Povolání Hraničář

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Povolání Hraničář

Příspěvek od Bouchi » 25. 1. 2009, 18:54

Toto je oficiální diskuse k příručce povolání Hraničář. Starší diskusi naleznete zde.

Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Vstup do živlu

Příspěvek od Davec » 15. 2. 2009, 14:36

Zajímal by mě mechanismus vstupu do živlu. Jelikož to trvá 7- PX kol, tak třeba vstup do ohně může být docela ožahavá ( :lol: ) záležitost.

Vidím tu dvě možnosti:

1. Jakmile hraničář začne vstupovat do živlu (tedy nahlásí to), není živlem zraňován, protože se jeho tělo pomalu mění v daný živel. A není nejspíš zraňován tímto živlem ani při působení z jiných zdrojů (např. hraničář vstupující do ohně není zraněn Ohnivou koulí atd.)

2. Hraničář je po dobu vstupování do živlu normálně živlem zraňován. Zraňování přestane až po dokončení vstupu, kdy se jeho tělo plně přemění na daný živel.

Logičtější mi přijde možnost druhá, ale podle pravidel pro zisk těchto schopností bych to viděl spíš na tu první...
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars

Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od xKiv » 15. 2. 2009, 16:55

Ja bych rekl ze tech 7-PX (hodnotove?) kol to trva, nez hranicar do zivlu vstoupi *plne*.
Do te doby je v zivlu jenom castecne (casti tela), pricemz to je presne ta cast, kterou zivel nezrani.
(kdyz do nej mezitim nekdo kopne, tak ho to muze bolet; kdyz bude v klidu, tak bude v pohode)

Uživatelský avatar
profa
Příspěvky: 52
Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od profa » 15. 2. 2009, 18:02

xKiv píše:(kdyz do nej mezitim nekdo kopne, tak ho to muze bolet; kdyz bude v klidu, tak bude v pohode)
Takže když bych do něj v průběhu vstupu strčil, aby se do ohně dostal víc, dostane nějaké zranění.
Show me the wall... and I'll show you the door.

Klimbing
Příspěvky: 276
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od Klimbing » 15. 2. 2009, 19:28

profa píše:Takže když bych do něj v průběhu vstupu strčil, aby se do ohně dostal víc, dostane nějaké zranění.
to se mi nezdá. Myslím, že by to mělo být takhle:
Když vstupuje hraničář do živlu, tak je tímto živlem nezranitelný, ale je zranitelný všemi ostatními běžnými podmínkami.

Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od Davec » 15. 2. 2009, 23:36

xKiv píše:Ja bych rekl ze tech 7-PX (hodnotove?) kol to trva, nez hranicar do zivlu vstoupi *plne*.
Do te doby je v zivlu jenom castecne (casti tela), pricemz to je presne ta cast, kterou zivel nezrani.
(kdyz do nej mezitim nekdo kopne, tak ho to muze bolet; kdyz bude v klidu, tak bude v pohode)
Prostě 4-6 kol herního času. Přičemž pravidlo pro zisk (neboli spouštěcí moment) tohoto zaměření (je jedno od kterého živlu) říká:
"Když hraničáři při střetu s <živlem> hrozí ztráta života, zjistí, že místo toho, aby mu <živel> ublížil, jeho tělo s ním splývá."

Z čehož mi vyplývá, že hraničář vstupující do živlu už je daným živlem nezranitelný. Nesmíme zapomínat, že hraničář se při tom může normálně pohybovat, jelikož schopnost nevyžaduje žádné soustředění. Dává jen -10 k BČ, takže se při tom dá i normálně bojovat. Z toho mi vyplývá, že při v stupu daným živlem nezranitelný...
Klimbing píše:
profa píše:Takže když bych do něj v průběhu vstupu strčil, aby se do ohně dostal víc, dostane nějaké zranění.
to se mi nezdá. Myslím, že by to mělo být takhle:
Když vstupuje hraničář do živlu, tak je tímto živlem nezranitelný, ale je zranitelný všemi ostatními běžnými podmínkami.
Tedy asi tak nějak. :roll:
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars

Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Živlový hraničář

Příspěvek od Davec » 15. 2. 2009, 23:38

Chtěl bych poprosit o přesunutí debaty o živlovém hraničáři do samostatné debaty, jelikož doufám v uzavření v podobě konkrétních pravidel.
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars

Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

A zase živly

Příspěvek od Davec » 16. 2. 2009, 00:02

A zase živly...

Poslední dobou mě PJ drtí (no, spíš jen omezuje) v mých živlových schopnostech. Vcelku by mě zajímalo, jak vlastně fungují (tedy spíš jak by měly fungovat). Jedná se o:

Ovládni <živel> - Co je vlastně hraničář těmito schopnostmi schopen dělat? To co je v pravidlech, beru spíš jen jako příklady intenzity jeho působení. Čili s Ovládnutím Země na trojce je schopen vyvolat či utlumit zemětřesení, s Ovládni Vzduch na trojce vyvolat a řídit tornádo (nebo jej rozptýlit) atd.
Nebo ne? Když ne, tak co se tím dá vlastně dělat? A v jakém časovém horizontu? Když vezmu v úvahu to, že to unavuje jako běh a musím se na to tři kola soustředit?

Vstup do <živlu> - Extrémy živlů. Když vstoupím do živlu v normálním stavu, je všechno v pohodě a zůstává vlastně jen vědomí mého hraničáře. Jak působí na mého hraničáře, když vstoupí do lávy? Třeba když plynule projde pevným kamenem do proudu lávy? Nebo vstoupí do ledu?
Já třeba dostávám jedno indukované zranění za kolo strávené v extrémním stavu živlu, do nějž jsem vstoupil (homerule)... A při tom ta láva je "Země", není braná jako Oheň, byť mě zraňuje +O. Mráz u ledu je sice -O, ale taky to prostředí není bráno jako Oheň, takže do něj také nemohu vstoupit. To stejné vzduch. Jsou tam mezery (specificky v teplotách), vnichž je můj živlový hraniřář namydlený a při tom je to přímo v poli jeho působnosti. Přitom jediná možnost jak vsoupit do Ohně je vstup přímo do plamenů, nic jiného není jako Oheň bráno v úvahu. Moc se mi to takto nelíbí...

Co takhle to brát spíš podle skupenství?
"Země" = pevné
"Voda" = tekuté
"Vzduch" = plynné
"Oheň" = plasma (S tím, že plasma platí i pro energetické toky různých typů?)
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars

Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od xKiv » 16. 2. 2009, 16:11

Davec píše:
xKiv píše:Ja bych rekl ze tech 7-PX (hodnotove?) kol to trva, nez hranicar do zivlu vstoupi *plne*.
Do te doby je v zivlu jenom castecne (casti tela), pricemz to je presne ta cast, kterou zivel nezrani.
(kdyz do nej mezitim nekdo kopne, tak ho to muze bolet; kdyz bude v klidu, tak bude v pohode)
Prostě 4-6 kol herního času.
Taky to mohlo byt +7-PX (jako bonus), coz by bylo budto 2 kola, nebo 1 kolo.
Preklepu jeste v pravidlech zustalo dost.
Přičemž pravidlo pro zisk (neboli spouštěcí moment) tohoto zaměření (je jedno od kterého živlu) říká:
"Když hraničáři při střetu s <živlem> hrozí ztráta života, zjistí, že místo toho, aby mu <živel> ublížil, jeho tělo s ním splývá."
Jo, ale jaky pak ma smysl mit vubec *nejaky* cas, nez schopnost spusti?
Z čehož mi vyplývá, že hraničář vstupující do živlu už je daným živlem nezranitelný. Nesmíme zapomínat, že hraničář se při tom může normálně pohybovat,
Az od druheho stupne znalosti.
jelikož schopnost nevyžaduje žádné soustředění.
1) je vubec nejake zamereni/schopnost hranicare, ktera/e by v pravidlech specifikovalo potrebne soustredeni?
... (vidim jenom: Ovladni zivel,
2) moot point, protoze chuze je tak jako tak automaticka cinnost (da se delat bez postihu i s plnym soustredenim soustredenim na jinou cinnost, pokud to dava smysl)
Dává jen -10 k BČ, takže se při tom dá i normálně bojovat. Z toho mi vyplývá, že při v stupu daným živlem nezranitelný...
Ze si hazi BC neznamena, ze muze normalne bojovat (utocit).
Klimbing píše:to se mi nezdá. Myslím, že by to mělo být takhle:
Když vstupuje hraničář do živlu, tak je tímto živlem nezranitelný, ale je zranitelný všemi ostatními běžnými podmínkami.
Tedy asi tak nějak. :roll:
Kdyz si to ctu znova a poradne (koho napadlo organizovat to v PPJ jinak nez v PPH ... >_<) ...
Myslim si (ted), ze to *ma byt* tak, ze v prubehu vstupovani
- uz je nezranitelny tim zivlem
- transformuje svoji strukturu; uz neni uplne hmnotny (nemuze poradne delat nic jineho nez vstupovat do zivlu); jeste neni uplne nehmotny (da se na nej utocit)
- ... mimochodem, jak asi dlouho ma trvat *vystup* ze zivlu? Predpokladam ze asi tak stejne jako vstup ...
- ... a da se vstup/vystup prerusit? (a jak dlouho pak trva navrat zpatky do vychoziho stavyu - stejne dlouho jako trvalo dostat se do okamziku preruseni?)

Taky myslim, ze prakticky vsechny cinnosti provadene v ramci hranicarskych zamereni *maji* vyzadovat plne soustredeni ... az na to, ze by se tim zabily nektere spousteci momenty.
U spoustecich momentu by se pak mozna dala nejak zduvodnit vyjimka, nebo by se mohlo zavest vynucovani soustredeni na nejakou cinnost ...

Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: A zase živly

Příspěvek od xKiv » 16. 2. 2009, 16:32

Davec píše:A zase živly...

Poslední dobou mě PJ drtí (no, spíš jen omezuje) v mých živlových schopnostech. Vcelku by mě zajímalo, jak vlastně fungují (tedy spíš jak by měly fungovat). Jedná se o:

Ovládni <živel> - Co je vlastně hraničář těmito schopnostmi schopen dělat? To co je v pravidlech, beru spíš jen jako příklady intenzity jeho působení. Čili s Ovládnutím Země na trojce je schopen vyvolat či utlumit zemětřesení, s Ovládni Vzduch na trojce vyvolat a řídit tornádo (nebo jej rozptýlit) atd.
Ne, vyvolavat je schopny jenom ty mrnave efekty z prvniho stupne.
Na stupni 2 a 3 uz umi jenom krotit, ridit (a tlumit)
Nebo ne? Když ne, tak co se tím dá vlastně dělat? A v jakém časovém horizontu? Když vezmu v úvahu to, že to unavuje jako běh a musím se na to tři kola soustředit?
Kdo vi. Kazdopadne to co si predstavujes ty mi pripada jeste horsi nez thebum. Dyt to hranicar muze mit namaxovane uz na 8me urovni (a pak jenom pohodove jde, u kazdeho mesta si dupne a vsechno znici).
Vstup do <živlu> - Extrémy živlů. Když vstoupím do živlu v normálním stavu, je všechno v pohodě a zůstává vlastně jen vědomí mého hraničáře. Jak působí na mého hraničáře, když vstoupí do lávy? Třeba když plynule projde pevným kamenem do proudu lávy? Nebo vstoupí do ledu?
Myslim, ze do jineho zivlu se nedostane. Proste narazi na ... neco ... co ho nepusti dal. Protoze uz tam neni ten zivel, jehoz je momentalne *soucasti*.
Já třeba dostávám jedno indukované zranění za kolo strávené v extrémním stavu živlu, do nějž jsem vstoupil (homerule)...
To je nesmysl. V tom okamziku neexistuje zadne telo, ktere by bylo *mozne* zivelne zranovat.
Neco jineho by bylo, kdyby tim extremem jineho zivlu dochazelo k poskozeni toho prvniho zivlu (toho ve kterem hranicar pravde je). Ale to je pak stejne resena situace, jako kdyz hranicare nastoupeneho do jezera kralova armada rozlije do kybliku a roznese po kraji (dokud zustane neposkozene mnozstvi zivlu v objemu dostatecnem na 90% hranicare, muze se zhmotnit neposkozeny).
A při tom ta láva je "Země", není braná jako Oheň, byť mě zraňuje +O. Mráz u ledu je sice -O, ale taky to prostředí není bráno jako Oheň, takže do něj také nemohu vstoupit. To stejné vzduch. Jsou tam mezery (specificky v teplotách), vnichž je můj živlový hraniřář namydlený a při tom je to přímo v poli jeho působnosti. Přitom jediná možnost jak vsoupit do Ohně je vstup přímo do plamenů, nic jiného není jako Oheň bráno v úvahu. Moc se mi to takto nelíbí...

Co takhle to brát spíš podle skupenství?
"Země" = pevné
"Voda" = tekuté
"Vzduch" = plynné
"Oheň" = plasma (S tím, že plasma platí i pro energetické toky různých typů?)
Na to zapomen. Zivly (podle alchymistu stredoveke evropy - a na tom DrD+ stavi, jinak by byly jine zivly) jsou *principy* (pripadne jeste nadlidske mocnosti s vlastnimi myslenkami, zamery a emocemi), nikoli stavy hmoty.
(navic v tom okamziku prijdes o ty +- pred zivlem)

Lava je zeme, protoze patri Zemi.
(u ledu bych asi diskutoval, jestli patri Zemi nebo Vode; ledova pokryvka Antarktidy asi zemi, zamrzla reka vode).

Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od Davec » 16. 2. 2009, 18:25

xKiv píše:
Davec píše:Z čehož mi vyplývá, že hraničář vstupující do živlu už je daným živlem nezranitelný. Nesmíme zapomínat, že hraničář se při tom může normálně pohybovat,
Az od druheho stupne znalosti.
Druhý stupeň Ovládni Vzduch říká: Povoláš nebo zastavíš vichřici.

Čili není to jen o ovládání již existujícího...
xKiv píše:
Z čehož mi vyplývá, že hraničář vstupující do živlu už je daným živlem nezranitelný. Nesmíme zapomínat, že hraničář se při tom může normálně pohybovat,
Az od druheho stupne znalosti.
Myslel jsem tím to, že se může normálně pohybovat při vstupu do živlu. Pohyb v živlu je samozřejmě až od druhého stupně.
xKiv píše:
Dává jen -10 k BČ, takže se při tom dá i normálně bojovat. Z toho mi vyplývá, že při v stupu daným živlem nezranitelný...
Ze si hazi BC neznamena, ze muze normalne bojovat (utocit).
A co to znamená? To že si háži na BČ snad znamená, že mohu dělat nějakou bojovou činnost. Kdybych bojovat nemohl, tak si asi neháži na BČ.
xKiv píše: - ... mimochodem, jak asi dlouho ma trvat *vystup* ze zivlu? Predpokladam ze asi tak stejne jako vstup ...
- ... a da se vstup/vystup prerusit? (a jak dlouho pak trva navrat zpatky do vychoziho stavyu - stejne dlouho jako trvalo dostat se do okamziku preruseni?)
Výstup trvá ihned. Minimálně je tam psáno, že hraničář může ze živlu vystoupit "kdykoliv". Z čehož usuzuji, že i přerušení je "kdykoliv".
xKiv píše: Taky myslim, ze prakticky vsechny cinnosti provadene v ramci hranicarskych zamereni *maji* vyzadovat plne soustredeni ... az na to, ze by se tim zabily nektere spousteci momenty.
U spoustecich momentu by se pak mozna dala nejak zduvodnit vyjimka, nebo by se mohlo zavest vynucovani soustredeni na nejakou cinnost ...
Polovina hraničářských zaměření je pasivní, část jsou rituály či bojové akce u nichž se dá to plné soustředění předpokládat a část aktivních má přímo v popisu psáno že se dějí automaticky, či jejich popis vylučuje plné soustředění, byť to tak není přímo napsáno.
xKiv píše:
Davec píše: Davec píše:A zase živly...

Poslední dobou mě PJ drtí (no, spíš jen omezuje) v mých živlových schopnostech. Vcelku by mě zajímalo, jak vlastně fungují (tedy spíš jak by měly fungovat). Jedná se o:

Ovládni <živel> - Co je vlastně hraničář těmito schopnostmi schopen dělat? To co je v pravidlech, beru spíš jen jako příklady intenzity jeho působení. Čili s Ovládnutím Země na trojce je schopen vyvolat či utlumit zemětřesení, s Ovládni Vzduch na trojce vyvolat a řídit tornádo (nebo jej rozptýlit) atd.
Ne, vyvolavat je schopny jenom ty mrnave efekty z prvniho stupne.
Na stupni 2 a 3 uz umi jenom krotit, ridit (a tlumit)
xKiv píše:
Nebo ne? Když ne, tak co se tím dá vlastně dělat? A v jakém časovém horizontu? Když vezmu v úvahu to, že to unavuje jako běh a musím se na to tři kola soustředit?
Kdo vi. Kazdopadne to co si predstavujes ty mi pripada jeste horsi nez thebum. Dyt to hranicar muze mit namaxovane uz na 8me urovni (a pak jenom pohodove jde, u kazdeho mesta si dupne a vsechno znici).
Jak jsem psal výše, minimálně u druhého stupně Ovládání vzduchu se o "povolání" píše. Já si to možná představuji "příliš" mocně, ty si to naopak představuješ jako schopnost, která je v podstatě k ničemu.
xKiv píše:
Já třeba dostávám jedno indukované zranění za kolo strávené v extrémním stavu živlu, do nějž jsem vstoupil (homerule)...
To je nesmysl. V tom okamziku neexistuje zadne telo, ktere by bylo *mozne* zivelne zranovat.
Neco jineho by bylo, kdyby tim extremem jineho zivlu dochazelo k poskozeni toho prvniho zivlu (toho ve kterem hranicar pravde je). Ale to je pak stejne resena situace, jako kdyz hranicare nastoupeneho do jezera kralova armada rozlije do kybliku a roznese po kraji (dokud zustane neposkozene mnozstvi zivlu v objemu dostatecnem na 90% hranicare, muze se zhmotnit neposkozeny).
Indukované zranění je zranění psychické, tudíž tělo k tomu potřeba není. Nicméně já neříkám, že se mi to homerule líbí... Náš PJ vychází z představy, že tyto přechodové stavy (láva, led či pára) již jsou základnímu živlu natolik cizí, že hraničář v něm vstoupený je zraňován tím druhým živlem.
xKiv píše:Na to zapomen. Zivly (podle alchymistu stredoveke evropy - a na tom DrD+ stavi, jinak by byly jine zivly) jsou *principy* (pripadne jeste nadlidske mocnosti s vlastnimi myslenkami, zamery a emocemi), nikoli stavy hmoty.
(navic v tom okamziku prijdes o ty +- pred zivlem)
Já si uvědomuju, že to neodpovídá představám středověké alchymie, ale odpovídá to lépe schopnosti Vstup do... To že živly mají nějaké pluska a mínusku mě u této schopnosti naprosto nezajímá, protože mám pouze Vstup do Ohně, Vody, Vzduchu a Země.
To že -O reprezentuje živel Oheň je sice fajn, ale vstoupit se do toho dá těžko. Vstupovat do -Z? Nebo do -Vo či -Vz? Asi taky ne. Vstoupit mohu jen do plusových Živlů.
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od Bouchi » 16. 2. 2009, 18:38

Davec píše:
xKiv píše:Ze si hazi BC neznamena, ze muze normalne bojovat (utocit).
A co to znamená? To že si háži na BČ snad znamená, že mohu dělat nějakou bojovou činnost. Kdybych bojovat nemohl, tak si asi neháži na BČ.
Proto asi xKiv napsal tu zavorku, protoze mnozina dostupnych bojovych cinnosti muze byt okolnostmi omezena.

Uživatelský avatar
xKiv
Příspěvky: 86
Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od xKiv » 16. 2. 2009, 18:57

Davec píše:Druhý stupeň Ovládni Vzduch říká: Povoláš nebo zastavíš vichřici.

Čili není to jen o ovládání již existujícího...
Tak proste povola nejakou uz *existujici* vichrici. Spada to pod to "zkroti, uridi".
Myslel jsem tím to, že se může normálně pohybovat při vstupu do živlu. Pohyb v živlu je samozřejmě až od druhého stupně.
To by bylo divny. Nemuzu volne odejit od neceho, do ceho se snazim vstupovat.
A co to znamená? To že si háži na BČ snad znamená, že mohu dělat nějakou bojovou činnost. Kdybych bojovat nemohl, tak si asi neháži na BČ.
Nejakou != libovolnou.
Na BC si musi hazet kvuli (odolani) fintam.
Výstup trvá ihned. Minimálně je tam psáno, že hraničář může ze živlu vystoupit "kdykoliv". Z čehož usuzuji, že i přerušení je "kdykoliv".
Tak to jsem musel nejak prehlidnout (nebo je to neco co se do pravidel dostalo verzi kterou mam ted k dispozici a finalni verzi).
Polovina hraničářských zaměření je pasivní, část jsou rituály či bojové akce u nichž se dá to plné soustředění předpokládat a část aktivních má přímo v popisu psáno že se dějí automaticky, či jejich popis vylučuje plné soustředění, byť to tak není přímo napsáno.
Vazne? Ja jsem teda text "soust" (jako cast slova soustredeni) nasel (krome nazvu schopnosti) prave jenom u Ovladnuti zivlu.
Jak jsem psal výše, minimálně u druhého stupně Ovládání vzduchu se o "povolání" píše. Já si to možná představuji "příliš" mocně, ty si to naopak představuješ jako schopnost, která je v podstatě k ničemu.
Ja se hlavne snazim predstavit si to tak, aby to z hranicare nedelalo jeste vetsiho supermana nez uz je.
Indukované zranění je zranění psychické, tudíž tělo k tomu potřeba není. Nicméně já neříkám, že se mi to homerule líbí... Náš PJ vychází z představy, že tyto přechodové stavy (láva, led či pára) již jsou základnímu živlu natolik cizí, že hraničář v něm vstoupený je zraňován tím druhým živlem.
1) Stejne si myslim, ze neni co zranovat. I psychicke zraneni je ve skutecnosti zraneni tela. To ze je psychicke znamena jenom to, ze je zpusobene psychickymi prostredky, ne ze je zpusobene psychice.
2) Kdyz hranicar vstoupi do Zeme, tak se muze pohybovat v Zemi a nezrani ho.
Kdyz by se mel dostat nekam, kde uz to patri jinemu zivlu, tak nemuze. Nema jak. Leda by do nej taky vstoupil.
Já si uvědomuju, že to neodpovídá představám středověké alchymie, ale odpovídá to lépe schopnosti Vstup do...
To že živly mají nějaké pluska a mínusku mě u této schopnosti naprosto nezajímá, protože mám pouze Vstup do Ohně, Vody, Vzduchu a Země.
...
To že -O reprezentuje živel Oheň je sice fajn,
Hmm ... a ono nereprezentuje. -O reprezentuje *zraneni* (nebo postizeni) souvisejici s nedostatkem Ohne ...

V souvislosti s tim co pises (vstup do jednoho zivlu) muzu jenom opakovat - za nedostatek nejakeho jineho zivlu nemas co dostavat zraneni (neni co zranovat). Za prebytek jineho zivlu nemas co dostavat zraneni, protoze tam nemas co delat.

Uživatelský avatar
profa
Příspěvky: 52
Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Hraničář

Příspěvek od profa » 24. 2. 2009, 16:54

Davec píše:Já si uvědomuju, že to neodpovídá představám středověké alchymie, ale odpovídá to lépe schopnosti Vstup do... To že živly mají nějaké pluska a mínusku mě u této schopnosti naprosto nezajímá, protože mám pouze Vstup do Ohně, Vody, Vzduchu a Země.
To že -O reprezentuje živel Oheň je sice fajn, ale vstoupit se do toho dá těžko. Vstupovat do -Z? Nebo do -Vo či -Vz? Asi taky ne. Vstoupit mohu jen do plusových Živlů.
Hmm... jak tak vidím, byl by ten alchymista zásadně potřeba. Takhle prostě s živly (potažmo s prvky a étery) rozhodně pracovat nelze. To, že je něco plynné, znamená, že tam je větší množství éteru vzduchu, ale ne, že to je primárně Vz.

Ona znaménka (+/-O) signalizují změnu množství éteru (či živlu, o hraničářsku) a jeho případné následky. Tedy i zranění.
Show me the wall... and I'll show you the door.

Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 5
Registrován: 16. 3. 2009, 18:56
Kontaktovat uživatele:

Komunikace se zvířecím společníkem

Příspěvek od Kapo » 16. 3. 2009, 19:09

Chtěl bych se zeptat, jak hraničář komunikuje se svým zvířecím společníkem. V pravidlech jsem nikde nenašel jakou formou komunikace hraničář a společník se spolu dorozumívají. Vždy tam bylo jen: "pokud hraničář nemůže mluvit, musí se společníkovi dívat do očí" a podobně, ale nikde jsem nenašel, jak vůbec mluví. Chtěl bych se tedy zeptat jakým typem komunikace se hraničář se společníkem dorozumívá. Podle mě (jen tipuju), se hraničář se společníkem dorozumívá lidskou řečí a společník odpovídá telepaticky, jenže to by bylo dosti divné.... :)

Předem díky všem za odpovědi.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host