a pak se to rozhádalo a neměli se rádi...
EDIT: A taky má Alef0 pravdu v tom, že zde na fóru jsme taková "avantgarda". Jsme strašně zhýčkaní, přesycení, líbí se nám máloco. Normální hráč bude mnohem méně kritický. My ti dokážeme kriticky rozebrat svět na prvočástky a hledat v něm všemožné chyby, ale nedokážeme napodobit názor masového publika.
Ale vyhrabal jsem z archivu některé diskuze, kde se lidé vyjadřují o tom, co si myslí o fantasy světech:
O originalitě Orbu
O používání klišé
S Orbem se stala velmi nepěkná věc. Autoři ho nadšeně prezentovali, jen aby sklidili nenadšenou kritiku od lidí, kterým se to nelíbilo. Autoři se zasekli, označili kritiky za nevděčníky, kteří si neváží jejich snahy, a pak se to rozhádalo a neměli se rádi...
EDIT: A taky má Alef0 pravdu v tom, že zde na fóru jsme taková "avantgarda". Jsme strašně zhýčkaní, přesycení, líbí se nám máloco. Normální hráč bude mnohem méně kritický. My ti dokážeme kriticky rozebrat svět na prvočástky a hledat v něm všemožné chyby, ale nedokážeme napodobit názor masového publika.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
S tymto mam napriklad osobne problem sa stotoznit. Ako som uz pisal aj inde, hram zhruba tolko DnD (rozlicnych mutacii) ako vsetkeho ostatneho dokopy, a paci sa mi skoro vsetko, co citam.Markus píše: EDIT: A taky má Alef0 pravdu v tom, že zde na fóru jsme taková "avantgarda". Jsme strašně zhýčkaní, přesycení, líbí se nám máloco.
On the other hand, ja som asi taky RPG glutton
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Ku kulturtragerom: mam pocit, ze pre vacsinu dizajnerov plati "cim viac skusenosti, tym mensia tuzba robit osuchane veci".
Nezavisle od toho plati, ze ja by som napriklad nerobil na projekte, ktory sa mi aspon trochu nepaci. Inak povedane, tazko budem tvorit projekt, ktory by som neprijal ani ako konzument.
Teda bud presvedcis nejakeho skuseneho cloveka, ze to co sa robi, ma zmysel a vyznam a niekam ho to posunie aleebo si vezmi nejaku skupinu typicky predstavujucu masove publikum, lenze ta nemusi mat tvorive skusenosti a rozhlad.
Nezavisle od toho plati, ze ja by som napriklad nerobil na projekte, ktory sa mi aspon trochu nepaci. Inak povedane, tazko budem tvorit projekt, ktory by som neprijal ani ako konzument.
Teda bud presvedcis nejakeho skuseneho cloveka, ze to co sa robi, ma zmysel a vyznam a niekam ho to posunie aleebo si vezmi nejaku skupinu typicky predstavujucu masove publikum, lenze ta nemusi mat tvorive skusenosti a rozhlad.
Iste, ale v kazdom si vies najst nieco nove, aspon mam ten pocit, nie? Hral by si napriklad Draci Doupe / GURPS / genericky fantasy setting dlhodobo (teda rovnakym sposobom?) (Kedze kniha asi nebude na jedno kupenie, jednu hru a zahodenie)hram zhruba tolko DnD (rozlicnych mutacii) ako vsetkeho ostatneho dokopy
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Hraju DrD+... dlouhodobě, einmal in der woche. Počítá se to...?Alef0 píše:Iste, ale v kazdom si vies najst nieco nove, aspon mam ten pocit, nie? Hral by si napriklad Draci Doupe / GURPS / genericky fantasy setting dlhodobo (teda rovnakym sposobom?)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Pocita Pardon, asi som sa nie celkom jasne vyjadril. Otazka znie skor, ci by si sa zmigroval napr. na D&D? Resp. co by ta dokopalo k niecomu takemu?Fritzs píše:Hraju DrD+... dlouhodobě, einmal in der woche. Počítá se to...?Alef0 píše:Iste, ale v kazdom si vies najst nieco nove, aspon mam ten pocit, nie? Hral by si napriklad Draci Doupe / GURPS / genericky fantasy setting dlhodobo (teda rovnakym sposobom?)
Pre vyjasnenie: viem, o com hovoris - som hraval presne takto D&D, kym sa druzina nerozisla na vsetky svetove strany Pointa je v tom, ze mna by napriklad asi nic nepresvedcilo, aby som isiel hrat GURPS alebo DrD alebo Stin mece. Jednoducho by som v tom nevidel zmenu oproti stylu a atmosfere.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zalezi od ludi a tem, ktore sa pre hru vyberu. Urcite by som ale nic takeho dlhodobo neGMil - mam "na zadnom horaku" tolko inych dlhodobych veci, ktore ma zaujimaju systemovo aj settingovo omnoho viac, ze taketo daco proste nema sancu.Alef0 píše:Hral by si napriklad Draci Doupe / GURPS / genericky fantasy setting dlhodobo (teda rovnakym sposobom?) (Kedze kniha asi nebude na jedno kupenie, jednu hru a zahodenie)
Ako hrac je to o niecom inom - viem si zivo predstavit, ze ano (s tym spravnym GMom), pokial by to nebola jedina hra, ktoru hravam.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti