DrD+ versus DrD
Moderátor: Bouchi
Re: DrD+ versus DrD
samozrejme ze drzat zmluvou autora pod krkom je easy ... v hudobnom priemysle.
V tvoorbe RPG hier v Cechach a na slovensku???
Najdes tu ludi ktori maju plnu hubu reci aki su co sa tyka diizajnu uzasni a ze kebyze ich zaplatis tak spravia super hru (bez predchadzajucich hmatatlnych vysledkov ... nikto ich nebol ochotny platit za sluby). Ale ludia co u nas robia ARPg to fakt nerobia pre prachy, lebo je to pre nich mega stratove.
Kaazdy z nich ak by za rovnaky straveny caas dostal v inom odvetvi radove vacsiu odmenu.
Tkze cim ich chces drzat pod krkom ked sa mozu na kazdu drakoniansku zmluvu s prehladom vykaslat?
Proste nemas tu zivoriacich a na korkach chleba zijucich dizajnerov RPG valajucich sa len tak po uliciach ktori si inak na seba nevedia zarobit.
----
samael: s tymi premyslenymi zverejnenymi textami nesuhlasim. Su to skor rychlikove nastrely.
V tvoorbe RPG hier v Cechach a na slovensku???
Najdes tu ludi ktori maju plnu hubu reci aki su co sa tyka diizajnu uzasni a ze kebyze ich zaplatis tak spravia super hru (bez predchadzajucich hmatatlnych vysledkov ... nikto ich nebol ochotny platit za sluby). Ale ludia co u nas robia ARPg to fakt nerobia pre prachy, lebo je to pre nich mega stratove.
Kaazdy z nich ak by za rovnaky straveny caas dostal v inom odvetvi radove vacsiu odmenu.
Tkze cim ich chces drzat pod krkom ked sa mozu na kazdu drakoniansku zmluvu s prehladom vykaslat?
Proste nemas tu zivoriacich a na korkach chleba zijucich dizajnerov RPG valajucich sa len tak po uliciach ktori si inak na seba nevedia zarobit.
----
samael: s tymi premyslenymi zverejnenymi textami nesuhlasim. Su to skor rychlikove nastrely.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: DrD+ versus DrD
Dron: Porad mi neni jasne, jestli si stezujes na kvalitu DrD+, dobu vyvoje (coz jsou veci ktere spolu souviseji jen castecne) nebo oboji. Navic mas IMHO o nekterych vecech zkreslenou prdstavu.
No a kdyz tedy mas externi vyvojovy tym, na ktery nemas zadne paky (hrozit sebranim penez je smesne, kdyz castka, kterou si muzes dovolit zaplatit jako honorar - odvijejici se od ceny a poctu prodanych vytisku - , je podstatne mensi, nez co by si za dobu stravenou vyvojem vydelali v libovolnem zamestnani), tak proste snadno muze dojit k situaci popsane v predchozim prispevku - autor sice nema penize, ale ty nemas ani autora, ani vysledek, musis sehnat noveho autora a cely vyvoj se tim treba o pul roku zdrzi.
(A pokud bys chtel poznamenat neco o spatne vybranych lidech, tak bych podotkl, ze lidi schopnych vytvorit aspon prumernou RPG o rozsahu i jen prvnich tri dilu DrD 1.6, natoz DrD+, neni v tehle zemi zas tak moc ani ted, natoz pred deviti lety.)
Jenze autori DrD+ to nedelali jako normalni praci - ani nemohli, protoze to v ceskych podminkach neni mozne, vyvoj RPG v tehle zemi jako standardni plnouvazkova prace nikdy nema sanci se zaplatit. Vsichni na tom tedy pracovali prevazne ve svem volnem case pri studiu ci zamestnani.Dron píše:To je samozřejmě špatné, ale když potřebuješ práci, resp. peníze, na výběr moc nemáš.
No a kdyz tedy mas externi vyvojovy tym, na ktery nemas zadne paky (hrozit sebranim penez je smesne, kdyz castka, kterou si muzes dovolit zaplatit jako honorar - odvijejici se od ceny a poctu prodanych vytisku - , je podstatne mensi, nez co by si za dobu stravenou vyvojem vydelali v libovolnem zamestnani), tak proste snadno muze dojit k situaci popsane v predchozim prispevku - autor sice nema penize, ale ty nemas ani autora, ani vysledek, musis sehnat noveho autora a cely vyvoj se tim treba o pul roku zdrzi.
(A pokud bys chtel poznamenat neco o spatne vybranych lidech, tak bych podotkl, ze lidi schopnych vytvorit aspon prumernou RPG o rozsahu i jen prvnich tri dilu DrD 1.6, natoz DrD+, neni v tehle zemi zas tak moc ani ted, natoz pred deviti lety.)
Re: DrD+ versus DrD
Já osobně jsem přešel na DrD+ už před mnoha lety. Důvodem byl v té době propracovanější systém, kdy jsem každé sezení řeším mantinely pravidel a nutnost jich upravovat, ohýbat.
Plusko mi dalo komplet všechno co jsem potřeboval. Sice pár věcí bylo složitých (světlo), ale pro "pravidlově" založeného PJ (dnes velmi nemodní to zase tak špatné nebylo.
S novou skupinou jsem začal hrát už čistě podle pluska. Rychle se s ním seznámili a začali mít i dotazy na které nedokážu odpovědět. Právě to, že je v pravidlech napsáno aspoň něco o všech činnostech, tak mám základ, který můžu posléze upravit podle rozumu. Právě soubojový systém s více hody je o proti DrD velmi povedený. Možná se zdá, že od na obranu je trochu zbytečnější, ale rozhodně je skvělé rozdělení to jestli zasáhnu a to kolik zraním.
Pro hráče DrD bude Plusko složitější, komplexnější a některá povolání s úplně jiným přístupem. Budou muset víc studovat ty knihy, v případě hraničáře a kněze studovat i jiné materiály. Rozhodně to nebude jednoduché a můžeš jako PJ ztratit i některé hráče. Pro PJ to znamená fakt hodně práce. Vše přečíst (místy šílenou příručku pro PJ ještě do teď mě trápí ve snech ty animy a nebo jen půlka obrázku, který má vše vysvětlit a naučit se hlavně.
Pro vytváření dobrodružství a tažení to nebude nijak jiné, nejhorší čas přijde při vytváření NPC (mágu a theurgu nejvíc) jinak tě ale nebudou nijak trápit zákonitosti světa.
Plusko mi dalo komplet všechno co jsem potřeboval. Sice pár věcí bylo složitých (světlo), ale pro "pravidlově" založeného PJ (dnes velmi nemodní to zase tak špatné nebylo.
S novou skupinou jsem začal hrát už čistě podle pluska. Rychle se s ním seznámili a začali mít i dotazy na které nedokážu odpovědět. Právě to, že je v pravidlech napsáno aspoň něco o všech činnostech, tak mám základ, který můžu posléze upravit podle rozumu. Právě soubojový systém s více hody je o proti DrD velmi povedený. Možná se zdá, že od na obranu je trochu zbytečnější, ale rozhodně je skvělé rozdělení to jestli zasáhnu a to kolik zraním.
Pro hráče DrD bude Plusko složitější, komplexnější a některá povolání s úplně jiným přístupem. Budou muset víc studovat ty knihy, v případě hraničáře a kněze studovat i jiné materiály. Rozhodně to nebude jednoduché a můžeš jako PJ ztratit i některé hráče. Pro PJ to znamená fakt hodně práce. Vše přečíst (místy šílenou příručku pro PJ ještě do teď mě trápí ve snech ty animy a nebo jen půlka obrázku, který má vše vysvětlit a naučit se hlavně.
Pro vytváření dobrodružství a tažení to nebude nijak jiné, nejhorší čas přijde při vytváření NPC (mágu a theurgu nejvíc) jinak tě ale nebudou nijak trápit zákonitosti světa.
Re: DrD+ versus DrD
Pokial viem tak je tu len jeden taky. Aj ked nikdy som ziadne platenie nespominal.Najdes tu ludi ktori maju plnu hubu reci aki su co sa tyka diizajnu uzasni a ze kebyze ich zaplatis tak spravia super hru (bez predchadzajucich hmatatlnych vysledkov ...
Napisem len tolko. Aljen ma pravdu, ze tvorba RPG u nas je ako hrat futbal v mensom meste. Chodite do prace a ked sa z nej vratite, pustate sa do pisania alebo ilustrovania RPG alebo inej hry. Je to zaluba na nezaplatenie. Mal som navrh ilustrovat dva ci tri produkty, o ktorych som vedel, ze sa vydaju. Namiesto toho som vsak bezhlavo robil na svojom vlastnom RPG. Ecthelioni takymto sposobom urobili viacero hier, vendettu, kocmoc ... az nakoniec pribehy imperia, ktore boli na zaciatku volne stiahnutelne a nikoho nenapaadlo, ze sa toho isteho roku budu valat na polickach nasich izieb. Cize kazdy, kto sem chodi a sleduje veci, ktore sa deju, vie ze tych niekolko mien to neroby vyhradne za peniaze a necakaju, ze z toho budu byvat v LA. No pracuju na tom aby sa doslovne "legenda vratila" a aby draci doupe ziskalo novy modernejsi rozmer.nikto ich nebol ochotny platit za sluby). Ale ludia co u nas robia ARPg to fakt nerobia pre prachy, lebo je to pre nich mega stratove.
Kaazdy z nich ak by za rovnaky straveny caas dostal v inom odvetvi radove vacsiu odmenu.
Prepacte za OT
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9337
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD+ versus DrD
To nebylo na tebe; spíš na chytrolíny z d20.cz. Tipuju Siriena (sry siriene)sam píše:Pokial viem tak je tu len jeden taky. A to ja.. Aj ked nikdy som ziadne platenie nespominal.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: DrD+ versus DrD
Ale to mě úplně špatně chápeš Já si přece na nic nestěžuju. DrD+ se mi líbí a ačkoli mě mrzí, že jeho vývoj trval tak dlouho, jsem rád, že tu je!Bouchi píše:Dron: Porad mi neni jasne, jestli si stezujes na kvalitu DrD+, dobu vyvoje (coz jsou veci ktere spolu souviseji jen castecne) nebo oboji. Navic mas IMHO o nekterych vecech zkreslenou prdstavu.
...
Důvody, které vedly k tomu, že to trvalo dlouho, a které se snažíš vysvětlovat, jsem znal už dávno (Altar je obdobnými slovy celou dobu měl na svých www stránkách. Nehledě na to, že spočítat si 2 a 2 umím taky
Jediné čeho se obávám, je, že DrD2 dopadne stejně jako DrD+: ze začátku velké plány a velké tempo, které obojí "po cestě" tak nějak vyprchá a nebude nikdo, kdo by to byl schopen a ochoten (do)táhnout do konce. A když už, tak jen ve formě "aby to teda nějak vůbec vyšlo" a tím to skončí.
Obávám se toho proto, že vidím, jak byl Altar téměř ignorantský vůči vývoji DrD+ (a jeho stránky to dosvědčujou dodnes). A jen si kladu otázku, zda to nebue stejné i u vývoje DrD2.
Když to bude jinak - tj. od začátku do "konce" to bude zdravej a aktivní projekt, budu samozřejmě jedině rád!
Mimochodem, bezpochyby nemáš úplnou pravdu o tom zbytečném vyhožování nezaplacením. Nevím jak ty, ale já si kdysi při studiu na vejšce celkem aktivně přivydělával (a občas i pak v "pracovním procesu") a vždy pro mě tyto přivýdělky byly důležité. Ne proto, že by byly vyšší, než co bych si mohl vydělat na plný úvazek - to je samozřejmě blbost. Ale právě proto, že to byly přivýdělky, bez kterých bych jinak ani nemohl "fungovat". To, domnívám se, pochopí každej, kdo není zrovna rentiér...
PS: Nějak nechápu, čemu se snažíš tak úporně bránit? Že bys byl "potrefenou husou"? Každopádně já nikoho konkrétně neshazuji, jen hodnotím vedení týmu (Altarem) obecně. A těžko mi někdo namluví, že vývoj DrD+ byl vlastně bezproblémově a na "jedničku" zvládnutej projekt...
Re: DrD+ versus DrD
nie rozhodne popieram ze sa moja veta tykala Sammaela (pretoze aj ked nic nedokonci, aspon zacne a kde tu daco ukaze ... a elementalny svaty nemrtvy mec)Quentin píše:To nebylo na tebe; spíš na chytrolíny z d20.cz. Tipuju Siriena (sry siriene)sam píše:Pokial viem tak je tu len jeden taky. A to ja.. Aj ked nikdy som ziadne platenie nespominal.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: DrD+ versus DrD
ti dam taky elementalny svaty nemrtvy mec!!!
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: DrD+ versus DrD
Hmm skusim este raz ... to co dostanes za vyvoj RPG hry (vratane DrD2 ako verim) je radove mensia suma ako za rovnaky cas straveny inou pracou.a vždy pro mě tyto přivýdělky byly důležité.
Alebo inak ... ak zarabas ako programator 1000Euro a vies ze robit z domu nejaky projekt trebars v jave ti zarobi tak dalsich 500Euro mesacne (zavisi od stravenych hodin samozrejme) tak ked ti vydavatel povie ze: No za rovnaky cas vam mozem prinajlepsom dat tak 15Euro ak vsetko pojde dobre a ludia tento produkt kupia, a samozrejme ked budete robit malo tak vam prachy strhnem. Makajte banda nech je to do Vianoc 201x!
...
Vyhrazka jak svina
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: DrD+ versus DrD
takto, obecne je prave problem motivace an techto projektech:
dost lidi funguje na penize, tj. cim vice das tim vice jsou motivovani, do urciteho stropu.
ovsem taky docela velka skupina funguje z "lasky", ovsem ta docela casto ty terminy moc nedrzi.
optimalni je kombinace obojiho a kvalitni manager projektu, ktery ti to cle ohlida. muzes mit 100x super tlupu programatoru, kdyz manager nebude umet zvladnout process tymu a projektu a zadny termin se nedodrzi... ja to cele tady chapu spise jako postesk, snad az vyjde kniha nebudou kazdy mesic errata, aby k te knize clovek nemusel nosit stoh papiru, coz se deje u dosti her, protoze kdo ti pak zdarma vymeni knihu 1.0 za knihu 1.3 kde uz jsou chyby odstraneny? pokud toto altar bude umet, klobout dolu, ale toto komunisticky idealisticke videni bych necekal nikde. cili spise kvalita na ukor casu, ja si klidne pockam i pul roku dele, kdyz me nebude pak srat, ze po koupi me knihy vysly za tri mesice errata ci edice b, c, d, e ...
dost lidi funguje na penize, tj. cim vice das tim vice jsou motivovani, do urciteho stropu.
ovsem taky docela velka skupina funguje z "lasky", ovsem ta docela casto ty terminy moc nedrzi.
optimalni je kombinace obojiho a kvalitni manager projektu, ktery ti to cle ohlida. muzes mit 100x super tlupu programatoru, kdyz manager nebude umet zvladnout process tymu a projektu a zadny termin se nedodrzi... ja to cele tady chapu spise jako postesk, snad az vyjde kniha nebudou kazdy mesic errata, aby k te knize clovek nemusel nosit stoh papiru, coz se deje u dosti her, protoze kdo ti pak zdarma vymeni knihu 1.0 za knihu 1.3 kde uz jsou chyby odstraneny? pokud toto altar bude umet, klobout dolu, ale toto komunisticky idealisticke videni bych necekal nikde. cili spise kvalita na ukor casu, ja si klidne pockam i pul roku dele, kdyz me nebude pak srat, ze po koupi me knihy vysly za tri mesice errata ci edice b, c, d, e ...
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD+ versus DrD
Osobně si myslím, že design DrD II a DrD+ je velmi odlišný, a DrD II je z deisgnoveho hlediska ihmo méně náchylné na nesrovnalosti, které vyžadují errata už ze svého koncpetu. Ale autoři by se asi dokázali vyjádřit konkrétněji.
Osobně se ale zrovna problémů spojených s erraty u DrD II moc neobávám, to už spíše toho, jak hráči příjmpout ten odlišný koncept (ale zase je pravda, že reakce testerů, aspoň co se ke mě dostane, jsou pozitivnější, než jsem zprvu čekal, což je fajn )
Ale uvidí se.
Osobně se ale zrovna problémů spojených s erraty u DrD II moc neobávám, to už spíše toho, jak hráči příjmpout ten odlišný koncept (ale zase je pravda, že reakce testerů, aspoň co se ke mě dostane, jsou pozitivnější, než jsem zprvu čekal, což je fajn )
Ale uvidí se.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD+ versus DrD
hlavně mě neberte nějak závazně, spíše autoři by se měli vyjádřit. nerad bych šířil paniku nebo unáhlená očekávání. já jsem jen něco jako turista, co se v těch památkách třeba i celkem vyzná, ale nejsem oranizátor zájezdu, jestli mi rozumíte
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: DrD+ versus DrD
Tak já bych řekl, že tohle je poměrně spjatý s tím, že autoři už od začátku prezentují DrDII jako otevřený úpravám... pokud je něco utevřený úpravám, pak bych očekával že to bude dostatečně stabilní a nebude záležet na přidání pár změn, uprávě, změne, či aplikací na vše možné (což je problém třeba u pluska, protože je hodně komplexní a vymyslet několik nových fint a kouzel tak aby byly vyvážené je problém, a což nebyl až takový problém u starého DrD 1.x, protoýe už tam to bylo občas zajímavě poslepené, ale kupodivo to i tak nějak pohromadě drželo a nedalo se to až tak rozhodit)Bajo píše:Osobně si myslím, že design DrD II a DrD+ je velmi odlišný, a DrD II je z deisgnoveho hlediska ihmo méně náchylné na nesrovnalosti, které vyžadují errata už ze svého koncpetu. Ale autoři by se asi dokázali vyjádřit konkrétněji.
Osobně se ale zrovna problémů spojených s erraty u DrD II moc neobávám, to už spíše toho, jak hráči příjmpout ten odlišný koncept (ale zase je pravda, že reakce testerů, aspoň co se ke mě dostane, jsou pozitivnější, než jsem zprvu čekal, což je fajn )
Ale uvidí se.
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]
Re: DrD+ versus DrD
U DrD 1.x to jde proto, že to už je na tom tak špatně, že to můžeš jedině zlepšit. xD
It's Alive!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host