Léčivé kouzlo

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 03:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Dante »

Já jsem umožnil kouzelníkovi mít kouzla s opačným účinkem. Tedy, že jakékoliv kouzlo v pravidlech má i své bratrské kouzlo s přesně opačným účinkem. Právě kvůli nedostatku "pozitivních" kouzel. Takže se objevila kouzla Rozkveť, Šikula, Naber síly....nicméně jsme brzy zjistili, že pozitivní varianty jsou leckdy mnohem ultimátnější a tak začla redukce.

Najít vysvětlení, proč nejsou pozitivní kouzla početně přesným opakem negativních bylo snadné. Čaroděj přistupuje k magii trošku nezodpovědně, chaoticky, takže je pro něj mnohem snažší např. způsobovat magií zranění než pomocí ní léčit.
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA

PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN
Gonzales
Příspěvky: 1
Registrován: 11. 2. 2010, 19:22

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Gonzales »

Já se teď pustil do tvorby nových kouzel, ale protože jsem nenalezl v zásadě naprosto žádnej systém v příručce čaroděje v kouzlech, tak jsem si vymyslel asi 3 své (2 z nich jsem už zase ztratil) a podle toho to chci tvořit.
(jedinej trend, kterej se dá vysledovat je, že čím mocnější (= s kvalitnější potřebnou magenergií) kouzla, tím jsou dražší, nevypilovanější; a pravda - kouzla na vyšších úrovní patrně postavy nemohou seslat...).

Mě také vyšly 4 magy 4 úrovně pro první kouzlo, akorát jsem ho zatím nijak nevypiloval, aby bylo publikovatelné. Nicméně si myslím že kolega má blbě náročnosti - je sice hezké střílet je od oka, ale když jsou náročnosti dělané stylem n1 = x, n2 = x+6 nebo n1 = x, n2 = x+3, n3 = x+6, tak proč to komplikovat jinými počty?

Jinak jsem pro vývoj nějakého léčivého kouzla pro čaroděje, tak doufám, že se někdo přidáte.
Eldor

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Eldor »

Je to zajimavy napad ale zda se mi to priliz silne vim ze je to podle vzorce tau ale i tka. No a proletel jsem si vase odpovedi ohledne mentalniho leceni vec se ma podle meho tka ze hody preci nejsou natolik smerodatne kdyz PJ proste stanovi ze to carodej bude delat pul hodky tak nemusite ztratit cas hodama nebo se mylim? :wink:

a dalsi takva vec kdyz mluvime o tom ze tam je zlodej, theurg a carodej a nikdo nemuze lecit :-) nezkouseli jste nekdy myslenku multiclasu(MC)? ja a ma druzina jsme stvorili pomerne velmi funkcni MC podle ktereho uz hrajeme nejakou dobu... postavy jsou kreativni velmi siroce vyuzitelne a maji "nekonecne" moznosti jak na charakter tak na kombinaci schopnosti... nase adresa: http://thakklomp.unas.cz/
Eldor

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Eldor »

ou omlouvam se spatne jsem se podival kde je sila leceni a kde je naklonost :D byl jsem ospaly :D
Eldor

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Eldor »

:D:D:D asi me jebne :D narocnost :D samozrejme ze narocnost :-)
Arkilijo
Příspěvky: 32
Registrován: 19. 5. 2009, 14:41
Bydliště: Dunajská Lužná
Kontaktovat uživatele:

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Arkilijo »

môj osobní názor na liečivé kúzla je tá že prečo nie ja osobne si myslím že by tam mali také biť pretože nech to už bude hoc jaké dobré kúzlo liečebné (ak samozrejme nebude PJ preháňať :wink: ) hraničiar bude lepší keďže on nebude limitovaní počtom MG a na druhú stranu už aj theurg vie liečiť v príručke rukoväť dobrodruha bol o túto dobrú vlastnosť vylepšení
Nikto nech mi nekladie aké majú biť vysoké moje ciele. Či nieje lepšie namieriť kopiju na mesiac a trafiť len orla ako namieriť na orla a trafiť len skalu?
Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Fery »

Tak hráč mého čaroděje začal řešit podobnou věc. Tedy že vitální magie je příliš nevyužitá. Právě řeším zda a jak a zda vůbec dát léčivé kouzlo. Je fakt, že pozitivní kouzla nějak nejsou a vitální magie spolu s invetigativní si přímo říká o to použít pro léčení.
Nebo spíš jak říct hráči taktně, že taková kouzla prostě se neslučují s konceptem čaroděje. Jestli někdo vymyslel nějaké pěkné řešení :)
Rauksul
Příspěvky: 300
Registrován: 11. 8. 2009, 15:53

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Rauksul »

Gonzales píše:Já se teď pustil do tvorby nových kouzel, ale protože jsem nenalezl v zásadě naprosto žádnej systém v příručce čaroděje v kouzlech, tak jsem si vymyslel asi 3 své (2 z nich jsem už zase ztratil) a podle toho to chci tvořit.
(jedinej trend, kterej se dá vysledovat je, že čím mocnější (= s kvalitnější potřebnou magenergií) kouzla, tím jsou dražší, nevypilovanější; a pravda - kouzla na vyšších úrovní patrně postavy nemohou seslat...).
systém tam je... kdysi jsem ho i našel, když jsem psal svůj Grimoár... uf... byla to nějaké závislost počtu magů, sféry, náročnosti(možná... - i když ta je spíš závislá než proměnná) + odchylka samozřejmě... vypadla mi z toho poměrně nízká odchylka (ralativní?) v počtu magů a náročnosti, s tím, že ty byla samozřemě daný tím co je to za kouzlo... ale i obyčejné od oka přiřazení ujde... i když jsem našel i grimoáry co byly - dle mého názoru - magově úplěn mimo

doporužuju nasypat de nečeho na statistiku, mathematika, matlab, exel :-)
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Rauksul
Příspěvky: 300
Registrován: 11. 8. 2009, 15:53

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Rauksul »

léčivé čarodějné kouzlo... hmmm... nevím, mě se to nelíbí :-) Jo, dočasně zastavit krvácení, podpořit regeneraci (s odlivem!), vypnout bolest, zrušit postihy, ale klasické léčení se mi moc nelíbí. Te´d nevím jak to pamatuji pravidla, ale myslím, že by to mohlo dělat problémy i co se týče aury bytostí (jestli si to nepletu a Asterionem - tam čaroděj svojí přírodní auru nučí aby mohl načerpat magy místo toho - i proto je vysílen když mu dojde poslední a nemá ho co chránít proti okolní latentní magii (což dělé bežně aura přírodní) - tedy magie čarodějnické je implicitně spíš škodlivá bez ohledu na vliv) a magie čarodějné. Jestli by třeba nebyla zničena, poškozena a tělo vystaveno magickým nemocem (což bych na druhou stranu viděl jako zajímavé - ano, léči se, ale jestli to budeš dělat "často", pak na tebe budem jednou pokřikovat "na muti, na muti, muti muti" [červený trpaslík], nebo dostaneč nějako veselou chorobu...)
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Fery »

To vysvětlení s Aurou je velice pěkné. Mě se také nelibí to, že by mohl léčit. Pro mě osobně nepřekousnutelné je sebraní vyjímečnosti hraničáře a kněze. Protože pak by nebyli potřeba. Navíc si myslím, že v DrD+ je léčení poměrně rychlé. Tedy taková první pomoc a proti vykrvácení tu existuje a hojení je velice účinné.
Měl jsem taky představu o podobných věcech, které píšeš, tedy zastavení krvácení na nějaký čas, snížení bolesti tedy věci, které odstraňují negativní účinky. Nic posilujícího bych si taky nepředstavoval. Díky Rauksule dal jsi mi inspiraci.
Rauksul
Příspěvky: 300
Registrován: 11. 8. 2009, 15:53

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Rauksul »

Fery píše:To vysvětlení s Aurou je velice pěkné. Mě se také nelibí to, že by mohl léčit. Pro mě osobně nepřekousnutelné je sebraní vyjímečnosti hraničáře a kněze. Protože pak by nebyli potřeba. Navíc si myslím, že v DrD+ je léčení poměrně rychlé. Tedy taková první pomoc a proti vykrvácení tu existuje a hojení je velice účinné.
Měl jsem taky představu o podobných věcech, které píšeš, tedy zastavení krvácení na nějaký čas, snížení bolesti tedy věci, které odstraňují negativní účinky. Nic posilujícího bych si taky nepředstavoval. Díky Rauksule dal jsi mi inspiraci.
není zač:-)
jinak co se magie a věcí okolo týče, hezky je rozpracovaný model asterionu Falešná apokalypsa, který se tím zabývá. V ejjích aplkacích jsou pak i nějaký možnosti jak magenergii čerpat (z astrálu, ze sebe, z lidí, z živlů). Pokud nějaký známý má, tak doporučuju půjčit, případně se juknout do stáhnutelných aplikací, i tam se dá najít inspirace.
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Uživatelský avatar
Gonzáles
Příspěvky: 78
Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Gonzáles »

Měl bych pár drobných rejpnutí...
Aura (PME) x magenergie (UME)
V Plusku (nevim, kde se píše) se načerpáním načerpáním magenergie (čaroděj) se rozptýlí jeho přirozená magenergie. Hraničář svýma kejklema taky může zničit přirozenou magenergii terče. Co se děje pak nikde není psáno, vysvětleno -> zde zůstává prostor na nás (hráčích, včetně PJ). Podle toho, co píšeš, Rauksule, tak to takhle je vysvětleno v Asterionu, já jej znám jen vzdáleně (základní příručka), by se dalo odvodit, že stačí po někom hodit nějaké trapné kouzlo a tím mu rozbiješ auru, on chytne nějakou latentno-magickuo chřipku a pak ještě smrt. A což teprve nějaké obranné či jakékoliv jiné déletrvající kouzlo, případně plošné - to musí být panečku epidemie magických nemocí.
=> v samotném Plusku se jakýkoliv konflikt PME a UME neřeší - na to buď zapomněli nebo to neřešili.

Léčivá kouzla a čaroděj
Nikde není psáno, že je mít nesmí. Již jen ze čtení příběhu u vitální magie vyplývá, že taková kouzla čarodějové ovládají a upřímně není důvod, proč by neměli. Respektive je to jen pozůstatek starodračákovského rozdělení na hraničářskou magii, která léčit mohla a uměla, kouzelnickou, která léčit nemohla a neuměla, a alchymistickou, která si dělala co chtěla a byla vlastně obě i žádná magie zároveň, už jenom tak z principu.
Kněží, také neumí léčit všichni - jen ti s dobrem nebo životem. A hraničáři dokáží, ostatně stejně jako ti kněží, léčit na úplně jiném principu než jak by se to dělo pomocí magie. Umíte si představit družinku bez hraničáře a kněze léčitelů? Teď ji vedu.
Existuje-li kouzlo urychlující růst rostlin nebo ovlivňující fyzično terče, pak léčení by bylo terčem výzkumu ještě před rozlišením škol (archetipů) magie. Navíc v kde které hře čarodějové léčit kouzly umí, to že to není v diablu a jiných hrách od Blizzardu je věc jiná.

Takže když už jsem tedy napsal proč s Vámi nesouhlasím, uvedu nějaká rozumná řešení.
Lépe se ničí, nežli tvoří => kouzla nebudou jednoduchá a slabá.
Tělo vývojově odvozenějších tvorů (savci) je sakra složitá věc => kouzla nebudou levná.
První kouzla těchto možností (přímé léčení, podpora regenerace) bych viděl tak 4. kvalita magenergie a výš (to je úroveň kouzla Domů - první teleportace). To znamená, že čarodějové specializující se na jiné školy magie jej budou sesílat poměrně obtížně (asi jako to Domů), což znamená, že při relativní drahotě, náročnosti a vzácnosti (dle světa) a slabosti (nízká potřebná kvalita = slabé kouzlo), nebudou tato kouzla žádným velkým hybatelem světa.

A že jste to vy, tak přihodím odkazy na pár kouzel http://deniksilenehopj.wz.cz/carodej.html a průvodce tvorbou kouzel http://deniksilenehopj.wz.cz/car_pruvodce_kouzla.html.
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Fery »

Pěkné. Prohlédl jsem si ty stránky a návod, a vypadá dobře.

Já bych nerad, aby existovalo kouzlo účinné prostě typu "Vyleč lehká zranění". Jen hodíš a hotovo. Ano Pluska toto eliminují popisem, ale co když zrovna hráč je v popisovaní trol :)

Jak tu říkáte lidské tělo je složité, je snadné mu ublížit, stejně jako nemagickou cestou, ale vyléčit, to už je jiná věc. Proto bych byl spíš pro kouzla typu, naprav kosti, zacel velký šrám či zastav krvácení. Protože je evidentní problém, viditelný a mířený přesně. Podle mě by léčivá kouzla měla působit pouze a jeden typ zranění.
Taková kouzla si dovedu představit, a magika který se zabývá vitalní magii, bych ještě podmínil investigativní magií. Aby dokázal najít případný problém a posléze aplikovat příslušné kouzlo.
Uživatelský avatar
Gonzáles
Příspěvky: 78
Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Gonzáles »

Fery píše:Já bych nerad, aby existovalo kouzlo účinné prostě typu "Vyleč lehká zranění". Jen hodíš a hotovo.
Ano, jedno takové kouzlo a celá pointa jde do háje. To je jako jít na komáry s kladivem.
Fery píše:Proto bych byl spíš pro kouzla typu, naprav kosti, zacel velký šrám či zastav krvácení. Protože je evidentní problém, viditelný a mířený přesně.

To je správná úvaha. Ale zas by se to nemělo moc přehánět, aby to neskončilo nakonec u kouzla "Vyndej třísku 1 [1]" ;-)
Pár regeneračních kouzel již mam napsaných, jen je přidat na stránky...
Fery píše:Podle mě by léčivá kouzla měla působit pouze a jeden typ zranění.
Léčba psychického zranění by a) neměla spadat do vitální, nýbrž do mentální magie b) by neměla být snadná a za c) je otázka jestli by takové kouzlo mělo být běžně dostupné.
Fery píše:Taková kouzla si dovedu představit, a magika který se zabývá vitalní magii, bych ještě podmínil investigativní magií. Aby dokázal najít případný problém a posléze aplikovat příslušné kouzlo.
Vidíš, tohle mě nenapadlo, ale pravdu máš - toto je u mnoha nemocí a vnitřních poranění aj. jediná cesta, jak by to čaroděj mohl zjistit - za současného stavu čaroděje.

A nakonec bych si dovolil nesouhlasit s tímto tvrzením:
Fery píše:[2010-12-20]...vitální magie je příliš nevyužitá.
Zrovna vitální magie je nacpaná skvělými kouzly - již jen metamorfózy a jiná otravná kouzla (insomnie). Muka jsou nejoblíbenější kouzlo čaroděje z mé družiny (vitalista) a proto také rád poplácává po rameni ostatní ;-). A například kouzlo Vyřízni jazyk se hodí, pokud spoludružiník nechce zavřít pusu...
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Léčivé kouzlo

Příspěvek od Fery »

Gonzáles píše:Pár regeneračních kouzel již mam napsaných, jen je přidat na stránky...
Tak šup šup na stránky :)
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti