Space Alert a Galaxy Trucker

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Space Alert a Galaxy Trucker

Příspěvek od Jerson »

Tohle téma mi to chybí - uvidíme, o čem (a zda vůbec) se tu rozproudí debata, kdyžtak se téma rozdělí nebo přejmenuje.

Včera jsme opět po čase vyzkoušeli obě hry, napřed jeden let Truckera a pak pět misí Alertu. V GT už běžně zařazuju zhruba o polovinu karet víc, než říkají pravidla - hrajeme tři, ale pro druhou fázi jsem si připravil dvanáct dvojkových a osm jedničkových karet (místo šesti dvojkových a tří jedničkových), protože jinak bývají lety strašně nudné, zejména když si někdo postaví rychlejší loď s dostatečnou výzbrojí. Osatně i při téhle hře došlo k nějaké zajímavější situaci až úplně na konci a jen proto, že třetí hráč kolo předtím obsadil opuštěnou stanici a díky tomu byl v bojové zóně ostřelován, když jako jediný neměl energii do štítů.
Stavění je dobrá věc, ale let samotný je moc náhodný a ještě nás nenapadlo, jak ho vylepšit. Už mě napadlo rozložit karty do řad a sloupců s tím, že by si každý mohl vybrat cestu alespoň podle náročnosti. Jo, a taky nás mnohem víc baví kooperativní hry, zejména když jeden hráč není tak zdatný při stavění (i když loď měl hezky pospojovanou a uzavřenou) a ve hře se vlastně k žádné akci nedostane, jen sbírá zbytky na planetách.

Naproti tomu Space Alert je mnohem lepší. Ve třech sice musíme použít androida a ještě máme nižší náročnost, než by odpovídalo počtu hráčů (6 místo 7), ale vzhledem k tomu, že android primárně jen kontroluje počítač a přidáváme si jen jednu kartu navíc to není až tak jednoduché. A hlavně používámě generátor náhodných misí, takže se nám občas stane, že se vystkytnou tři nepřátelé na jedné trajektorii těsně za sebou, nebo že se od prvního do šestého tahu v každém kole objeví ohrožení a to už je dost husté. Nemluvě o vnitřním nebezpečí, které se objeví na nejkratší trajektorii hned v prvním tahu - to jsme se fakt obávali, že pokud to bude jaderná nálož, tak ji během dvou kol není jak zlikvidovat a končíme všichni.
Hrajme to trochu RP, takže průzkumníci mají jména a hrajeme hru až do konce, abychom zjistili, jestli nějaká část lodi vydrží. A když vydrží, postavy v téhle části přežijou. Takže když se nebezpečí zdá nezvládnutelné, někteří mají sklony opustit své místo a zdrhnout do relativně bezpečnější části lodi, místo aby zůstali na místě a plnili své povinnosti až do - možná hořkého - konce. A samozřejmě kapitán je kapitán od toho, aby velel a když se něco nevyjde, nebo android dělá to co nemá, tak jde obvinění za kapitánem :-)

Pro mně osobně stojí Space Alert na nejvyšší příčce deskových her. Sice se relativně dlouho učí, ale pak už jednotlivé hry odsýpají a jsou buď nabité akcí, nebo napětím - třeba když v první a půlku druhé fáze nejde žádný nepřítel a pak se najednou vynoří tři, z toho dva vážní a jeden z nich navíc pokročilý.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Space Alert a Galaxy Trucker

Příspěvek od ilgir »

U GT jsme pro ozvláštnění zavedli takové vtipné houserule: Když je volný vesmír, tak každý hráč může střílet na letadlo hráče před sebou. Pochopitelně první nestřílí na nikoho a poslední není ostřelován. Zásah se vyhodnocuje jako malá či velká střela (podle chuti) a pokud je úspěšný, tak střelec ještě musí počítat s ustřeleným kusem lodi, který do něj může narazit coby meteorit.

Ke SA jen tolik, že na pár her je fajn, ale pro dlouhodobější hraní dávám přednost kontestivním hrám.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Space Alert a Galaxy Trucker

Příspěvek od Jerson »

Nevím, jak dlouho jsme to hráli, ale nejvíc jsme dali 14 her SA v řadě a skončili jen proto, že kluci taky museli jít domů. Kromě toho člověk s postupujícím časem snáze odpadá a jeho kvality jako protivníka se můžou snižovat, ale pokud jsou protivníkem pravidla hry a generátor náhodných čísel, tak si svou laťku udrží snáze.

Chvilku jsem si hrál s kombinací obou her, tady je výsledek :-)
Klimbing
Příspěvky: 293
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Space Alert a Galaxy Trucker

Příspěvek od Klimbing »

Space Alert bohužel neznám, ale GT je skvělá hra. Hlavně rozšíření tomu IMHO hodně dodalo na zábavnosti. Zkoušeli jsme různé obměny, jako že Drsné štreky platí vždy konkrétní pro jednoho hráče a tomu hráči je ze skupiny náhodných vybírají soupeři.
Doporučuji 1A mapu s štrekou Průrazné projektily a s náročností cesty 3. :P
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Space Alert a Galaxy Trucker

Příspěvek od Jerson »

No nevím, co jsem procházel to rozšíření, tak už asi není možné postavit dobrou loď tak, aby nebyla náhodou brutálně poškozená. Příliš mnoho možností na omezený čas.
Osobně mi nevadí, když se lodě rozpadají na kousky, třeba i moje lodi, ale v této hře to není cílem.
Klimbing
Příspěvky: 293
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Space Alert a Galaxy Trucker

Příspěvek od Klimbing »

Máš pravdu, to rozšíření (obzvlášť při větším jeho využití) dosti mění charakter hry. Ale občas si zahrát s rádoby nezničitelnou lodí, co letí příliš obtížnou trasu a smyslem je přežít, taky není špatné. :-)=
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Space Alert a Galaxy Trucker

Příspěvek od Jerson »

Právě proto chci ve hře mít možost použít všechny karty a vybírat si cestu. Aby ten první musel fungovat jako průzkumník a ostatní ho buď mohli sledovat, nebo jet na vlastní pěst.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti