Povolání Bojovník

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Sarkan
Příspěvky: 51
Registrován: 22. 9. 2009, 11:42

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Sarkan »

narazil som na nejaku starsiu debatu o rytierovom konikovi este na lopuchu, tam niekto vysvetloval co znamena "parametre konika ti da PJ", ze ich PJ vymysli - nemal by tam mat nejaky maly vplyv aj hrac rytiera?
totiz na zaciatku si toho konika vybera "na trhu" on z nejakej ponuky, mal by mat na vyber z nejakych moznosti, a sam si povie ci chce silnejsieho, odolnejsieho, ale menej obratného alebo pomalsieho (v niecom lepsi, v niecom horsi),
a ten vybrany sa uz v priebehu hry vyvija asi DUPJ?
vsetci konici predsa na rovnakej urovni nemusia byt rovnaki :)
Teorge
Příspěvky: 23
Registrován: 10. 4. 2009, 13:13

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Teorge »

Já bych viděl válečného podle prostředí, ve kterém hrajete. Takže nějakou dohodou po úvaze s PJ. Některá armáda třeba může jako válečné koně mít jenom vybrané silné kusy, jiné kočovné národy můžou upřednostňovat rychlé koně. Jako PJ, bych válečnému koni např snížil vzpurnost v boji, nebo jak se ten parametr jmenuje (nemám teď u sebe příručky).

K tomu tržišti, to je zase o dohodě s PJ, on může např vzít udělat 5 koní a naházet jím nějaké vlastnosti nebo je udělat tak aby byl každý jiný. Já bych to potom jako PJ s hráčem při nákupu řešil, že třeba mu některý připadá silnější, houževnatější atd., ale nedával bych mu vlastnosti koně před jeho nákupem. Jinde by to možná někdo vyřešil, že by mu dal pár papírku s vlastnostmi a nakup si. A kdyby nějaký vyšel o dost lépe tak by byl logický dražší :)
Sarkan
Příspěvky: 51
Registrován: 22. 9. 2009, 11:42

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Sarkan »

zdravim vsetkych,
riesite niekto take komplikacie pravidiel ako boj na koni (jazdec-jazdec alebo jazdec-pesibus)?
urcite ma vyhody i nevyhody jazdec aj ten na zemi...
ja by som to najradsej neriesil (pre zjednodusenie jazdec aj pesibus maju vyhody aj nevyhody a dohromady sa to vynuluje) bojuje sa ako pri beznom boji, ale ak by sme uz isli do podrobnosti, urcite nie je jazdec oproti pesibusovi v nevyhode, dal by som rovnasa alebo miernu vyhodu, pri suboji jazdec- jazdec by mali obaja postihy asi do obrany?
velku rolu tu podla mna zohrava dovednost jazdectvo, pociatocne postihy by mali byt hodne velke a tou doved. by sa znizovali...

mate niekto realnu predstavu o tazkej jazde, ako to bolo naozaj? moja predstava z filmov je taka ze pokial niekto nebol znaly ako proti nej bojovat a pokial nebol dopredu nachystany cielene na jazdu, tak to bol marny boj? ale fakty neviem.

vopred diky moc za nazory
Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 20:23

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Dileptor »

Měl bych dotaz:
U barbarových schopností "mrštnost" a "kamenná kůže" se odkazuje na pojmy lehká, střední a těžká zbroj....prý jsou tyto pojmy vysvětleny v PPH v kapitole Boj, sekce Příprava parametrů. Jenže tam nic neni. Přečetl jsem to pro jistotu znova a nic. Jak to s těma zbrojema teda je?
Obrázek
Zakova družina
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Valor »

Je to tam jen sis neuvedomil ze to k tomu patri. Je tam tabulka ktera ukazuje postihy za chybejici silu ve zbroji. Tam najdes co hledas. ( takze ano i plna platova muze byt lehkou zbroji treba ;) )
Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 20:23

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Dileptor »

Aha, toho sem se tak trochu bál :) Tuhle skutečnost hráčům asi zatajim :D , páč mi to přijde moc silný. Barbar (úroveň 10, stupeň archetypu 8 ) se silou +9 má s šupinovou zbrojí pak ochranu 10. Rytíř (úroveň 9, stupeň archetypu 7) se silou +7 má v šupinovce ochranu 11. To mi přijde jako nepoměr. Rytíř se na zbroje specializuje a měl by nosit těžký zbroje. Proti tomu barbar, který naopak zbroje moc nenosí a spoléhá na svoji pohyblivost má skoro tu samou ochranu, takže ho to stejně motivuje nosit zbroj. Budu asi brát:
prošívanice až pobíjená=lehké,
kroužkovka a šupinovka=střední
plátovka a plná plátovka=těžké
Obrázek
Zakova družina
Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 17:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od jefri1241 »

Rytier má narozdiel od Barabara aj tú výhodu že sa mu odčítava potrebná sila a dostáva bonus k odolaniu mágie. narozdiel od toho keď ma na sebe brnenie Barbar tak dostane najvyšší možný bonus len +3 a tým to hasne.

Čiže je by som to na tvojom mieste nezatajoval, podla mňa je stále Rytier oveľa väčší macher so zbrojou (keďže ju vie aj inak využívať) ako Barbar.
Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 20:23

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Dileptor »

jefri1241 píše:Rytier má narozdiel od Barabara aj tú výhodu že sa mu odčítava potrebná sila a dostáva bonus k odolaniu mágie. narozdiel od toho keď ma na sebe brnenie Barbar tak dostane najvyšší možný bonus len +3 a tým to hasne.

Čiže je by som to na tvojom mieste nezatajoval, podla mňa je stále Rytier oveľa väčší macher so zbrojou (keďže ju vie aj inak využívať) ako Barbar.
To máš samozřejmě pravdu. Výhod, které má rytíř, jsem si vědom. On je spíš problém, že plátová zbroj je šíleně drahá věc a žádný člen družiny se k potřebnému obnosu ani nepřiblížil. Tedy ikdyž by můj rytíř plátovou zbroj unesl a využil, tak na ni prostě nemá. (asi nejsem já ani ostatní GM dost štědrý). To rozhodnutí vychází ale také z něčeho jiného. Když jsem GM ,tak se potýkám s problémem rozdílů odolnosti různých členů družiny. Příklad složení naší družinky v plném počtu (když moje postava nehraje a jsem GM):
Kroll, barbar 8, gladiátor 2...stroj na zabíjení, ochrana 10
Kroll, kněz, taky docela vydrží....ochrana 6
člověk, hraničář, spíš křehčí střelec....ochrana 3
člověk, čaroděj, jedna rána a jde do kytek...ochrana3

Abych prvního krolla vůbec ohrozil, musim dělat nepřátele, kteří jsou schopni dát velké zranění. Běžné (pro ostatní ale stále nebezpečné) útoky ho tak jenom škrábnou. Když si pak vezmu, kolik má života, tak mu to opravdu moc nedělá. K tomu ještě často dostane další ochranu (3 až 6) za kouzlo od čaroděje. To se pak může vysmát skoro komukoliv. Takže když nasadím protivníka, který je schopný touto obranou proniknout, tak nastává problém, že si ostatní členové vůbec neškrtnou, páč jedna rána by je mohla vyřadit. A zase koho by bavilo pořád kosit slabé nepřátele?
Řešili jste někdo podobný problém?
Proto se snažím držet ochranu zbroje trochu při zemi. Představa, že by měl na sobě plátovku a považoval ji za lhkou zbroj, se mi příčí.
Obrázek
Zakova družina
Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 17:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od jefri1241 »

Taký problém sme riešili. Aj keď som bol hráč v DrD+ aj ako DM v DnD. Ako hráč som mal strašne silnú postavu s Odolnosťou 17 a ochranou 10 bol to bijec a barbar takže si vieš predstaviť ten damage. A Spoluhráč mal krehkého theurga ktorému by stačilo dať jednu ranu a je v tretom riadku.
V DnD zase bol podobný problém. Postava ktorá bola tak silná že som musel dávať stále silnejšie a silnejšie potvori aby to nebola prechádza ružovým sadom a druhá postava bola priemerná, skôr taktická na menší počet damage.

To čo som hore opísal a to čo si opísal ty sú podobné ak nie totožné problémy a jedná sa skôr o problém vyváženia družiny a jedná sa skôr o neschopnosť nájsť kompromis.
Ja som to vyriešil tak že som tvoril dva druhy nepriateľov, tích silnejších som posielal proti tomu silnejšiemu a tích slabších proti slabšiemu a fungovalo to.

Čiže stále si myslím že by si to rozdelenie brnení mal nechať tak... ale ty si DM tak to urob ako chceš, no mal by si nechať aj ostatných hráčov aby sa k tomu vyjadrili.
Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 20:23

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Dileptor »

jefri1241 píše:Ako hráč som mal strašne silnú postavu s Odolnosťou 17 a ochranou 10 bol to bijec a barbar takže si vieš predstaviť ten damage.
Umim :) to už se skoro nedá zabít.
Ten první kroll byl taky původně hlavně bijec, ale inflace jeho síly byla tak strašná, že jsme se všichni jako družinka shodli, že tolik stupnu archetypu v bijci zakážeme. Takže jsme z nej udelali barbara a gladiatora :) pořád je to zabiják, ale už to neni tak hrozný.
Taky to vlastně řešim, tak jak jsi psal. O bosse se musí postarat on a zbytek je pro ostatní :)
Naposledy upravil(a) Dileptor dne 2. 8. 2010, 18:25, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Zakova družina
Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 17:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od jefri1241 »

zaujímavý prístup s tím zakázaním Bijca. Ten môj nakoniec zomrel po 20 šípov vystrelených z ťažkej kuše a niekoľkých ranách od iného Bijca.
Uživatelský avatar
Valor
Příspěvky: 306
Registrován: 12. 6. 2010, 12:05

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Valor »

Dotaz k bijcovy

Na druhem stupni archeotypu muze bijec bojovat i ve tretim radku. Tzn jakmile skocni boj a bijec je ve tretim radku, omdleva? nebo spise muze delat cokoliv ve tretim radku, jak kdyby byl ve druhem? Je to co ho drzi na nohach ten adrenalin z boje nebo cista surovost jeho konstituce?
Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 20:23

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od Dileptor »

Nemám ted u ruky pravidla, ale myslim ze to plati i mimo boj.
Obrázek
Zakova družina
Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 17:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od jefri1241 »

V podstate sa tam píše to že z hladiska mechaník v DrD+, môže Bijec bojovať aj v 3 riadku. Nič sa ta nepíše o mimo bojovej situácii... ja som to bral aj mimo boj, takže záleží od teba a PJ.
Uživatelský avatar
profa
Příspěvky: 52
Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Povolání Bojovník

Příspěvek od profa »

jefri1241 píše:V podstate sa tam píše to že z hladiska mechaník v DrD+, môže Bijec bojovať aj v 3 riadku. Nič sa ta nepíše o mimo bojovej situácii... ja som to bral aj mimo boj, takže záleží od teba a PJ.
Myslím, že tam je výslovně řečeno "v bojové situaci". My jsme to řešili tak, že po boji automaticky omdlévá, i v DrDo to tak bylo a myslím, že to je logické. Bijec se soustředí na boj, který je základem jeho existence, a to mu umožňuje ignorovat zranění. Jakmile jeho koncentrace skončí a dostane se mimo vír boje, ozvou se i zranění a bijec končí.
IMHO
Show me the wall... and I'll show you the door.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti