Nechce se mi hledat citace v pravidlech, tak te zkusim opravit jen podle toho, co si pamatuju. Tak se na to pripadne jeste podivej a kdybys tam porad mel problemy, tak napis.
Aloone píše:Z toho, co je popsáno v pravidlech vyplývá, že kněž může ovlivňovat (posilovat, tlumit, přesměrovávat) zcela libovolné city, které předtím u jedince odhalí. Není to ovšem zcela jednoznačné. Funguje to tak?
Ne, nefunguje. Knez muze posilovat pocity, ktere jsou v jeho principech (a to jen o tolik, kolik bodu ma v danem principu). A naopak muze oslabovat pocity protikladneho principu (opet je limitovan svym rozlozeni).
Priklad. Dobry a spravedlivy knez (dobro 2, rad 4) muze posilovat pokoru(pocit radu)/tlumit hnev (protoze je to chaosovy pocit) az o 4 (pocet bodu v principu radu). V pripade pocitu na pomezi dobra a radu resp. chaosu a zla to muze posilit/utlumit az o 6 (scita se to).
Aloone píše:U práce s davem není popsán systém zjišťování pocitů a citů. Má se to tedy chápat tak, že pokud kněz chce manipulovat s pocitem davu, předpokládá, že všichni jeho členové daný pocit mají? (byť třeba i se skrytostí 6) Jak se případně nějaký pocit u davu zjistí?
Manipulace s jednicem a s davem je vzasade stejna - jen u jedince trva jedno "kolo" 5 minut, u davu 10 minut. A u davu je par vychytavek (jako vyclenovani nekoho z davu). Skrytost pocitu u davu by mela byt stejna - je to podminka, aby to vubec byl dav a dalo se s nim jako s davem pracovat. A tusim, ze se pocita jen hlavni pocit. Napriklad rebelujici vidlaci budou mit nejspis touhu (svrhnout slechtu) nebo nenavist (vuci panstvu) jako svuj hlavni pocit, proto je to dav. Knez muze ten pocit posilit/utlumit - dle svych principu (viz vyse).
Pripadne muzu vzit nejakou skupinu nahodnych vidlaku, ktery zrovna zadny spolecny pocit neciti, jen se proste nahodou sesli na nejake miste - napriklad v hospode (prijdu tam a budu s nima chvilku rozmlouvat, vykladat jim nejake svoje kecy...). Pak se v hostinci objevi nejaky maly hobit, tak se jakozto zly knez (zlo 6) rozhodnu v nich zvysit nenavist proti tomu hobitovi. Ikdyz proti nemu na zacatku nic nemeli, pokud uz jsem tam dostatecne dlouho (mam dostatek vlivu) muz najednou vyvolat nejaky protihobiti pogrom (snizim skrytost pocitu o 6, cimz temer na jistotu vyvolam agresivni reakci jiz opilych vidlaku).
Aloone píše:Co když jako kněz chci posílit davu pocity, na které bych u většiny členů davu, kvůli nízké schopnosti empatie, nedosáhl, kdybych s nimi pracoval jako s jedinci?
Empatie s tim nema nic spolecneho. Empatii muzes ty pocity videt, ale nijak to nesouvisi s tim, co muzes ovlivnovat. Jednostrane zamereni knezi (viz priklad s davem vidlaku v hospode) muzu vyburcovat jen tim, ze na ne ziskam vliv a pak jim ovlivnim patricny pocit, kdyz tam treba vubec nebyl a nebo jen velmi slaby.
Obecne bych rekl, ze knezi, kteri maji 1-2 principy, tak moc empatii nepouzivaji. Proste delaji to, co uznaji za vhodne - zjemena posilovani svych hlavnich pocitu - valecni stvaci (nenavist), velitele rebelii (chaos), ale taky poradani orgii (zivot).
Naopak ti, kteri maji 3 a vice principu musi vice pracovat s empatii a zkoumat, co si lidi mysli a vice pocity presmerovavat. Chci vyvola rebeli, tak musim najit koho dav nenavidi (aspon tak na skrytosti 3) a pocit rozsirit nebo presmerovat na cil, ktery potrebuju. A pak ho muzu mirne posilit (tak o 1-3 podle toho, kolik mi rozdeleni bodu dovoli). A doufat, ze to dobre dopadne.
Aloone píše:Jakým způsobem se zjišťují city davu? Když chci rozšířit či přesměrovat cit davu na nový společný cíl, musí mít všichni členové davu společný cíl citu původního?
V zasade ano. Predpokladal bych, ze dav nevznika uplne samovolne. Lidi se tam s nejakym duvodem sesli a knez s tim umi jen lepe pracovat. Pokud vytvaris dav je to dlouhodobejsi cinnost a uz jenom to, ze te lidi poslouchaji v ramci ziskavani vlivu by melo zamenat, ze nejaky pocit citi (treba kazdy s jinou skrytosti, ale je tam neco spolecneho). Tezko bude pul hodiny poslouchat, jak si slechta doma dela zabijacky, zatimco bezny lid hladovy, pokud by te to aspon trosku nezajimalo. Pokud nehladovis, tak nejspis neposlouchas/odejdes. A pokud si zastance slechty, tak nejspis se pokousis neco namitnout (rozbit dav). Knezi tam tady "zbydou" jen lidi, kteri treba cely den pracovali tezce na Panske poli a uz nejspis nejaky ten pocit nenavisti/oporvrzeni vuci slechte maji...
EDIT: Obecne je ta prirucka dosti zvlastne pojata (ale to si posledni dobou myslim o cim dal vice priruckach, jak je postupne ctu a zkousim hrat). Tezko rict, jak by se to presne melo podle ni hrat. Nektere veci jsou spis pro ilustraci, jak svet funguje (aby se svet dal simulovat podle pravidel) nez ze by podle toho meli hraci hrat. Musim rict, ze jsem na to ani po pulrocnim hrani kneze neprisel. Sice jsem kompletne znal pravidla, ale stejne me porad unikalo, co se s temi schopnostmi da nebo muze udelat, aby to melo nejaky vyraznejsi vliv na hru. Ne ze bych se snad dobre nebavil, ale vim, ze jsme to s PJ hodne resili a kazdy jsme to chapali dosti ruzne.
Uprimne si myslim ze by tam mela by vyrazne delsi cast o tom, jak si vytvorit sveho Boha. Protoze, jak jsme pri hrani zjistili, tak to neni az tak snadne. Jen tak neco placnout umi kazdy, ale kdyz to pak mas nekolik dalsich her sirit myslenky a nazory sveho Boha, protoze na tom tve knezske schopnosti stoji, tak si hold s nejakym jen tak placnutim nemuzes vystacit.