Stránka 17 z 21

Re: Povolání Theurg

Napsal: 4. 3. 2011, 13:51
od Vlk
Mě nejde o to, zda se to mě osobně zdá být logické či nikoliv, nebo zda mě se toto pravidlo líbí. Ale o to, že nevidím jak se přes něj dostat.

Takže ty myslíš, že způsob, jak si procvičit práci s vazbochyty je, aby theurgovi už někdo vyvolaného vazbochyta pujčil a theurg se s ním naučí pracovat? Proč ne. Ale pokud jiná možnost není, může to být trochu problém. Třeba když hráč hraje za theurga samostudenta, nikde v okolí se nevyskytuje jiný theurg, který umí vazbochyta vyvolat apod.
Nebo vidíš i jiný způsob?

Re: Povolání Theurg

Napsal: 4. 3. 2011, 15:24
od Valor
Spis jinak. Ty si sferu zazadas o vazbochyta, pohrajes si s nim utvoris si ho ke svemu obrazu ale jeste ho neumis vyvolat .. tzn zustane ulozen ve sfere, pravdepodobne ji ho i vratis aby se ti vratila nakolnost. Takhle to udelas 10* a pak uz vis jak vazbochyt pracuje a dovolis si ho vzit ve do naseho sveta (vyvolavani demonu)

Re: Povolání Theurg

Napsal: 4. 3. 2011, 20:41
od Gran
Tak všechno, co se učíš, vlastně zpravidla potřebuješ rovnou i procvičovat během učení, ne? Na tom nevidím nic nenormálního. =) A obzvlášť je to vidět třeba na autoškole - abys mohl řídit, musíš to umět, ale aby ses to naučil, musíš řídit... ;)

Re: Povolání Theurg

Napsal: 4. 3. 2011, 22:00
od Vlk
Valor píše:Spis jinak. Ty si sferu zazadas o vazbochyta, pohrajes si s nim utvoris si ho ke svemu obrazu ale jeste ho neumis vyvolat .. tzn zustane ulozen ve sfere, pravdepodobne ji ho i vratis aby se ti vratila nakolnost. Takhle to udelas 10* a pak uz vis jak vazbochyt pracuje a dovolis si ho vzit ve do naseho sveta (vyvolavani demonu)
Jo, tohle by šlo. To může fungovat i samo o sobě :-)
Gran píše:Tak všechno, co se učíš, vlastně zpravidla potřebuješ rovnou i procvičovat během učení, ne? Na tom nevidím nic nenormálního. =) A obzvlášť je to vidět třeba na autoškole - abys mohl řídit, musíš to umět, ale aby ses to naučil, musíš řídit... ;)
Tím chceš říct, že jakmile se theurg naučí nějakou novou schopnost na prvním stupni, už ji má vlastně procvičenou? Pravidla říkají, že první stupen jsou teoretické znalosti, až jejich procvičování ti umožní se naučit druhý stupen a schopnosti závislé na této. Jinak by to znamenalo, že pravidla o tom, že předpoklady pro naučení nové schopnosti (popř. vyvinutí na nový stupen) musí mít theurg procvičené by byla zbytečná. Protože by je měl již procvičené ihned, co se je naučil ;-)

Re: Povolání Theurg

Napsal: 5. 3. 2011, 12:15
od Fori
Vlku, ohledně toho učení nemáš zcela pravdu. Jde o to, že je si potřeba danou situaci představit. Například naučím se řídit auto, ale než budu jezdit bez problému, parkovat a couvat, trvá to trochu času i po autoškole. Má-li theurg naučenou schopnost, je na tom podobně, potřebuje se s ní sžít, aby vylepšil její účinnost. Nejde o nic jiného, jak je v příruče psáno, že theurg musí svou schopnost trochu využít, aby se s ní mohl vylepšit.

Je to snad z všedního života logické.
---> Naučím se deset stran v psychologii, druhý den jej umím, ale než si je zažiji a začnu je odříkávat bez problému z celého objemu, nějaký čas to trvá.
---> Při vaření nejdřív používám stále kuchařku a postupně ji stále méně potřebuji, čili osvojuji si znalosti a tak se zlepšuji.

Je to celkem logické, ikdyž to může přijít matoucí.

Re: Povolání Theurg

Napsal: 5. 3. 2011, 18:38
od Vlk
Jo, já to chápu a nic proti tomu nemám. Jenomže já řeším trochu něco jiného a Valor už to vyřešil, tak je to ok :-)

Re: Povolání Theurg

Napsal: 18. 4. 2011, 23:38
od irigi
Ahoj,
chci se zeptat: vytvářejí vyšší démoni citové vazby, nebo operují jen na základě vazeb umělých?

Díky!

Re: Povolání Theurg

Napsal: 25. 4. 2011, 14:44
od irigi
Všechny zdravím.
Chci nabídnout naše fanouškovské rozšíření pro vyhodnocování mentálních soubojů, které by jinak trvaly stovky kol. Mechanismus nepřidává do pravidel nic, co by tam už nebylo, jen umožňuje vyhodnotit, co by se stalo, kdyby theurg nebyl líný házet kostkami mentální souboje trvající celé hodiny. (Na ty zpravidla má prostředky i schopnosti, ale chybí hráčská trpělivost.) Připomínky jsou vítány.

Re: Povolání Theurg

Napsal: 25. 4. 2011, 19:49
od Klimbing
Vypadá to zajímavě a dokonale to ilustruje, jak nesmyslná jsou pravidla mentálního souboje. :-?

Re: Povolání Theurg

Napsal: 26. 4. 2011, 15:58
od irigi
Klimbing píše:Vypadá to zajímavě a dokonale to ilustruje, jak nesmyslná jsou pravidla mentálního souboje. :-?
Ta pravidla mi až tak nesmyslná nepřijdou. Jsou to pěkné a jednotné mechaniky, když se je jednou člověk naučí používat. Ale řešení těch dlouhých soubojů tam IMHO chybělo. (Možná nesdílím většinový názor, ale to se není čemu divit, můj pohled je asi trochu zkreslený matfyzem :-) )

Ad pravidla MS: Nevím, co přesně se Ti na pravidlech pro MS nelíbí. Trvalý průnik je mechanismus, který je potřeba, aby chránil postavy neschopné mentálního souboje a zároveň bylo možné, aby se mentálně bily i postavy, které na sebe útočit chtějí a mají level srovnatelný. Alternativou trvalého průniku je asi jenom říct, že na nebránící se oběť můžeš útočit až je Tvá postava o n levelů výše (popř. má SM alespoň o n vyšší, než je PM oběti). (Nebo takové útoky zakázat úplně, ale to by byla škoda.) Takové řešení by znamenalo, že theurg na mnoho lidí nemůže vůbec a najednou může snadno na téměř všechny, což se mi moc nelíbí (lepší je mít theurgy, kterým to dá postupně víc a víc práce). Ale mnoha lidem by taková mechanika možná ulehčila život.

Re: Povolání Theurg

Napsal: 26. 4. 2011, 23:19
od Klimbing
Nemám vůbec nic proti Tvému zjednodušení...ani proti číselné důmyslnosti mechaniky a souhlasím docela s trvalým průnikem a tak, ale jednu výtku bych měl. Mentální souboj (pokud nejde o matematickou modelaci jeho průběhu) je nudný a nezajímavý...a jelikož účelem hry je zábava, tak herně nepoužitelný. Nemusíte se mnou souhlasit, ale mentální souboj je podle mě na popis nezajímavý (samozřejmě mohu vymejšlet nějaké popisy, které se k němu budou vázat, ale půjde to ztuha a pravidla mi s tím vůbec nepomohou) a tudíž pro většinu družiny nudný. Navíc se jej může účastnit jen theurg a v neposlední řadě (což Ty by jsi svou mechanikou vyřešil) se jedná o proces velice zdlouhavý.
Náš theurg raději mentální souboj vůbec nepoužíval, ani když k tomu byla vhodná situace, jelikož to prostě nikoho (ani jeho) nebavilo.
Mentální souboj považuji za jednu z nejhorších částí pluska.

Re: Povolání Theurg

Napsal: 27. 4. 2011, 22:25
od Rauksul
Tak nám MS nikdy nevadil, Theurg se chvilku věnoval hledání vazeb, zbytek družiny si mezitím rozmyslel strategii, theurg někam zalezl šlo se na boj - a bylo to naprosto v pořádku. Jó, pokud by měli všichni deset minut čekat a koukat jak se po stole kutálí fotky asi by to bylo horší, kdyby to bylo tak časté. U nás když už theurg robil něco samostatně - jako občas každá postava - tak vždycky bylo dost vecí, na kterých se mohli ostatní připravovat... Vždyť v podstatě velká část zloděje je teyk dělaná na tom, že někde bude lézt sám a zbytek družiny čeká jak to dopadne, obdobně hraničář v lese...

Re: Povolání Theurg

Napsal: 2. 5. 2011, 23:57
od Allwen
Jednoduchá otázka, může theurg do vyšší sféry, než je jeho úroveň?

Re: Povolání Theurg

Napsal: 3. 5. 2011, 00:24
od Rauksul
Nemůže (v edici A to není myslím uvedeno)

Re: Povolání Theurg

Napsal: 4. 5. 2011, 10:37
od Allwen
Díky, jeden hráč mi neveřil a já se mu to snažil vysvětlit, potřeboval jsem třetího, co mi to potvrdí. :)