[článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Moderátor: Bouchi
[článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
V 17. čísle Drakkaru vyšel ilgirův rozbor Dračího doupěte plus. Je to vlastně taková recenze, jenom delší a důslednější
Tato diskuze je prostor pro vaše reakce a komentáře k recenzi.
Tato diskuze je prostor pro vaše reakce a komentáře k recenzi.
Odkaz na článekilgir píše:Dračí Doupě Plus už je tu s námi pět let. Téměř každý, kdo se s ním setkal, si ho nějak ohodnotil a zaškatulkoval. Dobrá hra s mnoha taktickými možnostmi, nebo přesložitělá a nefungující slátanina? Hra nabízející stylové prostředí vhodné do většiny fantasy settingů, nebo nepoužitelný výplod potácející se ve schizofrenii mezi kompletním settingem a flexibilními pravidly? Pojďme se na Dračí Doupě Plus podívat očima člověka, který je hrál od jeho vydání a kromě něho zná mnoho iných RPG rozličných rozsahů a zaměření.
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Jo, ten celkem sedí, thx. ;)skew píše:Hledáš tenhle:
(O_o)
It's Alive!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Jak to že neznám? Vždyť ty jsi DrD+, zejména jeho pravidla moc vysoko nehodnotíš a už podle nich nehraješ, nebo se pletu?ilgir píše:Jo, je to vtipné celé. Akorát tady Jerson zase dělá, že mě nezná.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
To je ale psané před rokem a půl, od té doby jsi napsal jeden článek, který vyznívá jinak. Ale dobře, pokud jsi tedy s Plusky tak spokojený, budu tě uvádět jako jeden protipříklad. Nicméně s dodatkem, že podle plusek už nehraješ, nebo se pletu i v tomto?
(Btw. ta věta "hráči přestanou používat některá pravidla" mi silně připomíná obhajoby DrD - každý systém je skvělý, když ho vypusíš a soustředíš se jen na inspirativní fluff, ze kterého sis dokázal vytvořit různé zajímavé prvky )
(Btw. ta věta "hráči přestanou používat některá pravidla" mi silně připomíná obhajoby DrD - každý systém je skvělý, když ho vypusíš a soustředíš se jen na inspirativní fluff, ze kterého sis dokázal vytvořit různé zajímavé prvky )
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Cítím, že právě přišel čas, abychom si s Jersonem jednou pro vždy ujasnili, jaký mám vztah k Pluskám. Pluska se mi velice líbila a dosud líbí svým stylem a fluffem, a protože na systémech obecně příliš nelpím, moji náklonnost k nim může rozporuplný systém jen těžko umenšit. Proto stále trvám na hodnocení, které jsem psal před dlouhou dobou a to včetně těch pěti hvězdiček.
Naproti tomu tento článek jsem psal pokud možno nezaujatě, a proto jsem nemohl pominout všechny zápory Plusek. Svůj pozitivní vztah jsem vyloučil jakožto subjektivní činitel, tudíž by se z článku mohlo zdát, že Pluska nemám rád. To ale není vůbec pravda.
Ve světle výše uvedeného musím trvat na tom, že mě tady Jerson ignoruje:
Naproti tomu tento článek jsem psal pokud možno nezaujatě, a proto jsem nemohl pominout všechny zápory Plusek. Svůj pozitivní vztah jsem vyloučil jakožto subjektivní činitel, tudíž by se z článku mohlo zdát, že Pluska nemám rád. To ale není vůbec pravda.
Ve světle výše uvedeného musím trvat na tom, že mě tady Jerson ignoruje:
Jak už jsem ale řekl, mé vysoké hodnocení se zakládá na mých osobních preferencích, nikoli na kvalitě systému, který považuji za podružný.Ale nediv se ostatním, že se ptají, co jsi vlastně hrál - ani já jsem nepotkal člověka, který by po letech vysoce hodnotil DrD+ a přitom znal řadu jiných pravidel
Problém je ale se systémy, kde žádný fluff buď není, nebo tam je, ale je hrozný a nepoužielný (DnD4e)(Btw. ta věta "hráči přestanou používat některá pravidla" mi silně připomíná obhajoby DrD - každý systém je skvělý, když ho vypusíš a soustředíš se jen na inspirativní fluff, ze kterého sis dokázal vytvořit různé zajímavé prvky )
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Ještě zapomínáš na lidi, kteří od pravidel očekávají, mno, pravidla. Fluff si vezmeme odjinud (filmy, knihy) nebo si něco cool vymyslíme. Vyladěnej systém si ale doma na koleni jen tak nenapíšem.ilgir píše:Problém je ale se systémy, kde žádný fluff buď není, nebo tam je, ale je hrozný a nepoužielný (DnD4e)
BTW když by tu byl nějakej úchyl a fakt chtěl hrat dnd-like dingeonpunk, tak pro něj fluff z dnd nebude hrozný a nepoužitelný.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Nezapomněl, Quentine - smysl mého postu bylo vysvětlit Jersonovi můj subjektivní postoj k DrD+. Není snad třeba dodávat, že to všechno platí jen pro mě.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Chápu. 4e má k dokonalosti daleko, ale mám zvyk jí bránit, když je pomlouvaná neprávem. Omlouvám se.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Ilgire, tady bude tedy problém - většinou se s lidmi bavím na téma "pravidla DrD+ ve smyslu systém a tedy mechaniky jsou na houby a špatné a neznám člověk, kterému by se dlouhodobě líbily. O fluffu se nebavím, ten mně nevyhovuje, ale mnoha lidem ano a nijak mi to žíly netrhá.ilgir píše:Jak už jsem ale řekl, mé vysoké hodnocení se zakládá na mých osobních preferencích, nikoli na kvalitě systému, který považuji za podružný.
Takže ty máš sice rád Pluska jako celek a hodnotíš je vysoko, ale nic to nemění na mém tvrzení, že ti jejich systém nepřijde nijak dobrý a nepoužíváš ho. (Btw. a co popis astrálního světa, vazeb a všech těch různých entit, to se ti také líbí? Protože pokud ne, tak už jsou to jen kousky fluffu - co si pamatuju, tak fluff třeba u čaroděje jsi nijak vysoce nehodnotil.)
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Teď jsem si vzpomněl, že u čaroděje, jak se mi nelíbil, tak hustý mi přišlo to jeho counterování, invertování a přesměrovávání kouzel. Takovej magickej duel mi přišel děsně cool, ale asi na to člověk nenarazí moc často.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Astrální a duševní svět jsou na mě zbytečně složité (místy hlavně složitě popisované), ale za vyloženě špatné je nepovažuju. Popravdě ta idea je originální a propracovaná. Fluff u čaroděje byl velmi skromný a hlavně takový "dýendýčkovský" - proto se mi nelíbil. Přišlo mi, že čaroděj moc nesedí k tomu zbytku. Na druhou stranu doprovodný příběh byl výtečný.(Btw. a co popis astrálního světa, vazeb a všech těch různých entit, to se ti také líbí? Protože pokud ne, tak už jsou to jen kousky fluffu - co si pamatuju, tak fluff třeba u čaroděje jsi nijak vysoce nehodnotil.)
Tvůj výraz "kousky fluffu" by se hodil spíš k DrDo, v DrD+ je toho fluffu obrovská hromada i po odečtení astrálního a duševního světa. Například jenom samotný hraničář je imho po stránce fluffu skvost (po stránce mechanik dost hrůza).
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Jak to tady čtu, tak se furt nějak nemůžu dobrat toho, co si představujete pod pojmem "fluff". Může mi to někdo vysvětlit, prosím?
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Nepravidlová část pravidel. Popisy povolání, světa, potvor, společnosti, metafyziky vesmíru.Dron píše:Jak to tady čtu, tak se furt nějak nemůžu dobrat toho, co si představujete pod pojmem "fluff". Může mi to někdo vysvětlit, prosím?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [článek] Dračí Doupě Plus – rozbor po pěti letech
Ááaha, proto mi to nesedělo. Popisy povolání, světa a společnosti jsem z toho tak nějak vyvodil.Pieta píše:Nepravidlová část pravidel. Popisy povolání, světa, potvor, společnosti, metafyziky vesmíru.
Ale už popisy potvor jsou na rozhraní - především proto, že samotná čísla potvoru neudělají. Popisy jsou pro ně extrémně důležité, aby se nestalo, že se v deštném pralese objeví bílý (ledový) drak apod.
Ale metafyzika vesmíru je důležitá součást pravidel - osobně ji beru za pevnej základní kámen, na kterým pravidla stojí. Především proto, že dobře popsaná metafyzika světa v podstatě sama o sobě dává světu pravidla, jak funguje. Pravidla pro boj, dovednosti atd. je jen "slovně" popisují. Rozhodně bych ji tedy mezi "fluff" neřadil!
Z tohoto důvodu si osobně také o DrD+ - resp. o PPJ pravidlech myslím, že je to systém zpracovaný na dost dobré a vysoké úrovni. Vycházeje totiž z toho popisu světa (a především jeho vazebních a psychických a duševních rovin) si totiž můžete dotvářet pravidla a povolání dle libosti, aniž byste fungování celého DrD+ narušili.
Samozřejmě, pokud to někdo zamítne jako zbytečně komplikované a nezajímavé a navíc se pustí do úprav schopností, dojde tam, kam běžně docházeli hráči DrD - k laserovým mečům, samopalům a dalším extrémům...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů