Obecná diskuse k pravidlům

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
irigi
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 3. 2009, 14:39

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od irigi »

Nabízíme opravený mechanismus pro určení rychlosti lodí. Ten pravidlový trpí vážným neduhem. (Rychlosti proudu řeky, větru a veslování se místo sčítání násobí.) Pokud najdete mouchy (kromě faktu, že mechanismus není úplně jednoduchý - nechtěli jsme nesimulačně zjednodušovat), budeme rádi za všechny komentáře tady i tam.
Gloan

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Gloan »

Zdravím, fanoušci Drd+.
Měl bych pro Vás nabídku, která by Vás mohla zajímat. Sám jsem hráč Drd+ a vždycky mě otravovalo všechno to počítání s tím spojené, hlavně když se jednalo o údaje na osobních denících mých spoluhráčů, kteří s tím potřebovali neustále pomoct. O to horší bylo, když jsme nějakou dobu nehráli a někteří spoluhráči nemohli své osobáky najít :D .
Tak jsem se rozhodl, že tomu učiním přítrž a vytvořil jsem tabulku v LibreOffice Calculatoru, která je ekvivalentní k prvním třem stránkám osobního deníku. Dá se do ní jednoduše zaznamenávat vše, co byste si zaznamenali do těchto třech listů s tím, že stačí zaznamenat jen některé informace o postavě a údaje, které se dají spočítat, tabulka také spočítá. Takže například po zadání hlavních vlastností, rasy, výšky a pohlaví dokáže odvodit všechny vedlejší vlastnosti. Přidejte povolání a dostanete bojové vlastnosti. Zvládá i složitější výpočty, kde je třeba převádět bonusy na hodnoty nebo naopak, proto umí počítat například pohybové rychlosti nebo ZZ. U zbraní stačí napsat její název a držení a pokud se jedná o zbraň z PPH, vše ostatní dopočítá tabulka (pokud se jedná o nějakou jinou zbraň, je možné ji přidat do databáza a tabulka s ní bude moct počítat také). Podobně je nápomocná u všeho, co by se jinak muselo počítat (naložení, zranění, únava, postižení, atd.).
Co se týče ovládání, LibreOffice Calculator je podobný jako excel a je volně ke stažení. K tabulce mám i návod, kde je vysvětleno, jak se ovládá.
Zájemci nechť se mi ozvou na gloan@post.cz a já jim za malý finanční obnos jsem ochotný svou tabulku poslat :) .
Foldas
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2009, 09:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Foldas »

Ahoj, mohl by mi někdo poradit kde hledat nebo z čeho odvodit zranění způsobené ohněm? Nebo spíše, jaké zranění bych mohl udělat, když bych někoho polil olejem a zapálil. Díky.
Klimbing
Příspěvky: 293
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Klimbing »

Foldas píše:Ahoj, mohl by mi někdo poradit kde hledat nebo z čeho odvodit zranění způsobené ohněm? Nebo spíše, jaké zranění bych mohl udělat, když bych někoho polil olejem a zapálil. Díky.
užitečným vodítkem by mohla být nejjednodušší ohnivá kouzla čaroděje a základní parametry ohně u theurga
Foldas
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2009, 09:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Foldas »

Na theurga jsem se díval, ale pořád mi úplně není jasné, kolik by mohla mít sílu taková zapálená louže oleje. Nějaké tipy? síla ohně třeba 10?
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Valor »

Ohen je velmi specificka vec, osobne bych se snazil priblizit realite.

Mame ve skupine hranicare ktery ofensivne pouziva ovladni ohen. Stanovil jsem pro nej jednoducha pravidla.

ZZ pro cloveka kompletne v ohni (bohuzel pro nej se tomu neda poradne uhnout) je 10 + 2k6+
To simuluje ze prumerny clovek za 10s upadne do bezvedomi, kdyz ma stesti tak za 20s.

Osobne bych nastavil stejna pravidla pro kohokoliv kdo je cely v ohni. Pokud by mel pokrytou jen cast tela, tak zraneni pomerove snizit (-6 ZZ za pulku tela, -12 ZZ za ctvrtinu (cela paze od ramena po prsty)).

Edit: Ad louze oleje, pokud ji nekdo chce probehnout a vlasttne se v ni nezdrzi, tak pokud louze neni velka (chodba 10 dlouha), ale je to opravdu jen louze, zraneni bych ani nedaval. Spise jde o to ze se tam nesmi zastavit.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Jerson »

Bylo by dobré neminout tento článek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem Plusko nikdy nehrál, ale koukal jsem, že bonusy k hodům a obtížnosti jsou v pravidlech u příkladů docela vysoké, vzhledem k tomu, že se háže jen 2k6+. Právě mě to docela překvapilo, protože když jsem přemýšlel o remaku a o užití 2k6, tak mi vycházely poloviční i třetinové hodnoty, což je o to divnější, že Plusko je fakt od matfyzáků, takže ta jejich vysoká čísla i při rozsahu 2k6+ musela dávat smysl, ne? Jakou s tímhle máte zkušenost z reálného hraní?
Obrázek
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Valor »

Jedina obtiznost nastavena hodne mimo je pro vstup do sfer pro demona (27+sfera). My pouzivame homerule 21.

Asi musis uvest priklady obtiznosti ktere ti prisli velmi vysoke. Treba zapominas neco pripocitavat?
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od eerieBaatezu »

Myslel jsem to tak, že ta čísla bonusů a obtížností jsou tak vysoká vzhledem k rozsahu a pravděpodobnostem 2k6, že mi přijde, že postava nemůže dělat pořádně nic kromě toho, na co je specializovaná.

Takovej opak DnD 5e, kde zase každej může dělat všechno a rozdíl bonusů je spíš marginální.
Obrázek
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Valor »

Opravdu v tomto pripade zalezi jak ma PJ postaveny svet. Navic 2d6 ma daleko lepsi pravdepodobnosti krivku nez 1d20. Uved nejake priklady s cisly, obecna diskuze nas nikam neposune.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od eerieBaatezu »

Může mi někdo vysvětlit matematiku za DrD+, konkrétně ty obří bonusy všude vzhledem k tomu, že se háže jen 2k6+? Rozumná míra bonusů při rozsahu 2k6 je tak plus mínus maximálně 5, přitom v DrD+ jsou běžně k vidění i dvojnásobné hodnoty a není to nic hraničního.
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16250
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

AFAIR v DrD+ jsou bonusy ve vztahu k hodnotám ve fikci logaritmická škála postavená tak, aby rozdíl o 6 znamenal dvojnásobek (někdo mě dyžtak zpřesní, pokud má ta škála jiný základ. Logaritmická je určitě).

To v praxi znamená, že čím vyšší bonus, tím větší význam hodu ve fikci. Tabulky jsou rámcově stavěné tak, aby střední hodnota hodu 2k6 (tzn. 7) dávala přiměřený výsledek. A když hodíš 2, tak bude tvůj výkon v podstatě poloviční, zatímco když hodíš 12, tak dvojnásobný.

Tím pádem třeba u vzdáleností, nízký bonus znamená, že smysluplný rozsah hodu 2k6+je rozložený mezi dvěma blízkými hodnotami a rozhoduje třeba o centimetrech, zatímco hodně vysoký bonus zamená, že rosah hodu 2k+ se rozloží mezi dvě hodně vzdálené hodnoty a rozhoduje třeba o kilometrech.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od eerieBaatezu »

To je sice super, ale asi nebylo poznat, na co se ptám. Jde mi čistě o praktické házení, kdy ty bonusy jsou na rozsah hodu děsně veliké. Nebo byl záměr tvůrců, aby vlastně jen specialisti házeli na věci, co dobře umí a ostatní měli de facto dost nulovou šanci?

Navíc tohle centimetrování a kilometrování... Jak věrně to simuluje realitu?
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů