Otáčení postav v průběhu boje

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

orni
Příspěvky: 3
Registrován: 10. 5. 2009, 18:39

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od orni » 14. 5. 2009, 14:04

Bouchi píše:
orni píše:v kole muzes reagovat presunem (ktery na rozdil od behu nemusis hlasit predem)
Nikoli, rozdil mezi presunem a behem je v tom, ze presun muzes kombinovat s jinou akci.
jj, to chapu, ze presun lze kombinovat s jinou akci na rozdil od behu. ale musi se tedy i presun hlasit pred hodem na boj?

Klimbing
Příspěvky: 275
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Klimbing » 14. 5. 2009, 14:43

my to děláme tak, že přesun musí postava hlásit dopředu, ale může dodatečně lehce měnit svůj směr či se někde zastavit. (např. se nesrazí s protivníkem)

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 02:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Dante » 14. 5. 2009, 15:10

Podle me byt tedy presun (a jemne pohybove nuance) mel byt ponechan hraci primo na jeho tah, kdy to pro nej tak zustane jedina moznost jak aktualne reagovat na situaci. Napr. v popisu u boj. akce Ustup je napsano, ze utocnik ma moznost postupovat za ustupujici osobou. I kdyz to nenahlasil - to bych take chapal jako presun.
Kdyby to mozne nebylo, byl by presun fixovany jednak tedy bud na nahlaseni nebo jedine na pripad, kdy obrance ustupuje.

Maximalni prekonana vzdalenost v ramci jednoho kola boje je urcena velikosti Presunu (Rch+8).

Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od xKiv » 14. 5. 2009, 16:21

Dante píše: Napr. v popisu u boj. akce Ustup je napsano, ze utocnik ma moznost postupovat za ustupujici osobou. I kdyz to nenahlasil
A pokud delal Natlak, tak dokonce musi. A to i v pripade, ze uz veskery svuj Presun v tomto kole vypotreboval (protoze utocil s prevahou).
Takze se proste tak nejak pocita s tim, ze postavy se ve skutecnosti pohybuji podstatne vic, nez co jim dovoli "jenom" Presun .. cili vic, nez se pohybuji jejich figurky na bitevnim planu.

Stuchy
Příspěvky: 16
Registrován: 16. 6. 2009, 17:51

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Stuchy » 3. 7. 2009, 14:31

My sme kôli prehľadnosti presunuli boj na starý dobrý hexáč a trošku obmedzili dĺžku pohybu na polovicu, veľa vecí sa tým zjednodušilo a hlavne je to prehľadnejšie ..

Takže pokiaľ si niekto nechá vpadnúť niekoho do chrbta tak to je už jeho problém .. viac menej využívame kombinovanie akcií z DrDo kde bol aj rozšírený súbojový systém , kde sú bojové akcie zkombinované s pohybom ( krok a útok atd. ) .

K akcii ústup je tam celkom v pohode vysvetlená v reále by to mohlo podľa mňa vyzerať tak že postava ktorá túto akciu spravila za účelom rozšírenia svojho bojového priestoru (+1 Oč) ale to neznamená že postava na ňu nezaútočí pokial sa s ňou nepohne .Útok nastane tak či tak iba s tým rozdielom či sa podarí (postava včas neustúpila, neuskočila),alebo nepodarí (postava včas ustúpila).

No ale skôr mám nejasnosti s Bojom a Bč hovorí sa o ňom ako o prehľadnosti, rýchlosti a orientácii v boji. Tým pádom čím väčšie Bč tým je postava rýchlejšia , kde bude hranica kedy postava bude môcť zaútočiť dva krát za kolo , alebo by to bolo na základe prevahy ? O-)
Naposledy upravil(a) Stuchy dne 7. 7. 2009, 08:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 02:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Dante » 4. 7. 2009, 23:16

Dva utoky za kolo v DrD+ neexistuje. Utok se sklada s mnoha uderu, hod ti pouze dava vysledek celeho casoveho useku boje. Nikoliv jednoho machnuti mecem. Problem by ovsem nastal u projektilu, kde je nezbytne pocitat kolik jich strelec vypustil, takze u strelby se to resi a neboj...tyka se to pouze hodne schopnych strelcu :)
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA

PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN

Stuchy
Příspěvky: 16
Registrován: 16. 6. 2009, 17:51

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Stuchy » 5. 7. 2009, 11:36

Dante píše:Dva utoky za kolo v DrD+ neexistuje. Utok se sklada s mnoha uderu, hod ti pouze dava vysledek celeho casoveho useku boje. Nikoliv jednoho machnuti mecem.
To by som netvrdil .. že sa o nich nikde nepíše(samozrejme okrem hranič. ), je druhá vec .. isté je, že útok sa skladá len z jedného úderu,( v príručke je na to uvedených niekoľko príkladov) ..Z mnohých úderov sa skladá jedno kolo boja, ale tie údery sú od všetkých zainteresovaných a nie od jedného bojujúceho .. Ináč to je pri hraničiarovi, ale tomu to vyplýva zo schopností jeho povolania kde má všetky šípy vedené ako jeden útok.

V každom prípade, nehľadám dôvod prečo to nejde, ale spôsob ako by to išlo ... napr.: že Bč musí presiahnuť hodnotu 25. samozrejme že to nedosiahnu dobrodruhovia na prvých úrovniach ..

Uživatelský avatar
Dante
Příspěvky: 29
Registrován: 26. 9. 2006, 02:19
Bydliště: Praha - Holešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Dante » 6. 7. 2009, 20:20

Prave proto jsem vysvetloval rozdil mezi strelbou a bojem tvari v tvar.

Jinak skutecne jedno kolo boje neznamena jedno machnuti mecem. Proto misto vyslovene typu uderu mas finty a akce popisujici spis zpusob boje... "natlak", "boj v obrane"...

Resilo se to mnohokrat a skutecne, vice utoku (pokud nepocitame finty s nejakym kruhovym sekem atp.) v DrD+ za jedno kolo nelze.
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA

PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN

XXX
Příspěvky: 23
Registrován: 27. 5. 2008, 08:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od XXX » 7. 7. 2009, 13:36

Dante: Vice utoku v jednom kole teoreticky lze a priručka bojovnika B str 8 to primo nabizi (koncentrace na boj).

Stuchy
Příspěvky: 16
Registrován: 16. 6. 2009, 17:51

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Stuchy » 7. 7. 2009, 19:45

Dante píše:Prave proto jsem vysvetloval rozdil mezi strelbou a bojem tvari v tvar.

Jinak skutecne jedno kolo boje neznamena jedno machnuti mecem. Proto misto vyslovene typu uderu mas finty a akce popisujici spis zpusob boje... "natlak", "boj v obrane"...

Resilo se to mnohokrat a skutecne, vice utoku (pokud nepocitame finty s nejakym kruhovym sekem atp.) v DrD+ za jedno kolo nelze.
Tieto akcie sa dajú previesť aj na spôsob útoku, tam to je len o opise danej akcie.

Kruhový sek je tiež len jeden útok len je vedený na viacero postáv ( všetky okrem spolubojovníkov v dosahu zbrane ).
A kde sa to riešilo ? Rrád by som si to pozrel ..

Kiwicko
Příspěvky: 9
Registrován: 9. 8. 2009, 17:04
Bydliště: Ivanka p.D. / BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Kiwicko » 11. 8. 2009, 08:35

viacej utokov za kolo je cudne .. aj pri normalnom serme v ramci jedneho tempa len raz zautocim ... a ked som od niekoho o mnoho rychlejsi alebo obratnejsi to neznamena ze 2x zautocim v jednom tempe ... ide o to ze si musim nechat nejaky cas na nadviazanie dalsej akcie ci uz to je obrana alebo dalsi utok (ktory sa ale robi uz v dalsom tempe) ... to ze jedno kolo boja v DrD+ trva 10sekund je docela zavadzajuce ale bolo to rozhodnutie autorov ... skuste si predstavit ze jedno kolo trva 1 sekundu, este stale by vam bolo cudne ze urobite len jeden utok a nejake obrany ? a hlavne pocas tych 10 sekund - ked mate bojovnika s mecom a stitom - ono to nie je az tak jednoduche ked bojujem proti viacerim ludom jedneho kryt zbranou a na dalsich medzicasom pouzivat stit .. ono to naozaj trva docela dlho .. a casto medzi sekvenciou utokou si treba dat pauzu na zvazenie dalsej situacie ... popripade na presun - lebo pocas boja malokedy stojim na jednom mieste .. naozaj sa veeelmi hybem - dopredu, dozadu, ukroky do stran, v ramci samostatneho utoku castokrat sa posuniem dopredu a hned idem odskokom prec ... a trom utocnikom sa da obranit, sice s problemami ale ak ma clovek stit tak sa to da .. ani obehnut obrancu nie je v takom pripade lahke lebo ak sa niekto naozaj rozbehne okolo mna, nie je nic jednoduchsie ako po nom seknut a v tom pripade sa ani nevykryje poriadne lebo pri behu nebezim s mecom pred sebou a ak aj hej tak sila mojho uderu + jeho sila pri behu urobi taku ranu ze mu kryt prerazim jak nic .. jedine ze by ma z velkej dialky obiehal ale v tom pripade mam chvilu na boj len s 2omi protivnikmi nez ma on obehne a to sa zatial stihnem uhnut ... podla mna tieto pravidla o mnoho viac vystihuju realni suboj .. lebo aj najvacsi majstri sermu nevyhravali na obratnosti .. teda ano .. ale na tom ze vedeli ze su o tolko rychlejsi ze si mozu dovolit urobit takyto utok ktory bol smrtiaci, a to iste je prevaha a bojovnikove finty a nie na tom ze by zautocil tak rychlo ze ten druhy to nezvladol ...
sorry ze som sa tak rozpisal ... :/
Je lepsie byt nenavideny za to, co si, ako byt milovany za to, co nie si. (Kurt Cobain)

Foldas
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2009, 09:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčení postav v průběhu boje

Příspěvek od Foldas » 23. 2. 2015, 19:44

A mohl by teda někdo nahodit nějaký postup pro útok zezadu (tedy jak se do těch zad dostat? ), který se mu při hře osvědčil. Jak si to tak pročítám, tak mi stále není jasné, jak to s tím útokem zezadu provést. A to třeba i za situace, kdy jsem obklíčen třemi protivníky. Pořád tam vidím ten prostor jak se z toho dostat, posunout se ve své akci takovým způsobem, natočit tím směrem, abych nikoho neměl v zádech.
Díky vám.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host