Povolání Theurg

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 11:05

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Valor » 4. 5. 2011, 10:44

Ono to myslim neni vubec u hrace napsano a ma to jen PJ .. Jednoduse bych rekl ze do vyssi sfery vejit muze, ale bude to automaticky neuspech (Hrac nevi jake si PJ dava modifikatory za misto, datum, popripadne jine udalosti)

Foldas
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2009, 09:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Foldas » 9. 5. 2011, 18:46

Ahoj, někde jsem četl příklad použití bariéry jako prostředku k překonání propasti. Chtěl jsem se teda zeptat, když udělám bariéru s pohybem, kterým chci překonat třeba 10m díru v zemi, jak byste vyřešili to, že na ni působí gravitace?

Rauksul
Příspěvky: 298
Registrován: 11. 8. 2009, 14:53

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Rauksul » 10. 5. 2011, 14:31

Foldas píše:Ahoj, někde jsem četl příklad použití bariéry jako prostředku k překonání propasti. Chtěl jsem se teda zeptat, když udělám bariéru s pohybem, kterým chci překonat třeba 10m díru v zemi, jak byste vyřešili to, že na ni působí gravitace?
nijak. prostě uděláš bariéru tak silnou, aby hodnota síly převedená na hmotnost odpovídala "nákladu". Pokud je síla měnší máš několik možností : 1) náklad bariérou okamžitě propadne 2) náklad bude bariérou pomalu propadat v závislosti na rozdílu bousu za hmotnost a síly (třeba převedeno na vzdálenost) 3) (to a čem asi uvažuješ ty) bariéra drží, ale "klesá dolů" vzhledem ke svému pohybu.

od 3 je jasně nejsložitější. Poékud máš na mysli to, že bariéra má dostatečno sílu a jen se hýbe, pak bych gravitaci ignoroval (od toho má ta bariéra tu sílu, aby to vydržela). Nic ti ale nebrání převést si třeba přebytečnou hmotnost na ryhlost a zjistit jak se to bude pohybovat směrem dolů

! nemám tušení jak to skutečně podle tabulek vyjde - tedy jestli rychlost klesání/propadání vyjde rozumě. Čekal bych, že pokud bude rozdíl minimální, cíl se jak takž udrží, jakmile ale překročí i pár kil, cíl bydrží tak dvě kola)
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]

Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 11:05

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Valor » 10. 5. 2011, 14:33

Inteligetni theurg da pohyb bariery v x stupnovem naklonu a tim vyrovna pripadne poklesy kde X zalezi na vaze rychklosti vzdalenosti tzn je to idelane nejaka past na inteligenci kterou stejne automaticky prekonas pri tvoreni formule (pac bariera na presun nejake vahy musi byt kurna silna, relativne dlouhotrvajici (aspon 6 kol) A pohyb taky neni nic moc co se narocnosti tyce .. secteno a podtrzeno kupa moc narocnost) ... idealne elegatni reseni ne? :)

Foldas
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2009, 09:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Foldas » 10. 5. 2011, 18:53

Rauksul
jj, měl jsem na mysli ten třetí případ. Bariéru, která tě udrží, ale tím že jsi ve vzduchu tak s tebou celá klesá. Nemám u sebe teď pravidla, ale u pohybu je myslím napsáno, že na hmotné kouzla působí i gravitace a povětrnostní podmínky.

Valor
No tohle řešení mě ve hře taky napadlo, ale skončil jsem na tom, že jsem nevěděl jak zjistit ten úhel X, abych neklesal. Nicméně zamýšlel jsem se teď s kámošem a pokud bychom to chtěli udělat jinak než pastí u vyvolání, došli jsme k závěru, že by to bylo docela obtížné kvůli zjišťování třecích sil. Došli jsme ale k tomu, že samotná modifikace pohyb by mohla fungovat tak, že by bariéru nejdříve nadzvedla(čímž by byla vyrovnána gravitační síla a nemuselo se brát v potaz tření) a potom se pohybovala daným směrem. Co si o tomhle myslíte?

Případně ještě druhá věc,když jste mluvili o té síle bariéry a její nosnosti, já vycházel z nosnosti postavy se silou jedna a podle toho jsem určil i nosnost bariéry se silou jedna. Což mi dalo něco okolo pěkných 100 KG.

Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 11:05

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Valor » 10. 5. 2011, 21:16

Funguje to trosku jinak dokonce mas i docela presny priklad nekde v pravidlech. Myslim ze to byla vaha +2K6 vs Sila bariery - propadne/nepropadne ovsem to se nam zdalo trosku slabe a navic k cemu ta nahoda tam. Takze my osobne bereme vaha vs sila tzn, ze bariera o sile 0 unese vahu 0.

Esgalon
Příspěvky: 95
Registrován: 11. 1. 2009, 13:10

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Esgalon » 11. 5. 2011, 18:05

Valor píše:Inteligetni theurg da pohyb bariery ...
Chytrý theurg si bariéru opře o okraj. :)

Esgalon
Příspěvky: 95
Registrován: 11. 1. 2009, 13:10

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Esgalon » 11. 5. 2011, 20:51

Já jsem sestavil most takto:
Sf: 4 (náklonost: -2); nár: +18; vyv +39 (14 m)

Bariéra (+3n): Pol: +0 (+0n), Trv: +9 (3 k) (+3n), Síla: +9 (+6n)
Uvolnění (+2n): Štěpů: 1 (+0n), Deformace (+3n)
Barva (+1n): Černá

Výsledkem je most o délce 25 m a šířce 0.5 m (plocha +22: +28 -6)

Hod: hmotnost - 20 + 2k6: nepropadne ~ 9 ~ propadne
nosnost (hod 13): +15 (56 kg), se štěstím (hod 7): 110 kg

za 2 kola přejdu most

Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 11:05

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Valor » 13. 5. 2011, 16:02

Esgalon píše: Hod: hmotnost - 20 + 2k6: nepropadne ~ 9 ~ propadne

Kde se tam vzalo tech -20 mohuli vedet, ja to vzdycky stavel bez toho a pro to mi ta bariera vychazela strasne neefektivne.

Esgalon
Příspěvky: 95
Registrován: 11. 1. 2009, 13:10

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Esgalon » 13. 5. 2011, 16:17

Protože sila, která se porovnává s bariérou je síla, kterou působí postava, tak jsem vyšel z maximální nosnosti postavy. Tj. síla kterou postava vyvine se přepočte na hmotnost podle vztahu na straně 114. Je tam

Max. Náklad = Sil + 21 + Atletika.

z toho

Sil = Náklad - 21 - atletika.

Dal jsem tam jenom 20, abych nepřeháněl.

Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 11:05

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Valor » 14. 5. 2011, 15:43

jenze nosnost predmetu a humanoida by mela byt uplne jina. Bariera se neunavuje nebo necestuje pomaleji s tezsim nakladem. Osobne se mi to zda divne. Treba na strane 86 Theurg (edice A, B ted u sebe nemam) je priklad s interaktivni iluzi mostu ktera ma nejakou odolnost a theurg ji vyuziva k prekonani propasti a doufa ze se pod nikym nepropadne, zde je brana jen cista odolnost interaktivni iluze.

U bariery to bude jeste navic trosku jine. Tam bych dokonce ani tu nahodu nezapocitaval. Primo bariera ma Sila predmetu: prosel~sila bariery~neprosel. Zadna nahoda, takze polozis predmet a bud ho unese nebo ne. pokud by jsi totiz bral tvoji verzi tak v bojovych podminkach by past na prorazeni zakladni bariery (sila +3) byla sila cile+2k6 vs 24 prosel/neprosel ... to neprorazi nikdy, i kdyz se da rict ze uder je jiny atd. Ale to uz by jsme rovno mohli pocitat ze sip projde lepe nez kladivo protoze ma mensi plochu. A dalsi by rekl ze kladivo ma vetsi kinetickou energii .... do tohodle bych radsi nerypal :D

Osobne bych ale uvital vyjadreni nekoho znalejsiho. Bouchi? :)

Esgalon
Příspěvky: 95
Registrován: 11. 1. 2009, 13:10

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Esgalon » 14. 5. 2011, 18:01

Tohle jsme probírali kdysi, ještě na lopuchu a k žádnému rozumnému fyzikálnímu popisu bariéry jsme nedošli. V edici B se píše:

Síla předmětu se určí jako síla, kterou musí libovalná postava vynaložit, aby předmět zastavila.

Hod:
Síla předmětu + 2k6+: neprojde - síla bar - projde.

Klimbing
Příspěvky: 275
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Klimbing » 14. 5. 2011, 22:19

Ano, na Lopuchu se to dlouze probíralo a xKiv tam vypočítával model bariéry jako silového pole... byl to sice zajímavý matematický úkol, ale pro hru to bylo nepoužitelné.
Já bych volil postup selského rozumu s ohledem na hratelnost. Pokud dostane hráč dobrý nápad s použitím bariéry jako mostu, pak v zásadě není důvod, proč mu v tom bránit. Takže bonus bych tam hodil asi takový, aby to nějak rozumně vycházelo. :think:

Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 11:05

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Valor » 15. 5. 2011, 02:25

V tom pripade aby to bylo rozumne tak bych vyuzil mostu od carodeje. Z pravidel je jasne ze maximalne vyuzita theurgicka formule nikdy nedosahuje efektivity carodejova kouzla protoze theurg ji muze upravit libovolne na rozdil od carodeje. Pocitejme stejnou efektivitu pro zachovani nestranosti ale. Potom Carodej na 6 urovni dokaze stvorit most ktery unese az 100-200 kg na vzdalenost 10m na dobu 10 minut.

Esgalon
Příspěvky: 95
Registrován: 11. 1. 2009, 13:10

Re: Povolání Theurg

Příspěvek od Esgalon » 15. 5. 2011, 10:35

Ano, tak je to se všemi theurgskými formulemi (výjma jedné): jsou mnohem slabší než čarodějův protějšek a navíc nepohyblivé. Příklady jsou sice pěkné, ale na takový iluzorní most, který unese pronásledovatele, je nutno použít životní náklonost. Takže místo theurga hraju raději zloděje.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host