Otáčení postav v průběhu boje
Moderátor: Bouchi
Re: Povolání Bojovník
Jasne to chapu, ale ja osobne mam hmoho zkusenosti, kdy tato pravidlova "volnost" neni dobra. Myslim toto by se melo v pravidlech nejak primo zohlednit. But zvyhodnit utocniky(vetsi BC-lepsi provadeni fint, atd) nebo omezit neomezeny uhyb pri obrane tvari tvar.Bouchi píše:Proste zamerem autoru pro tyhle situace AFAIK bylo nechat volnost pro reseni hracum a PJ a nevymyslet striktni manevrovaci a nataceci pravidla, ktera by z toho delala wargaming.
Ono tozit je to vsechno(ty tvoje priklady) na posouzeni PJ. Coz neni spatne, ale problem je v tom, ze DRD+ se diky svym siroce obsahlym mechanizmum snazi roly PJ snizit(proste i PJ je musi respektovat) a pokud jde neco vylozit dvema zpusoby, tak to neni uplne dobre.
Navic v situaci, kdy pravidla resi, z odpostenim, kde jakou pitomost, tak pridanim jednoho ci dvou odstavecku do kategorie boj-bojove akce, by nikterak pravidla nezkomlikovalo.
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Ne. Je to na dohode PJ a hracu. ja osobne to povazuju za lepsi - ostatne dalsi omezujici mechanismy by omezovaly jak PJ, tak hrace, vsechno ma dve strany.Soong píše:Ono tozit je to vsechno(ty tvoje priklady) na posouzeni PJ.
... je na miste, aby se reseni tech kdejakych pitomosti odbouravalo, ne aby se nove mechanismy pridavaly. Cilem budoucich uprav je cele DrD+ zjednodusovat.Soong píše:Navic v situaci, kdy pravidla resi, z odpostenim, kde jakou pitomost,
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Bohuzel ma ale PJ to posledni slovo. A ono to neni kolikrat prijemny dyskutovat s hracem, jehos postava prave umrela, v cem byla tato sitace jina od te posledni, kdy jsi mu jako branicimu hraci dovolil se otocit.Bouchi píše:Ne. Je to na dohode PJ a hracu. ja osobne to povazuju za lepsi - ostatne dalsi omezujici mechanismy by omezovaly jak PJ, tak hrace, vsechno ma dve strany.Soong píše:Ono tozit je to vsechno(ty tvoje priklady) na posouzeni PJ.
Tak to schvaluju. Urcite krok smerem k mladsim hracum(vek cca 12-15 let). A vetsi sviznosti hry.Bouchi píše:... je na miste, aby se reseni tech kdejakych pitomosti odbouravalo, ne aby se nove mechanismy pridavaly. Cilem budoucich uprav je cele DrD+ zjednodusovat.Soong píše:Navic v situaci, kdy pravidla resi, z odpostenim, kde jakou pitomost,
Re: Otáčení postav v průběhu boje
to s vekom vobec nesuvisi.Soong píše:Tak to schvaluju. Urcite krok smerem k mladsim hracum(vek cca 12-15 let). A vetsi sviznosti hry.
Mam 3x tolko ako imax intervalu co spominas a fakt ta uplne posledna vec co mam rad v RPG je pravidlovo riesit silu tlakovej vlny a dosah ked si moja postava prdne po diete z kvasenej kapusty.
Jednoduchsie pravidla <> hra pre omladinu
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Každý přece ví, že dospělí a vůbec pokročilí hráči postupují od dětinských hrátek k systémům pro pravé muže, jako GURPS, RIFTS a Cyborg Commando.Aljen píše:Jednoduchsie pravidla <> hra pre omladinu
(Soong imho myslel, že pro mladší hráče je lepší jednodušší hra, ne že jednodušší hra je pro mladší hráče.)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Otáčení postav v průběhu boje
to neva, aspon som mal prilezitost zarantovat O:-)Pieta píše:(Soong imho myslel, že pro mladší hráče je lepší jednodušší hra, ne že jednodušší hra je pro mladší hráče.)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Myslel jsem to tak, ze mladsi hraci maji problem s orientaci ve slozitych pravidlech a zbytecne je to odvadi od hry samotne.Aljen píše: to s vekom vobec nesuvisi.
Mam 3x tolko ako imax intervalu co spominas a fakt ta uplne posledna vec co mam rad v RPG je pravidlovo riesit silu tlakovej vlny a dosah ked si moja postava prdne po diete z kvasenej kapusty.
Jednoduchsie pravidla <> hra pre omladinu
Jako priklad uvedu jednoho svyho kamosa co uci na zakladni skole a ten pritahl "novou krev" se kterou zacal hravat DRD+. Jelikoz jsem byl na par jejich sezenich tak mohu rici, ze ti kluci se tam proste v tech pravidlech motali. Zvlaste kdyz to je jejich prvni RPG. Pritom drd+ ma ten hlavni predpoklad, aby se stalo hrou zacatecniku - je cesky!
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Nuz vies... ja sa v zlozitych pravidlach motam tiez A to este po roku hrania (Pendragon)
Mam dojem ze prave mlade mozgy sa chytia velmi rychlo.
Mam dojem ze prave mlade mozgy sa chytia velmi rychlo.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Trosku jsem si ted o tom otaceni v boji zapremyslel ... nema to nahodou byt jenom aplikace pravidla "hrac/postava muze kdykoli behem kola vyhlasit Ustup"?
Me se totiz (jako naprostemu laikovi) zda, ze neni mozne nebyt otoceny zady k jednomu ze dvou souperu, pokud
- se nechci hnout z mista
- oni maji moznost volneho pohybu
- a vyuzivaji ji (i za cenu, ze nebudou Utocit kazde kolo)
Jakmile jsem ochotny zmenit stanoviste, tak si je udrzim pred sebou ... ale samozrejme muzu ustoupit jenom tam, kde oni nejsou (takze kdyz nejsou uplne blbi, tak si *oni* vyberou kam budu ustupovat - a nakonec me dostanou nekam, kde budu mit smulu).
Nejlip jeste kdyz pouzijou Natlak.
Me se totiz (jako naprostemu laikovi) zda, ze neni mozne nebyt otoceny zady k jednomu ze dvou souperu, pokud
- se nechci hnout z mista
- oni maji moznost volneho pohybu
- a vyuzivaji ji (i za cenu, ze nebudou Utocit kazde kolo)
Jakmile jsem ochotny zmenit stanoviste, tak si je udrzim pred sebou ... ale samozrejme muzu ustoupit jenom tam, kde oni nejsou (takze kdyz nejsou uplne blbi, tak si *oni* vyberou kam budu ustupovat - a nakonec me dostanou nekam, kde budu mit smulu).
Nejlip jeste kdyz pouzijou Natlak.
Re: Otáčení postav v průběhu boje
To presne ta sitace jak jsem popisoval pri tom real. souboji. Obrance, pokud nechce dostat soupere do zad, tak musi stale couvat a couvat.xKiv píše:Trosku jsem si ted o tom otaceni v boji zapremyslel ... nema to nahodou byt jenom aplikace pravidla "hrac/postava muze kdykoli behem kola vyhlasit Ustup"?
.......
Jakmile jsem ochotny zmenit stanoviste, tak si je udrzim pred sebou ... ale samozrejme muzu ustoupit jenom tam, kde oni nejsou (takze kdyz nejsou uplne blbi, tak si *oni* vyberou kam budu ustupovat - a nakonec me dostanou nekam, kde budu mit smulu).
Nejlip jeste kdyz pouzijou Natlak.
Ted si nejsu uplne jistej, ale neni s akci USTUP spojena nejaka penalizace(nemoznost utocit atd.)?
- Dante
- Příspěvky: 29
- Registrován: 26. 9. 2006, 03:19
- Bydliště: Praha - Holešovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Neni. Ustup muzes vyhlasit kdykoliv behem boje, tedy i po tom, co jsi zautocil. Ustup je vlastne to jedine jak muzes v kole regovat...reprezentuje ono manevrovani v boji, ktere je vzdy improvizaci na aktualni situaci. Ostatni akce hlasis pred kolem.
Jde o to jak pravidla chapes. Pokud hrajes "podle pravidel", tak v pravidlech hledas argumenty, zakony a zaroven mantinely. Pravidla nejsou od toho aby te vedla hrou za rucicku, nejsou ani ramcem...od toho tu jsi ty, tva fantazie a pan jeskyne. Pravidla jsou tim, cim je pro prekladatele vykladovy slovnik. A cim mene zkuseny prekladatel, tim vice potrebuje hledat ve slovniku....Soong píše:... ja osobne mam hmoho zkusenosti, kdy tato pravidlova "volnost" neni dobra.
Naposledy upravil(a) Dante dne 14. 5. 2009, 14:56, celkem upraveno 1 x.
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA
PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA
PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN
Re: Otáčení postav v průběhu boje
a neni to omezeno ani vzdalenosti, po kterou jsem schopen ustupovat? Treba tak jako u presunu.
Re: Otáčení postav v průběhu boje
to si nemyslim.v kole muzes reagovat presunem (ktery na rozdil od behu nemusis hlasit predem), coz je ono hlavni manevrovani v boji. k nemu pak este existuje ten ustup.Dante píše: Ustup je vlastne to jedine jak muzes v kole regovat...reprezentuje ono manevrovani v boji, ktere je vzdy improvizaci na aktualni situaci. Ostatni akce hlasis pred kolem.
- Dante
- Příspěvky: 29
- Registrován: 26. 9. 2006, 03:19
- Bydliště: Praha - Holešovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Jj, mas pravdu. Nacpal jsem dve veci do jedne.orni píše:to si nemyslim.v kole muzes reagovat presunem (ktery na rozdil od behu nemusis hlasit predem), coz je ono hlavni manevrovani v boji. k nemu pak este existuje ten ustup.Dante píše: Ustup je vlastne to jedine jak muzes v kole regovat...reprezentuje ono manevrovani v boji, ktere je vzdy improvizaci na aktualni situaci. Ostatni akce hlasis pred kolem.
ENPÄ TIIJÄ KARVOASI
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA
PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN
MIKÄ KARVA LIENETKÄÄ
OO VAIKKA YHEKSIKARVA
MUSTAKARVA, HARMIAKARVA
TAHI VASKENKARVA
PIRUN RIIVATTU PURIJA, ET VERY MIUN VERELLÄ, ET LIHO MIUN
Re: Otáčení postav v průběhu boje
Nikoli, rozdil mezi presunem a behem je v tom, ze presun muzes kombinovat s jinou akci.orni píše:v kole muzes reagovat presunem (ktery na rozdil od behu nemusis hlasit predem)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů