Nedomyšlená pravidla
Moderátor: Bouchi
Nedomyšlená pravidla
V DRD+ jsem se setkal s mnoha případy pravidel, které jsem potřeboval do svého dobrodruství a nikde nebyly napsány. Nejhorší natom bylo, že byly jen v ukázkách v příručče pro hráče a člověk musí jen odhadovat jak to někdo myslel.
Příkladem jsou skoky do dálky, výšky. Nevím, zda použít k hodu 1k+, 2k6 či 2k6+. To samé vyjednávání u obchodníka, přemlouvání lidí a podobně. Vše je napsáno v´ukázkách tak krásně, ale jakmile jde o pravidla, člověk se k tomu nikde nedočte.
U starého systému DRD se to dalo udělat jednoduše. Hod na inteligenci a kdo měl výš, ten prakticky měl mít "vyhráno". Však teď se složitějším systémem člověk neví, protože je to poněkud složitější a těch faktorů musí být mnoho.
Chci se zeptat, zda někdo z vás tento problém už řešil a zda jste si to zkusili nějak domyslet či sepsat a ty mechanismy vám fungují. Pokud ne, tak si to zkusím udělat sám, už mě štve to omezování složitými pravidly.
Příkladem jsou skoky do dálky, výšky. Nevím, zda použít k hodu 1k+, 2k6 či 2k6+. To samé vyjednávání u obchodníka, přemlouvání lidí a podobně. Vše je napsáno v´ukázkách tak krásně, ale jakmile jde o pravidla, člověk se k tomu nikde nedočte.
U starého systému DRD se to dalo udělat jednoduše. Hod na inteligenci a kdo měl výš, ten prakticky měl mít "vyhráno". Však teď se složitějším systémem člověk neví, protože je to poněkud složitější a těch faktorů musí být mnoho.
Chci se zeptat, zda někdo z vás tento problém už řešil a zda jste si to zkusili nějak domyslet či sepsat a ty mechanismy vám fungují. Pokud ne, tak si to zkusím udělat sám, už mě štve to omezování složitými pravidly.
Re: Nedomyšlená pravidla
Zjevně jsi pravidla nečetl pečlivě. Cokoliv můžeš vyřešit jednoduše hodem 2k6+ (obohaceným o vlastnost a případné dovednosti) proti nastavené Obtížnosti.
It's Alive!
- Celebrindol
- Příspěvky: 8
- Registrován: 26. 1. 2009, 14:06
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedomyšlená pravidla
Jj, pomocí 2k6+ + Vlastnost jde vyřešit všechno poměrně jednoduše. Spíše mně tady chybí nějaká ukázková tabulka Obtížností, proti kterým se bude házet (aspoň pro představu PJ, kolik přehodit už je už mistrovský kousek a co by mělo být hračka).
Ale třeba zmíněné smlouvání na tržišti by šlo snadno vyřešit hodem na porovnání Charisma + Nějaká dovednost + 2k6+. A kdo hodí víc ten "vyhrál".
Ale třeba zmíněné smlouvání na tržišti by šlo snadno vyřešit hodem na porovnání Charisma + Nějaká dovednost + 2k6+. A kdo hodí víc ten "vyhrál".
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Nedomyšlená pravidla
Tak ano, "pure 2k6+ " nebylo nikdy vydáno navzdory slibu, že bude. Takže v podstatě si musíš pomoci sám. Průměrný hod na 2k6+ je 7. Průměrná hodnota vlastnosti závisí na "heroičnosti světa" = 0 není průměrná hodnota, pokud si nenastavíš svůj svět tak, aby byla. Dovednosti pak sledují dvojí logiku - standard tři stupně s bonusem: +3, +6, +9 a nebo +2, +4, +6. Pak jsou výjimky, ale ty neuvažujme.
Shrnuto tedy: Pokud bude heroičnost světa taková, že průměrná hodnota vlastnosti v populaci je 0 a daná činnost má korespondující dovednost, pak průměrná obtížnost bude 10, což je 50:50 pro průměrného obyvatele světa se základní znalostí věci.
Náš PJ používá následující vodítko pro arbitrární stanovování obtížností v settingu kde hrajem (low-magic historizující fantasy): snadné (zvládne skoro každý) = 6, průměrné (musíš mít alespoň základy) = 10, obtížnější (chce to o tom něco vědět) = 12, velmi těžké (musíš být machr) = 15 samozřejmě upraveno dle situace. Někdy se dá třeba házet jen jestli nepadne fatal (1 1), pokud jde o téměř trivialitu.
Shrnuto tedy: Pokud bude heroičnost světa taková, že průměrná hodnota vlastnosti v populaci je 0 a daná činnost má korespondující dovednost, pak průměrná obtížnost bude 10, což je 50:50 pro průměrného obyvatele světa se základní znalostí věci.
Náš PJ používá následující vodítko pro arbitrární stanovování obtížností v settingu kde hrajem (low-magic historizující fantasy): snadné (zvládne skoro každý) = 6, průměrné (musíš mít alespoň základy) = 10, obtížnější (chce to o tom něco vědět) = 12, velmi těžké (musíš být machr) = 15 samozřejmě upraveno dle situace. Někdy se dá třeba házet jen jestli nepadne fatal (1 1), pokud jde o téměř trivialitu.
Secrets are power.
Re: Nedomyšlená pravidla
Takže se skoky do zvzdálenosti je to rychlost + 2k6+? To samé do výšky?
Dále jsem se chtěl zeptat nesronalosti s Bolestí. Je u její Velikosti napsané, že se rovná síle bolesti. Však jak tuto sílu bolesti určit? To samé u zlomenin, v PPH jsou jen naštípnuté kosti, je to skoro to samé, ale není.
Dále jsem se chtěl zeptat nesronalosti s Bolestí. Je u její Velikosti napsané, že se rovná síle bolesti. Však jak tuto sílu bolesti určit? To samé u zlomenin, v PPH jsou jen naštípnuté kosti, je to skoro to samé, ale není.
Re: Nedomyšlená pravidla
Mám pocit, že konkrétně skoky jsou někde ke konci příručky rozebrány, tuším někde kolem kapitoly o únavě a nosnosti a tak.
Co se obtížností obecně týče, to je něco, co je na DrD+ skutečně nedomyšlené - až na konkrétní výjimky chybí tabulka, podle které by PJ mohl určovat obtížnosti různých překážek a bůh ví čeho.
V další verzi pravidel to ovšem bude napraveno. ;)
Co se obtížností obecně týče, to je něco, co je na DrD+ skutečně nedomyšlené - až na konkrétní výjimky chybí tabulka, podle které by PJ mohl určovat obtížnosti různých překážek a bůh ví čeho.
V další verzi pravidel to ovšem bude napraveno. ;)
It's Alive!
Re: Nedomyšlená pravidla
Ja len, že to asi nebude edícia, ktorá opraví chyby a zvyšok nechá tak, to bude úplne nová hra s duchom DrD.Fori píše:Aha, díky. Jinak doufám, že teda další edice DRD+ vyjde brzo
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Nedomyšlená pravidla
Bavime se o DrD+. A tam to nebude "uplne nova hra", urcite bude mit DrD+ 2.0 spolecneho s DrD+ 1.0 mnohem vic nez DrD II s DrD 1.x.
Re: Nedomyšlená pravidla
Aha, asi nemám vedomosti, znamená to, že sa plánuje DrD+ 2.0?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Nedomyšlená pravidla
Znamena to, ze nekdy v budoucnu pravdepodobne DrD+ 2.0 vznikne. Ale temer jiste nepujde o "dohlednou dobu".
Re: Nedomyšlená pravidla
Cau lidi koupil jsem si drd+ a mam par otazek kolem kneze.Jak hrat jeho zazracne schopnosti.priklad Mam zraneneho clena druziny sedi u stromu polomrtvy.Chci jej vylecit ale jestli to chapu dobre pouziji na nej empatii jestli citi cit lasku nebo radost ted presne nevim zjistim treba za 15 min herniho casu ze jo.pak mu ji musim pracne snizit na 0 zase treba za 15 minut a pak na nej muzu seslat leceni.A to jeste nevim jestli zraneny typek na pokraji smrti muze vubec neco citit,mozna bolest.A treba schopnost zbroj jak ji pouzit a kdy v boji kdyz vse musim resit pres snizovani pocitu na 0 a to trva kolem 20 minut, v boji nepouzitelne.Prosim o rady jak to hrajete nejake figle,fakt nevim jak na to diky Hudson
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů