Zkušenostní systém

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Jerson » 10. 11. 2010, 17:50

Fery píše:Vedete si nějak jakýsi záznam toho co postavy dělali během sezení? Jako jaké schopnosti či finty. Nebo alespoň početně? Hledám nějaký pěkný systém jak to vést, abych si pak dovedl vzpomenout co postavy dělali a mohl jich podle toho odměnit. Třeba pro Hraničáře je to docela důležité ale i pro ostatní. Nemá někdo z přítomných PJ nějaký systém takových záznamů? Přeci jenom pak se jednoduše dávají jak zkušenosti tak i je snadnější postup.
Sice nehraju DrD+, ale velmi se mi osvědčilo pro vylepšování postav, když si hráči u každé použité schopnosti udělali čárku. Jedním pohledem bylo jasné, co použili, co méně a co vůbec. A podle počtu čárek se dalo snadno zjistit, co by si měli či mohli zvýšit.

Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Fery » 10. 11. 2010, 18:17

A vedli si to tak sami? Velice zajímavý nápad. Bych se o to nemusel starat, az teda na ranga. A sami vy viděli jak na tom jsou. Velice zajímavé.

Uživatelský avatar
Shako
Příspěvky: 100
Registrován: 23. 3. 2009, 21:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Shako » 10. 11. 2010, 18:26

Jerson píše:...když si hráči u každé použité schopnosti udělali čárku. Jedním pohledem bylo jasné, co použili, co méně a co vůbec. A podle počtu čárek se dalo snadno zjistit, co by si měli či mohli zvýšit.
Nevede to k reakcim typu. A ted jeste musim nekde pouzit tudle schopnost, protoze si ji chci vylepsit. :think:
gamecon.cz - GameCon, největší festival nepočítačových her

diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech

Dron
Příspěvky: 13
Registrován: 28. 6. 2010, 12:54

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Dron » 10. 11. 2010, 21:31

Fery píše:Vedete si nějak jakýsi záznam toho co postavy dělali během sezení? Jako jaké schopnosti či finty. Nebo alespoň početně? Hledám nějaký pěkný systém jak to vést, abych si pak dovedl vzpomenout co postavy dělali a mohl jich podle toho odměnit. Třeba pro Hraničáře je to docela důležité ale i pro ostatní. Nemá někdo z přítomných PJ nějaký systém takových záznamů? Přeci jenom pak se jednoduše dávají jak zkušenosti tak i je snadnější postup.
U nás si záznamy vedeme. Většinou nejen já, jako PJ, ale i někteří hráči si píšou určitý deníček - historii své postavy.
Já si to vedu z několika důvodů, kde mezi hlavní patří právě snazší přidělování zkušeností po sezení a rozdělování schopností. Ale také abych si sám lépe udržel "nit" příběhu, protože většinou hrajeme celý víkend, ale zato třeba jen jednou za čtvrt roku...

Se systémem ti ale asi moc nepomohu, protože já si na informace o DrD+ (příběhy, popisy postav, dobrodružství, svět, poznámky, připomínky atd.) zprovoznil celou Wikipedii a do ní si vše píšu... :wink:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Jerson » 10. 11. 2010, 23:46

Fery píše:A vedli si to tak sami? Velice zajímavý nápad. Bych se o to nemusel starat, az teda na ranga. A sami vy viděli jak na tom jsou. Velice zajímavé.
Nemusel by ses starat ani o rangera. To že hráč neví, v čem se může zlepšit a musí to sledovat GM mi přijde neskutečně pitomé (čti "zbytečně složité bez odpovídajícího zisku").
Shako píše:Nevede to k reakcim typu "A ted jeste musim nekde pouzit tudle schopnost, protoze si ji chci vylepsit."
Ani jednou se mi to nestalo. Dokonce se hráči přestali ptát na to, kolik mají u mě zkušeností (protože ty jsem přiděloval nezávisle na tom a v o něco větším počtu.) Takže se spíše zeptali "Mám tu šest použití, můžu si zvednou boj z pětky na šestku?" Já škrtnul hráči šest zkušestí u sebe (téměř vždycky jich měli dostatek) a odsouhlasil to. Když měl někdo o jedno použití méně než potřeboval, škrtnul jsem mu o jednu zkušenost víc a povolil mu to taky, ale to se stalo snad jen dvakrát.

Teď už nevedu žádné zkušenosti ani počet použití, hráči si evidují obojí a co si zvýší je prakticky jen na nich. Funguje to ještě snáze a velmi jednoduše. A dobře.

Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Fery » 11. 11. 2010, 07:37

Dobře, navrhnu to svým hráčům aby si to poznačovali. Já mám spíš totiž opačný problém. A to, že někteří hráči velmi málo nebo fakt nedostatečně využívají svých schopností a pak nevědí co si zvednout.
Dron píše:Se systémem ti ale asi moc nepomohu, protože já si na informace o DrD+ (příběhy, popisy postav, dobrodružství, svět, poznámky, připomínky atd.) zprovoznil celou Wikipedii a do ní si vše píšu... :wink:
Jsou tam i veřejné informace? Další zdroj by se hodil :)

Dron
Příspěvky: 13
Registrován: 28. 6. 2010, 12:54

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Dron » 11. 11. 2010, 11:20

Fery píše: Jsou tam i veřejné informace? Další zdroj by se hodil :)
Pokud tím myslíš, zda jsou ta dobrodružství a příběhy veřejné, tak spíš ne. Není to ve stavu oficiálních příruček k dobrodružství, i když se o to leckdy snažím. Je to prostě podle toho, jak jsem měl čas něco udělat detailněji, něco ne, takže je to ve výsledku takovej mix, kterej prostě není určen pro "veřejnost"...

Navíc - přišlo by mi dost nesmyslené sdílet své PJovské tvorby do Inetu (celého světa), ale přitom to chránit před vlastními hráči... ;)

Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Fery » 11. 11. 2010, 12:34

Tak šlo o postřehy, protože občas když si čtu pravidla pro PJ i pro povolaní, tak prostě narazím na věci, které chápu špatně nebo prostě jinak. A sdílení zkušeností s jiným PJ by se fakt hodilo. Jako všechno okecáš, jen mě mrzí že nevyužiji potenciál pravidel.

Ještě se zeptám, dáváte zkušenosti otevřeně? Jako že když vezmu DrD+ ale platí to asi i obecně, jestli přesně vypisujete za co byla tohle a za to tamto. Tady to je za hraní postavy, za pomoc družině, za překonání překážek. Nebo prostě vyhodíte číslo a je hotovo?
Já jsem zkusil teď to rozepsat, abych motivoval lidi se zapojit, vylepšit tu kterou věc, protože si myslím, že mají navíc. Jak v hraní postavy tak ve využívání schopností. No a setkal jsem se u jednoho hráče s negativní reakcí, kdy mi bylo vyčítáno co všechno jako dělal a proč za to teda nedostal. Tak mě zajímá jiný názor.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenostní systém

Příspěvek od Jerson » 11. 11. 2010, 15:33

Fery píše:Ještě se zeptám, dáváte zkušenosti otevřeně? Jako že když vezmu DrD+ ale platí to asi i obecně, jestli přesně vypisujete za co byla tohle a za to tamto. Tady to je za hraní postavy, za pomoc družině, za překonání překážek. Nebo prostě vyhodíte číslo a je hotovo?
Já jsem zkusil teď to rozepsat, abych motivoval lidi se zapojit, vylepšit tu kterou věc, protože si myslím, že mají navíc. Jak v hraní postavy tak ve využívání schopností. No a setkal jsem se u jednoho hráče s negativní reakcí, kdy mi bylo vyčítáno co všechno jako dělal a proč za to teda nedostal. Tak mě zajímá jiný názor.
Když jsem je psal, tak jsem je psal jen pro sebe, ale hráči věděli, že za každou akci dávám jednu zkušenost, za dobrou akci dvě a za skvělou tři, takže v tom nebyl problém. Teď si hráči zkušenost fakticky přidělují sami, takže je veřejná natolik, na kolik to ostatní chtějí sledovat (jako že je to moc nezajímáú.

A úplně nejlepší podle mě je, když si zkušensoti dávají hráči navzájem - čtyřem lidem se líbí akce pátého hráče, tak mu každý přidělí jednu zkušenost. Když se budu líbit jen jednomu hráči, tak dotyčný dostane jednu zkušenost. PJ je hráč jako každý jiný, taky buď za akci dá, nebo nedá zkušenost. Případně pokud dají zkušensot dva hráči z pěti, a třetímu se akce taky líbila, ale ocenil by ji tak na dvě zkušenosti, další už nepřiděluje.

Což vede k tomu, že jsou odměňováni hráči, kteří dělají něco pro ostatní, ať in game pro postavy, nebo metagamově pro zábavu háčů. To co dělá hráč tajně, nebo to co chce udělat, ale nikde se to neprojeví není hodnoceno (protože to taky nevytváří žádnou zábavu pro ostatní)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host