Obecná diskuse k pravidlům

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3461
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Bouchi » 25. 1. 2009, 20:40

Toto je základní oficiální diskuse k pravidlům DrD+. Starší diskusi naleznete zde.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určena samostatná témata - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky nakladatelství ALTAR s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete zde.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (k nalezení zde).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Je to jediná cesta, jak se může váš dotaz dostat k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

V rámci přehlednosti mohou být mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Další informace - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3461
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Další užitečné informace

Příspěvek od Bouchi » 26. 1. 2009, 11:45

Errata, opravy chyb
(Provizorní) errata (ve formátu PDF, k otevření použít např. Adobe Reader):
Provizorní errata PPH edice A (Zápis z výslechu tiskařského šotka Přeskládala); Téměř finální errata PPH edice A - 1. část (po textové stránce patrně úplná); Téměř finální errata PPH edice A - 2. část(po textové stránce patrně úplná, nutno zkombinovat s výslechem Přeskládala); Téměř finální errata PPH edice A - 3. část (po textové stránce patrně úplná)
Téměř finální errata Bojovník edice A
Téměř finální errata Zloděj edice A (po textové stránce úplná)
Téměř finální errata Hraničář edice A (po textové stránce úplná)
Provizorní errata Čaroděj edice A a provizorní index kouzel; Téměř finální errata Čaroděj edice A - 1. část (po textové stránce úplná).
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)
Téměř finální errata Kněz edice A (po textové stránce úplná)

Neoficiální stránka sledující nalezené chyby a opravy známá jako "Bug hunt" (reakce autorů na chyby takto reportované není zaručena). Již není možné přidávat návrhy řešení, autor už stránku neudržuje.
Nalezené a opravené chyby (web Dragon Lords)
Archiv dotazů xKiva

Materiály pro postavy
Deník Bojovníka
Deník Čaroděj
Deník Hraničář
Deník Kněz
Deník Zloděj
Deník Theurg
Charakterník

Aplikace pravidel DrD+ pro Asterion
Čas temna
Nemrtví a světlonoši
Písky proroctví
Vzestup temných bohů
Z hlubin zelené a modré
Zlatá pavučina
Obloha z listí a drahokamů
Falešná apokalypsa
Za závojem stínů
Krajiny za obzorem: Stíny jihu
Pokud narazíte na nějakou nejasnost, obraťte se na specializované asterionské diskusní fórum.

Ostatní
Ukázka z Bestiáře I
Ukázka z Bestiáře II

Dodův simulátor soubojů (1. verze, zatím nepříliš přítulná na ovládání).
Upravený simulátor soubojů (s flexibilnějším ovládáním).

Hráčské stránky
[Dragon Lords] - DTon, Gran a RomiK
[RomiKova družina] - RomiK
[Orb] - Resurrection, Gran

Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Návrh pravidla k diskusi - Útok z obrany

Příspěvek od Davec » 2. 2. 2009, 12:55

Tak mě napadlo jednoduché (a snadno aplikovatelné) pravidlo, které myslím dodá soubojům na realističnosti.

"Pokud je hod na útok alespoň o 10 nižší než hod na obranu, je útočník automaticky zraněn. Obránce si hodí standartně na své ZZ a útočník odečte zbroj."

Co vy na to? A ne že je to zase zvýhodňování obratnosti, počítají se z ní přece oba parametry...
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars

Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od xKiv » 2. 2. 2009, 14:55

1) Hmm, a co kdyz obrance vubec nebojuje?
Muzeme zacit rovnou necim co neutoci nikdy (kul v plote), pokracovat pres vyrazenou postavu, postavu ktera se na boj nemuze/nechce soustredit a skoncit u postavy prekvapene. Pripadne jeste postavy, ktera je od utocnika prilis daleko, nez aby na nej dosahla svoji zbrani.

2) To co navrhujes je (alespon v situaci kdy uz se dva navzajem mydli) temer ekvivalentni se zavedenim druheho utoku (pro vsechny) s postihem -10 k UC (a zakazanim zasahu jinam nez do tela).

3) Co je na tom realistickeho?

Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Davec » 2. 2. 2009, 15:17

xKiv píše:1) Hmm, a co kdyz obrance vubec nebojuje?
Muzeme zacit rovnou necim co neutoci nikdy (kul v plote), pokracovat pres vyrazenou postavu, postavu ktera se na boj nemuze/nechce soustredit a skoncit u postavy prekvapene. Pripadne jeste postavy, ktera je od utocnika prilis daleko, nez aby na nej dosahla svoji zbrani.

2) To co navrhujes je (alespon v situaci kdy uz se dva navzajem mydli) temer ekvivalentni se zavedenim druheho utoku (pro vsechny) s postihem -10 k UC (a zakazanim zasahu jinam nez do tela).

3) Co je na tom realistickeho?
Aha, zapoměl jsem tam napsat, že jde o obránce, který se útoku nějakým způsobem aktivně brání. A to že by měl útočník být v dosahu obráncovi zbraně je asi taky v pořádku.

1. Nicméně pokud máš útok o 10 nižší než nehybný kůl, zasloužíš si o něj rozbít držtičku. Pravděpodobně ti ubližuje už samotná chůze po rovné zemi za standartních podmínek.

2. Nevím, kde jsi přišel na těch -10 k ÚČ. Situace by nastala právě tehdy pokud by byl hod na OČ alespoň o 10 vyšší.

3. To že je to zvýraznění rozdílu mezi dobrým a mizerným bojovníkem?
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars

Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od xKiv » 2. 2. 2009, 16:53

Davec píše:1. Nicméně pokud máš útok o 10 nižší než nehybný kůl, zasloužíš si o něj rozbít držtičku. Pravděpodobně ti ubližuje už samotná chůze po rovné zemi za standartních podmínek.
A jak urcit ZZ toho kulu? Nebylo by nahodou lepsi odvozovat samozraneni od vlastniho ZZ?
2. Nevím, kde jsi přišel na těch -10 k ÚČ. Situace by nastala právě tehdy pokud by byl hod na OČ alespoň o 10 vyšší.
Protoze diky silne vazbe na Obr (a pri beznem vyberu zbrane/stitu) bude mit postava vetsinou hod na utok srovnatelny s hodem na obranu.
No a tedy porovnavas hod na utok postavy A s hodem na obranu postavy B ... coz je teda skoro totez, jako porovnavat hod na obranu postavy A s hodem na utok postavy B.
3. To že je to zvýraznění rozdílu mezi dobrým a mizerným bojovníkem?
[/quote]
A jsi si *naprosto* jisty, ze je to *realisticke*?
Odkud mas, ze rozdil mezi dobrym a mizernym bojovnikem je ted spatne?
Odkud mas, ze s touhle tvoji upravou bude lepsi?

A odkud mas, ze ta uprava bude vubec k necemu? Pokud bojuju s nekym, na koho pravidelne budu mit odkryti -10 nebo horsi, tak me pravdepodobne kazde kolo baci do hlavy.Uz to je vic nez dvojnasobne zraneni oproti pripadu ze jsme vyrovnani (navic nebudu zranovat ja jeho + uz prvni zasah do hlavy me muze vyradit, pokud nemam o vyrazne vyssi Silu nez ma on). Musi mit jeste dalsi utok (s automatickym zasahem) navic (cili ze by dohromady delal trojnasobne zraneni oproti vyrovnanemu stavu)? [nepocitam pritom treba bezhlavy utok, ktery by si v takove situaci mohl beztrestne dovolit; ani finty nebo schopnosti povolani; stejne tak zanedbavam korelaci mezi UC/OC na jedne strane a BC na strane druhe a z toho vyplyvajici cenu za kryti, ktera vysledky rozhodi jeste vic]

Uživatelský avatar
profa
Příspěvky: 52
Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od profa » 10. 2. 2009, 12:35

xKiv píše: Protoze diky silne vazbe na Obr (a pri beznem vyberu zbrane/stitu) bude mit postava vetsinou hod na utok srovnatelny s hodem na obranu.
No a tedy porovnavas hod na utok postavy A s hodem na obranu postavy B ... coz je teda skoro totez, jako porovnavat hod na obranu postavy A s hodem na utok postavy B.
No, není to úplně totéž. Pro hrubé odhady ano, ale není to zaměnitelné.
Show me the wall... and I'll show you the door.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Goran » 13. 2. 2009, 12:59

Když už bych chtěl nějak zvýrazňovat rozdíl mezi výborným a mizerným protivníkem, tak bych za "absolutní převahu" (aspoň o 20) přidal bonus +6 na ÚČ, OČ a ZZ.
A jestli něco dávat za kritické obrany, tak postih útočníkovi do dalšího kola.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

koh-i-nor

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od koh-i-nor » 2. 4. 2009, 10:32

Na zastřelení obyčejného vesničana Antonína (všechny vlastnosti na nule,žádná zbroj,žádná zbran,žádné schopnosti,žádný štít,30 křížků ,proste největší krypl ve hře),potřebuje hrdina s krátkým lukem aby ho trefil průměrně 5 šípy(a jelikož se velice často netrefí taky vůbec ,bude muset vystřelit šípů ještě několikanásobně víc).Zajímalo by mě,jestli si z hráčů dělají autoři DRD+ srandu?

Klimbing
Příspěvky: 271
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Klimbing » 2. 4. 2009, 10:57

1) píšeš, že hrdina...kterej? Protože vlastnosti hrdinů mohou být dosti různé.
2) tohoto vesničana "zastřelíš" pravděpodobně prvním šípem, neboť pak se zhroutí k zemi a veškerý boj s ním končí. Nebo ty by jsi snad bojoval dál, kdyby do tebe někdo střelil a ty bys byl "jenom" na konci první řádky.
3) na trefu 5 šípů? jak jsi na tohle přišel? Z jaké vzdálenosti střílí? Jak dobrý hrdina? Pohybuje se Antonín?...zkrátka je tu tolik parametrů..nevím, jaké jsi uvažoval.
4) autoři si srandu nedělají, apríl byl včera :>;o)

koh-i-nor

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od koh-i-nor » 2. 4. 2009, 11:21

1)Třeba nějaký průměrný střelec na 1, úrovni s ÚČ=2 a střelbou na druhém stupni.Antoním má OČ=0(naprostej krypl) a samozřejmě se snaží uhýbat (i krypl má pud sebezáchovy a nechce umřít).Vzdálenost třeba 24 metrů(dal bych víc,ale tohle je dle rules u short bow max.).Střelec má výsledné ÚČ=2(ZÁKLAD)-6(VZDÁLENOST)-2(TERČ SE POHYBUJE KOLMO)=-6.Antonín má pořád OČ=0.Oba hodí 2k6.Střelec musí hodit o 6 víc aby se TREFIL.Na to aby Antonína ZABIL se musí TREFIT průměrně pětkrát (má 30 křížků).Takže se trefí asi tak jednou z deseti výstřelů.Násobit doufám umíš.Vím že apríl byl včera,ale otázka trvá.Dělají si autoři DRD+ z hráčů srandu?

Klimbing
Příspěvky: 271
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Klimbing » 2. 4. 2009, 11:42

No..na vzdálenost 24 metrů nemůže střílet (resp. může, ale né přímou střelbou). Dostřel je totiž +24+sil, kde sil je -1 až +3, takže ve výsledku: 14 až 22 metrů. Nevím, jestli jsi někdy střílel, ale ono opravdu přes dvacet metrů krátkym lukem střelíš, ale poletí to obloučkem. Pak je samozřejmě dost snadné se uhnout.

U ÚČ počítáš s pohybem Antonína chůzí nebo spěchem. Pokud by běžel, nebo sprintoval, tak bude mít střelec ještě větší postihy.

ZZ? (počítám hrdinu třeba se sílou jedna) ...ZZ +3 a s hodem 1k6 to dává dohromady: 5 až 9 zranění.
(30/5=6...30/9=3,33).

Z toho vyplývá, že postihy bude mít Antonín po dvou šípech. Potom si bude házet na postih a s velkou pravděpodobností bude mít postihy.

Takže máš pravdu, že šance, že bude Antonín trefen není moc velká...ale ptám se...myslíš, že by měla být větší? Myslíš, že na dvacet metrů (prakticky hraniční dostřel luku!) by měla být větší šance, že se trefí? Pokud ano, tak doporučuji vyzkoušet. (a nezapomeň střílet každých 10 vteřin :lol: )

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3461
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Bouchi » 2. 4. 2009, 12:31

Tak a to by stacilo.
koh-i-nor je normalni troll, ktery chce znovu otevrit tema, jez bylo dukladne rozebrano a uzavreno uz ve starsi oficialni diskusi. Takze vsechny, kdo tyto debaty nezazili (a samozrejme i ty, kdoz ji zazili), prosim, aby tema nepomahali znovu rozdmychavat. Jinak budu muset mazat.

koh-i-nor

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od koh-i-nor » 14. 4. 2009, 09:45

Klimbing
"14 až 22 metrů. Nevím, jestli jsi někdy střílel, ale ono opravdu přes dvacet metrů krátkym lukem střelíš, ale poletí to obloučkem. Pak je samozřejmě dost snadné se uhnout."
"dvacet metrů (prakticky hraniční dostřel luku!)"

Takže ano,toho jsem se bál,odpověď na mojí otázku zní:autoři DRD+ si z hráčů dělají srandu.

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3461
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Obecná diskuse k pravidlům

Příspěvek od Bouchi » 14. 4. 2009, 09:57

Az na to, ze Klimbing, pokud vim, mezi autory DrD+ nepatri.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host