Posílení Bojovníka
Moderátor: Bouchi
Posílení Bojovníka
Přemýšlel jsem už nějakou dobu před tím, jak zvýhodnit povolání Bojovníka. Je totiž naprosto jasné, že v souboji 1vs1 nablízko, by měl mít bojovník proti hraničářovi, zloději atd. navrch. Nechci teď rozvádět to, zda jej zloděj zabije zezadu pomocí zákeřného útoku... Ne. Tvrdím jen, že na souboj s humanoidy by měl být opravdu Bojovník nejschopnější. Už jen z toho názvu. A jak dobře všichni víme - Není tomu tak. Podívejte se, jak jsem se to pokusil vyřešit. A prosím komentujte...
Bojovníkova specializace na konkrétní zbraně
Jedenapůlruč. meč X X X
Trojzubec X
Řemdih X X X X X
Každou úroveň si může bojovník přidat křížek k jedné konkrétní zbrani. To pro něj znamená zvýšení BČ, ÚČ i ZZ pro danou zbraň. Je to nadstavba Obecné dovednosti Boje s…, a z tohoto důvodu si Bojovník nemůže zvolit specializaci na určitou zbraň (např. Kopí), pokud u Kategorie, ze které zbraň pochází, (pro tento případ - Boj s holemi a kopími) nemá dovednost na III. Stupni.
Specializace musí být jen na konkrétní zbraň (šavle, trojzubec, nůž …)
Bonusy vyplývající ze Specializace:
1.Křížek: +1 k BČ
2.Křížek: +2 k BČ, 1 k ÚČ
3.Křížek: +3 k BČ, 2 k ÚČ, 1 k ZZ
4.Křížek: +4 k BČ, 2 k ÚČ, 1 k ZZ
5.Křížek: +5 k BČ, 3 k ÚČ, 2 k ZZ
6.Křížek: +6 k BČ, 3 k ÚČ, 2 k ZZ
7.Křížek: +7 k BČ, 4 k ÚČ, 2 k ZZ
8.Křížek: +8 k BČ, 4 k ÚČ, 3 k ZZ
9.Křížek: +9 k BČ, 5 k ÚČ, 3 k ZZ
10.Křížek: +10 k BČ, 5 k ÚČ, 3 k ZZ
Bojovníkova specializace na konkrétní zbraně
Jedenapůlruč. meč X X X
Trojzubec X
Řemdih X X X X X
Každou úroveň si může bojovník přidat křížek k jedné konkrétní zbrani. To pro něj znamená zvýšení BČ, ÚČ i ZZ pro danou zbraň. Je to nadstavba Obecné dovednosti Boje s…, a z tohoto důvodu si Bojovník nemůže zvolit specializaci na určitou zbraň (např. Kopí), pokud u Kategorie, ze které zbraň pochází, (pro tento případ - Boj s holemi a kopími) nemá dovednost na III. Stupni.
Specializace musí být jen na konkrétní zbraň (šavle, trojzubec, nůž …)
Bonusy vyplývající ze Specializace:
1.Křížek: +1 k BČ
2.Křížek: +2 k BČ, 1 k ÚČ
3.Křížek: +3 k BČ, 2 k ÚČ, 1 k ZZ
4.Křížek: +4 k BČ, 2 k ÚČ, 1 k ZZ
5.Křížek: +5 k BČ, 3 k ÚČ, 2 k ZZ
6.Křížek: +6 k BČ, 3 k ÚČ, 2 k ZZ
7.Křížek: +7 k BČ, 4 k ÚČ, 2 k ZZ
8.Křížek: +8 k BČ, 4 k ÚČ, 3 k ZZ
9.Křížek: +9 k BČ, 5 k ÚČ, 3 k ZZ
10.Křížek: +10 k BČ, 5 k ÚČ, 3 k ZZ
Re: Posílení Bojovníka
Myslím si, že je to trošku přehnané. Nejsem si vědom toho, že by byl bojovník tak slabý a to, že by měl mít v souboji jeden na jednoho vždycky navrch není podle mě tak docela pravda - hodně záleží na konkrétních podmínkách. Domnívám se, že takový kondotiér při souboji jeden na jednoho v nebezpečném horském terénu by neměl bojově zaměřeným individualistům jiných povolání, naučeným na boj v daném prostředí nějak unikat.
Re: Posílení Bojovníka
Mám zkušenosti dost opačné - Nevím, jestli je to hráči, ale vždy bojovník není schopen porazit v souboji druhého člena družiny (zloděj, hraničář...), hlavně tedy se jedná o zloděje. Ten má totiž vysoké bonusy k dýce, kuši, které lze těžko přehodit.
Re: Posílení Bojovníka
To se mi jeví dost zvláštní. Sice je pravda, že zloděj má bonusy k dýce, ale to je zas - dle mého názoru - vyváženo tím, že parametry dýky oproti obouručnímu meči jsou jaksi... značně malé:) A taky záleží na edici. Myslím, že v Ačku, pokud se nepletu, měl zloděj fakt velké bonusy, což se v Béčku upravilo.
Ale je pravda, že naše družina se nevyhlazovala navzájem zas tak často, abych měl dostatečné zkušenosti;) Vycházím primárně z bojů družiny s někým mimo družinu, kdy byli nablízko nejúčinnější naši bojovníci, byť třeba byli na nižší úrovni než můj hraničář nebo naše zlodějka. Pokud se tedy nebojovalo se zvířaty - v tom byl můj hraničář stejně dobrý, možná trochu lepší. Ale obecně měli nablízko bojovníci jasnou převahu a ve velkých bitvách vydrželi na nohou vždy nejdéle.
Ale je pravda, že naše družina se nevyhlazovala navzájem zas tak často, abych měl dostatečné zkušenosti;) Vycházím primárně z bojů družiny s někým mimo družinu, kdy byli nablízko nejúčinnější naši bojovníci, byť třeba byli na nižší úrovni než můj hraničář nebo naše zlodějka. Pokud se tedy nebojovalo se zvířaty - v tom byl můj hraničář stejně dobrý, možná trochu lepší. Ale obecně měli nablízko bojovníci jasnou převahu a ve velkých bitvách vydrželi na nohou vždy nejdéle.
Re: Posílení Bojovníka
Pokud mas tento pocit, tak zkousite bojovat na nizke urovni. Ano zlodej lehce porazi bojovnika na pate urovni pokud je zamereny na boj. Na 9. urovni zacina byt souboj priblizne vyrovnany a kdyz se potkaji na 15. urovni tak bojovnik zlodeje rozcupuje jak hadrovou panenku
Jinak tak tabulkaje po pravde velmi prehnana .. nedokazu si predstavit ze by bojovnik na lvl 10 mel +10 k BČ, 5 k ÚČ, 3 k ZZ, kdyz to napasuji na sveho bojovnika tak by se mu nic nemohlo postavit a tim nic myslim vubec nic
P.S.: Maugir urcite myslel Barbara
Jinak tak tabulkaje po pravde velmi prehnana .. nedokazu si predstavit ze by bojovnik na lvl 10 mel +10 k BČ, 5 k ÚČ, 3 k ZZ, kdyz to napasuji na sveho bojovnika tak by se mu nic nemohlo postavit a tim nic myslim vubec nic
P.S.: Maugir urcite myslel Barbara
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Posílení Bojovníka
Se spoluhráči se dlouhodobě víceméně shodujeme, že bojovník je docela slabý a asi ze dvou hlavních důvodů:
a) Moc toho neumí. Dovedností prostě není dost, a že je většina z nich využitelná jen v boji, který není nepřetržitě, nemají hráči často moc jak se zapojit. Ale to je otázka celého povolání, těžko měnit, ale zmínit jsem to chtěl.
b) Fint je málo a jsou náročné k použití. Zejména se ukazuje, že je komplikované získat potřebné odkrytí k použití finty a zejména v konfliktech se zloději se toho stává kritickým. Takže pokud posilovat bojovníka, nejspíše v tomto směru.
a) Moc toho neumí. Dovedností prostě není dost, a že je většina z nich využitelná jen v boji, který není nepřetržitě, nemají hráči často moc jak se zapojit. Ale to je otázka celého povolání, těžko měnit, ale zmínit jsem to chtěl.
b) Fint je málo a jsou náročné k použití. Zejména se ukazuje, že je komplikované získat potřebné odkrytí k použití finty a zejména v konfliktech se zloději se toho stává kritickým. Takže pokud posilovat bojovníka, nejspíše v tomto směru.
Re: Posílení Bojovníka
Valore - souhlasím, že tabulka je přehnaná, je potřeba doladit hodnoty... A ano, bojujeme na 5. úrovni
Sarsaparillosi - pravda. To už jsem ale řešil. Bojovníkům jsem povolil vymýšlet si vlastní finty... Takže řešení je nejspíš zvýšit BČ
Sarsaparillosi - pravda. To už jsem ale řešil. Bojovníkům jsem povolil vymýšlet si vlastní finty... Takže řešení je nejspíš zvýšit BČ
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Posílení Bojovníka
Nebo snížit požadavky na provedení finty. Otázka je, zda je jednodušší rozumně zvýšit BČ nebo upravovat jednu fintu po druhé.Fori píše:Takže řešení je nejspíš zvýšit BČ
Re: Posílení Bojovníka
My jsme treba zavedli dve jednoducha pravidla:
Nezjiska-li bojovnik dostatecnou prevahu na fintu, muze stale normalne utocit.
Bojovnik muze finty kombinovat s ostatnimy bojovymi akcemi, takze treba natlak + rez savli.
Nezjiska-li bojovnik dostatecnou prevahu na fintu, muze stale normalne utocit.
Bojovnik muze finty kombinovat s ostatnimy bojovymi akcemi, takze treba natlak + rez savli.
Re: Posílení Bojovníka
Vida, tohle jsme asi taky používali. Už jsem ani nevěděl, že to nebylo oficiální:)Valor píše:Nezjiska-li bojovnik dostatecnou prevahu na fintu, muze stale normalne utocit.
Re: Posílení Bojovníka
My jsme šli tohle cestou. Dalo to do hry nový prvek, tedy že bojovník začal vyhledávat určitou zbraň protože s ni chce být lepší. A mě jako PJ to zase dalo, že mu můžu tu zbraň vzít a tím ho připravím o výhodu.
Jinak naše pravidlo je zde:
http://www.fery-borec.cz/?p=726
Jinak naše pravidlo je zde:
http://www.fery-borec.cz/?p=726
Re: Posílení Bojovníka
Problémy u bojovníka velmi dobře popsal Sarsaparillos.
Je sice pravda co píše Maugir.
Umožnění bojovníkovi normálně útočit pokud nezíská převahuje umožňuje vůbec některé finty používat. Protože jejich bonus je tak malý a riziko, že postava nebude moc nic dělat je oproti tomu příliš velké, že bojovníci brzy dojdou k tomu, že používají max. jednu fintu (např. hluboké zabodnutí).
Spíš než posílením bojovníka v boji bych šel spíš druhou cestou. Umožnění mu hrát i mimo boj. Hrozí totiž, že jakmile bojovník začne v boji dominovat, můžou se oprávněně ohrazovat ostatní postavy. On totiž boj je nedílnou součástí a i když v příběhovém čase zabere pár minut, může taková pěkná bitka vyjít na hodinu i víc. Pokud delší dobu hraje jen jeden hráč nebo pouze jeho hra má nějaké následky začne to v lepším případě ostatní hráče jen nudit.
Když jsem dělal PJ, řešil jsem to čistě příběhově. Bojovnice mi velmi nahrála vysokým původem. Oficiální titul a etiketa dvora, kam se tím hra přenesla, jí umožňovala herní prosazení se mimo boj. Na druhou stranu to bylo místy přehnané, jelikož původ ostatních byl slušně řečeno nízký.
První problém, by nemusel vůbec vadit, pokud by bojovník dominoval v boji. Skutečnost, že je mimo boj nepoužitelný (kromě roleplayingu, obecných dovedností atd….ale na to nemusím být bojovník), je vyvážená dominancí boje v tváří tvář.Sarsaparillos píše: a) Moc toho neumí. Dovedností prostě není dost, a že je většina z nich využitelná jen v boji, který není nepřetržitě, nemají hráči často moc jak se zapojit. Ale to je otázka celého povolání, těžko měnit, ale zmínit jsem to chtěl.
b) Fint je málo a jsou náročné k použití. Zejména se ukazuje, že je komplikované získat potřebné odkrytí k použití finty a zejména v konfliktech se zloději se toho stává kritickým. Takže pokud posilovat bojovníka, nejspíše v tomto směru.
Je sice pravda co píše Maugir.
Hraničář má v terénu na vrch proti bojovníkovi. Pokud ovšem netasí meč a nepostaví se mu na mýtině tváří v tvář. Kondotiér je specifický případ. Na druhou stranu proti čaroději s holí, nebo theurgovi (oba bez magie) by měl mít značně na vrch. Podobně proti městskému zloději. Jak ale dáme kondotiérovi 4 další spolubojovníky, měl by dopadnout boj 5 na 5 vcelku jasně. Opět jde o boj tváří v tvář. Šikovně nachystané pasti, prostředí atd. dělají ze zloděje pána města a hraničáře pána divočiny.Maugir píše: Nejsem si vědom toho, že by byl bojovník tak slabý a to, že by měl mít v souboji jeden na jednoho vždycky navrch není podle mě tak docela pravda - hodně záleží na konkrétních podmínkách. Domnívám se, že takový kondotiér při souboji jeden na jednoho v nebezpečném horském terénu by neměl bojově zaměřeným individualistům jiných povolání, naučeným na boj v daném prostředí nějak unikat.
Umožnění bojovníkovi normálně útočit pokud nezíská převahuje umožňuje vůbec některé finty používat. Protože jejich bonus je tak malý a riziko, že postava nebude moc nic dělat je oproti tomu příliš velké, že bojovníci brzy dojdou k tomu, že používají max. jednu fintu (např. hluboké zabodnutí).
Spíš než posílením bojovníka v boji bych šel spíš druhou cestou. Umožnění mu hrát i mimo boj. Hrozí totiž, že jakmile bojovník začne v boji dominovat, můžou se oprávněně ohrazovat ostatní postavy. On totiž boj je nedílnou součástí a i když v příběhovém čase zabere pár minut, může taková pěkná bitka vyjít na hodinu i víc. Pokud delší dobu hraje jen jeden hráč nebo pouze jeho hra má nějaké následky začne to v lepším případě ostatní hráče jen nudit.
Když jsem dělal PJ, řešil jsem to čistě příběhově. Bojovnice mi velmi nahrála vysokým původem. Oficiální titul a etiketa dvora, kam se tím hra přenesla, jí umožňovala herní prosazení se mimo boj. Na druhou stranu to bylo místy přehnané, jelikož původ ostatních byl slušně řečeno nízký.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Re: Posílení Bojovníka
Také jsme řešili co s bojovníkem. Naštěstí/Bohužel je hráč bojovníka spokojen s tím, že dominuje v boji. Je takový, že čísla jsou pro něj vše. Umí sice hrát i mimo boj, dovede pěkně vyprávět, ale jak dojde na čísla/schopnosti/hody je ztracený. Ovšem díky tomu je spokojený.
Ale jak tu píšete v boji jsou situace, kdy právě on bojuje, proto tu vlastně je, ale ostatní nejen že nepůsobí takové zranění, ale hlavně se začínají po půl hodině nudit.
Zatím jsem to vyřešil buď tak, že jsou souboje krátké ale velmi drsné (jediný protivník způsobuje těžká zranění) nebo naopak delší ale protivníků je víc a napadnou tak všechny členy družiny. Tím se baví všichni, protože řeší své problémy.
Ale jak tu píšete v boji jsou situace, kdy právě on bojuje, proto tu vlastně je, ale ostatní nejen že nepůsobí takové zranění, ale hlavně se začínají po půl hodině nudit.
Zatím jsem to vyřešil buď tak, že jsou souboje krátké ale velmi drsné (jediný protivník způsobuje těžká zranění) nebo naopak delší ale protivníků je víc a napadnou tak všechny členy družiny. Tím se baví všichni, protože řeší své problémy.
Re: Posílení Bojovníka
Dovolil bych si podpořit tabulku jenž byla vytvořena autorem vlákna. Myslím si že bonusy jsou adekvátní v porovnání s ostatními povoláními. Ja osobně hraji za hraničáře zaměřeného na boj a očisty. S válečníky na stejné neli vyšší urovni nemám problém jak v přírodním terénu tak kdekoliv jinde. A to už jen diký podstatně vyžším číslům u síly a obratnosti od čehož se odvíjí těžší vystroj jenž je výhodou a eliminuje finty. Další výhodou je větší počet životů v řádku oproti válečníkům.
Re: Posílení Bojovníka
jen k zamyšlení:
nebylo by zajímavější, kdyby se místo toho snižovaly s danou zbraní nároky na finty?
Případně kombinace - snížené bonusy z prvního příspěvku + snížení nároků na finty?
nebylo by zajímavější, kdyby se místo toho snižovaly s danou zbraní nároky na finty?
Případně kombinace - snížené bonusy z prvního příspěvku + snížení nároků na finty?
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů