[článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od RPG Fórum »

V 17. čísle Drakkaru vyšel ilgirův rozbor Dračího doupěte plus. Je to vlastně taková recenze, jenom delší a důslednější :wink:

Tato diskuze je prostor pro vaše reakce a komentáře k recenzi.
ilgir píše:Dračí Doupě Plus už je tu s námi pět let. Téměř každý, kdo se s ním setkal, si ho nějak ohodnotil a zaškatulkoval. Dobrá hra s mnoha taktickými možnostmi, nebo přesložitělá a nefungující slátanina? Hra nabízející stylové prostředí vhodné do většiny fantasy settingů, nebo nepoužitelný výplod potácející se ve schizofrenii mezi kompletním settingem a flexibilními pravidly? Pojďme se na Dračí Doupě Plus podívat očima člověka, který je hrál od jeho vydání a kromě něho zná mnoho iných RPG rozličných rozsahů a zaměření.
:arrow? Odkaz na článek
Rauksul
Příspěvky: 300
Registrován: 11. 8. 2009, 15:53

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Rauksul »

Fery: Hej, to čumim. Mě přišli zrovna ilustrace z Nemrvých a Světlonošů jako ty nejlepší, co jsem v českých počinech viděl Nebo si to s něčím pletu. Kreslil to ten týpek, co ilustroval drd1.6 experty, nebo ne?
Oni jsou takový atypický, já bych řekl "geniálně jednoduchý", třeba naproti bestiáři, kterej je hezkej, ale takovej typickej (což rozhodně není špatně, oblačný drak, mlžný obr... ). Pro mě jsou taky jedny z nejlepších, kolegové z intru na nečem jako designový škole či co byly nadšeni... což mi připomíná, že mi ho zabavili a ještě nevrátili...

Ke složení bestiáře co se tu diskutovalo - osobně si myslím, že mnohem užitečnjší jak pro PJ, inspiraci i hru jsou právě originální a netypické 'bestie', oproti bytostem běžným. Bestiář k DrD+ není jen o tom, aby PJ věděl jaký staty má kanec, daněk, veverka nebo medvěd kodiak. Tohle je něco, co si dokáže každý hráč představit a každý PJ co se týče statistik odvodit. Ale potvory jako je superKudlanka, obří kanec, larva, thorax, loutka... to nenapadne každýho a přitom se na každý jedný potvoře dá vystait krásný dobrodružství, nemluvím o obrázcích, který udělají radost každýmu PJ i hráčům...
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Goran »

Jaký je v odvozování statů rozdíl mezi kancem a obřím kancem? Zajímavé potvory, které každého nenapadnou (a hlavně které jsou mnohem víc než hromada statů plus obrázek) jsou moc fajn, ale o půlky potvor v tomhle seznamu si nedokážu představit přidanou hodnotu oproti statům (bestiář jsem jen jednou zběžně prolétl, ale třeba proti Thoraxovi jsme bojovali a ničím nepřekvapil). Našly by se tam lepší příklady.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
speedy
Příspěvky: 5
Registrován: 29. 4. 2009, 20:02
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od speedy »

Zajímavá recenze, DrD+ mám rád, ale přiznám se, že ty mechaniky mne někdy štvou. Používáme maximálně ty základní vzorečky VLASTNOST + 2k6+ proti VLASTNOST + 2k6+, nebo porovnání s nějakým číslem (šplhání, skákání...). Boj je podle mně skvěle a realisticky (i když možná zdlouhavě) vyřešený, ale já mám stejně nejradši slovní popis typu: "vytahuju svůj eldebranský bijec a vrhám se na čaroděje" "těsně před zasáhnutím si byl odmrštěn nějakým obraným kouzlem, a spadl si na kámen, uber si, řekněme 2 životy" - tohle mám nejradši a proto se bojím DnD, přijde mi strašně zaměřené na boj. Akorát jedna námitka - v DrD+ NEZABIJEŠ protivníka, pokud nechceš (musel by mít fakt super smůlu), většinou jeho životy klesnou do třetího řádku, a ty ho buď zajmeš, nebo dorazíš, alespoň tak se to jeví mně. PPJ je (až na ty části o vazbách atd.) opravdu skvělý návod na tvorbu světa, dobrodružství atd., PPH je sice plné mechanik, ale tvorba postavy a její postup po úrovních je oproti DrD (ale i jiných hrách) opravdu skvělá. U hraničáře souhlasím, a jakožto PJ sem rád, že za něj nikdo nehraje. Kněz je v klidu. Theurga sem už pochopil, a když si vytvoříš několik základních formulí, a pak je jen drobně pozměňuješ, není ani tak nezáživný. Čaroděj je jednoduchý, ideální pro začínající hráče, jinak nuda. Bojovník je jednoduchý a přitom zábavný, ne jen tupá mašina na zabíjení bez špetky intelektu (takový Rytíř Devíti hvězd se hraje opravdu skvěle). A zloděj, ten má nejlepší postupování po úrovních a navíc může být (jak si psal) kýmkoliv. Tolik můj názor :wink:
"Životnost celé mé říše závisí na jediné řece, to pomyšlení mi prostě někdy nedá spát"
Zurkhen Černý
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od ilgir »

Díky za odpověď, jsem rád, že se ti článek líbil.

"Rytíř Devíti hvězd" je tvoje postava? Mohl bys ji sem pro zajímavost trošku popsat? Jen co je zač a jaké má archetypy, bez mechanik. Dík.
Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 20:23

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Dileptor »

speedy píše:Zajímavá recenze, DrD+ mám rád, ale přiznám se, že ty mechaniky mne někdy štvou. Používáme maximálně ty základní vzorečky VLASTNOST + 2k6+ proti VLASTNOST + 2k6+, nebo porovnání s nějakým číslem (šplhání, skákání...). Boj je podle mně skvěle a realisticky (i když možná zdlouhavě) vyřešený, ale já mám stejně nejradši slovní popis typu: "vytahuju svůj eldebranský bijec a vrhám se na čaroděje" "těsně před zasáhnutím si byl odmrštěn nějakým obraným kouzlem, a spadl si na kámen, uber si, řekněme 2 životy" - tohle mám nejradši a proto se bojím DnD, přijde mi strašně zaměřené na boj. Akorát jedna námitka - v DrD+ NEZABIJEŠ protivníka, pokud nechceš (musel by mít fakt super smůlu), většinou jeho životy klesnou do třetího řádku, a ty ho buď zajmeš, nebo dorazíš, alespoň tak se to jeví mně. PPJ je (až na ty části o vazbách atd.) opravdu skvělý návod na tvorbu světa, dobrodružství atd., PPH je sice plné mechanik, ale tvorba postavy a její postup po úrovních je oproti DrD (ale i jiných hrách) opravdu skvělá. U hraničáře souhlasím, a jakožto PJ sem rád, že za něj nikdo nehraje. Kněz je v klidu. Theurga sem už pochopil, a když si vytvoříš několik základních formulí, a pak je jen drobně pozměňuješ, není ani tak nezáživný. Čaroděj je jednoduchý, ideální pro začínající hráče, jinak nuda. Bojovník je jednoduchý a přitom zábavný, ne jen tupá mašina na zabíjení bez špetky intelektu (takový Rytíř Devíti hvězd se hraje opravdu skvěle). A zloděj, ten má nejlepší postupování po úrovních a navíc může být (jak si psal) kýmkoliv. Tolik můj názor :wink:
Jenom k tomu, že protivníka skoro nikdy nezabiješ. V zásadě máš pravdu, akorat na vyšších úrovních se nám začalo stávat, že naše postavy byly schopny dát pecku za 45-50 životů a tím se zabije rovnou docela snadno :) Jmenovitě jsem takovýhle rány dal někdy já se svým zlodějem (máme edici B) a kámoš s bijcem krolem s trojhlavým bijákem v ruce :)

Jinak ani hraničář na Pjovaní neni tak strašnej. Já to řešim tak, že jsem si hraničářský schopnosti rozepsal do velikýho spletence plnýho čar a čipek, ale vyznám se v tom. A pak ke každýmu hráči mám papír, na kterej si píšu, co zrovna dělá, jaký schopnosti používá a mám tam napsaný, jaký skrytý zaměření by teoreticky mohl dostat.
Obrázek
Zakova družina
Cziky
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 4. 2005, 11:19
Bydliště: Praha, Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Cziky »

Jenom k těm možnostem zabití postavy v boji - vzhledem k vcelku drastickým mechanikám krvácení je smrt v boji (pokud se bojuje až do hořkého konce) více než pravděpodobná, uštědří-li se pár velkých zranění sečnou či bodnou ranou - a k tomu není třeba ani super smůla. Na druhou stranu, zase to účastníky boje motivuje k tomu, aby boj skončil jinak než bezvědomím jedné nebo druhé strany, což je dobře...
Uživatelský avatar
speedy
Příspěvky: 5
Registrován: 29. 4. 2009, 20:02
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od speedy »

ilgir píše:Díky za odpověď, jsem rád, že se ti článek líbil.

"Rytíř Devíti hvězd" je tvoje postava? Mohl bys ji sem pro zajímavost trošku popsat? Jen co je zač a jaké má archetypy, bez mechanik. Dík.
Já sem PJ, ale Rytíře Devíti hvězd hraje brácha. Je to z Asterionu, Rytíři Devíti hvězd sou řád, zasvěcený bohu Gorovi (bůh rytířů), jeho členové sou povětšinou samotáři a dobrodruzi, toulají se po světě a snaží se pomoci slabým, bezbraným, utlačovaným ... No tak trochu popisu postavy: Mladý, inteligentní a šlechetný muž, sirotek. Vyrůstal v Boševalském sirotčinci, v šestnácti však uprchl a nechal se "adoptovat" jedním hostinským. Před cca 4 lety byl však hostinec vypálen a hostinský zabit. Barius, jak se postava jmenuje, si za poslední jmění koupil lístek na loď na Taru, nově osidlovaný kontinent. Na lodi se setkal s ostatními z družinky. Na Taře se potuloval jako dobrodruh, až jednou navštívil jeden řádový hrad a neodolal přidat se do něj. Prodělával výcvik v boji s Eldebranským bijcem (meč), jízdě na koni, čtení/psaní, a hlavně ve službě bohu. Po slavnostním pronesením přísahy se znovu dal na dráhu dobrodruha. Asi po dvou letech se zůčastnil bránění Tevirponu(řádového hlavního hradu), kde jako jeden z mála rytířských obránců přežil. Poté co si jej na turnaji v nově vzniklém Rilondském království všiml následník trůnu, byl brzy pasován na rytíře (titul Rytíř Devíti hvězd není šlechtický) a bylo mu uděleno malé pohraniční léno. Nyní se snaží vypátrat jeho největšího přítele z družiny, který se však přidal ke zlu, a kvůli této zradě jej vyzvat na souboj. Je to neoblomný sloužící dobra, naprosto neúplatný a ani mučení ho nedonutí ke zradě.
Archetypy: Rytíř 8 + Šermíř 2, navíc ovládá jednoduchá kněžská kouzla.........Chceš i popis výzbroje?
"Životnost celé mé říše závisí na jediné řece, to pomyšlení mi prostě někdy nedá spát"
Zurkhen Černý
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od ilgir »

Dík za vyčerpávající popis. Líbí se mi nápad přidat do bojovníka nějaké schopnosti z kněze. Je vidět, že pravidla používáte jako inspiraci a ne jako omezení.
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Jarilo »

Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Jerson »

Jarilo píše:Takhle jsem se dlouho nepobavil :D :
A čím konkrétně?
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od skew »

Můj tip je celej ten odkazovanej post. A nebo možná chceš Jersone říct, že je to k pláči?
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Jarilo »

Celej ten thread, počínaje tou obhajobou DrD+. Ač jinak agresivní rétorice "domácích" na kostce moc nehovím, tak Alnagovo rozebrání oné obhajoby a závěrečné (parafrázuji) "Stockholmský syndrom jak vyšitý" nemá IMHO chybu =).
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od ilgir »

Jo, je to vtipné celé. Akorát tady Jerson zase dělá, že mě nezná.
Jerson píše:Ale nediv se ostatním, že se ptají, co jsi vlastně hrál - ani já jsem nepotkal člověka, který by po letech vysoce hodnotil DrD+ a přitom znal řadu jiných pravidel :-)
Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1904
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od Gran »

Tak já jsem právě přečetl všech 42 stránek téhleté diskuse...! A nemůžu najít vhodný smajlík, který bych k tomuhle prohlášení připojil. ;P

A musím říct, že s ilgirovou recenzí (kterou jsem si samozřejmě na začátku také znovu přečetl) velmi souhlasím a osobně bych byl k Pluskám v součastnosti snad i kritičtější. Snad i díky tomu, že 1) jsem přidal pár dalších RPG do repertoáru těch, které jsem vyzkoušel a 2) jsem strávil týden na chatě hraním DrD+ přesně podle pravidel.

Přesto si ale myslím, že DrD+ nabízí i dost dobrých věcí, které jiné hry nenabízí (např. feeling, viz. ilgirova recenze), a že mají také dost velký potenciál být opravdu dobrým RPG, aneb:
Gran na d20.cz píše:Já osobně rád o Plusku říkám, že je to Ford Mustang, kterej nejezdí.
Parádní auto, má na hodně, vypadá supr, kožený sedačky a tak... jenže sakra, nejezdí.
A zkuste si dávat dohromady auto, když nejste automechanik. ;)
;)
It's Alive!
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech

Příspěvek od skew »

Gran píše:Tak já jsem právě přečetl všech 42 stránek téhleté diskuse...! A nemůžu najít vhodný smajlík, který bych k tomuhle prohlášení připojil. ;P
Hledáš tenhle:
(O_o)
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti