Vice akci za tah

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Vice akci za tah

Příspěvek od Valor »

Stava se vam ze vase postava presahne hod na boj nekoho o pomalu nekolik radu a jediny bonus ktery z toho mate je ze zacinate pred ni? Myslite si ze vas sermir/gladiator s hodem na boj 24 by mel mit pravo na vice nez jeden uder proti pomale zombie s hodem na boj -2?

No nas napadlo jednoduche reseni! Pokud nekdo presahne hodem na boj 20, muze si 20 odecist a provest jednu akci na vic. Pro carodeje plnohodnotne kouzlo, pro valecnika treba plny pohyb. Ovsem vase druha akce podleha snizenemu BC, takze tim ze jste tahli tak rychle se klidne muzete odkryt protivnikum pro pouziti finty.

Viz priklad.:

Barbar Gladiator Golmyr, bojuje v nizkem pisku proti tvema obrum, diky bonusum za dav, teren a to ze zde zemrelo jiz mnoho valecniku pred nim dosahuje v tomto kole jeho hod na boj uctyhodnych 38. Rozhodne se, ze si vezme jednu akci navic proti pomalym obrum s hodem na boj 12 a 13. Polozi svoji figurku na cislo 18 a jeste pred vyhodnocenim jakekoliv jine akce udela jednu plnohodnotnou akci navic.
V dalsim kole se mu zadari jeste vice, hodi na boj uzasnych 43. i jeden z obru ma stesti a hodi na boj 25, druhy jen 16. Golmyr se rozhodne vyuzit obe bonusove akce ktere ma umozneny a proto bude toto kolo vypadat nasledovne. Prvni tahne Golmyr. Pak je prvni akce rychlejsiho obra. V tuto chvili ma prevahu na Golmyra 2. Pak opet tahne Golmyr. Nakonec provede svou prvni akci pomalejsi obr, s prevahou 13 na Golmyra, pak provede druhou akci rychlejsi obr s prevahou opet 2, a nakonec nas Golmyr s konecnym hodem na boj 3


Tak co si myslite? Je to prilis slozite? Silne? Veskere komentare vitany :)
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: Vice akci za tah

Příspěvek od Maugir »

A jak Vám to funguje? Jak řešíte nahlašování akcí na začátku kola, když nevíte, kolik jich vlastně budete mít? ("a v případě, že mi padne víc, tak chci udělat ještě tohle"?) Co finty vícenásobného útočníka - může/nemůže, případně kolik, jak počítáte převahu u jednotlivých akcí v kole?

Pravidlo nezní složitě a docela se mi líbí, jen nevím, jestli by místo podmínky paušálních 20+ na inc. by nebyla lepší podmínka mít 20+ převahu, protože když hodí všechny strany hodně, nebude už tak jednoduché sledovat celou posloupnost akcí?
Zajímalo by mě, jak se Vám to osvědčí, jestli to oživí boje a příliš nezvýhodní některé postavy.
Obrázek
Uživatelský avatar
Harry Mortis
Příspěvky: 138
Registrován: 20. 11. 2009, 11:15
Bydliště: Otrokovice/Brno

Re: Vice akci za tah

Příspěvek od Harry Mortis »

Celé je to zatím ve stádiu úvah....prvotním cílem je získat nějaké další myšlenky než to zavedeme... protože hody na boj okolo 25, kdy jsem já a pak dlouho nikdo, mi bez výhody přijdou smutné :)

Nicméně v reakci na to bych přidal, že první provést akci/fintu plánovanou, a dále pouze běžný útok. No a co se týče vířivých útoků, tak to mluví samo za sebe - tam už žádná akce navíc nepřipadá v úvahu.
Já jsem smrt. A ty?

Harry Mortis
markýz Šenkernského podhůří
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Vice akci za tah

Příspěvek od Valor »

Prevahu jsem popsal doufam docela jednoznacne viz priklad s obry. Co se akci tyce, klidne bych dovolil fintu (libovolnou) na kazdou akci (klidne virivou, proc ne?). Pokud ovsem postava zacne kolo s postojem( bezhlavy utok atd), ma ho na vsechny akce
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: Vice akci za tah

Příspěvek od Maugir »

Valor píše:Prevahu jsem popsal doufam docela jednoznacne viz priklad s obry.
To asi ano, ale přesto mi pořád není jasná převaha nutná k fintám útočícího s více akcemi. Na první akci-fintu útočníka s více akcemi počítáte, pokud to dobře chápu, plnou převahu? A na druhou převahu, která mu zbyla po odečtení jedné/všech dvacítek? Tzn. Když hodím, čistě teoreticky, třeba jednašedesát, snižuje se mi boj naráz na jedna, nebo postupně na 41, 21, 1 s ppřevahou pramenící z toho, kolik zrovna mám? (Možná že bych to měl z toho příkladu s obry vyčíst, ale raději poprosím ještě jednou vysvětlení).
Harry Mortis píše:Nicméně v reakci na to bych přidal, že první provést akci/fintu plánovanou, a dále pouze běžný útok.
Takže hlásit normálně jen jednu akci a v případě, že to vyjde na více akcí, se mohou ty zbylé ohlásit až po hodu? Nemám tu pravidla pro bojovníka a dlouho jsem je nečetl, ale v případě, že byste povolili více fint za kolo, jak píše Valor, a jen jedna z nich byla hlášená dopředu, neobchází se tím nějaké bojovnické schopnosti na odhad soupeřova postupu? (Teď si nejsem jistý, jen matně vzpomínám, že jsou tam nějaké, co pracují na základě ohlašování akcí ještě před hodem na boj.)
Obrázek
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Vice akci za tah

Příspěvek od Valor »

Co se tyce prevahy, valecnik ma moznost v pripade hozeni 61 vyuzit jen akce na BC 61, 41 a 21, cimz si zajisti ze pokud oponent nema jen jednu akci pri BC 22+, prevahu mit na nej nebude, nebo vyuzije vsechny akce ale pak musi pocitat s tim, ze jeho posledni akce bude znevyhodnena vysokou prevahou od nepratel.

Nektere zpusoby tam jsou, navic je take v pravidlech ze pokud nahlasis akci a nemas dostatecnou prevahu, proste nic nedelas, coz mi prijdedost silene. Osobne jsem to bral jako bonus.
Uživatelský avatar
Harry Mortis
Příspěvky: 138
Registrován: 20. 11. 2009, 11:15
Bydliště: Otrokovice/Brno

Re: Vice akci za tah

Příspěvek od Harry Mortis »

Takže hlásit normálně jen jednu akci a v případě, že to vyjde na více akcí, se mohou ty zbylé ohlásit až po hodu?
Myslel jsem to tak, že pokud chceš útočit (ne se přesouvat) a vybereš si fintu a hodíš si na boj podobnou šílenost, dále si můžeš vybrat jenom obyčejný útok (žádná změna cíle, nic, prostě do něj řežeš rychleji). Pokud si nátlakoval, stále tlačíš, pokud jsi zahlásil bezhlavý, stále platí. Tím by se měl eliminovat podraz v odhadu úmyslů - věděl že budeš útočit, jenom netušil že jsi tak rychlý a stihneš to dvakrát. Vybírat si v rámci toho stejnou fintu je dost nemožné - v rámci těch pár vteřin druhou sadu útoků prostě nevymyslíš.

A co se týče vířivých a jiných hromadných útoků, ty prostě to kolo zaberou, doesn't matter kolik jsi hodil.

Případně bych omezil vícenásobné útoky ještě úrovní/stupněm archetypu nebo prostě Dvacítkovým pravidlem - odečti si 20 a máš jednu volnou akci navíc - nicméně na tebe budou mít všichni převahu. Tohle už je ale dost diskutabilní pro případ finty - jako druhá akce tu převahu mít nebudou. Případně by to mohl trochu znevýhodnit drobný postih -2 ať k UČ, nebo OČ - za zvýšení tempa.
Já jsem smrt. A ty?

Harry Mortis
markýz Šenkernského podhůří
Elziar
Příspěvky: 3
Registrován: 15. 8. 2010, 11:29

Re: Vice akci za tah

Příspěvek od Elziar »

Ten nápad je celkem zajímavý. Z počátku jsem se zamýšlel nad některými problémy, které by toto pravidlo přineslo. Až když jsem u těch uvažovaných otázek došel k nějakému názoru, tak jsem si vzpoměl na jeden příklad z jiné diskuze a to mě začalo vést k závěru, že bych zvažované pravidlo spíš nezaváděl.

Tím zásadním zlomem pro mě byla otázka, jak často taková situace (tj. hod na boj o 20 větší než všichni ostatní) nastává.
V této souvislosti jsem si vzpoměl na příklad z jiné diskuze, kdy čaroděj v energetické magii zakouzlí Sluneční paprsek (5mg [7]). Tento paprsek se bere jako meč s délkou 10 m a proto se mu do BČ počítá jako +20. Za těchto okolností má čaroděj hod na boj vyšší než ostatní o více než 20 hodně často. Zavedení tohoto pravidla by pak podle mého názoru čaroděje příliš zvýhodnilo proti ostatním postavám.

Původně jsem uvažoval (podle mých zkušeností), že se jedná o výjimečnou situaci, která nastává řekněme jednou za sezení. V takovém případě je otázka, zda na to tvořit nové pravidlo, pokud ano, tak by mělo být jednoduché. V tomto duchu jsem řešil některé otázky, které mě v souvislosti se zvažovaným pravidlem napadly.

Zamýšlel jsem se nad otázkou, zda druhou (a případně další) akci brát jako plnohodnotnou, nebo ji nějak omezovat.
U bojových akcí by šlo aplikovat omezení, jak bylo popsáno v některých příspěvcích výše, ale co bude např. u čaroděje, když bude nahlášena akce kouzlení?
V první akci sešle původně nahlášené kouzlo, ale co bude dělat v druhé (a další) akci? Představuji si, že čaroděj stojí tak, že nemůže zaútočit na žádného soupeře (a z dobrých důvodů třeba ani nechce).
Pokud bude druhá (a další) akce plnohodnotná, pak by mohl kouzlit jiné kouzlo, provést pohyb, přezbrojit, nebo cokoliv jiného. Totéž by platilo pro ostatní povolání.
Když by druhá (a další) akce měly být nějak omezeny, tak přemýšlím nad tím, jakým způsobem.
Pokud by mohl čaroděj kouzlit jiné kouzlo, pak by měl mít bojovník možnost provést jinou fintu nebo jiný typ útoku. Nepředpokládám, že by pro bojovníka bylo zvolení a provedení útoku nebo finty obtížnější, než pro čaroděje zvolení a seslání určitého kouzla.
Pokud by čaroděj nemohl kouzlit jiné kouzlo, tak co by směl? Kouzlit stejné kouzlo na jiné cíle? Pohybovat se? Bojovat? Přezbrojit?
Podobné jsou např.: postava střílela z luku a už nemá další šíp, theurg seslal formuli a další už nemá, bojovník použije Válečný řev a všichni protivníci leží na zemi.
Pokud by se pravidlo mělo zavést, tak bych asi byl pro plnohodnotné akce, už jenom z toho důvodu, že pravidla pro omezování by mohla být dost složitá a nebo nevyvážená z pohledu různých povolání.

Taky mě napadlo, že při zavedení tohoto pravidla by se muselo vyřešit, jak se bude počítat trvání čarodějových kouzel, theurgských formulí, nebo různých oborových schopností.
Například: postava bojuje magicky vytvořeným mečem. Meč má trvanlivost 6 kol. V 5. kole trvání kouzla získá postava dostatečnou převahu nad ostatními a bude mít proto tři akce.
Napadají mě 2 varianty řešení této situace:
1) Kouzlo bude fungovat pro všechny akce v daném kole a z pohledu trvání kouzla se bude jednat o jedno kolo. Tj. v příštím kole bude kouzlo stále fungovat.
2) Kouzlo bude fungovat pro první a druhou akci v daném kole, při třetí akci už ne. Z pohledu trvání kouzla proběhnou 2 kola a kouzlo skončí.
V podobném duchu by byla situace, kdy bijec nashromáždí dost síly a v daném kole použije Úder zuřivosti. Při variantě 1) by Úder fungoval na všechny akce daného kola, při variantě 2) by fungoval jen pro první akci.
Já sám bych byl asi pro variantu 1).
Důvodem je neočekávanost této situace a možné negativní dopady na postavu. Představuji si hypotetický příklad, kdy čaroděj sešle na všechny členy družiny na 6 kol kouzlo, které jim umožní přecházet vzduchem propast. Propast překonají za 5 kol, takže mají 1 kolo k dobru. Poté, co vyrazí, tak na ně zaútočí létající protivníci velmi slabí z pohledu obrany a počtu životů. Postavy si dvě kola nechají líbit jejich útoky, ale zjistí, že ztráty životů jsou bez boje příliš veliké. Rozhodnou se proto obětovat 1 přebytečné kolo trvání kouzla na boj s cílem snížit počty nepřátel a případně je od dalších útoků odradit. Za těchto podmínek se jednomu členu družiny povede výtečný hod na boj a získá dvě akce v daném kole. Pokud by se použila varianta 2), tak by v důsledku šťastného hodu proběhla u této postavy z pohledu kouzla dvě kola a postava by se pak zřídila do propasti, protože by ji nestihla přejít do konce trvání kouzla. To mě přijde nespravedlivé.
Varianta 1) samozřejmě znamená, že pokud má postava pro dané kolo bonusy do útoku (či obrany), tak je využije při více útocích, ale zároveň pokud bude mít nějaké omezení (záporné bonusy), tak se jí budou také počítat při více útocích (obranách). Přijde mi to logické, pokud na postavu v jednom kole zaútočí více soupeřů a ona má magické brnění, tak ho také bude počítat vícekrát za jedno kolo. Útok se předpokládá jeden, ale když by se zavedlo zvažované pravidlo, tak bych se choval stejně jako při obraně, tj. případně bonusy či malusy bych počítal při všech.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti