Symbol (soukromá diskuze)

Soukromá sekce pro družinku okolo Symbolu...
Zamčeno
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Symbol (soukromá diskuze)

Příspěvek od Lemmy » 19. 11. 2008, 13:06

Zde přikládám pravidla "systému" Symbol, podle kterých budeme hrát. Dobře se s nimi všichni ještě před hrou obeznamte:

Aspekty
Postava je definována popocí aspektů. Aspekty mohou být čímkoliv od vlastností, schopností, výhod, kouzel, ale i vybavení...
Hodnocení aspektů se určuje převážně v těctho deseti popisných stupních (řazeno od nejvyššího hodnocení po nejnižší):

nedostižný
vynikající
výborný
dobrý
slušný
průměrný
slabý
špatný
bídný
mizerný

Pokud je potřeba zjistit úspěch v dané zkoušce, aspekt se porovná s obtížností, případně s aspektem soupeře, přičemž vyšší aspekt je úspěšný.

Nastanou však vyrovnané či nejisté případy, kdy bude potřeba házet. Hod provádí pouze vypravěč. Vy pravidla, kterými se hody řídí, nebudete potřebovat znát.

Společné aspekty
Tyto aspekty jsou pro všechny postavy společné (= má je každá postava):

Vůle - psychická odolnost postavy, její sebedůvěra, víra a vyrovnanost
Postřeh - důvtip, nápady, vnímavost a smysly
Moudrost - inteligence a vědění, znalost řádu věcí
Charisma - vystupování, kouzlo osobnosti, přesvědčování a ovlivňování druhých
Vzhled - tělesný vzhled, může být i krása, to, jak postava vypadá na pohled
Obratnost - koordinace těla, mrštnost a hbitost
Zručnost - schopnost tvorby a rozličných oprav/úprav předmětů převážně pomocí rukou
Odolnost - tělesná výdrž postavy, vytrvalost, schopnost odolávat vnějším vlivům
Síla - hrubá, tělesná síla postavy, její svalstvo

Příklad rozdílu mezi Postřehem a Moudrostí: Postava s vysokým postřehem, ale nízkou moudrostí uhádne hádanku, protože přijde na způsob řešení podle indicií na místě. Postava s velkou moudrostí, ale nízkým postřehem uhádne hádanku, protože podobnou nebo stejnou už někde někdy slyšela.


Chybějící aspekty
Pokud se ve hře zjistí, že postavě chybí důležitý aspekt, který by měla mít s ohledem na její definici, není problém ho po dohodě přidat.

Záchranné body
ZB jsou bonusy, které obdrží všichni hráči nebo jednotlivec v určitém momentě (kdy, závisí na mém posouzení, pro informaci to může být na začátku příběhu, po úspěšném dokončení velmi obtížné scény)...

Každý hráč bude moci vyčerpat záchranný bod, kdy uzná za vhodné a zajistit si tak větší šanci úspěchu v určité situaci, kdy může ovlivnit dění pomocí apektu. Samotné vyčerpání bodu pro zajištění úspěchu však nestačí, je potřeba to dobře zahrát.
Hráč také svůj záchranný bod může předat jinému hráči, pokud svým konáním může ovlivnit jeho zkoušku (například podpora při úkonu).

Výcvik postav, zkušenosti
Provádí se intuitivně, dohodou, samotným tréninkem, častým používáním aspektu, zkušenostmi...
Naposledy upravil(a) Lemmy dne 19. 11. 2008, 14:17, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 19. 11. 2008, 13:37

Sraz naplánován zítra v 17:00 u mě.

Vytváření postav provedeme společně.
Do začátku si připravte alespoň hrubé pojetí a historii vašich postav.

Bylo by dobré, kdyby se vaše postavy znaly - dohodněte se na ICQ opět na určité, alespoň hrubé společné historii vašich postav.

Příběh začne ve velkém, svobodném přístavním městě Callegas stojícím na jihovýchodních březích kontinentu. Je temná doby, kdy armáda temnot táhne směrem na jih a mnoho obyvatel místních království se, ať už organizovaně nebo na vlastní pěst, vydává na lodích skrz nebezpečné a obrovské Bludné moře hledat záchranu a štěstí na východě, kde prý leží nová, zaslíbená země, známá jako Říše snů.

EDIT: Pokud je tu něco, co byste chtěli o podobě světa vědět dopředu, můžete se ptát, pokusím se odpovědět. :)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 19. 11. 2008, 14:14

TECH: Na Džedájovu žádost jsem přidal do úvodního příspěvku popis společných aspektů. Pokud někomu jejich podoba není jasná, nechť dá vědět.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 21. 11. 2008, 10:32

První sezení máme zdárně za sebou. Z hráčské obce se dostavil Džedáj a Ragallach. Vytvořili jsme společně jejich postavy a začali s příběhem.

Stručný zápis z hry dodám na konci příběhu.

TECH:
Příští sezení opět čtvrtek od 17:00

Džedáj, Ragallach: Získáváte Záchranný bod (za tvorbu zajímavého plánu a slušný rolleplaying obecně).

Popište ve stručnosti vaše postavy v třetí osobě prosím a hoďte to sem na fórum. Nemám na mysli osobní deník, ale obecný popis a příběh postavy. Informace které jsou jen mezi vámi a mnou samozřejmě můžete vynechat nebo si je dle libosti poupravit.

Hawk.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 26. 11. 2008, 15:03

TECH:
Zítřejší hra se ruší. Aktuální je sezení příští čtvrtek, opět od 17:00.


PS:
Popište ve stručnosti vaše postavy v třetí osobě prosím a hoďte to sem na fórum. Nemám na mysli osobní deník, ale obecný popis a příběh postavy. Informace které jsou jen mezi vámi a mnou samozřejmě můžete vynechat nebo si je dle libosti poupravit.

Až dorazí obě postavy, hodím sem stručný příběh první části příběhu, abychom nezapomněli, co všechno se dělo.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 2. 12. 2008, 12:37

Už je to téměř čtrnáct dní, takže připomínám:

Popište ve stručnosti vaše postavy v třetí osobě prosím a hoďte to sem na fórum. Nemám na mysli osobní deník, ale obecný popis a příběh postavy. Informace které jsou jen mezi vámi a mnou samozřejmě můžete vynechat nebo si je dle libosti poupravit.

:D

PS: Hra ve čtvrtek samozřejmě platí, pokud budete mít oba čas.

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Příspěvek od Dzedaj » 2. 12. 2008, 12:51

Čas mám, jak už jsem ti psal, životopis mám u tebe na papíře, nechci to psát z hlavy, abych něco nenapsal jinak.

Ragallach
Příspěvky: 362
Registrován: 20. 10. 2008, 09:20

Příspěvek od Ragallach » 2. 12. 2008, 19:18

Cas ve ctvrtek mit budu.
Zivotopis sem flaknu asi zitra

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 3. 12. 2008, 09:09

OK, dohodnuto.

Ragallach
Příspěvky: 362
Registrován: 20. 10. 2008, 09:20

Příspěvek od Ragallach » 3. 12. 2008, 20:35

Tak zkusim vylovit v pameti ten zivotopis:)
Rasa pulelf
Vzhled:
Vyska:178
Stihla postava,svetle(doufam :D) vlasy po ramena, zelene oci, mirne zaspicatele usi.Na sobe kozena zbroj a kazajka, volnejsi kozene kalhoty, vysssi boty schopne vyvynout tichy pohyb.Na zadech lehka kuse.U pasu opasek s brasnickou.

Postava pochazi z mesta ze stredni vrstvy.V mladi nastoupila na vojenskou akademii, ale kdyz byli po nekolika mesicich zavrazdeni rodice, odesla pryc.Nejakou dobu se toulala po meste-zlodejna, zebrani a podobne prizivnictvi.Nyni je v cechu zoldneru.

Hlavni dovednosti:
infiltrace
strelba
pouzivani malych zbrani

To je ted asi vse o co bych se chtel podelit :D treba casem neco pribyde

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Příspěvek od Dzedaj » 3. 12. 2008, 23:10

Mrtví rodiče? O tom jsi neříkal. Určitě jsi se o to chtěl podělit?

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 4. 12. 2008, 08:26

Dobrá.
Hm, je pravdou, že o této informaci se ti během sezení Ragallach nezmiňoval.

Myslím, že to ale není takový problém. Můžeš o tom vědět buď přímo od něj (řekl ti to při odchodu z akademie nebo až nyní), ale určitě je to něco, co bys mu nepřipomínal. Tím by se dalo vysvětlil to, že jste se o tom nebavili.
Taky je možnost, že to máš z druhé ruky od dalších studentů z akademie a to buď přímo: Víš, přoč Ragallach odešel? Zemřeli mu oba rodiče, prý je někdo zavraždil. Nebo nepřímo a zbytek si domýšlíš: Víš přoč Ragallach odešel. Prý se stalo něco s jeho rodiči (unesl je někdo? ublížil jim někdo? hrozilo jim nějaké nebezpečí? nebo jsou dokonce mrtví? ... radši o tom s ním nebudu mluvit).

Celkově to také může být informace, o kterou nemá postava problém se podělit, ale jelikož o tom nikdy nemluvila, nemáš o tom vůbec tušení. Informace, kterou zná hráč, ale ne postava.

Těch možností je spousty.

Ragallach
Příspěvky: 362
Registrován: 20. 10. 2008, 09:20

Příspěvek od Ragallach » 4. 12. 2008, 11:48

Nekvaklo se o tom behem ty nasi prochazky po ulici k tomu baraku?

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 4. 12. 2008, 13:46

To byste se museli domluvit společně. Rozhodně si na nic takového nepamatuji. A určitě bychom se neměli takto často vracet a dodávat věci zpětně, ale co se dá dělat..

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 5. 12. 2008, 11:05

Zápis z prvního sezení:

Postavy:
Džedáj, člověk šermíř
Ragallach, půlelf žoldnéř/iluzionista

První část dobrodružství: "Dům číslo Pět"

Náš příběh začíná jednoho podzimního večera...
Po několika letech se v jedné z krčem přístavního města Callegas setkávají dávní přátelé z válečné akademie, Džedáj a Ragallach. Shledání stvrdí mnoha žejdlíky piva.

Druhý den ráno přichází půlelf k šermířovi s nabídkou výhodné práce. Džedáj se chce navíc dostat k žoldnéřům, takže je pro něj tento tajný úkol ještě zajímavější.

Ragallacha si najmul žoldnéřský kumpán Pěst, aby přinesl Krvavý kámen. Nyní se má prý nácházet v tajemném domě číslo Pět ve stříbrné ulici.
Družníci se vydají obhlídnout situaci rovnou. Po zjištění toho, že má tento velký dvoupatrový dům uzavřené všechny okenice, masivní dveře nemají žádnou kliku, nejdou otevřít a poblíž drží stráž gardisté, se rozhodnou dům sledovat radši z povzdálí, skryti v davu na blízkém náměstí.

Z domu vychází jakási postava zahalená do do kutny, dle všeho je to žena. Džedáj se jí vydá nenápadně sledovat, zatímco Ragallach hlídá dům. Zjistí, že se šla modlit do chrámu boha mrtvých, Morona. Žena se vrací zpět, Džedáj také. Oba si všimnou jak žena otvírá vstupní dveře - pouhým lehkým zatlačením. Ať se oni však snaží sebevíc, jim dveře otevřít nejdou.

Přátelé se tedy rozhodnou, že počkají na večer a zatím v parku dlouze promýšlejí propracovaný plán k vyburcování osadníků domu, čítající zápalnou láhev, hromadu listí, lano a podobné technické záležitosti.

Je čas.
Vydávají se zpět k domu. Poblíž na městských hradbách, které dělí jednu čtvrť od druhé hlídá pouze jeden strážný.
Následuje také jiné, významější zjištění. Jedno z oken v druhém patře je otevřené dokořán, čímž se jejich promyšlený plán přímo bortí.

Pro naše hrdiny žádný problém. Zatímto vyzbrojený šermíř hlídá před dveřmi, Rag se vydává v utajení své čarovné neviditelnosti přes střechu sousedního domu do okna. Strážný si ho takto nemá šanci všimnout.

Do místnosti sahá světlo měsíce v úplňku. Jinak je v domě prakticky tma. Iluzionista se pohybuje poslepu, v druhé místnosti osahává stěny a předměty.
Narazí na zamčené dveře. Neví kudy dál...
Džedáj leží stále u uzavřeného vchodu domu číslo Pět a předstírá klimbajícího ožralu.


Pokračování druhé části příběhu dodám časem...

Zamčeno

Zpět na „Čajovnická družina“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host