Theurg: Metamorfóza

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Theurg: Metamorfóza

Příspěvek od Sarsaparillos »

K této problematické formuli toho není moc ani v pravidlech, ani zde na fóru. A třeba se najdou zkušení hráči, nebo alespoň hráči s názorem, a pomohou mi v tom udělat trochu jasno.

Nejprve pár věcí, ze kterých vycházím:
- Změnit se dá s patřičným modifikátorem cokoliv v cokoliv. Limity víceméně neexistují, leda se na tom dohodnou hráči, popř. to vyplývá z omezení světa.
- Jako cíl kouzla může být cokoliv, co se vleze do poloměru, složení z více různých materiálů je povoleno.
- Kouzlo funguje na principech duševního světa: Cíl kouzla je jeden konkrétní odraz (nebo obraz? whatever), který se mění na jiný odraz, ten je definován umělou vazbou, popř. receptorem. Měnit jde tedy stejně dobře kovová část meče, stejně jako celý meč, popř. celý bojovník, který meč drží.
- Poloměr kouzla je důležitý jen pro sesílání, dále se cíl může pohybovat libovolně (viz některé spory ještě na lopuchu)
- Předmět lze měnit opakovaně, "ve vrstvách": Klacek změníme skupenstvím na kov. Ten dalším kouzlem vytvarujeme do kruhu. Pochopitelně délka trvání první metamorfózy na to musí stačit. Proč je tohle důležité, zmíním později.
- Základní rysy kouzla, dovolující měnit velikost, skupenství a podstatu toho pro praktické použití moc nenapoví.

A dále, s čím se tedy prakticky nebo čistě filozoficky potýkám jako s problémy:
1) Změna skupenství tam a zpátky
Změna skupenství IMHO není doprovázena změnou teploty. Změnou skupenství dochází k přirozeným deformacím (vliv fyziky). Po uplynutí délky trvání kouzla se skupenství mění na původní, ovšem nemění se zpátky deformovaný tvar. Tj. železná hůl (pro příklad 100% železo), které se změní skupenství na kapalné, se rozteče po zemi. Po skončení kouzla zůstane na zemi kaluž tuhého kovu (?) Nejsem si jistý, co se stane, když takhle nechám hůl "vypařit" a po uplynutí délky by se někde ve vzduchu měly objevit částečky železa (?) Tento princip by se dal využít vhodně zvoleným uvolněním na změnu skupenství vody z plynného na pevné (vzduch->led), vytvářejíce tak ledové stěny, projektily apod. Filozofická otázka, co se stane, když se někdo napije vody metamorfované ze vzduchu a ta se za pár hodin změní v těle tvora zpátky na vzduch (nedejbože zpátky na led) (?)

2) Změna velikosti tam a zpátky
Mějme železný klín o velikosti 5 a klíčovou dírku o velikosti 0. Klín zmenšíme na velikost -1, strčíme do dírky a čekáme, až vyprší kouzlo. Klín by se měl vrátit do původní velikosti, ovšem omezený prostor dírky v tom brání. Co se stane? Napadají mne možnosti vesměs stejně pravděpodobné:
a) kouzlo má vždy přednost - klín rozerve zámek
b) tvrdost materiálu má přednost - rozerve se to, co je pevnější (železo rozerve dřevěnou zeď, železné oko rozmačká vloženou kočku apod.)
c) okolí má přednost - změna na původní tvar nenastane
ca) dokud se nezmění podmínky - kouzlo tak trvá déle, než je nastavený parametr
cb) nikdy - metamorfovaný předmět trvale zůstane zmenšený (v tomto případě, stejně by šel zvětšit (=prodloužit) provaz, přivázat mezi dva stromy a sledovat, co se stane...)
Hypoteticky se dá řešit, co se stane s tvorem, který vypije litr vody, která byla zmenšena z deseti litrů, resp. co udělá s jeho orgány návrat na původní objem. Stejně tak s tekutými jedy. A zda můžeme zabít tvora (kočky) jeho zmenšením a strčením do dostatečně malé ho prostoru (krabice) (?) (Ano, Shröedinger v DrD+ podmínkách)

3) Přeměna živých tvorů
Spousta otázek a interpretací, přitom dle mne nejzajímavější využití metamorfózy ve chvíli, kdy se ustálilo, že živí tvorové jdou bez problému měnit.
3a) - v neživé tvory
Co se stane s tvorem, kterého přeměníme v kámen (?) Zda vnímá, nevnímá či co, zda bude mít nějaké následky ve formě zranění, ať už kvůli "zkamenění" nebo návratu zpátky. Co když někoho přeměníme v židli a té ulomíme nohu (např. "ve vrstvách, tj. nejprve změníme kočku v dřevo (skupenství) a potom změníme její tvar, nebo vše najednou.)
3b) - v živé tvory
Jak se omezovat změnami velikosti/tvaru/skupenství/podstaty (?) Zatím pracuji s tím, že tvora z "masa a kostí" měníme ve tvora "z masa a kostí" pouze za nutnosti změny velikosti a tvaru. Skupenství ani podstata není potřeba (?) Při změnu v něco jiného (nehmotné, golemoidní apod.) je třeba i změna podstaty (ducha nepovažuji za plynné skupenství člověka...). Změna tvaru se vyžaduje vždy. U změny velikosti pracuji s hmotou, kterou musí kouzlo zpracovat, pro jednoduchost vyjádřenou hmotností. Má-li cíl kouzla 100kg (člověk), může se bez modifikování velikosti změnit v jiného člověka (elfa, trpaslíka,...) vážícího +-100kg, ve stejně těžkého medvěda apod. Ovšem změní-li se bez modifikování velikosti např. v sokola, bude mít výsledný sokol 100kg. Má-li mít sokol běžné rozměry, je třeba modifikovat velikost (?) (ovšem zde je problém s obrovskou náročností a občas by se více hodila prostá velikost, která ovšem ne vždy odpovídá - člověk vysoký 2m by se bez problému změnil v 2m medvěda, který má ovšem několikanásobně vyšší hmotnost apod.)
Jak mechanicky (náročnost formulí, zranění cíle apod.) ošetřit rozdíly mezi změnou theurga v kamaráda bojovníka, nepřítele obra lidojeda a žraloka (žádné končetiny, žábra a tak...) (?)

Proč to vůbec řeším:
Protože díky metamorfóze může mít DrD+ zcela jiný rozměr, DrDII nic takového nenabízí a tak si říkám, že bych se vyřádil alespoň tady. Celé družině i PJ to přináší až netušené možnosti, jak zpracovávat příběh a překonávat překážky. Ovšem vyvstává zde celá řada WTF momentů a hrozí narušení docela citlivého systému, který přecejen staví na vyvážených číslech. A rád si poslechnu osobní zkušenosti, podněty nebo i vyvedení z omylu.
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Theurg: Metamorfóza

Příspěvek od Valor »

Takze musim rict ze jsi vznesl velmi mnoho peknych otazek, vetsina hracu je asi resi pomoci nejakych homerules. Tady jsou me osobni nazory jak bych jako zaroven hrac theurga a i PJ resil dane situace.

1. Ano bude to kovova placka. Zelezo bude natolik rozprostrene, prirodnim proudenim vzduchu (pokud nebude uzavreno treba v lahvicce, pak by z nej byl velmi jemny prasek), ze jej nebude mozne detekovat beznymi vlastnostmi.
Ad pozreni metamorfovane veci. Podle me by se duse mela branit. Takze pozru li neco co me pri zpetne tranformaci zabije nebo aspon poskodi, musi metamorfoza vyhrat hod na odolani, jinak duse zabrani zpetne transformaci.

2. Preferuji kombinaci. Zelezny klin v drevenem otvoru nejen otvor castecne roztahne ( ale ne do sve puvodni tloustky ), ale zaroven se i roztahne natolik, aby celkovy objem predmetu zustal zachovam. Dle pomeru tvrdosti dvou predmetu, se urci pomer roztazeni vs deformace. Tvor v danych podminkach by asi neprezil (pairovou krabici by asi roztrhal ale zeleznou klicku uz ne, byl by to dost nechutny pohled po pravde)

3. a. Jakakoliv zmena na metamorfovanem tvorovi se projevi ihned po promnene. Bude mu chybet noha(ruka) pokud zidle prijde o nohu. Tvor premneneny v nezivou nevnima ani prostor ani cas, jeho telesne funkce jsou pozastaveny takze nestarne, jed nekoluje v jeho krvi, nekrvaci atd.
b. Stejne jako by vznikl nelogicky maly medved, vznikl by groteskne vypadajici sokol s malymi kridelky neschopny letu.
Bojovnik - zalezi na vaze alepokud jsou +- stejna vahova kategorie tak pouze zmena tvaru.
Obr - Zmena tvaru a velikosti
Zralok - Zmena tvaru a velikosti
Vetrelec (uvadim pro ukazku) - zmena tvaru, velikosti a podstaty
Ohnivy Elemental - Zmena tvaru, velikosti, podstaty, a skupenstvi
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Theurg: Metamorfóza

Příspěvek od Sarsaparillos »

Valor píše:Takze musim rict ze jsi vznesl velmi mnoho peknych otazek, vetsina hracu je asi resi pomoci nejakych homerules. Tady jsou me osobni nazory jak bych jako zaroven hrac theurga a i PJ resil dane situace.
Právě ty homerules mne zajímají nejvíc (po názoru autorů, pochopitelně :) ), ačkoliv nevím, kolik hráčů si vůbec trouflo studovat theurga a patlat se s metamorfózou, která na první pohled není tak efektní a využitelná, jako např. oheň nebo bariéra...
Valor píše:1. Ano bude to kovova placka. Zelezo bude natolik rozprostrene, prirodnim proudenim vzduchu (pokud nebude uzavreno treba v lahvicce, pak by z nej byl velmi jemny prasek), ze jej nebude mozne detekovat beznymi vlastnostmi.
Takže je teoreticky možné předmět "dezintegrovat" a tím ho vlastně permanentně zlikvidovat? Pěkné :)
Valor píše:Ad pozreni metamorfovane veci. Podle me by se duse mela branit. Takze pozru li neco co me pri zpetne tranformaci zabije nebo aspon poskodi, musi metamorfoza vyhrat hod na odolani, jinak duse zabrani zpetne transformaci.
Zní to hezky, nenapadlo mne to. Ale souhlasit s tím nemůžu, protože celý princip přímé a nepřímé magie je v tom, kdy cíl kouzla něco ohrožuje přímo a kdy zprostředkovaně. Metamorfóza působí na tekutinu, ne na poživatele, tedy nepřímý důsledek a žádné bránění duše. Stejně by ztratil smysl magický oheň, který zapálí kalhoty a nositel by chtěl odolávat popáleninám (z hořících kalhot) hodem na duši, což je pravidlově nesmysl. A vlastně i další kouzla, která působí nepřímo, ale nějak chtějí zabít či poškodit. Možná by stačilo říct, že v tomto případě z cíle voda prostě vyteče, což způsobí určité nepříjemnosti a zranění a tečka.
Valor píše:2. Preferuji kombinaci. Zelezny klin v drevenem otvoru nejen otvor castecne roztahne ( ale ne do sve puvodni tloustky ), ale zaroven se i roztahne natolik, aby celkovy objem predmetu zustal zachovam. Dle pomeru tvrdosti dvou predmetu, se urci pomer roztazeni vs deformace.
Zní to logicky v případě, že se má metamorfovaný předmět kam deformovat (zbývá dost prostoru).
Valor píše:Tvor v danych podminkach by asi neprezil (pairovou krabici by asi roztrhal ale zeleznou klicku uz ne, byl by to dost nechutny pohled po pravde)
Děkuji, tenhle pohled se mi líbí :)
Valor píše:3. a. b.
Jo, vesměs souhlas.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů