Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
ekous

Příspěvek od ekous »

No ale v tom pripade jaky rikas ty by musel mit zlodej schopnost okamzite nekoho ze zalohy odpravit, nejlepe v jednom kole aby mu to dotycny nemohl vratit.V situaci kdy bodne bojovnika do zad, ten to vzhledem k poctu zivotu v pohode rozchodi, otoci se a zlodeje okamzite rozmazne taky nebude neco v poradku ne???Myslim ze pokud by se zlodej specializoval opravdu na boj z blizka mohl by dosahovat skoro urovne bojovnika ne??Bojovnik je univerzalnejsi a zvladne ruzne protivniky ruznymi zbranemi zatimco zlodej je proste dobry jen na rychly boj dykou a pokud narazi na borce v brneni bude mit smulu protoze ho proste neupizla, dostane jednu ranu a jde k zemi casem......A hodnotu boj nema bojovnik zase tak strasne nizkou aby musel dostavat treba na kazdym nebo kazdym druhym levelu bonusy..Pokud si myslite ze by mel svihat finty jak na bezicim pasu tak fajn ale spis bych rekl ze by je mel vyuzivat v okamziku kdy bude mit opravdu prevahu...TAkze by nemel mit jistotu ze mu to vyjde pokazde nebo treba v polovine pripadu......

Jinak s tim kouzelnikem jsem myslel to ze pokud si kouzelnik vezme hul tak na prvnim levelu alespon podle toho co jsme zkouseli hrave umlati jak bojovnika tak toho straasne silneho zlodeje....
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

ekous píše:No ale v tom pripade jaky rikas ty by musel mit zlodej schopnost okamzite nekoho ze zalohy odpravit, nejlepe v jednom kole aby mu to dotycny nemohl vratit.V situaci kdy bodne bojovnika do zad, ten to vzhledem k poctu zivotu v pohode rozchodi, otoci se a zlodeje okamzite rozmazne taky nebude neco v poradku ne???
No pokud ho bodne treba ze zadu do krku tak ho mozna dostane do bezvedomi treba pouzije nejaky ucinny jed atd.
Ale stejne kdyz ho bodne ze zadu tak mu udela docela slusny zraneni bojovnik bude prekvapeny a zlodej muze utect a strilet po nem kdyz si vezmes ze neni zrovna lehky se v DrD+ vylecit bude bojovnik do dalsi bitvy docela poskozeny coz mu asi zrovna dvakrat vyhovovat nebude.
Zlodej ma dobry schopnosti jak se schovat nebo uniknout z boje.
ekous píše: Myslim ze pokud by se zlodej specializoval opravdu na boj z blizka mohl by dosahovat skoro urovne bojovnika ne??Bojovnik je univerzalnejsi a zvladne ruzne protivniky ruznymi zbranemi zatimco zlodej je proste dobry jen na rychly boj dykou a pokud narazi na borce v brneni bude mit smulu protoze ho proste neupizla, dostane jednu ranu a jde k zemi casem......
Mne neustale prijde divny srovnavat zlodeje a bojovnika v boji zbizka.
To je stejny jako kdyby si chtel srovnavat schovani se ve stinu u bojovnika se zlodejem nebo treba lezeni po zdech.
Je asi pravda ze zlodej ( mozna hranicar ) bude asi druhy nejlepsi ( hned po bojovnikovi ) povolani na boj zblizka ale nesmi se stavat ze zlodej ktery se utka v souboji "Face to Face" s prumernym bojovnikem ktery je na stejne urovni jako bojovnik zabije bojovnika muze ho zabit ale to by musela byt nahoda.
To potom nemusi byt v DrD+ bojovnici a misto nich budeme mit bojove zlodeje.
Vzdyt zlodej neni delany jako bojove povolani ma plno jinych schopnosti ktere bojovnik nema a proc musi zlodej zrovna bojovat za boj uz se zkusenost nedostava.Ne?
ekous píše: A hodnotu boj nema bojovnik zase tak strasne nizkou aby musel dostavat treba na kazdym nebo kazdym druhym levelu bonusy..
Ano ma ji nizkou ale nikdo tady o bonusech za kazdou druhou uroven nepsal na 21. urovni by mel soucet bonusu max. +5.
ekous píše: Pokud si myslite ze by mel svihat finty jak na bezicim pasu tak fajn ale spis bych rekl ze by je mel vyuzivat v okamziku kdy bude mit opravdu prevahu...TAkze by nemel mit jistotu ze mu to vyjde pokazde nebo treba v polovine pripadu......
Myslim ze aspon v polovine pripadu by mu ta finta vyjit mela coz spravy bonus ktery je zde navrhovan.
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

ekous píše:No ale v tom pripade jaky rikas ty by musel mit zlodej schopnost okamzite nekoho ze zalohy odpravit, nejlepe v jednom kole aby mu to dotycny nemohl vratit.
Vsak taky na takovouhle akci ma docela slusnou sanci (viz finta Rukojmi).
ekous píše:A hodnotu boj nema bojovnik zase tak strasne nizkou aby musel dostavat treba na kazdym nebo kazdym druhym levelu bonusy.
Mohl sis v mem navrhu vsimnout, ze je to na kazdem patem. Cili celkem max. +4 na 20. urovni. To neni nijak dramaticke zvyseni.
ekous píše:Pokud si myslite ze by mel svihat finty jak na bezicim pasu tak fajn ale spis bych rekl ze by je mel vyuzivat v okamziku kdy bude mit opravdu prevahu...TAkze by nemel mit jistotu ze mu to vyjde pokazde nebo treba v polovine pripadu...
Uvazis-li, ze kdyz finta nevyjde kvuli nedostatecne prevaze, znamena to ztratu utoku, a ze prevahou (zvlast vyssi) si nikdy neni jisty, tak je celkem odpovidajici, aby mel na ziskani potrebne prevahy cca polovicni sanci.
ekous píše:Jinak s tim kouzelnikem jsem myslel to ze pokud si kouzelnik vezme hul tak na prvnim levelu alespon podle toho co jsme zkouseli hrave umlati jak bojovnika tak toho straasne silneho zlodeje....
Pokud postavis bojove namaxovaneho (vlastnostmi a obecnymi dovednostmi) carodeje s holi proti bojove namaxovanemu zlodeji s dykou, oba na 1. urovni (tedy bojovat stejne moc neumeji), tak mi neprijde nijak divne, ze carodej toho zlodeje zmlati.
A tomu bojovnikovi jste zkouseli dat i hul nebo mel taky nejakou kratkou zbran?
ekous

Příspěvek od ekous »

No dobry rukojmi je docela pravdepodobny ze by ho nahnedka podrizl, ovsem to opravdu predpoklada ze bojovnik nema ani paru ze se k nemu zlodej blizi, ale OK.Pokud teda mate potrebu toho aby mel bojovnik padesatiprocentni sanci na fintu rovnou mu dejte at si hodi 1-3 podarila 4-6 nepodarila...Pak mozna budou vsichni spokojeni a budou vesele fintit...Prevahu potrebuje i ten zlodej...A ohledne toho kouzelnika-je to to samy jako kdyz porad resite jak je zlodej silnejsi uz na prvnich urovnich nez bojovnik...To asi v poradku neni a resi se...Pokud nahodou vyhrava i nekdo jiny je to v poradku protoze to se casem zmeni-ale to i u tech dvou-proste z vetsiny pokusu ktery delalo uz hromada lidi vzdycky vyjde bojovnik proti zlodeji jako vitez ale stale se najdou takovi kterym pripada slaby a proto si vyhadaji nejake posileni at uz ve forme cehokoliv-to je zcela logicke, az se zacnou hadat lidi ze chteji silnejsiho zlodeje patrne zase budete bonusy vracet:-)To je proste fraska...
morgoth

Příspěvek od morgoth »

Wq_IV píše:Ekous
zlodej ma byt nebojove povolani i kdyz pravidla DrD+ ( dovednosti ) mu umoznuji aby se stal "vrahem"
Myslim si, ze sa v DrD+ snazili o to, aby uz nebol zlodej ako v klasikom DrD, ale vdaka tomu systemu dovednosti to moze byt napriklad nejaky akrobat, ci nejaky Jackie Chan, zamerany na nejaky ten boj na blizko, dyky, cokolvek co mu padne pod ruku... Nemusi to byt nutne zlodej.
Preto si myslim, ze by mohlo byt mozne, ze niekto taky zabije bojovnika. Najma bojovnika zaskoceneho rychlostou zlodeja :)
No ale este som to neskusal, pravidla som pozical; Najblizsie ked bude cas, otestujem.
OT Neviete o niekom z BA, kto by si cez leto zahral DrD+? Tak na otestovanie... OT
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

ekous píše:No dobry rukojmi je docela pravdepodobny ze by ho nahnedka podrizl, ovsem to opravdu predpoklada ze bojovnik nema ani paru ze se k nemu zlodej blizi, ale OK.
Vsak mluvime o utoku ze zalohy. Pokud by o utoku bojovnik vedel, tak uz to jaksi ze zalohy neni.
ekous píše:Pokud teda mate potrebu toho aby mel bojovnik padesatiprocentni sanci na fintu rovnou mu dejte at si hodi 1-3 podarila 4-6 nepodarila...Pak mozna budou vsichni spokojeni a budou vesele fintit...Prevahu potrebuje i ten zlodej...
Ano, a zlodej ma moznost nejake ty trvale bonusy k Boji ziskat (na rozdil od stavajiciho bojovnika).
ekous

Příspěvek od ekous »

No ja vim ze zlodej ty bonusy muze ziskat ovsem za cenu toho ze obetuje svoje zlodejsky dovednosti, nebo minimalne si ten boj zvedne misto nejaky jiny dovednosti, kdezto bojovnik to stejne jako cokoliv jineho dostane znicehonic za nic.....Ma nejaky jiny povolani neco takovyho jako ze kdyz dosahnou x-teho levelu dostanou neco jen tak??Zlepsi se hranicarovi kazdy paty level strelba???Proste nevim proc se porad resi bojovnik vs zlodej...Vzdyt bojove specializovanej zlodej je svym zpusobem typ bojovnika.Ma sice i jiny dovednosti ale za to je odkazanej jen na dve zbrane ktery poradne ovlada.....
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

ekous píše:No ja vim ze zlodej ty bonusy muze ziskat ovsem za cenu toho ze obetuje svoje zlodejsky dovednosti, nebo minimalne si ten boj zvedne misto nejaky jiny dovednosti, kdezto bojovnik to stejne jako cokoliv jineho dostane znicehonic za nic.....
Zapominas na rozdil mezi archetypalnim a dovednostnim vyvojem postavy. Bojovnik dostava _vsechny_ schopnosti "za nic", proste postupem po urovnich, ma jen omezene moznosti vyberu. Zlodej coby dovednostni povolani si muze vybirat temer libovolne.
ekous píše:Ma nejaky jiny povolani neco takovyho jako ze kdyz dosahnou x-teho levelu dostanou neco jen tak??
Jisteze. Druhe archetypalni povolani, tedy carodej - oborove schopnosti, ktere ziskava zlepsovanim se v konkretnim oboru magie.
ekous píše:Zlepsi se hranicarovi kazdy paty level strelba???
Hranicar ma znacne jiny mechanismus vyvoje postavy.
ekous píše:Proste nevim proc se porad resi bojovnik vs zlodej...Vzdyt bojove specializovanej zlodej je svym zpusobem typ bojovnika.Ma sice i jiny dovednosti ale za to je odkazanej jen na dve zbrane ktery poradne ovlada.....
Povsimni si, ze ja tu neresim bojovnik vs. zlodej, ale ze jsem rozebiral _vsechna_ povolani a moznosti, jake maji k dosazeni charakteristiky Boj. A teprve na zaklade tohoto rozboru _vsech_ povolani jsem podal ten navrh.
ekous

Příspěvek od ekous »

No to bude ten problem ze ja ostatni povolani neznam-abych se nepripravil o prekvapko....Proste jen nechapu to proc kdyz celou dobu se resi jak je bojovnik slaby a nekolikrat se ukazalo ze neni, i ty jsi obhajoval celou dobu jak je to v poradku, se najednou objevi dalsi vylepseni bojovych charakteristik bojovnika...Verim ze se mi dostane odpovedi ze to takhle puvodne melo byt jen se to nekde ztratilo, stejne jako u vsech zmen ktery prozatim probehly.....Vim moc dobre jak bylo slozite dat to vsechno do kupy i to ze spolu jednotlivy autori moc nekomunikovali-spis vubec ale proste potom co se to vyda, jedno povolani neustale posilovat a druhy neustale oslabovat neni az tak uplne v pohode ani tak.....
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

ekous píše:Proste jen nechapu to proc kdyz celou dobu se resi jak je bojovnik slaby a nekolikrat se ukazalo ze neni, i ty jsi obhajoval celou dobu jak je to v poradku, se najednou objevi dalsi vylepseni bojovych charakteristik bojovnika...
Ano, prohlasoval jsem, ze bojovnik nema pouzivat finty kazde kolo (coz nebude ani tak - +1 co 5 urovni neni nijak dramaticke zvyseni). Ano, nesouhlasil jsem s tim, ze bojovnik je v boji slabsi nez zlodej (coz jsem i ruzne testoval - ale _bez_fint_, protoze ty na stavajicim simulatoru souboju nefunguji). Nicmene tu analyzu vsech povolani (viz prispevek pred par dny) jsem si delal az ted a na jejim zaklade soudim, ze zminene mirne bonusy rovnovahu nerozhodi a hra bude zajimavejsi (protoze pouzivani fint nepochybne k zajimavosti prispiva a maloktery bojovnik bude fintu zkouset, pokud bude mit jen malou sanci, ze vyjde - leda by skutecne nemel co ztratit).
ekous píše:Verim ze se mi dostane odpovedi ze to takhle puvodne melo byt jen se to nekde ztratilo, stejne jako u vsech zmen ktery prozatim probehly.....
I kdeze. Nektere veci jsou evidentni preklepy (napr. ruzna prohozeni + a -). Nektere zjevne vypadly (treba vahy zbrani). Neco jde na vrub mnohokrat predelavanemu soubojaku (upravil se nejaky dilci mechanismus a autor nektere prirucky povolani to zapomnel zohlednit u sebe - anebo to zohlednil, ale k redakci pak omylem dal predchozi verzi). No a neco holt meli odchytit testeri a neodchytili (a takove veci se pri redakci spatne poznavaji, zvlast u cisel, nikdo asi neni takova bedna, aby mel cela pravidla v hlave a pri pohledu na libovolne cislo ci mechanismus mu okamzite naskocily vsechny souvislosti).
ekous

Příspěvek od ekous »

No to je v pohode ja taky nekritizoval ruzny preklepy a zmeny znamenek, me spis prijde podivny ze jakoby nahodou vypadly kousky pravidel ktery se jakoby nahodou tykaji dvou nejvic rozebiranych povolani, tzn. ze u bojovnika se zapomely dat pravidla ktera mu pomahaji napr. pridani bodu do zbrani, a u zlodeje pravidla ktera ho oslabuji:-)Jdem i jen o to aby to pak neprerostlo zase v nejaky kombenni vlastnosti a vytvareni zabijecich monster-viz PJ na hofylandu:-)
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

ekous píše:No to je v pohode ja taky nekritizoval ruzny preklepy a zmeny znamenek, me spis prijde podivny ze jakoby nahodou vypadly kousky pravidel ktery se jakoby nahodou tykaji dvou nejvic rozebiranych povolani, tzn. ze u bojovnika se zapomely dat pravidla ktera mu pomahaji napr. pridani bodu do zbrani, a u zlodeje pravidla ktera ho oslabuji.
Tady obsem nikdo nemluvi o nahode nebo "jakoby nahode". Ulitla cisla u bojovych schopnosti zlodeje jdou na vrub tomu mnohokrat predelavanemu soubojaku, uprava profibodu tomu, ze se nekdo nejspis sekl ve scitani a nasobeni (vsimni si, ze ostatni povolani se nauci neco mezi tretinou a polovinou svych schopnosti). No a bojovnik - kdo jiny by uz na nejvyssi urovni mel dokonale ovladat velke mnozstvi zbrani nez on, jenze to by do toho musel pri kazdem prestupu investovat ten jeden jediny bod na fyzicke dovednosti, ktery dostane (zatimco jina povolani by se mohla vesele rozvijet v libovolnych fyzickych dovednostech).
Mimochodem, nejde o dve nejvic rozebirana povolani.

Ale vratme se k tematu, kterym jsou v teto chvili dve otazky.
1) Ma mit bojovnik moznost ziskat behem sveho rozvoje nejake bonusy k Boji?
2) Pokud ano, jakym mechanismem?

Nekolik lidi zde jiz odpovedelo "Ano" a navrhlo mechanismy.
Uživatelský avatar
Dodo
Příspěvky: 118
Registrován: 9. 3. 2006, 17:33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dodo »

Tak tenhle thread se, bohužel, ubírá jiným směrem, než jsem původně zamýšlel, a to docela špatným směrem. Opět se řeší bojovník versus zloděj a opět se řeší to, proč by měl bojovník dostat nějaký bonus a jestli ano, tak jaký. Mým původním cílem bylo dobrat se k nějakému jednotnému vzorci, který by dovolil počítat BČ, respektive boj, pro všechny povolání stejně. Právě to mi přijde mírně nelogické, právě to trochu vadí, jako jediná věc, při vytváření multiclassu i v DrD+.

Netvrdím pochopitelně, že multiclass by tu měl určitě být a bez něj to nepůjde, ale jako option mi přijde docela fajn, zejména pro potřeby netradičních soupeřů PJe. Vyřešila by se tím nutnost dovydávat alespoň některé příručky dalších povolání, konkrétně třeba paladina (tak, jak ho chápou RPG) - prostě bych udělal kombinaci rytíř(bojovník)-kněz. To je v principu možné i teď, DrD+ jsou class&level systém, a nijak významně nebrání v kombinování levelů jednotlivých povolání, ale protože si každé povolání počítá BČ jinak, nelze pak jednoznačně rozhodnout, jaké to BČ nakonec bude (mělo by se používat vyšší? To z povolání, které si vzal naposled?).

Proto jsem myslel, že někdo navrhne nějaký způsob, jak parametr boj spočítat jednodušše pro všechna povolání stejně. Kdybych já měl něco takového navrhnout, s přihlédnutím k popisu parametru boj v PPH a odhlédnu-li naopak od složitější matematiky než je sčítání nebo odčítání (stejně se dost náročným počtům člověk nevyhne, minimálně náročným na přehlednost, pokud má započítat veškeré postihy za chybějící sílu nebo dovednosti nebo příliš těžké brnění nebo tak), byl by to vzorec

boj=(Obr*3+Zrč+Int+Chr)/6

Myslím si totiž, že reflexy (tedy obratnost) hrají pro počítání přehledu v boji hlavní úlohu, další vliv mohou mít i ty další vlastnosti. Jak je patrné, nejvyšší boj budou pak patrně mít bojovníci a zloději, protože mají jako hlavní vlastnost právě obratnost (a hlavní vlastnost roste v průměru rychleji než vlastnosti vedlejší). Většinám postav by vašel sice možná velmi podobný výsledek, ale přesně podle popisu, kněz s vysokou charismou by těžil v boji z empatie přesně proto, že je ta charisma vysoká a i v podílu je její zlomek docela významný. Podrobnější příspěvek k vhodnosti používání délky zbraně jako parametru do iniciativy dodám někdy později.

BTW, v současném stavu věci při počítání boje tímhle způsobem se přikláním k variantě jednorázových bonusů k boji u bojovníka, a to +1 vždy na 5., 10., 15. a 20. úrovni (popřípadě 1., 6., 11., 16. a 21. úroveň). Přijde mi hloupé svázat to s nějakým levelem archetypu, protože už teď je tu tendence brát si raději jen dva archetypy a vyždímat je až do konce kvůli dosažení co nejlepších schopností. Po návrhu bonusů svázaných s 5. a 10. stupněm archetypu je to ještě výraznější, nikdo nebude chtít hrát někoho, kdo nahlédl do všech archetypů, ale v žádném z nich se hlouběji nespecializoval, a při tom si myslím, že právě takový bojovník "ochutnal nejvíce kuchyní" a má tedy nejlepší podklady k tomu znát hodně stylů boje a tím i dokázat lépe reagovat (mít vyšší boj) než někdo úzce specializovaný na jeden druh boje.

Na závěr ještě prosím o prominutí zdlouhavosti příspěvku, já už to ani jinak neumím.
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

Dodo píše:Mým původním cílem bylo dobrat se k nějakému jednotnému vzorci, který by dovolil počítat BČ, respektive boj, pro všechny povolání stejně. Právě to mi přijde mírně nelogické, právě to trochu vadí, jako jediná věc, při vytváření multiclassu i v DrD+.
Osobne se domnivam, ze pokud nekdy na multiclass dojde, bude to pouze neoficialni option, ze strany autoru nepodporovany.
Dodo píše:Netvrdím pochopitelně, že multiclass by tu měl určitě být a bez něj to nepůjde, ale jako option mi přijde docela fajn, zejména pro potřeby netradičních soupeřů PJe. Vyřešila by se tím nutnost dovydávat alespoň některé příručky dalších povolání, konkrétně třeba paladina (tak, jak ho chápou RPG) - prostě bych udělal kombinaci rytíř(bojovník)-kněz. To je v principu možné i teď, DrD+ jsou class&level systém, a nijak významně nebrání v kombinování levelů jednotlivých povolání, ale protože si každé povolání počítá BČ jinak, nelze pak jednoznačně rozhodnout, jaké to BČ nakonec bude (mělo by se používat vyšší? To z povolání, které si vzal naposled?).
Jsou i jine moznosti, dostanu se k tomu.
Dodo píše:Proto jsem myslel, že někdo navrhne nějaký způsob, jak parametr boj spočítat jednodušše pro všechna povolání stejně. Kdybych já měl něco takového navrhnout, s přihlédnutím k popisu parametru boj v PPH a odhlédnu-li naopak od složitější matematiky než je sčítání nebo odčítání (stejně se dost náročným počtům člověk nevyhne, minimálně náročným na přehlednost, pokud má započítat veškeré postihy za chybějící sílu nebo dovednosti nebo příliš těžké brnění nebo tak), byl by to vzorec

boj=(Obr*3+Zrč+Int+Chr)/6
Tomu rikas "jednoduse"? Vsichni se snazili zredukovat system pokud mozno na pricitani a odcitani, v ojedinelych pripadech nasobeni malymi cisly, jedine vyskytujici se deleni je deleni dvema, a ted tahle obluda? Pokud uz bys chtel kvuli multiclassu provozovat vypocty podobneho stylu, tak muzes klidne vzit pro boj vazeny prumer boju jednotlivych classu.
Dodo píše:Myslím si totiž, že reflexy (tedy obratnost) hrají pro počítání přehledu v boji hlavní úlohu, další vliv mohou mít i ty další vlastnosti. Jak je patrné, nejvyšší boj budou pak patrně mít bojovníci a zloději, protože mají jako hlavní vlastnost právě obratnost (a hlavní vlastnost roste v průměru rychleji než vlastnosti vedlejší). Většinám postav by vašel sice možná velmi podobný výsledek, ale přesně podle popisu, kněz s vysokou charismou by těžil v boji z empatie přesně proto, že je ta charisma vysoká a i v podílu je její zlomek docela významný.
Ja jsem si ten tvuj vzorec trochu analyzoval (pocital jsem maximalni Boj na 20. urovni za predpokladu, ze postavy nemajici silu coby hlavni vlastnost si za tech 20 urovni zvysi silu aspon o 5, aby nepadly hned druhou ranou). Nejvyssi boj bude mit bojovnik zamereny na obratnost. Pak theurg (libovolne zamereny). Pak hranicar zamereny na zrucnost. Pak zlodej zamereny na obratnost, pak rovnomerne rozvinuty bojovnik a hranicar. Nejhur dopadl zlodej zamereny na zrucnost, pak bojovnik zamereny na silu, pak carodej a knez zamereni na vuli. Pak rovnomerne rozvinuti carodej, knez a zlodej.
Oproti stavajici situaci na tom nejvic vydelal theurg zamereny na charismu, pak bojovnik zamereny na silu a pak hranicar zamereny na silu. Nejvic prodelal zlodej zamereny na zrucnost, pak carodej zamereny na inteligenci a knez zamereny na charisma.
Dodo píše:BTW, v současném stavu věci při počítání boje tímhle způsobem se přikláním k variantě jednorázových bonusů k boji u bojovníka, a to +1 vždy na 5., 10., 15. a 20. úrovni (popřípadě 1., 6., 11., 16. a 21. úroveň). Přijde mi hloupé svázat to s nějakým levelem archetypu, protože už teď je tu tendence brát si raději jen dva archetypy a vyždímat je až do konce kvůli dosažení co nejlepších schopností. Po návrhu bonusů svázaných s 5. a 10. stupněm archetypu je to ještě výraznější, nikdo nebude chtít hrát někoho, kdo nahlédl do všech archetypů, ale v žádném z nich se hlouběji nespecializoval, a při tom si myslím, že právě takový bojovník "ochutnal nejvíce kuchyní" a má tedy nejlepší podklady k tomu znát hodně stylů boje a tím i dokázat lépe reagovat (mít vyšší boj) než někdo úzce specializovaný na jeden druh boje.
I s takovouto filozofii je mozne to svazat s levelem archetypu. A sice jen jednim bonusem na 4. stupni (nebo mozna uz na 3.) Tim padem bojovnik, ktery pricichne ke vsem archetypum, muze ziskat k Boji az +5 (+6), ale zase se nedostane k lepsim schopnostem a ucinnejsim fintam. Naopak pokud se bude rozvijet hlavne ve dvou ci trech archetypech, ziska jen +2 az +3, zato bude mit silnejsi schopnosti a finty.
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

Dodo
Ja souhlasim mne nevadi ze vzorec pro boj bude o neco slozitejsi preci jenom jde o matematiku zakladni skoly takze nevidim problem jedince ktery by se nemohl dobrat k vysledku.
Celkove je DrD+ na jine urovni ve slozitosti nez jeho starsi braska DrDo.
Neustale se mluvi ( pise ) ze autori DrD+ se snazili udelat povolani vyrovnane v tom pripade je multiclass realny ( upravit vzorec na Boj jak pise Dodo + nejake mensi pravidlo ).
Myslim ze tento krok prilaka pozornost vice hracu protoze cim vice variaci bude umoznovat DrD+ tim se stane kreativnejsi.
Ja osobne jsem pro.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů