Povolání Čaroděj

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Povolání Čaroděj

Příspěvek od Bouchi » 25. 1. 2009, 18:47

Toto je oficiální diskuse k příručce povolání Čaroděj. Starší diskusi naleznete zde.

Ervd
Příspěvky: 12
Registrován: 3. 5. 2009, 11:41

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Ervd » 3. 5. 2009, 12:19

Ahoj,

máme několik velký problemů s povolaním čaroděj na vyšších úrovních:

Útočná kouzla jsou nesmyslně silná. Jako příklad lze uvést kouzlo Radost až na kost Zranění kouzla je neuvěřitelně vysoké a navíc se kouzlu nelze teměř nijak branit: Uvedu maly příklad.

Hraji čaroděje materialni magie (13. úroveň), mám inteligenci 10, zručnost 5.

mám vyvolaní: 10 (int) + 10(obor) + 2 (hůl) = 22

kouzlo tedy téměř vždy vyvolám (naročnost 25,28,29), útočnost kouzla v mém případě je 5+6 = 11. aby mela postava alespon 50% šanci, že kouzlu uhne, musí mít obratnost alespon 21!!!. Normalni postavu na stejne urovni jako jsme ja vždy trefim, pokud by měla postava 13 úrovne obratnost třeba 10, což je velmi vysoka obratnost, jeho obrana by byla 5. Šance, že mi uhne je minimalni (nechci to počítat, ale bude to tak procento, možna dvě), dostane tedy v nejmírnějším možném případě zranění za 45 životu. Kouzlo navic sešlu během kola (rychlé kouzlo)

Útočnost kouzla jsme erratovali na sms/2 + 3. Podobně jsme museli erratovat i další útočná kouzla...

když toto kouzlo srovnánte například s kouzlem Pohleď na svet očima sochy uvidíte, že toto kouzlo je mnohem silnejsi. sose se da odolat co je cca 50% šance p5ř stejnych úrovnich.

Dále jsme museli zavést něco jako maximalni kvalitu magenergie s jakou lze každé kouzlo seslat. Pokud některým kouzlum zvětsite dosah, působení atd. vznikne například kouzlo levnější a silnějši "socha" (Omráčení za 1mg na dohled na hodinu...), čímž se stane toto mocné kouzlo vlastně kouzlem zbytečným.

Dále jsme zavedli pravidlo podobné pravidlu pro bojovnika, tedy že nelze studovat stále jen jeden obor (u nas max 3* po sobě tentýž). Tím chceme oddálit ziskání super silnych Oborových schopností.

prosim o zahajení diskuse

Klimbing
Příspěvky: 276
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Klimbing » 3. 5. 2009, 13:36

1) nezapomínej u těchto kouzel (typu Radost až na kost) počítat celá pravidla pro střelbu. Tj. ještě postihy za vzdálenost, pohyb cíle, velikost. Výsledek je dost znatelně jinej.
A zranění 45 je sice značné, ale pokud ho srovnáme třeba s theurgovými formulemi, bezhlavým útokem bijce, několika šípy hraničáře, či třeba tisíc bodnutí zloděje, tak si nemyslím, že by to bylo něco extra.

2) to odolání je 50%, pokud je čaroděj o úroveň výš (a má max kvalitu) než cíl kouzla, ale pokud použije průrazné kouzlo, tak s tou pravděpodobností může hodně zahýbat.

3) souhlasím s Tebou, že čarodějové, kteří směřují k co největšímu dmg jsou vskutku vražední, ale často jsou sami na úkor toho velice zranitelní.

4) tím nechci a ani nekritizuji vaše homerules, každý ať si upraví co mu nevyhovuje. Jen říkám, jak to vidím já a že z mého pohledu žádné výrazné nevyrovnanosti nejsou. :P

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Bouchi » 3. 5. 2009, 14:09

Ervd píše:Ahoj,

máme několik velký problemů s povolaním čaroděj na vyšších úrovních:

Útočná kouzla jsou nesmyslně silná. Jako příklad lze uvést kouzlo Radost až na kost Zranění kouzla je neuvěřitelně vysoké a navíc se kouzlu nelze teměř nijak branit: Uvedu maly příklad.

Hraji čaroděje materialni magie (13. úroveň), mám inteligenci 10, zručnost 5.
mám vyvolaní: 10 (int) + 10(obor) + 2 (hůl) = 22
Jsi tedy dosti schopnym specialistou na materialni magii, je tudiz v poradku, kdyz ovladas silna kouzla z tohoto oboru.
kouzlo tedy téměř vždy vyvolám (naročnost 25,28,29), útočnost kouzla v mém případě je 5+6 = 11. aby mela postava alespon 50% šanci, že kouzlu uhne, musí mít obratnost alespon 21!!!. Normalni postavu na stejne urovni jako jsme ja vždy trefim, pokud by měla postava 13 úrovne obratnost třeba 10, což je velmi vysoka obratnost,
Je to stejne vysoka obratnost jakou mas ty inteligenci. Mas tedy velmi vysokou inteligenci?
jeho obrana by byla 5. Šance, že mi uhne je minimalni (nechci to počítat, ale bude to tak procento, možna dvě),
Pet a pul.
dostane tedy v nejmírnějším možném případě zranění za 45 životu.
Za 36. Nejmensi mozne ZZ je 20, plus hod 1 na 1k6.
Taky nezapominej, ze te to kouzlo pripravi cca o polovinu magenergie, kterou mas k dispozici.
Útočnost kouzla jsme erratovali na sms/2 + 3. Podobně jsme museli erratovat i další útočná kouzla...
V tom vam nikdo nebrani. Prijde mi ale, ze jste spis v pasti uvazovani "kouzlo, ktere zpusobi jednomu tvoru jednorazove velke zraneni, je prilis silne", prestoze takove kouzlo ma jen omezene moznosti pouziti (a to proti jednomu silnemu tvorovi, pricemz vysledkem je tvor mrtvy nebo tezce raneny a ani si carodej nemuze rict "chci ho jen zranit, ne zabit"). Coz znamena ze pokud to kouzlo chces zuzitkovavat (aby ti nezabiralo misto v pameti), musis vyhledavat prilezitosti k zabijeni osamelych silnych tvoru.
když toto kouzlo srovnánte například s kouzlem Pohleď na svet očima sochy uvidíte, že toto kouzlo je mnohem silnejsi. sose se da odolat co je cca 50% šance při stejnych úrovnich.
Vsak taky kouzlo Pohledni na svet ocima sochy ma sirsi moznosti vyuziti, diky tomu, ze protivnika nezabije.
Dále jsme museli zavést něco jako maximalni kvalitu magenergie s jakou lze každé kouzlo seslat. Pokud některým kouzlum zvětsite dosah, působení atd. vznikne například kouzlo levnější a silnějši "socha" (Omráčení za 1mg na dohled na hodinu...), čímž se stane toto mocné kouzlo vlastně kouzlem zbytečným.
Nestane. Je treba si uvedomit, ze na takto silne a levne Omraceni je potreba magenergie o kvalite aspon 14 a carodeje s 10. stupnem prislusneho oboru. Na "sochu" tak vysoke pozadavky nejsou.
Dále jsme zavedli pravidlo podobné pravidlu pro bojovnika, tedy že nelze studovat stále jen jeden obor (u nas max 3* po sobě tentýž). Tím chceme oddálit ziskání super silnych Oborových schopností.
V tom vam samozrejme taky nikdo nebrani.

Ervd
Příspěvky: 12
Registrován: 3. 5. 2009, 11:41

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Ervd » 3. 5. 2009, 15:52

1) nezapomínej u těchto kouzel (typu Radost až na kost) počítat celá pravidla pro střelbu. Tj. ještě postihy za vzdálenost, pohyb cíle, velikost. Výsledek je dost znatelně jinej.
pravda tak to si jeste musim zapocotat +2 k utoku za hul :)
Je to stejne vysoka obratnost jakou mas ty inteligenci. Mas tedy velmi vysokou inteligenci?
ano mam, ale jsme kouzelnik. prave sem chtel rict, ze i postava ktara je velmi obratna (ma ji jako hlavni vlastnost), napr valecnik kouzlu neuhne.

Myslim si ze by stalo za zamysleni jestli utok kouzla lehce nesnizit.
_________________________________________________________________________________

Jeste napriklad k tomu omraceni:

vitalni mag y (z druziny) s mistrovstvim (13 uroven) zakouzli omraceni takto:

ke kvalite 1 pricte:
+2 za zlevneni (mistrovstvi)
+2 ke kvalite za prubojne kouzlo
+2 za rychle kouzlo
+3 magy kouzleni na dohled
+3 magy za kouzlo na deset min

tim ziskam za dva magy extreme silne kouzlo, postavu pote mohu zabitm, ale taky ji mohu spoutat atd...


Dale bych se chtel zeptat, jak postupovat pokud kouzlim napr kouzlo jako radost az nakost na vzdalenost znalost

jak se pote pouziji pravidla pro strelbu?

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Bouchi » 3. 5. 2009, 19:38

Ervd píše:
Je to stejne vysoka obratnost jakou mas ty inteligenci. Mas tedy velmi vysokou inteligenci?
ano mam, ale jsme kouzelnik. prave sem chtel rict, ze i postava ktara je velmi obratna (ma ji jako hlavni vlastnost), napr valecnik kouzlu neuhne.
Obratnost 10 muze mit na 13. urovni i postava, ktera ji nema jako hlavni vlastnost.
Myslim si ze by stalo za zamysleni jestli utok kouzla lehce nesnizit.
Ale proc? Protoze se jim da rychle zlikvidovat silny protivnik? Viz to co jsem psal predtim - opravdu je to tak zasadni problem? Budete kvuli tomu chtit upravovat i treba Bahenni lazen (ktera zadnou utocnost nema)? Je levnejsi, potrebuje mene kvalitni magenergii a stupen Bazina (pro carodeje z tveho prikladu dosazitelny skoro vzdycky) zlikviduje protivnika do 3 sahu vysky celkem snadno.
Jeste napriklad k tomu omraceni:
vitalni mag y (z druziny) s mistrovstvim (13 uroven) zakouzli omraceni takto:
ke kvalite 1 pricte:
+2 za zlevneni (mistrovstvi)
+2 ke kvalite za prubojne kouzlo
+2 za rychle kouzlo
+3 magy kouzleni na dohled
+3 magy za kouzlo na deset min
tim ziskam za dva magy extreme silne kouzlo, postavu pote mohu zabitm, ale taky ji mohu spoutat atd...
No a kdo jiny nez mistr prislusneho oboru by mel neco takoveho umet?
Dale bych se chtel zeptat, jak postupovat pokud kouzlim napr kouzlo jako radost az nakost na vzdalenost znalost
jak se pote pouziji pravidla pro strelbu?
Uplne normalne. Akorat mas tu vyhodu, ze nemusis cil videt (jen ho musis velmi dobre znat nebo k nemu mit vhodny zapamatovany kontakt).

Ervd
Příspěvky: 12
Registrován: 3. 5. 2009, 11:41

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Ervd » 3. 5. 2009, 21:47

Ale proc? Protoze se jim da rychle zlikvidovat silny protivnik? Viz to co jsem psal predtim - opravdu je to tak zasadni problem? Budete kvuli tomu chtit upravovat i treba Bahenni lazen (ktera zadnou utocnost nema)? Je levnejsi, potrebuje mene kvalitni magenergii a stupen Bazina (pro carodeje z tveho prikladu dosazitelny skoro vzdycky) zlikviduje protivnika do 3 sahu vysky celkem snadno.
domnivam se ze PJ ma timto trochu svazane ruce, mi mu takhle kosime protivniky (i velmi vyznamna), ale kdyby to udelal on a zacal takhle kouzlit s CP na nas, tak bysme asi jako hraci breceli :D

Pisu to zde proto, jelikoz si myslim ze hra je zajimavjejsi pokud koula nejsou vsemocna a clovek je musi rafinovane pouzivat...

to ze cela ase druzina chodila s mrstnostma na 12 hod s krunyrema na 12 hod pripadne s neviditelnosti a k tomu stale mela mnoho magu byl trochu problem, ale je pravda ze kazdej si to muze udelat po svym :)

tak dik za diskusy

Uživatelský avatar
Soong
Příspěvky: 55
Registrován: 26. 1. 2009, 10:55
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Soong » 4. 5. 2009, 08:53

Ervd píše:
domnivam se ze PJ ma timto trochu svazane ruce, mi mu takhle kosime protivniky (i velmi vyznamna), ale kdyby to udelal on a zacal takhle kouzlit s CP na nas, tak bysme asi jako hraci breceli :D

Pisu to zde proto, jelikoz si myslim ze hra je zajimavjejsi pokud koula nejsou vsemocna a clovek je musi rafinovane pouzivat...

to ze cela ase druzina chodila s mrstnostma na 12 hod s krunyrema na 12 hod pripadne s neviditelnosti a k tomu stale mela mnoho magu byl trochu problem, ale je pravda ze kazdej si to muze udelat po svym :)

tak dik za diskusy
Vis mam pocit, ze jste ne uplne pochopili logiku hry. Tim ze jste na tak vysoke urovni jste vlastne neco extra ve vesem svete. Co je na tom spatneho, ze carodej ma nekolik extremne silnych kouzel? Pokud je umi dobre pouzivat, tak opravdu silny. Taky mam jako PJ ve skuponce carodeje na 12.ur, a jeho omraceni je opravdu silny. Pokud ale udelam zapletku takovou, ze se tam jen nebojuje ale je vic postavena na konverzaci, tak jsu mu tyto kouzla knicemu.
To by si potom mohl stezovat treba knez, ze je k boji prakticky nepouzitelny. Naopak, kdyz ale je pribeh postaveny na "mluveni" tak je knez excelentni.
Proste kazde povolani ma neco sveho. Pokud ale hrajete jen zapletky typu: "temnych sluji a jeskyn", tak pak by mel PJ davat proti vam adekvatni soupere.

Skus proti tomu tvemu carodejovi postavit na stejne urovni treba hranicare s lukem ci bijce s poradnou sekerou? Predpokladam, ze nebude mit carodej sanci.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Jerson » 4. 5. 2009, 11:30

Soong píše:Skus proti tomu tvemu carodejovi postavit na stejne urovni treba hranicare s lukem ci bijce s poradnou sekerou? Predpokladam, ze nebude mit carodej sanci.
Jenže to problém neřeší, protože čaroděj zemře a to není moc zábavné.

Ervd
Příspěvky: 12
Registrován: 3. 5. 2009, 11:41

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Ervd » 4. 5. 2009, 12:24

Soong píše:
Ervd píše:
domnivam se ze PJ ma timto trochu svazane ruce, mi mu takhle kosime protivniky (i velmi vyznamna), ale kdyby to udelal on a zacal takhle kouzlit s CP na nas, tak bysme asi jako hraci breceli :D

Pisu to zde proto, jelikoz si myslim ze hra je zajimavjejsi pokud koula nejsou vsemocna a clovek je musi rafinovane pouzivat...

to ze cela ase druzina chodila s mrstnostma na 12 hod s krunyrema na 12 hod pripadne s neviditelnosti a k tomu stale mela mnoho magu byl trochu problem, ale je pravda ze kazdej si to muze udelat po svym :)

tak dik za diskusy
Vis mam pocit, ze jste ne uplne pochopili logiku hry. Tim ze jste na tak vysoke urovni jste vlastne neco extra ve vesem svete. Co je na tom spatneho, ze carodej ma nekolik extremne silnych kouzel? Pokud je umi dobre pouzivat, tak opravdu silny. Taky mam jako PJ ve skuponce carodeje na 12.ur, a jeho omraceni je opravdu silny. Pokud ale udelam zapletku takovou, ze se tam jen nebojuje ale je vic postavena na konverzaci, tak jsu mu tyto kouzla knicemu.
To by si potom mohl stezovat treba knez, ze je k boji prakticky nepouzitelny. Naopak, kdyz ale je pribeh postaveny na "mluveni" tak je knez excelentni.
Proste kazde povolani ma neco sveho. Pokud ale hrajete jen zapletky typu: "temnych sluji a jeskyn", tak pak by mel PJ davat proti vam adekvatni soupere.

Skus proti tomu tvemu carodejovi postavit na stejne urovni treba hranicare s lukem ci bijce s poradnou sekerou? Predpokladam, ze nebude mit carodej sanci.
neboj ligiku hry chapem drd hrajem vic nez 10 let, nekdy se nekolik sezeni za sebou nebojuje vubec nekdy se bojuje hodne

Nase " dobrodruzstvi (nebo lepe zaletka sveta)", ktere hrajeme uz temer dva roky se blizi do finale, a tedy kdyz bojujeme, tak casto s velmi silnymi protivniky.

Snazime se minimalizovat situace, kdy bitka dopadne podle toho, kdo hodi vic na Boj v prvnim kole... tzn. ze okamzite sejme protivnika, predstav si final battle kde se jednou hodi a konec.

trochu trpim, kdyz vim ze zivot postav zavisi na jednom hodu kostkou. PJ bych nemel rad kdyby zacla bitka a kouzelnik na mrsknul sutr a ma postava zhebla aniz mohla cokoli udelat... je dobre, kdyz postava ma sanci prezit:) bitva je pak zajimavjejsi.na druhou stranu nechceme aby stejne umirali i silna CP:)

to nas vedlo k mirnemu omezeni techto utocnych kouzel a musim rict, ze to hru opravdu udelalo zajimavjejsi.

Nicmene pravidla DrD+ jsou skvela v porovnani se "starym dracim doupetem"

Jeste bych se chtel zeptat. Jak chrani rytire jeho zbroj proti bleskum a podobnymkouzlum? v pravidlech sem to nenasel.

Diky

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Bouchi » 4. 5. 2009, 12:31

Ervd píše:Jeste bych se chtel zeptat. Jak chrani rytire jeho zbroj proti bleskum a podobnymkouzlum? v pravidlech sem to nenasel.
Pokud mate edici B (coz soude dle tveho prvniho prispevku mate), tak je to popsano v Prirucce PJ.

Uživatelský avatar
profa
Příspěvky: 52
Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od profa » 4. 5. 2009, 14:17

Ervd píše:
Nase " dobrodruzstvi (nebo lepe zaletka sveta)", ktere hrajeme uz temer dva roky se blizi do finale, a tedy kdyz bojujeme, tak casto s velmi silnymi protivniky.
A co takhle masu lehčích protivníků? Silná kouzla na jednu postavu potom nemají moc smysl.
Show me the wall... and I'll show you the door.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Jerson » 4. 5. 2009, 14:19

profa píše:A co takhle masu lehčích protivníků? Silná kouzla na jednu postavu potom nemají moc smysl.
To že zabiješ velitele jedním efektním kouzlem a ostatní ztratí chuť bojovat nefunguje? Ostatní protivníci přeci nemají vědomosti GMma a tak nemůžou vědět, kolik takových kouzel, čaroděj ještě má v záloze.

Uživatelský avatar
profa
Příspěvky: 52
Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od profa » 4. 5. 2009, 14:26

Jerson píše:
profa píše:A co takhle masu lehčích protivníků? Silná kouzla na jednu postavu potom nemají moc smysl.
To že zabiješ velitele jedním efektním kouzlem a ostatní ztratí chuť bojovat nefunguje? Ostatní protivníci přeci nemají vědomosti GMma a tak nemůžou vědět, kolik takových kouzel, čaroděj ještě má v záloze.
Myslel jsem protivníky, kteří nemají motivační mechanismy - nebojí se a z boje nezdrhají (třeba zombie).
Show me the wall... and I'll show you the door.

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Povolání Čaroděj

Příspěvek od Bouchi » 4. 5. 2009, 14:36

profa píše:
Jerson píše:To že zabiješ velitele jedním efektním kouzlem a ostatní ztratí chuť bojovat nefunguje? Ostatní protivníci přeci nemají vědomosti GMma a tak nemůžou vědět, kolik takových kouzel, čaroděj ještě má v záloze.
Myslel jsem protivníky, kteří nemají motivační mechanismy - nebojí se a z boje nezdrhají (třeba zombie).
Pripadne muze byt hlavni velitel z dosahu/chraneny apod. a k dispozici mit masu slepe poslusnych utocniku (viz treba Zlo v Sethanonu, Murmandamovo oblehani Armengaru).

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host