Povolání Bojovník
Moderátor: Bouchi
Re: Povolání Bojovník
Aha, tak sústredenie a koncentrácia... dobre, tak potom v podstate od 5.lv automaciky odpadáva pri dosiahnutí 3 riadku keďže od 5.lv sa pre bojovníka stáva boj len voľné sústredenie
Ako taký malí predslov v prvom odstavci sa tam píše o bolesti čo ho udržiava na nohách. Takže podla teba rany čo utrpí bolia len cez zápas a potom po zápase dobrým slovom rýchlo bolesť odíde... blbosť.
Ako taký malí predslov v prvom odstavci sa tam píše o bolesti čo ho udržiava na nohách. Takže podla teba rany čo utrpí bolia len cez zápas a potom po zápase dobrým slovom rýchlo bolesť odíde... blbosť.
- profa
- Příspěvky: 52
- Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povolání Bojovník
To ale vyjadřuje, nakolik je pro bojovníka boj náročný, kolik potřebuje nutně vynaložit, aby vůbec bojovat mohl. Tady ale nejde o náročnost boje, jde o ovládnutí mysli pocity boje; tedy ne o vrstvu myšlení, ale pocitů.jefri1241 píše:Aha, tak sústredenie a koncentrácia... dobre, tak potom v podstate od 5.lv automaciky odpadáva pri dosiahnutí 3 riadku keďže od 5.lv sa pre bojovníka stáva boj len voľné sústredenie
Ne, v žádném případě, bolest samozřejmě vydrží i po boji. Jenže místo aby ji bijec používal k pohánění své bojové mašiny, zůstává v něm a ničí jej zevnitř. Tolik moje ideologické pojetí; ale nikomu nic nebrání to brát DUPJ.jefri1241 píše:Ako taký malí predslov v prvom odstavci sa tam píše o bolesti čo ho udržiava na nohách. Takže podla teba rany čo utrpí bolia len cez zápas a potom po zápase dobrým slovom rýchlo bolesť odíde... blbosť.
Show me the wall... and I'll show you the door.
Re: Povolání Bojovník
Chtěl bych se vás zeptat, jestli se vám taky zdá, že bojovník patří tak od 5. úrovně minimálné do 10. úrovně z pohledu boje často ke slabším členům družiny.
Domníval jsem se, že bojovník by měl být na každé úrovni celkem jednoznačně nejlepším na boj z blízka a ostatní by se mu za určitých okolností možná (třeba dočasně) vyrovnali. Ale situace je podle mého názoru většinou opačná. Bojovník je na tom stejně jako ostatní členové družiny, ale ti mají možnost vylepšit své bojové charakteristiky na nižších úrovních, než se to podaří válečníkovi.
Vycházím z této družiny:
člověk bojovník
člověk zloděj
člověk kouzelník
člověk hraničář
Všichni zvolili výjimečné vlastnosti.
Z pohledu vlastností Síla a Obratnost na první úrovni:
U válečníka bude součet obratnosti a síly 5 (od 1+4 až po 4+1).
U kouzelníka (theruga a kněze) může být součet obratnosti a síly 6 (3+3). Pokud do síly a obratnosti rozdělí všech 6 bodů pro vedlejší vlastnosti.
U zloděje a hraničáře může součet síly a obratnosti dosáhnout dokonce 7. (hraničář 4+3, zloděj 3+4)
(Hraničář dá do síly všechny 3 body k hlavním vlastnostem a do obratnosti 3 body k vedlejším, zloděj dá všechny 3 body k hlavním vlastnostem do obratnosti a 3 body k vedlejším vlastnostem do síly).
Při postupu na další úrovně samozřejmě záleži na tom, které vlastnosti budou jednotlivé postavy podporovat. Je možné, že budou podporovat sílu a obratnost a v takovém případě bude rozdíl z první úrovně zachován. V extrémním případě maximální možné podpory síly a obratnosti hraničáře nebo zloděje může docházet dokonce k tomu, že každé 3 úrovně se rozdíl proti válečníkovi navyšovat o 1.
Na 7. úrovni bude u válečníka součet síly a obratnosti 11. U kouzelníka (theurga a kněze) může být až 12. V extrémním případě u zloděje a hraničáře může dosáhnout dokonce 14.
Z pohledu vlastností nemá bojovník proti ostatním žádnou výhodu, pokud se ostatní snaží o podporu síly a obratnosti.
V některých případech je bojovník dokonce v nevýhodě. Z toho vyplývá, že i v odvozených charakteristikách budou podobné vztahy - boj, útok, obrana, životy, únava atd.
Jediným zvýhodněním je navýšení bojovníkova BČ o +1 při každém přechodu na 3. a 9. stupeň archetypu.
Výhodou bojovníka je jeho znalost více kategorií zbraní. Ale pokud má při boji každá postava zbraň, kterou si zvolila, pak tato výhoda nemá žádný efekt.
Další výhodou by měly být zvláštní zbraně pro válečníky.
Vzhledem k jejich charakteristikám (potřebná síla) je válečník využije až když bude mít sílu 10 resp. spíše 11 a více. Pokud bude zvyšovat sílu i obratnost střídavě, tak takové síly dosahuje někde na 14./15./16. úrovni. Pokud bude maximalizovat sílu, pak se na sílu 10 může dostat už na 9. úrovni (4+1+1+0+1+1+0+1+1), ale jeho obratnost bude pouze 3, takže bude mít nízké BČ, ÚČ i OČ a bude mít větší problém zasáhnout soupeře.
Další výhodou válečníka jsou finty.
Pokud chápu dobře pravidla, pokud není u příslušné finty přímo napsáno něco jiného, pak platí, že když bojovník nahlásí fintu a nepodaří se mu splnit podmínky pro její provedení, přijde o svůj útok. Pokud bude bojovat se stejně silným soupeřem, je velmi často náhodné, zda ta kritéria splní.
Tento problém se částečně vyřeší, pokud si může bojovník vybrat dvě či více fint a až po hodu na boj si zvolí jednu z nich. To může šermíř, gladiátor a (myslím) barbar. Ale stále zůstává otázka, zda dosáhne potřebného přesahu.
Pro finty je obecně lepší zvyšovat své BČ a ÚČ, tzn. podporovat obratnost. Pokud by ji podporoval maximálně, bude mít jen velmi malou sílu a neunese zbraně ani brnění a navíc bude mít malý počet životů.
Poslední a nejdůležitější výhodou jsou schopnosti dané archetypem.
Jejich použití je v řadě případů omezeno na určité okolnosti (přihlížející diváci, počet účastníků bitvy, boj v těžkém terénu, za snížené viditelnosti, atd.). U dalších je podmínkou nasbírat sílu, což ovšem do 10. úrovně znamená, že bude po dobu sbírání síly mít postih -3 k boji.
Efekt těchto schopností je také snížen tím, že každou čtvrtou úroveň se musí bojovník věnovat jinému archetypu. Na rozdíl od kouzelníka, který se na 10. úrovni může stát mistrem v oboru, což výrazně posílí jeho schopnosti.
Pro srovnání jiná povolání:
Zloděj:
- pokud tomu dá prioritu, pak od 5. úrovně může mít pevný úchop (mistrovská schopnost kuše a minikuše) a zároveň improvizované zbraně na 2. stupni, na blízko může bojovat s bojovou kuší s charakteristikami(délka 1, útočnost 5, zranění 3 a k vypočtené ZZ +2, kryt 4) - nejsem si tím jist, ale zdá se mi, že s ní umí bojovat jednoručně a tak by mohl používat i štít
od 2. úrovně má +1 a od 6. úrovně +2 k BČ za periferní vidění
Kouzelník:
- od 4. úrovně sesílá rychlé nohy, čímž dostává +1 až +3 k BČ,ÚČ a OČ na 10 min)
- od 4. úrovně může seslat neviditelnost (v podstatě +10 k ÚČ a +6 k OČ na 6 kol)
- už od 2. úrovně může seslat zbroj (+3 až +9 k ochraně zbroje)
hodně záleží na oboru a na vybraných kouzlech
Hraničář:
pokud má znalost svého těla, tak už od 5. úrovně "hrozí", že se mu trvale zvýší síla, obratnost, rychlost o +1 a za další dvě úrovně o +2 a +3, což se v boji také projeví
také může získat některé zajímavé finty
Samozřejmě tato ostatní povolání mají své zvláštní schopnosti a možnosti. Plní úplně jiné úkoly. Nehodnotím boj na dálku, kde hraničář exceluje s luky a zloděj s kušemi.
Mě je prostě jenom divné, že i když je pro ně boj na blízko jen jednou z celé řady činností, jsou v něm lepší než bojovník zhruba od té 5. úrovně tak asi do 10., možná i dále. Alespoň mě to tak připadá.
Na vyšších úrovních se to srovná, protože bojovník bude schopen využívat lepší zbraně a hlavně se některé jeho schopnosti stanou hodně silnými. Pak už je podle mého názoru bojovník skutečně v boji na blízko nejlepší.
Problém je, že asi nejčastěji hrajeme právě na té 5.-10. úrovni. Pro hráče bojovníků je to trochu demotivační.
Proto jsem si upravil pravidla tak, že bojovník pokračuje ve svém archetypu bez přestání, tj. na 10. úrovni je na 10. úrovni ve zvoleném archetypu.
Také jsem podporoval kouzelníka, aby spíš śesílal štíty na bojovníka, případně i rychlost.
Uvažoval jsem i o tom, že při přechodu na 3. a 9. stupeň bude bonus +1 nejen k BČ, ale i k ÚČ a OČ.
Zajímal by mě váš názor.
Domníval jsem se, že bojovník by měl být na každé úrovni celkem jednoznačně nejlepším na boj z blízka a ostatní by se mu za určitých okolností možná (třeba dočasně) vyrovnali. Ale situace je podle mého názoru většinou opačná. Bojovník je na tom stejně jako ostatní členové družiny, ale ti mají možnost vylepšit své bojové charakteristiky na nižších úrovních, než se to podaří válečníkovi.
Vycházím z této družiny:
člověk bojovník
člověk zloděj
člověk kouzelník
člověk hraničář
Všichni zvolili výjimečné vlastnosti.
Z pohledu vlastností Síla a Obratnost na první úrovni:
U válečníka bude součet obratnosti a síly 5 (od 1+4 až po 4+1).
U kouzelníka (theruga a kněze) může být součet obratnosti a síly 6 (3+3). Pokud do síly a obratnosti rozdělí všech 6 bodů pro vedlejší vlastnosti.
U zloděje a hraničáře může součet síly a obratnosti dosáhnout dokonce 7. (hraničář 4+3, zloděj 3+4)
(Hraničář dá do síly všechny 3 body k hlavním vlastnostem a do obratnosti 3 body k vedlejším, zloděj dá všechny 3 body k hlavním vlastnostem do obratnosti a 3 body k vedlejším vlastnostem do síly).
Při postupu na další úrovně samozřejmě záleži na tom, které vlastnosti budou jednotlivé postavy podporovat. Je možné, že budou podporovat sílu a obratnost a v takovém případě bude rozdíl z první úrovně zachován. V extrémním případě maximální možné podpory síly a obratnosti hraničáře nebo zloděje může docházet dokonce k tomu, že každé 3 úrovně se rozdíl proti válečníkovi navyšovat o 1.
Na 7. úrovni bude u válečníka součet síly a obratnosti 11. U kouzelníka (theurga a kněze) může být až 12. V extrémním případě u zloděje a hraničáře může dosáhnout dokonce 14.
Z pohledu vlastností nemá bojovník proti ostatním žádnou výhodu, pokud se ostatní snaží o podporu síly a obratnosti.
V některých případech je bojovník dokonce v nevýhodě. Z toho vyplývá, že i v odvozených charakteristikách budou podobné vztahy - boj, útok, obrana, životy, únava atd.
Jediným zvýhodněním je navýšení bojovníkova BČ o +1 při každém přechodu na 3. a 9. stupeň archetypu.
Výhodou bojovníka je jeho znalost více kategorií zbraní. Ale pokud má při boji každá postava zbraň, kterou si zvolila, pak tato výhoda nemá žádný efekt.
Další výhodou by měly být zvláštní zbraně pro válečníky.
Vzhledem k jejich charakteristikám (potřebná síla) je válečník využije až když bude mít sílu 10 resp. spíše 11 a více. Pokud bude zvyšovat sílu i obratnost střídavě, tak takové síly dosahuje někde na 14./15./16. úrovni. Pokud bude maximalizovat sílu, pak se na sílu 10 může dostat už na 9. úrovni (4+1+1+0+1+1+0+1+1), ale jeho obratnost bude pouze 3, takže bude mít nízké BČ, ÚČ i OČ a bude mít větší problém zasáhnout soupeře.
Další výhodou válečníka jsou finty.
Pokud chápu dobře pravidla, pokud není u příslušné finty přímo napsáno něco jiného, pak platí, že když bojovník nahlásí fintu a nepodaří se mu splnit podmínky pro její provedení, přijde o svůj útok. Pokud bude bojovat se stejně silným soupeřem, je velmi často náhodné, zda ta kritéria splní.
Tento problém se částečně vyřeší, pokud si může bojovník vybrat dvě či více fint a až po hodu na boj si zvolí jednu z nich. To může šermíř, gladiátor a (myslím) barbar. Ale stále zůstává otázka, zda dosáhne potřebného přesahu.
Pro finty je obecně lepší zvyšovat své BČ a ÚČ, tzn. podporovat obratnost. Pokud by ji podporoval maximálně, bude mít jen velmi malou sílu a neunese zbraně ani brnění a navíc bude mít malý počet životů.
Poslední a nejdůležitější výhodou jsou schopnosti dané archetypem.
Jejich použití je v řadě případů omezeno na určité okolnosti (přihlížející diváci, počet účastníků bitvy, boj v těžkém terénu, za snížené viditelnosti, atd.). U dalších je podmínkou nasbírat sílu, což ovšem do 10. úrovně znamená, že bude po dobu sbírání síly mít postih -3 k boji.
Efekt těchto schopností je také snížen tím, že každou čtvrtou úroveň se musí bojovník věnovat jinému archetypu. Na rozdíl od kouzelníka, který se na 10. úrovni může stát mistrem v oboru, což výrazně posílí jeho schopnosti.
Pro srovnání jiná povolání:
Zloděj:
- pokud tomu dá prioritu, pak od 5. úrovně může mít pevný úchop (mistrovská schopnost kuše a minikuše) a zároveň improvizované zbraně na 2. stupni, na blízko může bojovat s bojovou kuší s charakteristikami(délka 1, útočnost 5, zranění 3 a k vypočtené ZZ +2, kryt 4) - nejsem si tím jist, ale zdá se mi, že s ní umí bojovat jednoručně a tak by mohl používat i štít
od 2. úrovně má +1 a od 6. úrovně +2 k BČ za periferní vidění
Kouzelník:
- od 4. úrovně sesílá rychlé nohy, čímž dostává +1 až +3 k BČ,ÚČ a OČ na 10 min)
- od 4. úrovně může seslat neviditelnost (v podstatě +10 k ÚČ a +6 k OČ na 6 kol)
- už od 2. úrovně může seslat zbroj (+3 až +9 k ochraně zbroje)
hodně záleží na oboru a na vybraných kouzlech
Hraničář:
pokud má znalost svého těla, tak už od 5. úrovně "hrozí", že se mu trvale zvýší síla, obratnost, rychlost o +1 a za další dvě úrovně o +2 a +3, což se v boji také projeví
také může získat některé zajímavé finty
Samozřejmě tato ostatní povolání mají své zvláštní schopnosti a možnosti. Plní úplně jiné úkoly. Nehodnotím boj na dálku, kde hraničář exceluje s luky a zloděj s kušemi.
Mě je prostě jenom divné, že i když je pro ně boj na blízko jen jednou z celé řady činností, jsou v něm lepší než bojovník zhruba od té 5. úrovně tak asi do 10., možná i dále. Alespoň mě to tak připadá.
Na vyšších úrovních se to srovná, protože bojovník bude schopen využívat lepší zbraně a hlavně se některé jeho schopnosti stanou hodně silnými. Pak už je podle mého názoru bojovník skutečně v boji na blízko nejlepší.
Problém je, že asi nejčastěji hrajeme právě na té 5.-10. úrovni. Pro hráče bojovníků je to trochu demotivační.
Proto jsem si upravil pravidla tak, že bojovník pokračuje ve svém archetypu bez přestání, tj. na 10. úrovni je na 10. úrovni ve zvoleném archetypu.
Také jsem podporoval kouzelníka, aby spíš śesílal štíty na bojovníka, případně i rychlost.
Uvažoval jsem i o tom, že při přechodu na 3. a 9. stupeň bude bonus +1 nejen k BČ, ale i k ÚČ a OČ.
Zajímal by mě váš názor.
Re: Povolání Bojovník
Keď sme hrali s družinou tak mi nikdy neprišlo že by bol bojovník nejako slabý. Ale má to aj svoje opodstatnenie:
1) dopredu sme sa dohodli aký tip hry chceme ako hráči
2) dopredu sme sa dohodli na čo budú slúžiť postavy (bojovník na boj, hraničiar na prežitie, zlodej na zlodejstvo, atď...) takže v podstate sa žiadna postava nemiešala do roboty druhej postave.
3) hráč bojovníka si zostrojil zaujímavú kombináciu archetypov. Pre príklad ja som vždy kombinoval len 2 archetypy: Bijec a Barbar, Barbar a Gladiátor, Gladiátor a bijec. Zatiaľ čo spoluhráč keď hral bojovníka inklinoval k Šermiarovi a kondotierovi. Proste ide o to čo má hráč rád.
Pre príklad ja som si za ten čas hrania uvedomil že radšej používam také postavy ktoré sa spoliehajú sami na seba a ich schopnosti nie sú závislé na počte magov, náklonnosti alebo prítomnosti spojencou. A tak si vyberám Bijca, Barbara alebo Gladiátora.
1) dopredu sme sa dohodli aký tip hry chceme ako hráči
2) dopredu sme sa dohodli na čo budú slúžiť postavy (bojovník na boj, hraničiar na prežitie, zlodej na zlodejstvo, atď...) takže v podstate sa žiadna postava nemiešala do roboty druhej postave.
3) hráč bojovníka si zostrojil zaujímavú kombináciu archetypov. Pre príklad ja som vždy kombinoval len 2 archetypy: Bijec a Barbar, Barbar a Gladiátor, Gladiátor a bijec. Zatiaľ čo spoluhráč keď hral bojovníka inklinoval k Šermiarovi a kondotierovi. Proste ide o to čo má hráč rád.
Pre príklad ja som si za ten čas hrania uvedomil že radšej používam také postavy ktoré sa spoliehajú sami na seba a ich schopnosti nie sú závislé na počte magov, náklonnosti alebo prítomnosti spojencou. A tak si vyberám Bijca, Barbara alebo Gladiátora.
Re: Povolání Bojovník
Elziar: V podstate mas pravdu, bojovnik je slabsi clen druziny, pokud se vsichni ostatni v druzine zameri take na boj. Pokud nebudou boj, az tak prefereovat, tak je na tom valecnik lip, ale ne zase tak o o moc....
Co se tyce kneze a theurga, tak tam bych se toho nebal - tem se to nevyplati. Carodej je porad dost zranitelny, diky poctu zivotu, ale pokud si pohlida silu, tak muze bt dosti neprijemnym souperem. Hlavni problem je zlodej - ten pokud chce, tak je vpodsate lepsi nez valecnik uz skoro od prvniho lvl. Hraniar je trosku omezen, protoze nevidi presne do sveho tech-tree, ale pokud se mu povede rozjet boj, tak je na tom taky dobre.
Reseni je hodne, kazdy uz na nejake prisel. U nas se zkouselo nebo uvazovalo nad nasledujicim:
Oprava parametru:
- existuje upravena tabulka pro zlepsovani se v archetypech, nekde tady by se mela dat najit. Bojovnik pak sve schopnosti dostava o neco rychleji. Maly bonus, ale hodi se. Zvlast, kdyz pak clovek nemusi vahat, zda 1 schopnost a + 1 BC nebo novy archtep (a tedy 2 schopnosti), protoze dostane 2 schopnosti (tusim, ze si jednu vylepsi a druhou ziska novou) a jeste +1BC na 3. stupni archtepu.
- zmenseni poctu zivotu (tusim, ze na +8 misto +10 k str pri urcovani pocatecniho poctu zivotu) - postavy jsou pak zranitelnejsi a valecnikova (zpravidla) vetsi sila, pak dava vetsi vyhody.
reseni ve svete:
- III. lvl bojove dovednosti se nerozdava zadarmo - nebojove postavy musi smysluplne vysvetlit, jak se k tomu dostali (at uz pri tvorbe postavy nebo pri postupu na novy lvl), zalezi na GM
- zbrane z valecnicke prirucky jsou dostani skutecne jen pro valecniky resp. ostatni postavy (zejmena zlodej) si musi sehnat nejake valecnika, ktery mu lepsi zbran koupi, protoze sami ji sehnat neumi....
Nicmene to porad zcela plne neresi, ze kdy zlodej proste chce, tak toho valecnika muze vcelku slusne nahradit a jeste k tomu umet neco jineho, zatimco valecnik umi "jen" bojovat.
Stejne tak jako je problem u fint, ze pri nepovedeni hold valecnik prijde o utok, takze nekdy je lepsi misto "finteni" davat jen standartni manevry jako natlak nebo bezhlavy utok.
Co se tyce kneze a theurga, tak tam bych se toho nebal - tem se to nevyplati. Carodej je porad dost zranitelny, diky poctu zivotu, ale pokud si pohlida silu, tak muze bt dosti neprijemnym souperem. Hlavni problem je zlodej - ten pokud chce, tak je vpodsate lepsi nez valecnik uz skoro od prvniho lvl. Hraniar je trosku omezen, protoze nevidi presne do sveho tech-tree, ale pokud se mu povede rozjet boj, tak je na tom taky dobre.
Reseni je hodne, kazdy uz na nejake prisel. U nas se zkouselo nebo uvazovalo nad nasledujicim:
Oprava parametru:
- existuje upravena tabulka pro zlepsovani se v archetypech, nekde tady by se mela dat najit. Bojovnik pak sve schopnosti dostava o neco rychleji. Maly bonus, ale hodi se. Zvlast, kdyz pak clovek nemusi vahat, zda 1 schopnost a + 1 BC nebo novy archtep (a tedy 2 schopnosti), protoze dostane 2 schopnosti (tusim, ze si jednu vylepsi a druhou ziska novou) a jeste +1BC na 3. stupni archtepu.
- zmenseni poctu zivotu (tusim, ze na +8 misto +10 k str pri urcovani pocatecniho poctu zivotu) - postavy jsou pak zranitelnejsi a valecnikova (zpravidla) vetsi sila, pak dava vetsi vyhody.
reseni ve svete:
- III. lvl bojove dovednosti se nerozdava zadarmo - nebojove postavy musi smysluplne vysvetlit, jak se k tomu dostali (at uz pri tvorbe postavy nebo pri postupu na novy lvl), zalezi na GM
- zbrane z valecnicke prirucky jsou dostani skutecne jen pro valecniky resp. ostatni postavy (zejmena zlodej) si musi sehnat nejake valecnika, ktery mu lepsi zbran koupi, protoze sami ji sehnat neumi....
Nicmene to porad zcela plne neresi, ze kdy zlodej proste chce, tak toho valecnika muze vcelku slusne nahradit a jeste k tomu umet neco jineho, zatimco valecnik umi "jen" bojovat.
Stejne tak jako je problem u fint, ze pri nepovedeni hold valecnik prijde o utok, takze nekdy je lepsi misto "finteni" davat jen standartni manevry jako natlak nebo bezhlavy utok.
gamecon.cz - GameCon, největší festival nepočítačových her
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
Re: Povolání Bojovník
Děla jsem PJ kde byli jako postavy 2x zloděj, hraničář a válečník. Naše dobrodružství jsou silně akčně zaměřeny a tak si všichni hráči brali vlastnosti s ohledem na jejich uplatnění v boji. Nicméně válečník byl proti nim brutálně nejlepší, řekl bych dokonce že co ostatní zvládli dohromady on dokázal sám. Měl archetip bijec velikou sílu a zlikvidovat ho bylo takřka nemožný (spousta životů, žádný postihy za zranění, bojuje i ve 3 řádku) no a po boji se na něj koukla hraničářka a byl zase jako rybyčka.
Myslím že vyvážení postav není špatné, jen u válečníka jaksi jeho síla není na první pohled po přečtení pravidel patrná.
Myslím že vyvážení postav není špatné, jen u válečníka jaksi jeho síla není na první pohled po přečtení pravidel patrná.
Re: Povolání Bojovník
Bijec je v pohode. Dela to, co spravny valecnik dela ma. Mlati kolem sebe, ma spoustu zivotu a nepotrebuje moc fint. Todle mozna funguje. Ale imho nefunguji archetypy jako sermir (ma spoustu fint a vysokou obratnost, ale stejne to nefunguje...), kondotier (dovednosti temer nepouzitelne...).Hecras píše:Měl archetip bijec velikou sílu a zlikvidovat ho bylo takřka nemožný (spousta životů, žádný postihy za zranění, bojuje i ve 3 řádku)
gamecon.cz - GameCon, největší festival nepočítačových her
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
Re: Povolání Bojovník
Šermiar, Kondotier sú dosť taktické archetipy, na zahranie týchto archetipou treba aby mal aj hráč v hlave poriadnu taktiku ale celkovo DrD+ nie je na taktiku robené, tím že sa bojisko popisuje abstraktne a len sa ukazuje: "hm, táto vzdialenosť by mohla byť asi tak 3 metre" stráca hra na taktike ktorú by práve taký Kondotier a šermiar a v podstate všetky postavy čo využívajú finty alebo schopnosti na plocho, potrebovali.
Re: Povolání Bojovník
Kondotiéra u nás nikdo nikdy nehrál. Jeho schopnosti prostě nepůsobí dojmem "to chci !!!". Některé z nich (Domobrana, Sehranost) jsou třeba prakticky nevyužitelné. Velitelství se hraje také špatně. Hlásit všechny akce předáváním papírků je nehorázně náročné a zdlouhavé, takže to řešíme tak, že se všichni snaží akce nahlašovat nezávisle, ale říkají je nahlas. Díky tomu je tato schopnost k ničemu. Ani finty už kondotiéra nezachrání.
Šermíř je mnohem zajímavější a taky využitelnější archetyp. Pravda, ze je třeba s ním taktizovat více než s jinýma. Nemůže moc naběhnout mezi nepřátele a kosit jednoho po druhym jak obilí (resp. jako bijec, barbar či gladiátor ). Často když dělám CP bojovníky, tak jim dávám 4 stupně šermíře kvůli Tempu Boje 1. Je to skvělá schopnost. Ale čistýho šermíře bych osobně nehrál.
No a k bijci sem se už vyjadřoval výš ...takže pro mě nejlepší archetypy rytíř,barbar a gladiátor. Věř mi, že když uděláš bojovníka z nich, tak nebude slabej.
Šermíř je mnohem zajímavější a taky využitelnější archetyp. Pravda, ze je třeba s ním taktizovat více než s jinýma. Nemůže moc naběhnout mezi nepřátele a kosit jednoho po druhym jak obilí (resp. jako bijec, barbar či gladiátor ). Často když dělám CP bojovníky, tak jim dávám 4 stupně šermíře kvůli Tempu Boje 1. Je to skvělá schopnost. Ale čistýho šermíře bych osobně nehrál.
No a k bijci sem se už vyjadřoval výš ...takže pro mě nejlepší archetypy rytíř,barbar a gladiátor. Věř mi, že když uděláš bojovníka z nich, tak nebude slabej.
Zakova družina
Re: Povolání Bojovník
mě osobně přijde největší problém bojovníka ve fintách. Co se týče vlastností a obecně dovedností, tam splňuje to co bych očekával - je dobrý bojovník, ostatní třaba můžou být lepší, ale bojovník je multifukčnější (jíné zbraně, improvizace, zhoršené podmínky). Problém s fintami je, že jě na nich v pravidlech málo místa, protože pravidla nejsou nafukovací. Finty typu měsíční čepel, monogram je opravdu težké použít, v pravidlech mi chybí jednoduché "finty", které by mohl bojovník použít častěji (něco jako sek s velkým nápřahem, obnovený sek, prodloužený výpad, propletení... - prostě celkem běžné akce 'šermířské' akce jen s malými bonusy) - někde tu o tom taky bylo poměrně zajímavé vlákno.
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Re: Povolání Bojovník
viewtopic.php?f=238&t=6985Rauksul píše: ...někde tu o tom taky bylo poměrně zajímavé vlákno.
Re: Povolání Bojovník
Dotaz od hráče:
Barbarské instinkty 1. stupeň - píše se tu, že za šera bojuje bez postihu a za tmy jako za šera
Pak je tu Šerozrakost, která dává bonusy ke Sms za sníženého světla.
Jak jdou tyto dvě schopnosti do sebe?
A fungují Barbarské instinkty i mimo boj?
Mam teorii, které říká, že shopnost instinkty nemá co do činění s tím, jak barbar vidí. Tedy on se v boji za šera či tmy chová jako by nebojoval za těchto podmínek. Ale pokud by chtěl třeba číst, tak nemůže protože je tma. Proste předvídá instinktivně co udělá jeho soupeř. Jenže v popisu je uvedeno, že barbar vidí ve tmě jako kočka. A to zase vyvrací moji teorii.
Kdežto Šerozrakost je pomoc, které platí vždy a všude. Tedy když chci číst nebo bojovat můžu si ten bonus přidat.
Jede tedy o to, jak to vypadá když bojovník má jak Barbarské instinkty tak i Šerozrakost. S hráčem o tom vedeme diskusi a tak se chci zeptat i tady.
Barbarské instinkty 1. stupeň - píše se tu, že za šera bojuje bez postihu a za tmy jako za šera
Pak je tu Šerozrakost, která dává bonusy ke Sms za sníženého světla.
Jak jdou tyto dvě schopnosti do sebe?
A fungují Barbarské instinkty i mimo boj?
Mam teorii, které říká, že shopnost instinkty nemá co do činění s tím, jak barbar vidí. Tedy on se v boji za šera či tmy chová jako by nebojoval za těchto podmínek. Ale pokud by chtěl třeba číst, tak nemůže protože je tma. Proste předvídá instinktivně co udělá jeho soupeř. Jenže v popisu je uvedeno, že barbar vidí ve tmě jako kočka. A to zase vyvrací moji teorii.
Kdežto Šerozrakost je pomoc, které platí vždy a všude. Tedy když chci číst nebo bojovat můžu si ten bonus přidat.
Jede tedy o to, jak to vypadá když bojovník má jak Barbarské instinkty tak i Šerozrakost. S hráčem o tom vedeme diskusi a tak se chci zeptat i tady.
Re: Povolání Bojovník
Osobne bych to bral jako ty, Bojove instinkty jen kdyz je barbar v ohrozeni. Serozrakost obecne. Co se michani tyce .. neni uz podle me moc co potom
Re: Povolání Bojovník
Hlavne se u Bojovych instinktu jasne pise o tom, ze ma barbar nizsi postihy pri boji za snizene viditelnosti. Cili mimo boj se neuplatnuje.
Re: Povolání Bojovník
Maminka mě učila že za zeptaní nic nedám Děkuju za odpověď. Hráče tím nepotěším, ale z textu to už tušil. Ještě jednou díky.Bouchi píše:Hlavne se u Bojovych instinktu jasne pise o tom, ze ma barbar nizsi postihy pri boji za snizene viditelnosti. Cili mimo boj se neuplatnuje.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů