Dobře.
Vidím, že souhlasíte se "Stínovým světem", takže prostředí bychom měli.
Můžeme se zaměřit na:
Vytváření postavy/Systém...
Klasika Symbol + karty.
Navrhuji "primitivní" variantu jedné karty, kterou jsem tu už nastínil (pokud se neosvědčí, můžeme přejít na jinou):
Ověřování na náhodě (nastává, když není možné posoudit situace jinými prvky, tudíž velikost vlastností a schopností v těchto situacích nemá vliv, jde o čistou náhodu):
Táhne se jedna žolíková karta (řazení od 7 po A)
- výsledek:
úspěch znamená větší taženou kartu
shodný symbol (mimo žolíku, viz níže znamená) že obě strany provedou své akce současně
- zvláštní:
použití záchranného bodu (vyvolává se před poměřováním): táhneš tři karty, vybereš tu, která nejvíc vyhovuje (záchranný bod lze takto předat v některých situacích i družníkovi
každá srdcová karta znamená automatický úspěch, nehledě na čísla (pokud má i soupeř srdcovou kartu, uvažují se i čísla)
každá kárová karta znamená automatický neúspěch, nehledě na čísla (pokud má i soupeř károvou kartu, uvažují se i čísla)
žolík = automatický úspěch (i před srdcovými) + můžeš popsat výsledek celé scény (i ještě nevyřešné výsledky soupeření družníků... nejvýše je tedy žolík) dle svého vlastního uvážení (dva žolíky se navzájem ruší, táhne se jiná karta)
K postavám již to, co jsem psal:
Postavy bych vytvořil na prvním sezení, kdy můžeme odehrát i jakýsi úvod do hry (... některé důležité scény ze života postav a tak, možná úvod do prvního příběhu či krátký příběh) tak.
Fantazii se při vytváření meze téměř nekladou.
+ rozšiřuji o:
Vyberte si, zda chcete začínat v bodě 0 či dál. Já bych byl spíš pro druhou variantu, ale nechám na Vás.
Bod 0: Při první hře zahrajeme nějaký background postav, krátký příběh nebo prequely těsně před bodem 0.
Po bodu 0: Určete, jak dlouho má být po bodu 0. Zahrajeme kdyžtak flashbacky z důležitých částí minulosti, nastíním Vaše současné pojetí o světě (pokud se postavy již narodily po bodu 0, flashbacky třeba nebudou, popíšu pouze to, co ví o světě).
Mrknu ještě na Symbol, jaké společné vlastnosti postav by nám stačili ke hře (kdyžtak taky navrhněte, kde najít Symbol víte)
Mohli bychom přidat jednu vlastnost.
Název vlastnosti něco ve smyslu Gnóze, Stín, Odraz, Esence, Umění apod...
Tato vlastnost ukazuje, jakým Stínem je postava spojená s nehmotným ("Stínovým") světem. Každý (mimo nemyslících
určí se jako ostatní (časem se však může měnit i nezávisle, dle příběhu a jiných faktorů), přičemž na začátku je na podprůměrném stupni (=4)
"Stínové" schopnosti jsou v podstatě schopnosti jako každé jiné a určují se stejně. Gnóze představuje nejen maximum schopnosti, kterou může postava bezpečně používat, ale i její aktuální spojení se Stínovým světem:
Jelikož je to vlastnost silná:
Pokud postava vyvolává schopnost Umění, odečte jeden stupeň Gnóze (záleží na obtížnosti - tedy postava se Stínem 1 je schopná vyvolat dočasně pouze jedno Umění)...
Pokud postava vyvolává mag. schopnost na stupni, který je vyšší, než aktuální stav Gnóze (jaký využívá stupeň, určí postava sama... tedy, pokud má schopnost na 8 stupni, může ji klidně dle vlastního uvážení použít na stupni nižším), táhne postava náhodně kartu:
Pokud je to karta černá, trvale přichází o jeden stupeň Gnóze
Pokud je červená, sníží se ji Gnóze klasickým způsobem a provede se požadované kouzlo
Pokud jde o žolík, znamená to, že postava netrácí, naopak trvale získává jednu Gnózi.
- proč toto: čím větší stupeň kouzla, tím stabilnější kouzlo je a tím náročnější je kouzlu odolat (čím větší stupeň "kouzla", tím je kouzlo silnější)
Pokud postava přijde*** o veškerou Gnózi, propadá její duše Stínovému světu... co poté bude s duší a tělem postavy, je na vypravěči
Přijít o Esenci znamená přijít trvale, ne dočasně = jeden stupeň Gnóze se doplňuje (ale může i klesnout) při významných zvláštních situacích; 1 za (10-trvalý stav Gnóze)dnů - přičemž vždy alespoň 1 den takovéto přirozené doplnění Gnóze trvá; 1 bod za 4 hodiny astrální meditace.
Uf...
Chápala, souhlasila/nesouhlasila?