Dielna

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Sosáček: Kdybys mě četl tak jsem v minulém postu říkal totéž a dával jsem k tomu i přímo link ;)

ilgir: ále pochopil, jen sem se to nějak nesnažil extra moc popisovat, protože to není: Pojďme najít zajímavý a hře přínostný způsob, ale: Pojďme udělat co nejjednodušší způsob, ať nám neřikaj, že sme se na to vykašlali, a možná nás i někdo za tu jednoduchost pochválí.

Cesta zpět a změna = vedlejší vývojová větev, NENÍ změna v minulosti. To se rovnou můžu odteleportovat do paralelní dimenze, kde se věci staly jinak, a odpadnou mi tim problémy s tim řešit časové paradoxy.

Jo a aby to náhodou někdo moc nepoužíval tak tam nezapomněli dát poznámku, že změny v čase neoblafnou bohy, kteří vědí o co jde, a nemají to rádi (důvod proč to nemají rádi se už nikdo poskytnout nenamáhá).
Sesilatel takového kouzla si jako jediný ze všech živých bytostí pamatuje, co se stalo, než se rozhodl čas vrátit. A to mu dává možnost například opravit fatální chybu, které se dopustil. Nikdo jiný návrat nezaregistruje, a proto i "podruhé" udělá přesně to, co udělal "poprvé". Proto takové vrácení času příliš dějiny neovlivní.
tuhle možnost poskytuje i pojetí času v MtAsc, a přesto je mnohem hezčí a elegantnější.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Cheche, už jsme zase u toho "pojďme nadávat na DrD+ a najít, kde všude to je lepší". Byl bych pro tohle téma opustit.
Ještě bych tě mohl vyzvat, jak bys chtěl udělat systém, kde by bylo možné měnit minulost (tedy zabít svého tátu) a udržet to v mezích představitelnosti. Ale to by bylo na dlouhou diskuzi, která tady už určitě někdy byla, takže raději ne.

Napíšeš nám už něco o těch bozích? Dík. :wink:
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

gerr, mám namířeno do čajovny, nestačí to zítra?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Zítra už jsem v tahu... Nojo, snad to do pátku vydržím. :>;o)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

ilgir píše:b) možnost přeměny teplené energie na pohybovou - tedy motor (ať už parní stroj, nebo splaovací), střelný prach.
Jojo, Když v DrD+ budete vařit vodu, nikdy vám nespadne poklička. Ještě že fungují větrné a vodní mlýny :wink:

A jinak pokud někdo považuje za podstatné omezit technologie, zvláště pak ty, které můžou vybuchnout, stačí mu přečíst si o prvních vynálezech v tomto směru.
Ono je totiž super vytvořit něco spalujícího nebo vybuchujícího, ale už si těžko vyskoušíte, jak kvalitní materiál potřebujete k tomu, aby to nevybuchlo předčasně.

Osobně mi není moc jasné, jak je to s blesky, když neexistuje elektřina. Tedy blesk může být oheň nebo cokoliv jiného, ale nebezpečným ho dělá právě to, že zabíjí i na dálku. A že čím je kdo větší (a má víc nohou), tím hůř pro něj, na rozdíl od všech jiných podobných principů.
Uživatelský avatar
Thror
Příspěvky: 239
Registrován: 19. 8. 2007, 22:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thror »

Heh..podľa mňa je fakt jednoduchšie proste jedno pravidlo v knižke odignorovať, ako rozpitvávať teraz všetky možnosti energií a aké jo to nedokonalé o_O Profesionálni hráči rpg, a takto prilepení na pravidlách :(
Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee »

Thror píše:... Profesionálni hráči rpg, a takto prilepení na pravidlách :(
Dovolím si rejpnout: podle čeho se pozná profesionální hráč? To se hraním živí? Dokonce mi vůbec nepřijde neprofesionální řešit nelogičnost některých pasáží z pravidel.
Míra pochopitelnosti mých příspěvků je nepřímo úměrná jejich dělce.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Jerson: Blesk je magie. :wink:

P.S.: A přenos informací nervy funguje "na jiném principu".
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Thror: ohledně alchymie je tu expertem Argonantus (najdeš ho převážně v Rozličném pokecu) - proti němu je na toto téma google břídil.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

2Sirien: Co se stalo s těmi bohy? Od pátku nějaky ten den uběhl :)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Otravo. Věnuju se zajímavějším diskusím, viz O hraní obecně - Tvorba a hraní postavy a Hry, systémy, světy - Poison´d

Pak se sem vrátim, neboj... když budeš hodně napnutej, tak mě otravuj na PM, to obvykle funguje ;)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Budu ti SPAMovat PMkami dokud ti ve schránce nezbyde místo :-)=
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

BOHOVÉ.

Varianta jedna - zeměploští, což je +- to, co tam je, banda trotlů kteří potřebují víru a bez ní nic nejsou. Ohrané, trapné, nudně zjednodušené...

Moje varianty:
Tergaron - Bohové jsou bytosti z počátku času, spoutaní se světem. Je možné je zabít (kurva těžké), ale ne zničit (mají hnusnou tendenci se po njaké době ze světa mrtvých vracet). Sami o sobě jsou docela mocní, prostě bytosti z počátku času - hmotná forma je pro ně otázkou volby, za tu dobu co tu jsou se naučily prakticky všechny obory magie aspoň na úrovni velmi schopného a nadaného čaroděje, obory jim blízké zvládají s elegancí přesahující nejvyšší velmistry (měly tisíce let na pilování a zkoušení...), stejně tak to je s některými dovednostmi (takový bůh války - eh, nechtěl bych šermovat s někým, kdo se posledních pár desítek tisíc let věnoval boji a válce). rostě sami o sobě jsou takřka neporazitelní, i kdybyste měli armádu, protože - bojujte s mistrem zbraně a magie, který má tuny dovedností, tisíce let zkušeností a značnou inteligenci.
Víra je pro ně zajímavá, protože je dopuje DALŠÍ silou kterou mohou využívat k dalším schopnostem (hlavně v jiných úrovních bytí, v reálném světě nic, co by nemohli udělat magií). Víru mohou do normálního světa aplikovat buď skrze svou vlastní přítomnost, nebo skrze přítomnost svých věřících (přenos asi tak 1:10), hrdinů (1:5) nebo kněží (1:3 až 1:2), dále také skrze jim zasvěcená místa (chrámy... asi tak 1:4).
Jejich zájmy jsou různé, stále jsou v bytí místa, která neznají, někteří chtějí moc, jiní vědomosti, další touží po osobní dokonalosti...
...jsou tak trochu lidští (elfí, trpasličí...), tak trochu Olympští, až na to že jsou příliš chytří a zkušení, než aby se tak trapně handrkovali o blbosti (zato jsou, někteří z nich, klidně ochotní srovnat se zemí půlku světa, když se servou o něco, na čem jim FAKT záleží).
Nezajímali se moc o vzájemnou pomstu, protože před pár desítkami tisíc let zjistili, že by prakticky nedělali po zbytek času nic jiného, když se sešli, tak se spíš nad starými křivdami pousmáli, nebo ušklíbli. To neznamená, že by mezi nimi neexistovala aktuální nepřátelství...
...princi kněžství byl v tom, že kněz stále více a více oddával svou mysl bohu, snažil se s ním ztotožnit, aby získal jeho náhled a Bůh zase možnost skrze něj lépe působit. U kněží, kteří dosáhli vrcholu (přenost víry 1:1) se už absolutně nedalo říct, zda jde o samostatnou bytost, nebo jen o další boží vtělení.

Var. 2 - Bohové jsou bytosti z jiné dimenze. Do této mohou působit jen omezeně, protože je to vysiluje. Dělají to buď ze zvědavosti, nebo protože třeba chtějí víru (opět jako energii pro potřeby nějakého jiného světa nebo zájmu), nebo to vnímají jako hru (ve věčnosti může bejt kurva nuda), nebo to není hra, ale smrtelně vážná válka, protože náš svět je něco jako tabule, a kdo na této "tabuli" jako první "nakreslí" správný okultní symbol (např. správně umístí vysvěcené chrámy atd.), tak získá vládu nad světem (nebo deset bodů pro božskou verzi Osadníků z Katanu)

Var. 3 - Bohové neexistují. Víra se jen kumuluje v nějaké sféře, kde se "polarzuje" podle svého původu. Kněží, v naivní víře, že jde o bytosti, se pak jen napojují na tuto podle své víry polarizovanou energii.

Var. 4 - Bohové byli kdysi lidmi, členy nějaké extra vyspělé civilizace (v +ku není možné aby byla vyspěá technologicky, ale dejmě tomu že magicky?) kterou to přestalo bavit a povznesla se. Víru potřebují k tomu, aby toto povznesení dokázali nadále udržet.

Var. 5 - jako předchozí, ale bohové byli svědky zániku své civilizace i světa. Svou mocí vystavěli světy nové, víra je pro ně stavebním kamenem (energií potřebnou k tvorbě) a přetahují se o ni, protože kdo jí má víc, může si nově vytvořené světy upravovat podle dvého.

...
dokázal bych vymýšlet dále a dále a dále...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Líbí se mi dvojka (zvlášť poslední závorka). Je to takové hřejivě lidské :D
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee »

Sirien píše:BOHOVÉ.
...
Nemůžu říct, že nejsou tvoje nápady zajímavé, ale to jestli jsou elegantnější nebo ne není vůbec jednoznačné, navíc v pluskách nejsou moc řešeny cíle/motivace bohů, který jsi zde velmi dobře rozebral, ale mechaniky jejich vzniku a působení.
Míra pochopitelnosti mých příspěvků je nepřímo úměrná jejich dělce.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 8 hostů