Zkušenostní systém

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 11. 3. 2007, 18:57

A nebo to nově děláme tak, že nová postava začíná na první úrovni, ale po každém dobrodružství přestoupí o jedu úroveň, až na stejnou úroveň jako je nejnižší v družině :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8383
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 11. 3. 2007, 20:20

Mně zatím nikdo neumřel (od té doby, co jsme přešli na DrD+). Ale kdyby se to stalo, přidělil bych mu úroveň ne nižší než nejnižší v družině a ne vyšší než nejvyšší v družině. Klidně bych kvůli přesnějšímu určení dal i nějaké expy do začátku. Výšku úrovně a množství expů bych určil podle povolání. Knězi a hraničáři klidně víc než zloději a čaroději. Podle mě totiž přes všechnu snahu tvůrců o vyváženost jsou některá povolání (ani ne tak mocnější jako) silnější a "uplatněníschopnější" než jiná.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viking » 11. 3. 2007, 20:27

Knězi a hraničáři klidně víc než zloději a čaroději. Podle mě totiž přes všechnu snahu tvůrců o vyváženost jsou některá povolání (ani ne tak mocnější jako) silnější a "uplatněníschopnější" než jiná.
Sice je to tady OT, ale nesouhlasím. V DrD+ myslím víc než jinde záleží na tom jak hráč hraje svojí postavu. Možná se prostým výčtem dovedností dostaneme k nerovnováze, ale myslím, že to tak není. Souhlasím s tím, že některá můžou být silnější (musíme si ale položit otázku v čem), ale nesouhlasím s uplatněním. Lidé většinou posuzují z bojových dovedností a uplatnění v boji.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8383
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 11. 3. 2007, 21:27

Prostý výčet dovedností jsem nedělal. Tady jde o to, že pokud chceš uplatnit kněze jako silnou postavu, potřebuješ sakra dobrého hráče i PJ, ale čaroděje uplatní každý. Kněz je super povolání, ale jistou nepraktičnost mu neodpářeš, musel bys mu přizpůsobit charakter celého dobrodružství. Čaroděj a válečník se využijí všude, bez ohledu na ladění hry.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viking » 11. 3. 2007, 21:56

Souhlas víceméně mluvíme o tomtéž.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
Allathay
Příspěvky: 291
Registrován: 29. 1. 2006, 13:15
Bydliště: Stupava / BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Allathay » 12. 3. 2007, 18:39

No vacsinou riesim umrtie postavy a dosadenie novej tak, ze jej lvl je zavysli od toho na akom lvl su ostatne postavy.
Ak sa hra iba rozbieha a priem. lvl druziny je okolo 3(prik.)m moze zacat od prvej urovne. Ak boli postavy uz znacne rozvite, nevidim problem dat postave vyssi level.
Je mi to v podstate jedno, ide o to, aby bola vyvazena hra (co si budeme hovorit, dobry RP je nad akukjolvek uroven :wink: )
Text uvedeny vyssie ma sluzit ako hlboke intelektualne posolstvo, ktore chcem odovzdat vsetkym pozornym citatelom. Dufam, ze som ho vyuzil spravne...

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 12. 3. 2007, 20:17

Zatím mi v družině neumřela postava neopatrností, nýbrž "na přání hráče" - v takovém případě hráčova nová postava byla na tom samém levelu, jako ta stará (ale případné zkušenosti ztratila).
It's Alive!

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 12. 3. 2007, 20:41

Přijde mi, že zde je trokšu problém u RP a dovednsotních povolání, hlavně tedy u zloděje. Který si (pokud není tvořen po úrovních) docela nakommbí dovednosti.

RP povolání přestupují každé sezení, aby si mohl hráč postavu ošahat a ukázat mi, jak ji chce hrát a dovednostní nechávám na hráči, ale přestupem po každém sezení se to až tak moc nezpomalí :-)

Archetypální povolání jsou jednoduchá :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 16:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee » 13. 3. 2007, 17:16

RomiK píše:Přijde mi, že zde je trokšu problém u RP a dovednsotních povolání, hlavně tedy u zloděje. Který si (pokud není tvořen po úrovních) docela nakommbí dovednosti.

RP povolání přestupují každé sezení, aby si mohl hráč postavu ošahat a ukázat mi, jak ji chce hrát a dovednostní nechávám na hráči, ale přestupem po každém sezení se to až tak moc nezpomalí :-)

Archetypální povolání jsou jednoduchá :-)
Koukám, u tebe je radost umírat :D
Míra pochopitelnosti mých příspěvků je nepřímo úměrná jejich dělce.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 13. 3. 2007, 17:58

JackeLee píše: Koukám, u tebe je radost umírat :D
Já doufám, že i hrát :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viking » 13. 3. 2007, 18:02

Nejste trochu OT?
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8383
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 13. 3. 2007, 18:31

Tak napiš něco k tématu sám :wink:.

Už jsem sem něco podobného psal, ale znovu to zopakuju. Nemyslíte, že by bylo lepší nechat PJ víc volnosti? Nezdá se vám zkušenostní systém moc svazující? Co třeba odměny hráčům za přínos hře v podobě kostýmů a rekvizit, dobré a přehledné vedení deníku /poctivost/, snahu o fair play, jakož i odměnu za ukončené dlouhé tažení. Tohle všechno přece systém nezahrnuje. Nebo ano?
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viking » 13. 3. 2007, 19:00

Tak jo napíšu. Tak se může zavést další kategorie. Suport a bonus bych jí nazval. A vní bych dával to co jsi zde zmínil. A body 0-3 a hotovo
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 13. 3. 2007, 19:28

J8 bych to klidně viděl na 0 - 5. Vezmi si jen u nás - kronika a rozvoj postavy, přínos hře a podobně. To se musí odměňovat (oznámky a tak) :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8383
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 13. 3. 2007, 19:55

Ach vy Romikovci, vy jste se vším hned hotoví, to potom není žádná diskuze. Nojo, uznávám, že tohle není příliš bohaté téma.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host