Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dodo
Příspěvky: 118
Registrován: 9. 3. 2006, 17:33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dodo » 11. 5. 2005, 12:58

Bouchi: To se omlouvám, asi jsem to špatně formuloval, chtěl jsem napsat něco ve smyslu "... a odhlédnu-li od snahy autorů udržet výpočty na rovině součtů a odečtů...". jak vidět, napsal jsem to blbě.

Mě v principu nejde o ten multiclass jako takový, jestli půjde, bude to fajn, ale přijde mi divné, že jednu a tu samou věc počítá šest povolání čtyřmi různými způsoby. To podle mně tu hru komplikuje, ne jedno dělení, které musí zvládnout každý, kdo vychodil třetí třídu základní školy. Kromě toho mě přijde o dost složitější manipulování s písmenky beta a tau a tak, které se používají pro převody. Já osobně si při každém výskytu takového symbolu musím najít, kterým směrem mám převádět. Navíc, jak píše WQ, pokud jsou povolání nějak vyvážená, multiclass by neměl tu rovnováhu ohrozit.

Pokud budu počítat jenom předpoklady na tenhle způsob výpočtu boje pro vyrovnané charaktery všech povolání, všichni začínají na 1. úrovni se staty 1 v hlavních statech a 0 v ostatních, vyjde mi základní boj na 21. úrovni:
Bojovník 8
Zloděj 9
Hraničář 6
Čaroděj 6
Theurg 7
Kněz 6
, kde hraničář a bojovník mají oproti zloději výhodu v tom, že mají sílu o 6 vyšší, což, co se týče potřebné síly na nějakou pěknou kvalitní zbraň znamená, že mají oproti zloději s tou samou zbraní BČ, ÚČ, obranu a ZZ o 3 vyšší jenom díky postihům za potřebnou sílu. K tomu se připočte ještě bonus k ZZ díky tomu, že mají větší sílu sami o sobě.
Každé povolání si ta čísla může zvýšit vhodnou volbou hlavních i vedlejších statů při postupech. S tím bonusem k BČ za archetyp pak válečník opravdu bude v bč nejlepší (možná jen těsně, ale bude).

Jinak ten navrhovaný systém bonusu +1 k BČ na 3. stupni archetypu se mi líbí ještě víc než bonusy na každém pátém levelu, alespoň tohle bude podporovat rozebírání alespoň kousků ze všech možných bojových stylů...

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi » 12. 5. 2005, 19:47

Dodo píše:Pokud budu počítat jenom předpoklady na tenhle způsob výpočtu boje pro vyrovnané charaktery všech povolání, všichni začínají na 1. úrovni se staty 1 v hlavních statech a 0 v ostatních, vyjde mi základní boj na 21. úrovni:
Bojovník 8
Zloděj 9
Hraničář 6
Čaroděj 6
Theurg 7
Kněz 6
, kde hraničář a bojovník mají oproti zloději výhodu v tom, že mají sílu o 6 vyšší
...
Každé povolání si ta čísla může zvýšit vhodnou volbou hlavních i vedlejších statů při postupech.
Zatimco kdyz za stejnych podminek spocitas Boj stavajicim zpusobem, vyjde ti na 21. urovni:
Bojovník 11
Zloděj 11
Hraničář 8
Čaroděj 8
Theurg 8
Kněz 8
Cili ve tvem zpusobu si pohorsil bojovnik a polepsil theurg.
Navic mi prijde, ze tvuj navrh je prilis zamereny na fyzicky boj, ci dokonce boj tvari v tvar, a znevyhodnuje jine akce (strelba, kouzleni,...) - zvlast to vynikne, pokud si postavy voli zvysovani vlastnosti podle sveho zamereni - nejmarkantnejsi je to u zlodeju a hranicaru zamerenych na strelbu a carodeju zamerenych na co nejvyssi uspesnost pri sesilani kouzel.
Kdyz se to vezme kolem a kolem, taky by mohlo byt nekolik parametru Boj pro ruzne cinnosti (tj. pocitanych pro vsechna povolani jednotne, ale pro ruzne cinnosti podle ruznych vzorcu) a hrac by si vzdycky vybral podle cinnosti, kterou jeho postava bude v tom kole vykonavat. ja vim, prekomplikovane, ale zase verohodnejsi.

Vadhalor

Příspěvek od Vadhalor » 15. 5. 2005, 13:48

Nevím co na tom vidíte...bojovník získá BČ dost rychle (Hraji za bojovníka, vím o čem mluvím). Zatímco ostatní povolání potřebují na zvednutí BČ zlepšit dvě vlastnosti, bojovníkovi stačí jedna. Síla i obratnost jsou stejně důležité - když nebdue mít sílu ale jen vysokou obratnost, tak sice často zasáhne a vyhne se úderům, ale zase nic nevydrží a neudělá pořádné zranění. Když bude mít sílu ale ne obratnost, málokdy zasáhne, často se do něj ostatní trefí, ale zase toho spoustu vydrží a když už se trefí, napáchá pěknou paseku. Zdaleka nejvyrovnanější je zvyšovat OBÌ vlastnoti a nesoustředit se jen na jednu. V prvním i třetím případě bojovník získá BČ velice rychle - druhý případ samozřejmě ne, ale tam je nízké BČ logické.

Uživatelský avatar
Dodo
Příspěvky: 118
Registrován: 9. 3. 2006, 17:33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dodo » 16. 5. 2005, 22:31

Bouchi píše: Navic mi prijde, ze tvuj navrh je prilis zamereny na fyzicky boj, ci dokonce boj tvari v tvar, a znevyhodnuje jine akce (strelba, kouzleni,...) - zvlast to vynikne, pokud si postavy voli zvysovani vlastnosti podle sveho zamereni - nejmarkantnejsi je to u zlodeju a hranicaru zamerenych na strelbu a carodeju zamerenych na co nejvyssi uspesnost pri sesilani kouzel.
Kdyz se to vezme kolem a kolem, taky by mohlo byt nekolik parametru Boj pro ruzne cinnosti (tj. pocitanych pro vsechna povolani jednotne, ale pro ruzne cinnosti podle ruznych vzorcu) a hrac by si vzdycky vybral podle cinnosti, kterou jeho postava bude v tom kole vykonavat. ja vim, prekomplikovane, ale zase verohodnejsi.
Ano, přiznávám, dělal jsem to s ohledem jen na soboj face2face. Na druhou stranu mi to přijde odůvodnitelné, střelci trénují zhusta střelbu na bůhví jaké cíle, ale většinou za slušných podmínek. Najednou se octnou v rámci bitvy - a tady jim reflexy, které netrénovali, budou chybět, budou mít to BČ o kousek nižší. Pokud se budou chtít lépe orientovat v bitvě, budou muset přestat střílet do slaměných panáků za pěkného počasí a začít zkoušet trefovat rozhoupané prkýnko nebo střílet na běžící terč :-). BTW, olympijští střelci na skeetu nebo tak mají především reflexy, myslím, že bych našel dost střelců, kteří by na fixní terče trefovali lépe než skeetaři-profesionálové. Ale kdo vyhrává při střelbě na letící terč? A to je to ještě docela předvídatelná disciplína... Čaroděj zaměřený na co největší úspěšnost sesílání kouzel (ten si bude zvyšovat int na úkor vůle, tedy podle navrženého vzorce bude mít vyšší BČ než ten s velkou magenergií) dokáže seslat kouzlo za jakýchkoliv podmínek, vhodně ho modifikovat o ten malinký, mikroskopický kousíček tak, aby odpovídalo právě nepředvídatelným podmínkám boje... prostě mi to přijde odůvodnitelné.

Za současných podmínek vidím málo možností rozlišit BČ pro střelce zaměřeného na přesné trefení nehybného cíle a střelce, který trénuje především reflexy (a stěží trefí vrata od stodoly). Tohle by to řešilo. netvrdím, že můj názor je správný, jen mi to tak přijde logické.

A konečně: ten vzoreček jsem sepsal s ohledem na vlastnosti už teď použité... pokud si myslíš, že by tam slušely jiné vlastnosti, prosím, já se o to nebudu přít, ale tyhle mi přijdou logické. A pro orientaci se v souboji, a to jakémkoliv, mi prostě vychází jako nejdůležitější reflexy, schopnost reagovat.

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi » 17. 5. 2005, 09:14

Dodo píše:Čaroděj zaměřený na co největší úspěšnost sesílání kouzel (ten si bude zvyšovat int na úkor vůle, tedy podle navrženého vzorce bude mít vyšší BČ než ten s velkou magenergií) dokáže seslat kouzlo za jakýchkoliv podmínek, vhodně ho modifikovat o ten malinký, mikroskopický kousíček tak, aby odpovídalo právě nepředvídatelným podmínkám boje... prostě mi to přijde odůvodnitelné.
Jenze to zvyseni BC nebude nic moc - carodej, ktery bude investovat hlavne do vule, si zvedne Int celkem o 6, kdyz bude investovat do inteligence, zvedne si ji o 14. To je rozdil 8 a vzhledem k tomu, ze Int se v tvem vzorci pro Boj podili jednou sestinou, bude mit carodej investujici do inteligence Boj o 1 vyssi, a to az na hodne vysoke urovni (ve stavajicim systemu bude mit na konci Boj o 4 vyssi). Krom toho jsi tim zvyhodnil theurgy, protoze ti nemuseji zvazovat, jestli zvysovat inteligenci nebo charisma, vzdycky se to do Boje promitne stejne.
Dodo píše:Za současných podmínek vidím málo možností rozlišit BČ pro střelce zaměřeného na přesné trefení nehybného cíle a střelce, který trénuje především reflexy (a stěží trefí vrata od stodoly). Tohle by to řešilo. netvrdím, že můj názor je správný, jen mi to tak přijde logické.
Ano, uznavam ze tohle by se rozlisit hodilo.
Dodo píše:A pro orientaci se v souboji, a to jakémkoliv, mi prostě vychází jako nejdůležitější reflexy, schopnost reagovat.
Coz je ve stavajicim systemu zastoupeno tim, ze _kazde_ povolani pocita Boj z poloviny z Obr. Pokud by ti to pripadalo jako malo, muzes si to upravit treba na
(2*Obr + druha vlastnost)/3
nebo na
(3*Obr + 2*druha vlastnost)/5

Ale hlavne se lisime v tom zakladnim nahledu - ty chces univerzalni vzorec pro vsechna povolani, ja se domnivam, ze tim vzorcem stiras rozdily jak mezi povolanimi, tak uvnitr nich (priklady viz vyse - ale uznavam ze jsi tim trochu diferencoval zlodeje), protoze jejich hlavni vlastnost se do vzorce promita jen malym zlomkem (a tedy i kdyz je vysoka, tak na vysledek nema tolik vyznamny vliv). A ze pokud uz bys chtel multiclass, tak (vzhledem k tomu, ze se nebojis pocitani), muzes resit Boj jiz zminenym vazenym prumerem.

Drno

Příspěvek od Drno » 6. 10. 2005, 15:45

Konkretni priklad,jak je to napr se strelbou v DRD+.
PRIKLAD:Bojovnik na 1. urovni se silou 3 a zrucnosti 3 s kratkym lukem a dovednosti luky na 3.stupni(lip uz to s lukama umet nemuze) ,si stoupne 24 metru(dal jit nemuze,protoze by na nej podle pravidel nedostrelil) od obycejneho neozbrojeneho rolnika se silou a obratnosti =2 a zkusi ho zastrelit,pricemz rolnik bude jen stat na miste a uhybat.Bojovnik ma utok 1+2-6=-3.Rolnik ma obranu = +1.Bojovnik tedy musi na 2k6+ hodit o 4 vic aby rolnika zasahnul,rekneme tedy ,ze ho trefi asi ve tretine pripadu.Kratky luk bere prumerne asi 5 krizku,takze aby bojovnik rolnika zastrelil ,tak ho musi trefit 8 krat.Trefi ho jen jednim sipem ze tri,takze to je 24 vystrelu.Muze vystrelit jednou za kolo a kolo trva v DRD+ 10 sekund,tedy bude strilet 4 minuty.VYSLEDEK tedy zni:Bojovnik se silou a zrucnosti 3(nadprumerne vlastnosti) a dovednosti luky na tretim stupni ,bude zabijet kratkym lukem jednoho obycejneho rolnika 4 minuty a vystrili na nej pri tom 24 sipu(dva tuctove toulce).Ten rolnik ma hole ruce a na sobe hadry,jen stoji a uhyba sipum.
Kdyz k tomu jeste pridam ,ze ostepem dostrelite dal nez lukem ,nebo ze kamenem dal dohodite nez dostrelite prakem,tak k tomu neni co dodat Snad jen ,ze vetsi picovinu jsem jeste nehral natoz abych si to kupoval.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3272
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 6. 10. 2005, 22:01

Drno píše:Konkretni priklad,jak je to napr se strelbou v DRD+.
PRIKLAD:Bojovnik na 1. urovni se silou 3 a zrucnosti 3 s kratkym lukem a dovednosti luky na 3.stupni(lip uz to s lukama umet nemuze) ,si stoupne 24 metru(dal jit nemuze,protoze by na nej podle pravidel nedostrelil) od obycejneho neozbrojeneho rolnika se silou a obratnosti =2 a zkusi ho zastrelit,pricemz rolnik bude jen stat na miste a uhybat.Bojovnik ma utok 1+2-6=-3.Rolnik ma obranu = +1.Bojovnik tedy musi na 2k6+ hodit o 4 vic aby rolnika zasahnul,rekneme tedy ,ze ho trefi asi ve tretine pripadu.Kratky luk bere prumerne asi 5 krizku,takze aby bojovnik rolnika zastrelil ,tak ho musi trefit 8 krat.Trefi ho jen jednim sipem ze tri,takze to je 24 vystrelu.Muze vystrelit jednou za kolo a kolo trva v DRD+ 10 sekund,tedy bude strilet 4 minuty.VYSLEDEK tedy zni:Bojovnik se silou a zrucnosti 3(nadprumerne vlastnosti) a dovednosti luky na tretim stupni ,bude zabijet kratkym lukem jednoho obycejneho rolnika 4 minuty a vystrili na nej pri tom 24 sipu(dva tuctove toulce).Ten rolnik ma hole ruce a na sobe hadry,jen stoji a uhyba sipum.
Kdyz k tomu jeste pridam ,ze ostepem dostrelite dal nez lukem ,nebo ze kamenem dal dohodite nez dostrelite prakem,tak k tomu neni co dodat Snad jen ,ze vetsi picovinu jsem jeste nehral natoz abych si to kupoval.
He, he, dobre vypocty. To by to toho bojovnika skvor omrzelo, ako by rolnika zastrelil. Skvor by som povedal, ze za ten cas sa rolnik urehoce na smrt, ze o co sa ten bojovnik pokusa... :idea:

Drno

Příspěvek od Drno » 10. 10. 2005, 07:24

Asi tak nejak.:)))
DALSI PRIKLAD:Nas bojovnik(nadprumerna sila a zrucnost,luky na nejlepsim tretim stupni) zkusi zastrelit na 24 metru chlapka s podprumernou zbroji.Zbroje maji v plusku kvalitu 1-10,tak mu dame treba 4.Chlapek bude mit silu a obratnost taky 3 ,at je to fer.Nas bojovnik ma UC -3,chlapek ma obranu 2.Takze ho trefi asi tak kazdou ctvrtou ranou a kazdym zasahem mu vezme prumerne 1 krizek(5 zraneni lukem -4 zbroj).Chlapek ma silu 3,coz je 39 krizku. Vysledek:Na zastreleni chlapka na prvni urovni v podprumerne zbroji,bude nas bojovnik potrebovat 144 sipu a bude mu to trvat 24 minut.

Tomu ja rikam vrozena demence.Jen nevim jestli toho bojovnika,nebo autoru DRD+.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 12. 10. 2005, 09:22

Nas bojovnik(nadprumerna sila a zrucnost,luky na nejlepsim tretim stupni) zkusi zastrelit na 24 metru chlapka s podprumernou zbroji.Zbroje maji v plusku kvalitu 1-10,tak mu dame treba 4.Chlapek bude mit silu a obratnost taky 3 ,at je to fer.Nas bojovnik ma UC -3,chlapek ma obranu 2.Takze ho trefi asi tak kazdou ctvrtou ranou a kazdym zasahem mu vezme prumerne 1 krizek(5 zraneni lukem -4 zbroj).Chlapek ma silu 3,coz je 39 krizku. Vysledek:Na zastreleni chlapka na prvni urovni v podprumerne zbroji,bude nas bojovnik potrebovat 144 sipu a bude mu to trvat 24 minut.

Jen by mě zajímalo, jak se dostaneš k tomu, že chlápek na první úrovni bude mít sílu +3. To by nemůže být člověk ani elf. Za určitých okolností horal, ale pokud bude začínat s výjimečnými dovednostmi tak to bude hrdina a ne obyčejný chlápek. Pokud má váš bojovník nadprůměrnou sílu tak to je kolik?
A zbroj 4 také není podprůměrná, vzhledem k tomu že těžké zbroje si bez postihu nikdo neoblékne...Osobně bych řekl, že zbroj 4 je lehčí nadprůměr. A nebo jsi PJ který postavám hned na první úrovni dovolí nejlepší možnou výbavu a nechá je zabít draka na úrovni šesté. Pokud ano, tak bych s tebou nehrál ani jedno sezení.

Drno

Příspěvek od Drno » 12. 10. 2005, 13:10

Na lopuchu jste mi rekli,ze maminka od deti muze mit silu treba +6,takze jsem byl na vas v tom vypoctu jeste hodny...
Zbroje maji v DRD+ kvalitu 1-10,takze zbroj s kvalitou 4 JE podprumerna.Nevim ,jakou jsi mel znamku z matematiky ,ale v rozsahu 1-10 je 4 podprumer ,s tim tezko neco nadelas.
Navic ty dva priklady byly predlozeny autorovi bojovnika a ten potvrdil,ze to tak skutecne je a ze je to umysl,aby byla strelba takto slaba.To mi uplne staci k tomu abych DRD+ pustil z hlavy.Nekomu mozna vyhovuje system ,kde na zabiti vesnicana potrebujes dva toulca sipu ,na zabiti chlapka na prvni urovni v podprumerne zbroji 144 sipu,kde ma prak dostrel 11 metru ......atd. atd. atd. Me tedy ne.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 12. 10. 2005, 19:19

Drno píše:Na lopuchu jste mi rekli,ze maminka od deti muze mit silu treba +6,takze jsem byl na vas v tom vypoctu jeste hodny...
Zbroje maji v DRD+ kvalitu 1-10,takze zbroj s kvalitou 4 JE podprumerna.Nevim ,jakou jsi mel znamku z matematiky ,ale v rozsahu 1-10 je 4 podprumer ,s tim tezko neco nadelas.
Navic ty dva priklady byly predlozeny autorovi bojovnika a ten potvrdil,ze to tak skutecne je a ze je to umysl,aby byla strelba takto slaba.To mi uplne staci k tomu abych DRD+ pustil z hlavy.Nekomu mozna vyhovuje system ,kde na zabiti vesnicana potrebujes dva toulca sipu ,na zabiti chlapka na prvni urovni v podprumerne zbroji 144 sipu,kde ma prak dostrel 11 metru ......atd. atd. atd. Me tedy ne.
Ano, ale ta maminka nebude na 1. úrovni. Spíše bych ji viděl na nějakou vyšší úroveň.
Číselně je ta zbroj opravdu podprůměrná, ale zkus uvažovat o potřebné síle a uvidíš, že je to maximum mnoha Cpček. Tudíž až tak podprůměrná není. Navíc, nejlepší zbroje si oblékne ponejvíce asi válečník a nějaký na sílu zaměřený hraničář.
Pokud to je tak jak říkáš, s tím předložením autorovi bojovníka tak mi nezbývá než se ti omluvit a uznat, že v tom máš pravdu.
DrD+ můžeš pustit z hlavy, ale jsou lidé, kteří nepotřebují v každém dobrodružství pobýt stovky nepřátel. Třeba moje postava, se kterou hraji (když zrovna nejsem PJ) je na 3. úrovni a ještě v celém svém životě nikoho nezabila...A bojovala jen dvakrát za celou dobu...

Drno

Příspěvek od Drno » 12. 10. 2005, 20:38

Jestli je ta maminka na 1. urovni ,nebo na 10, urovni,je pro dane priklady zcela irelevantni.Dulezite jsou jeji vlastnosti a ty muze mit treba +6,coz je 48 krizku.Takze na jeji zastreleni nasim bojovnikem(kratky luk na 24 metru,maminka ma obratnost +6 coz je OC +3,takze ji trefis asi kazdym ctvrtym vystrelem), budes potrebovat zhruba 40 sipu(skoro 4 toulce ) a 6 a pul minuty nepretrzite strelby.....

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 766
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Legendy Armandie

Příspěvek od skaven » 12. 10. 2005, 21:34

Omlouvám se, že sem takot lezu, ale právě začínáme testovat novou verzi Legend Armandie (http://la.nokturno.net) s úplně jednoduchým soubojovým systémem. Kdyby měl někdo zájem udělat podobnou zkoušku na pravidlech LA, budu mu neskonale vděčen.
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
SKAVEN.CZ - moje rpg dílna
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 4. 2. 2006, 19:08

to Drno
Pozeram, ze s tym prikladom o luku si obehal vsetky fora venujuce sa DrD Plus na nete :D

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Legendy Armandie

Příspěvek od Jerson » 5. 2. 2006, 12:37

skaven píše:Omlouvám se, že sem takot lezu, ale právě začínáme testovat novou verzi Legend Armandie (http://la.nokturno.net) s úplně jednoduchým soubojovým systémem. Kdyby měl někdo zájem udělat podobnou zkoušku na pravidlech LA, budu mu neskonale vděčen.
A pošleš mi je? Při cestě vlakem nemívám co dělat, tak bych si něco vyzkoušel sám se sebou - budu naddržovat oběma stranám stejně :-)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host