Dielna

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Allathay
Příspěvky: 294
Registrován: 29. 1. 2006, 13:15
Bydliště: Stupava / BA
Kontaktovat uživatele:

Dielna

Příspěvek od Allathay » 12. 11. 2006, 19:24

Mate nejaky napad na zaujimavy predmet, kuzlo, formulu, priserku ci zapletku? Potrebujete s nim poradit alebo sa jednoducho pochvalit? Sem s nim...

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 12. 11. 2006, 21:50

Poku máte zájem diskutovat a kritizovat doplňky, mohu vám nabídnout ty, které se nacházejí na stránkách RomiKovy družiny. Jsou tam doplňky, dobrodružství a podobně. Některé jsou tak dlouhé, že nemá smysl je sem rozepisovat. Ale myslím, že je na ně dobré upozonit.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 22. 1. 2007, 11:06

Další věc,

Pracuji na poněkud rozšířenějším a co možná nejpoužitelnějším a zároveň nejsvobodnějším pravidle pro více RP přestupy u všech povolání.

Atributy a odvozené obecné dovednosti jsou jednoduché. V knize je to dobře popsáno, jen jsem textík malinko rozšířil, aby byl lépe uchopitelný i pro začátečníky.

Válečník je také v podstatě vlemi jednoduchý - řeším to tak, že hráč podle své hry, jednání svého bojovníka a nebojme se to přiznat, i podle toho jak bojuje, staví se k boji a vrhá se do něj dostane na výběr dva archetypy. z nich si vybere jeden (a nebo si zaplatí drahý výcvik u jiného). V podstaě se mi u každého hráče stejně rýsuje bojovník jakéo chce hrát, akorát to vychází i z povahy postavy. Proto klidný a tichý týpek, který se nerozčílí ani v tom boji, nezvýší hlas a podobně nikdy nedosáhne na bijce sám od sebe, leda by si výcvik zaplatil.
Ale dost již planého kecání.

Dalším povoláním je čaroděj. Rád bych aby i studium magie vycházelo z jeho podstaty - proto bych rád ke každému oboru magie přidal pár charakterových vlastností. čaroděj, s charakterem ke svým archetypům by se kouzla neučil tak složitě. Pokud by například nehorázně zvědavý (investigativní) kreativní (materiální) a mírumilovný čaroděj chtěl nějakou pořádnou bojovou magii, musel by se jí učit za peníze, protože to neplyne z jeho podstaty, z jeho myšlení. Co na to říkáte?

V podstatě se nezmění nic, akorát se hra ostatních povolání posune malinko blíže k hraničáři. Potřeboval bych ale doprobrat charakterové vlastnosti archetypů, já to zatím mám takto:
Časoprostorová magie: Zdá se mi jako taková magie pro flegmatické samokutily. taková poklidná.
Chuť magie: Nevýrazná, pomalu odcházející z těla.

Energetická: Ohnivá, cholerická extrovertní. Rychlá a zběsilá, nepříliš vhodná pro jemné diplomatické tahy. tato magie není jen ohnivá, ale i mrazivá. Buď extrémní cholerik a nebo extrémní kliďas.
Chuť magie: Ostrá, nabuzující. Objeví se ve velkém množství, nabudí a rychle opustí tělo.

Materiální: takový čaroděj mechanik. Dost dobře mě nic moc nenapadá. extrovertní, veselý. Všeuměl, optimista, který nikde nevidí žádný problém. Se vším si umí poradit a nebo dokáže vymyslet způsob, jak si s tím poradit.
Chuť magie: Sladká, podporující veselost. optimistická jako sám čaroděj

Mentální: čaroděj s touto dovedností by měl být intrikán, lhář a "politik". Měl by dobře působit na lidi a být vůdcem stáda oveček. Jeho rysem by mohlo být vůdcovství a nebo naopak "šedá eminence"
Chuť magie: Opojná, chutná po moci. Pokaždé jiná, ale vždy příjemná.

Vitální: Rozhodně by to neměl být přírodní typ. Co nějaký šamanický čaroděj. Který nebude čarovat "hermetickým" způsobem, ale přes nějaké rituály a divoké tance? Měl by být bezprostřední. Nikoliv surový, ale malinko cynický.
Chuť magie: Hořká, zemitá. Pro čaroděje dobrá. přírodní chuť, nezkažená

Investigativní: čaroděj tohoto typu by měl být vědec, inteligentní a dobře posuzující detaily. Možná i perfekcionista a detailista. takový špion, jeho hlavní vlastností by měla být zvědavost a toha odhalit vše.
Chuť magie: Občerstvující, ponoukající k novým a novým zjištěním. Stimulující k filozofování nad "pravdou života, jsoucna a bytí"
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 22. 1. 2007, 14:52

RomiK píše:Časoprostorová magie: Zdá se mi jako taková magie pro flegmatické samokutily. taková poklidná.
Chuť magie: Nevýrazná, pomalu odcházející z těla.
Navrhuji spíš:
Chuť magie: Bezbarvá, ale silná, něco mezi spánkem a extází (Nebo také takový ten pocit, kdy jste už skoro skoro vzhůru, ale stále ještě ležíte v teplé peřině .))

EDIT: nejsem si jist, jestli je nutně poklidná. Jako taková umí udělat pěkný bordel - jen určitý typ kouzel je klidný. Když čas je jako řeka, tak časoprostorová magie umí nejen směřovat ji, aby tekla jinam, ale i udělat bouři .)
Naposledy upravil(a) Gran dne 22. 1. 2007, 14:55, celkem upraveno 1 x.
It's Alive!

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 22. 1. 2007, 14:54

Zakomponoval jsem to do textu, sedne to tam lépe než to mé. Super.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 22. 1. 2007, 14:54

BTW pro projekt Orb mám již připraveny nějaké nové formule a nápad na jeden typ démonů (konkr. čísla ještě nemám).
It's Alive!

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 22. 1. 2007, 14:58

Výborně, až budou, můžeme je prodiskutovat. Já budu mít v blížší než výhledové době pár nových fint, které dělá Goran a jeho bratr, šermíř. Oni je promyslí a já tam doházím číselné a pravidlové statistiky. Potom e doladíme třeba zde.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 27. 1. 2007, 15:51

Takže něco mám =) Kromě toho, že jsem spočítal, jak vytvořit "obranný Oheň" a "útočnou Bariéru" (netradiční věci si přece nenechám ujít .)), jsem vymyslel pár Rysů a šikovných modifikátorů. Tak kdo zná Theurga, nechť to zcheckne... většina věcí by měla být v pohodě, ale zrovna Časovač může udělat bordel ve vyváženosti.
----------------------------------------
("-" ženský profil, "+" znamená mužský profil)

Oheň - Doplněk k formuli
Rysy:
- Mráz +1
- Sucho +1

Mráz: Namísto ohnivé hmoty Theurg stvoří kouli velice studeného vzduchu, trochu připomínající dým namodralé barvy. Zranění je zde nikoliv horkem, ale chladem (z +O na -O), jinak vše zůstává stejné. Koule _není_ z ledu! Maximálně 15% v epicentru koule může být skutečný led. Pokud je však formule upravena Uvolněním do "placatějšího" tvaru, led se tam nemusí vyskytnout žádný (v krychly ještě ano, ale ve čtverci již ne - střed již není obklopen takovou vrstvou mrazu).
Sucho: Místo ohnivé koule Theurg vytvoří kouli velice horkého vzduchu - ten je pozorovatelný jen podle jemného chvění, připomínající pohled na druhou stranu tábora přes veliké ohniště. Pokud je vysoká vlhkost vzduchu nebo pokud je koule vytvořena pod vodou, stoupá z ní pára. Vše je totožné, kromě povahy zranění - to se z +O mění na -Vo)

***

Tsunami z hlíny a kamení - Doplněk k formuli

Rysy:
- Vodní +1
- Vzdušná +1

Vodní: S tímto rysem lze formuli seslat pouze na vodní hladinu, nikoliv na zem. Všechny parametry jsou totožné s původní formulí. Efekt se dá také odvodit od Síly "hliněné" vlny. (Pro představu: +0 jsou větší vlny, +15 převrhává i větší bárky, +30 je cunami zasahující až do vnitrozemí)
Vzdušná: S tímto rysem lze formuli seslat kdekoliv ve volném prostoru (popř. i v uzavřeném prostoru, ale v malé místnosti bude "vlna" velmi slabá). Formule vytvoří vychřici - tentokrát je zbytečné počítat výšku vlny. Efekt se však odvozuje stejně, jako běžná "vlna". (Pro představu: +0 je poměrně slušný vítr, +15 láme stromy a může zničit horší stavbu, +30 odnese nejen střechy, ale celé domy .))

***

Formuli Úder přidat toto:
Profil: Zvuk-

Zvuk - Nový modifikátor
Sféra: I
Profil: Mod+, Brána+,Zvuk+,Uder+,Sms+,Rec-
Náročnost: +1
Počet nahrávek: 1 +1/+1
Síla: +10 +1/+3
Doba trvání: +0 +1/+3
Forma: Jako u hostitelské formule
Popis: Pomocí této formule může Theurg k nosné formuli přidat nějaký působivý zvuk - například temné hučení k portálu nebo ďábelský smích k oblaku černého dýmu (ze kterého za chvíli sám Theurg vystoupí). Dokonce může přidat i nějakou krátkou zprávu, která se buď stále opakuje (dokud modifikátor Zvuk trvá - dle Doby trvání), nebo se spouští za splnění nějaké podmínky - toho však může dosáhnout jedině pomocí Efektu a Hlídače, neboť něco takového je již složitější.
Stejně tak zvýšením Počtu nahrávek může mít Theurg pro formuli připravenou více zvuků - ty se mohou přehrávat zároveň, po sobě v určeném pořadí, nebo pomocí Efektu a Hlídače mohou mít pro spouštění a přehrávání jiná pravidla.
Pokud je nahrávek pouštěných současně více, nijak to neovlivňuje Dobu trvání (tedy považují se v tu chvíli za jednu nahrávku).
Zvuk nikdy nebude trvat déle, než formule, ke které byl připoután, i kdyby Doba trvání přesahovala Dobu trvání nosné formule. To se samozřejmě netýká ozvěny apod. (např. hrom může být slyšet i dlouho poté, co jeho zdroj - blesk - dávno skončil, protože se nese krajem)
Kromě obecně známých zvuků může i nějaký zvuk "vytvořit" (například kvůli nahrávce hlasu), v takových případech však potřebuje použít Receptor.

Do jaké vzdálenosti bude zvuk slyšet se určí takto:
Slyšitelnost = Síla

Jak hlasitý zvuk bude se odvíjí také od vzdálenosti od epicentra:
Hlučnost = Síla - Vzdálenost

A zda postava zvuk zaslechne záleží na jejích Smyslech:
Sluch + 2k6+: nezaslechne ~ Hlučnost ~ zaslechne

***

Efekt - Nový modifikátor
Sféra: I
Profil: Bar+,Mod+,Brána+,Zam-,Ba-,Sms-,Rec-
Náročnost: +1
Forma: Jako u hostitelské formule
Popis: Pomocí tohoto modifikátoru je možné přidat formuli nějaký zajímavý efekt navíc - například portál se při dotyku zavlní jako vodní hladina, bariéra při odklonění střely zapulzuje jako jakési elektromagnetické silové pole (jak známe z různých sci-fi filmů) či ohnivá stěna se neustále otáčí v jakési spirále. Stejně tak je možné - použitím vhodného modifikátoru - k efektu přidat i změnu Barvy, Pachu či Zvuku - to má však význam pouze v případě, že je současně použit modifikátor Hlídač, který vznik efektu nějak podmíní (např. "Když se formule někdo dotkne."), zmíněné modifikátory je totiž samozřejmě možno většinou navázat i samostatně.

***

Ke všem formulím je potřeba přidat toto:
Profil: Poz-,Poz+

Časovač - Nový modifikátor

Sféra: II
Profil: Poz+,Poz-,Ba-,Bar-,Zam+,Zam-,Výboj-,Iluze-,Po-,Sms-
Náročnost: +2
Počet vyčkání: 1 +2/+1
Doba trvání: +0 +1/+3
Forma: Jako u hostitelské formule
Rysy:
- K formuli +1
- K rysu +2
- Posloupnost +4, Náklonnost -1

Popis: Časovač může být velmi užitečný nástroj. Ve své základní formě dokáže pozastavit efekt nějakého modifikátoru. Při stavbě formule se na ni místo požadovaného modifikátoru naváže Časovač - a až na ten se modifikátor vloží. Při sesílání formule Theurg určí určitou dobu - a na danou dobu se modifikátor formule "vypne". Tedy např. sešle modrou ohnivou kouli, která zčervená (modifikátor Barva se vypne) a pak opět zmodrá. Samozřejmě je možné i "opozdit" spuštění modifikátoru - např. nejprve sešle obyčejnou kouli a ta až po chvíli zmodrá.
Každé takovéto "spoždění" vyjde na jeden příkaz, počet příkazů je však možno zvýšit. Tak je možno vytvořit třeba blikající ohnivou kouli - normální, modrá, zelená, normální, zelená, modrá, fialová... Doba, během které Časovaš drží nějaký modifikátor neaktivovaný, nesmí překročit Dobu trvání. Jednotlivé doby (zdržuje-li nějaký modifikátor vícekrát) se sčítají. Pokud drží dva deaktivované modifikátory najednou, doby se násobí - pokud tedy má na Bariéře dvě Barvy - modrou a zelenou - a chce, aby jedno kolo nebyla aktivní žádná a následující dvě kola vždy jen jedna, bude muset mít Časovač Dobu trvání alespoň na 4 kola (2x1+1+1=4).
Je možno Časovač navázat na Hlídače - Theurg pak třeba stvoří ohnivou kouli, která při výkřiku "Zmodrej!" skutečně zmodrá.

K formuli:
Přidáním tohoto rysu je možné opozdit i formuli - Theurg ji sešle a např. ohnivá koule se objeví až za tři kola (načež vybouchne - Theurg má alespoñ čas se schovat). Není však možné nastavit Časovač, aby "deaktivoval" formuli během jejího trvání - může jen opozdit seslání (Theurg tedy ve skutečnosti sešle Časovač).

K rysu:
Tímto nastavením je možné Časovačem deaktivovat nějaký rys - pro to platí stejná pravidla, jako u modifikátorů. Theurg tak může vytvořit ohnivou kouli, která chvíli čadí a chvíli zase ne.

Posloupnost:
Tento rys učiní z Časovače skutečně mocný nástroj - Theurg si může vytvořit několik formulí, ale místo toho, aby je postupně sesílal (každé kolo jednu), může seslat pouze časovač - a ten je v přednastaveném pořadí sešle. Tak je možné udělat všemožné efekty, kdy se rozsvítí jasné světlo a zároveň udeří hrom, načež na místě zaplápolá oheň.
Časovač tedy umí jak seslat formule postupně, tak několik zároveň.
Při vytváření se všechny formule, podřízené Časovači, považují za jednu obrovskou formuli - není možno je tedy sesílat zvlášť. Náklonnost samozřejěm ubírají tak, jak mají.

***

Drobnost:
K modifikátoru Kladivo přidat toto:
Profil: Oheň+,Bar+

------------------------------
To je vše .)) =) Snad se budou má díla líbit .)
Budu samozřejmě rád za každou kritiku... obzvlášť ji očekávám u Časovače (moc silný/moc slabý apod.... hlavně co se Náročnosti, Sféry, Náklonnosti atd. týče .)). Dávám to spíš sem, než na Orb, protože předělávat to pak na webu je trochu pitomé, není nad to to nejdříve projednat... a do naší soukromé sekce to nedávám, protože tam kromě mě možná Theurga nikdo jiný ani nečetl =P .))
Naposledy upravil(a) Gran dne 28. 1. 2007, 19:56, celkem upraveno 9 x.
It's Alive!

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 27. 1. 2007, 17:25

Ještě pár poznámek, které mě před chvílí napadly:

1) Pulz přejmenovat na Efekt a zobecnit ho - přidat možnost připojení modifikátoru Barvy, Vůně.
2) Vytvořit modifikátor Zvuk (podobný Barvě a Vůni (budou tvořit skvělou trojku - ještě přihodit Chuť a máme všechny smysly)).
3) Přidat modifikátoru Kladivo do Profilu Oheň+ a Bar+

Tohle myslím zvýší možnosti komb ve formulích .) První dva body samozřejmě ještě rozepíši, na to teď ovšem nemám čas... třetí bod je jasnej .)

EDIT: Všechny tři body provedeny.
Naposledy upravil(a) Gran dne 27. 1. 2007, 19:02, celkem upraveno 1 x.
It's Alive!

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 27. 1. 2007, 17:50

Dobrá práce Grane. Musím tě pochválit, protože tohle je fakt dobré. Alespoň mě se to líbí, i když já nejsem až takový Pravidlový právník (PP pro příště) přes theurga.

Já teď s Goranem pracuji na nových fintách pro bojovníka (mimo mnoho jiného.)

Kdyby ti to nevadilo, mohl bych to (po domluvě s tebou) hodit i na stránky romikovo družiny jako doplněk? Předpokládám, že na dragonlordy to úůjde taky? :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 27. 1. 2007, 17:55

Horní text upraven podle příspěvku pod ním (přidán Zvuk, změněn Pulz na Efekt a přidána poznámka ke Kladivu).

RomiK: Máš mé svolení =) .)

EDIT: A také změněna Náročnost Rysu Posloupnost u Časovače z +5 na +4... myslím, že výhodnost tohoto Rysu je dostatečně kompenzována platbou v Náklonnosti (-1)... takže udělat posloupnost tří obyčejných formulí stojí v Náklonnosti 4 body - a to, jak každý Theurg ví, je docela slušné .))

Navíc, další modifikátor:

----------------------------
Chuť - Nový modifikátor
Sféra: I
Profil: Rec-,Chut+,Sms+
Náročnost: +1
Forma: Jako u hostitelské formule
Popis: Totožné s Vůní, jen se jedná o smysl "chuť", nikoliv "čich".
Naposledy upravil(a) Gran dne 28. 1. 2007, 12:21, celkem upraveno 1 x.
It's Alive!

Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 16:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee » 27. 1. 2007, 18:21

Dobrá práce Grane, akorád mi zde jedna věc nesedí a to, že při tom tvým "přetypování" formulí (zranění z +O na -O a podobně) je potřebná náročnost zvýšena o +0. Zastávám názor, že nic není zadarmo a proto bych to změnil minimálně na +1. Už jen když si vezmu kouzelníka, který vystudoval školu ledu (dejme tomu) tak mu bych toto kouzlo upravil tak aby Formule oheň mělá základní zranění -O a měla rysy třeba horko +1 a sucho +1. Navíc formule v pravidlech mají být formulemi v nejzákladnějším tvaru => jakákoliv změna by měla být vybočením od standartů a tím pádem i zvýšení náročnosti. Víš co tím myslím ne?
Míra pochopitelnosti mých příspěvků je nepřímo úměrná jejich dělce.

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 27. 1. 2007, 18:59

Chápu, ale nesouhlasím .)
On ve skutečnosti "Oheň", nebo ta "Tsunami" _nejsou_ v základním tvaru.
Třeba Oheň by měl být nějaká "obecněji-pojmenovaná-formule" (třeba "Koule"), která sama o sobě nic nedělá.
Vybráním vhodného Rysu se však zkonkretizuje - "Ohnivá", "Mrazivá", "Tepelná" a já nevim co .)
Jenže tak, jak je popsaná v pravidlech ("Oheň") už má jeden z těch Rysů vybrán - a je tedy zaplacen v její Náročnosti. Tyto Rysy jsou tedy zadarmo proto, že ty vlastně ten starý vyměníš za jiný - odebráním starého formuli zlevníš, přidáním nového ji zdražíš, tj. uvedeš do původního stavu.
Chápeš? =)
Něco takového můžeš vidět na kouzle, resp. formuli Metamorfóza - nic nedělá, ale teprve nějakým z Rysů (Změna tvaru/skupenství/podstaty) získá na efektivnosti.

Ad "Nic není zadarmo": Rys "Neštiplavý" u formule Dým má cenu "+0" .)

EDIT: K modifikátoru Zvuk přidány tři nové vzorce (okouknuto od Hromu) a poznámka o trvání (Zvuk nebude nikdy existovat déle než nosná formule, i kdyby Doba trvání Zvuku byla větší, než Doba trvání nosné formule (netýká se "ozvěny" apod.)).
It's Alive!

lord Marcus

Příspěvek od lord Marcus » 27. 1. 2007, 20:30

Toto je moc pěkná práce. To sucho se mi moc nezdá, ale to je asi otázka vkusu. Ale možná by bylo lepší udělat z mrazu novou formuli. Přece jen, kdo se naučí třeba výboj má k dispozici pouze jeden živel.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 27. 1. 2007, 21:26

Oheň je nejpoužívanější forma, proto bude nejvychytanější. Tyhle modifikátory nejsou běžné, a tak obvykle budou dostupné za +1 na náročnost. Nějaký theurg někde však tyto parametry vychytal na +0, a získání jeho úsporného postupu by mohlo být předmětem náročného questu... ale to vlastně platí pro všechny doplňky.
RomiK už má z mé produkce 1,8 finty (dras a nedodělaný kryt s odsmykem), další snad dodám zítra.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host