Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Nekroskop
Příspěvky: 35
Registrován: 28. 6. 2008, 20:09

Příspěvek od Nekroskop »

Hej tak to s tím lukem je dost drsné, já předpokládal, že když jsem četl různě na netu reakce hráčů, že v DrD plus je soubojový systém rychlejší, postavy, příšery, cp atd se mezi sebou rychleji zničí, tak jsem zajásal... Bohužel, co jsem teď četl, tak mě docela zklamalo a to i z toho důvodu, že v pravidlech pro soubojový systém je věnována spousta stránek.
Je tento bug či jak to nazvat, zachován i v edici B, která mě leží na stole? Mám ji totiž nedávno koupenou a ještě těm pravidlům tolik nerozumím, abych to poznal. Jen jsem si soubojový systém pročetl, nezkoušel jsem.
Ne že bych byl hráč, který upřednostňuje samé roubačky, ale rozhodně mám rád, když se občas nějaká bitka semele, ale vystřílet po sedlákovy dva toulce šípů, tak to je moc i na DrDo :-(
Uživatelský avatar
Thror
Příspěvky: 239
Registrován: 19. 8. 2007, 22:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thror »

V mnohých prípadoch je lepšie vytvoriť si najprv vlastný názor, a vyskúšať si ako sa pravidlá budú chovať počas normálnej hry (alebo sa o to aspoň pokúsiť, omg), než brať si k srdcu vykonštruované príklady od niekoho, kto DrD+ nikdy nehral.

To je aspoň môj názor, keď chceš, tak počúvaj Drna, a to plusko mi môžeš predať (mám len edíciu A a vytlačené errata, uľahčilo by mi to veci).

V našej družinke sme mali hraničiara, ktorý to s lukmi celkom vedel (nebol žiadny high levlový masák, zatiaľ 5 úroveň), a zatiaľ som nezaregistroval žiadne problémy čo sa týka jeho schopnosti účastniť sa boja... vlastne je jeden z najlepších damage dealerov v družinke, hneď po Gladiátorovi, a bojovom hraničiarovi na 7 úrovni...
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec »

Nekroskop: Thror má pravdu. Rozhodně si sežeň někoho s kým to zkusíte a nebo si vytvoř dvě postavy a dej za ně souboj.

Na netu je spousta špatných hodnocení - protože lidé co hodnotí se rekrutují ze dvou táborů: DrD+ lovers - ti co jej mají rádi a píší, že je dobré. Tam v podstatě patřím i já. A to se snažím být objektivní. a Anti DrD+: Lidé, kteří mají raději většinou DnD (a kterým teď nakleje olej do bot 4e, která je super, ale je jiná) :) a ti přehánějí a kritizují i co není chyba.

Já pamatuji diskuze o tom, že hraničářova lukostřelba je k ničemu, i diskuze, že je extrémně silná. kde je pravda? tam, kde si hru vytvoříš ty.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

A nemůže být náhodou pravda obojí? Tedy že hraničářova střelba může být snadno slabá nebo naopak velmi silná podle toho, jaké si hráči udělají postavy a jaké protivníky proti nim PJ postaví? S expenonciálnmi převody může být přechod od "slabý" k "silnému" velmi úzký.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vallun »

RomiK - já si celkově myslím,že střelba v DrD a fantasy vůbec se z pohledu pravidel podceňuje. Dobrý zásah šípem je pro většinu humanoidů nebezepčnější, než nekritická rána mečem...

A to enříkám proto,že teď hraju bjélího lučištníka :-)=
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Vallune, jestli tu chceš řešit skutečné výsledky střelby z luku na živý cíl a případně porovnání s meči, dostaneme se ke zjištění, že pravidla RPG ani zdaleka nepokrývají celou šíři možností, které nastávají v reálném boji. Například že utrpíš smrtelné zranění, ale ještě hodinu bojuješ dál, protože díky šípu v ráně nijak moc nekrvácíš, díky adreanalinu v krvi tě ani bolest neomezuje, a až když je po boji tak zemřeš dřív, než ti někdo šíp vytáhne, což je v podstatě jedno, protože bys zemřel stejně na následné vykrvácení, a když ne, tak o týden později na otravu krve.

Neznám žádné objektivní zkoumání dopadů lukostřelby nebo boje chladnou zbraní, takže si myslím, že všechna pravidla RPG jsou od reality vzdálena zhruba stejně, kromě extrémních případů - ty jsou ještě dál.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 17. 1. 2009, 20:38, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

...nehledě na to, že v DrD+ se s lukem učíš v podstatě stejně rychle jako s mečem či jinou zbraní, což v historii asi bylo jinak. Majznout někoho sekerkou je přece jen něco jiného než natáhnout čtyřicetikilový luk a skolit ho na padesát kroků.
Avarita
Příspěvky: 21
Registrován: 11. 1. 2008, 15:40
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD+ - Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Příspěvek od Avarita »

Velice zabavna diskuze. Jen co je pravda, ale ja bych mooc rad prihodil nejakou otazecku ohledne strelby. Preci jen hraji zlodeje jenz slouzi jako druzinovy cvicny terc(stale se ucime pravidla). Takze mam pomerne vyzkousenu strelbu z kuse. Ktera mininalne na nizsich urovnich byla velmi nebezpecna. Spise mne zarazi fakt ze postava pouzivajici strelne zbrane nema zadny bonus na bc. Preci vychazime z pravidla boj+delka zbrane.

Jsem sice zaztance DnD ale DrD+ neni az tak spatne. Jsem zvedav na test hranicare.


Btw: Jersone zdravi Drake z Abarinu, Andoru
Uživatelský avatar
Davec
Příspěvky: 122
Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD+ - Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Příspěvek od Davec »

Avarita píše:Velice zabavna diskuze. Jen co je pravda, ale ja bych mooc rad prihodil nejakou otazecku ohledne strelby. Preci jen hraji zlodeje jenz slouzi jako druzinovy cvicny terc(stale se ucime pravidla). Takze mam pomerne vyzkousenu strelbu z kuse. Ktera mininalne na nizsich urovnich byla velmi nebezpecna. Spise mne zarazi fakt ze postava pouzivajici strelne zbrane nema zadny bonus na bc. Preci vychazime z pravidla boj+delka zbrane.

Jsem sice zaztance DnD ale DrD+ neni az tak spatne. Jsem zvedav na test hranicare.


Btw: Jersone zdravi Drake z Abarinu, Andoru

No, na Lopuchu naopak bojovníci nadávali, že hraničář s lukem má BČ příliš veliké (a OČ a ZZ a ÚČ... Bojovníkům se vlastně všichni ostatní zdají moc silní). Má na to prostě určité schopnosti. Fakt je ten, že na první úrovni se to zrovna neprojeví, ale zkus si otestovat hraničáře-střelce tak na 8-10 úrovni.
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars
EnVec

Re:

Příspěvek od EnVec »

ilgir píše:...nehledě na to, že v DrD+ se s lukem učíš v podstatě stejně rychle jako s mečem či jinou zbraní, což v historii asi bylo jinak. Majznout někoho sekerkou je přece jen něco jiného než natáhnout čtyřicetikilový luk a skolit ho na padesát kroků.
No je rozdil nekoho majznout a nebo umet nekoho seknout nejlepsim zpusobem, kterou zbran nabizi. Kdyz to clovek neumi s katanou , tak sice koberce na sekani prastit prasti, ale muze si ji i znicit.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD+ - Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Příspěvek od Jerson »

Davec píše:No, na Lopuchu naopak bojovníci nadávali, že hraničář s lukem má BČ příliš veliké (a OČ a ZZ a ÚČ... Bojovníkům se vlastně všichni ostatní zdají moc silní). Má na to prostě určité schopnosti. Fakt je ten, že na první úrovni se to zrovna neprojeví, ale zkus si otestovat hraničáře-střelce tak na 8-10 úrovni.
To je asi tím, že hráči si vybírají bojovníky, aby uměli co nejlépe zabíjet a pak je štve, když je v tom kdejaké jiné povolání lepší.

Nicméně mám dojem, že DrD+ tím jak je vystavěné má v sobě několik zlomových linií, při které se jendo a to samé povolání může stát příliš silným nebo příliš slabým v závislosti na rozvíjení postavy, typu protivníků, použitém vybavení, úrovni a všeho dalšího. Takže jedni si stěžují, že střelba je moc silná, další oponují, že střelba je moc slabá, obě strany to dokazují čísly ze svých her a co je horší, obě strany mají zřejmě pravdu. A nastavení, při kterém by byla střelba silná tak akorát je možná docela úzké.
Klimbing
Příspěvky: 293
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Příspěvek od Klimbing »

Jersone, možná jsi to vystihl, ale nabízí se otázka, jestli potřebuji, aby byla střelba akorát? Navíc by se dal střelec mnohem snadněji odhadnout, pokud by jednotlivý střelci nebyli natolik rozdílní. A pokud ve hře hráči potkají protivníka a na "první pohled" vědí kolik jim +- dá dmg, tak to zábavnosti nepřidá.
V Drd+ se dá vymyslet mnoho postav, které budou zaměřené na dosti různé disciplíny. Tudíž pokud je mým cílem hlavně dávat velká zranění, tak si tam takovou postavu sestavím. Pokud nesestavím, pak si nemám co stěžovat, že tak provedl někdo jiný a zraňuje za více.
A často je zmiňováno, že bojovník musí být v boji nejsilnější...jenže pravidla jsou samozřejmě udělaná tak, aby měl bojovník v jiných povoláních schopné soupeře. Tudíž když je theurg zaměřenej na ničivá kouzla, tak bude ničit mnohem více než bojovník přes obratnost a finty. Opak by byl IMHO špatně.
A to je opravdu tak důležité být co nejsilnější?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Příspěvek od Jerson »

Klimbing píše:
Jersone, možná jsi to vystihl, ale nabízí se otázka, jestli potřebuji, aby byla střelba akorát?
Asi ano - když je střelba slabá, nikdo ji nepoužívá, ale o to víc naštve hráče postavy, která mmá být a je primárně zaměřená na střelbu. Pokud je silná, naštve všechny ostatní bojové, protože si v otevřeném prostranství ani neškrtnou, a navíc tři nepřátelští střelci můžou nadělat slušnou paseku.
Nejde o to že by věděli, kolik zranění jim kdo udělí - to snad neví ani u ostaních postav, ne? Ale jde o to, aby válečník nedokázal během jednoho kola udělit 20 zranění a srovnatelný střelec maximálně 5 - nebo 60.
V Drd+ se dá vymyslet mnoho postav, které budou zaměřené na dosti různé disciplíny. Tudíž pokud je mým cílem hlavně dávat velká zranění, tak si tam takovou postavu sestavím. Pokud nesestavím, pak si nemám co stěžovat, že tak provedl někdo jiný a zraňuje za více.
Tady vidím problém v tom, že pokud si chce hráč udělat bojovou postavu, protože mu vyhovuje, a během hry zjistí, že si měl vzít třeba zloděje, protože ten je fakticky v boji schopnější, tak bude nespokojen.

Když to doženu do extrému - hráč chce kouzlit a tak si vezme čaroděje. Asi by ho hodně naštvalo, když by zjistil, že nejlépe bude sesílat kouzla válečník s vysokou vůlí a jedním vcelku dostupným magickým předmětem.

Jestli je důležité mít co nejsilnější postavu - pro mě někdy ano a někdy ne. Pro jiné hráče to může platit podobně. Faktem zůstává, že když chci postavu, která má potenciál být skvělým infiltrátorem, pravidla říkají že si mám vzít zloděje, ale ve hře zjistím, že čaroděj zvádne to samé co já mnohem snáze a umí ještě další věci, jsou pravidla špatně nastavená, protože do nich hráči nevidí a tedy nemůžou se odpovědně rozhodnout, pokud se takto rozhodnout chtějí. (Samozřejmě jsou hráči, kteří berou věci jak přijdou a nestěžují si, ale nebudu předpokládat, že by takoví měli být všichni.)
Klimbing
Příspěvky: 293
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Příspěvek od Klimbing »

ok...předpokládáš, že hráči pravidla neznají/znají málo. V takovém případě máš asi pravdu. Naštěstí s tímhle problémem se nepotkávám, protože naše družinka už pravidla zná, tudíž nemohu soudit.
(A když si vzpomenu na doby, kdy jsme neznali, tak 1. jsme hráli ještě podle edice A, kde přeci jen jsou ještě nějaké nesrovnalosti. A samozřejmě, že se u mě, jakožto tehdy hráče bojovníka objevili nějaké pochybnosti ohledně síly zloděje, ale pochybnosti se ukázaly jako značně neopodstatněné. Člověk často vidí to jedno číslo, ve kterém zaostává, ale přehlíží tři jiná, kde vyniká.)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Příspěvek od Jerson »

Z diskusí na Lopuchu jsem měl občas dojem, že hráči čísla znají - ale že znají jen sadu, která se používá v jejich skupině, zatímco jiná konfigurace schopností a rozložení vlastností jim zůstala neznámá.
Navíc když máš porovnat čtyři parametry najednou, už to není žádná sranda. Já často četl, že se válečník (v různých RPG) musí rozhodnout, jestli chce zasadit každou ranou malý úder, nebo jednou za čas úder drtivý. Ale snad nikdy se postavy druhého typu dlouho neudržely, protože stačil jeden protivník s lepší obranou nebo rychlejším útokem, proti kterému se takový válečník nedokázal prosadit s dostatečnou pravděpodobností a byl prostě udolán. Přitom šlo někdy jen o úzkou hranici a třeba i o iniciativu, která se nezdála tak podstatná.
Nicméně Pluska jsem na čísla nikdy nehrál, takže sám nevím proč to tak je, a ani se mi to nechce zkoumat. Jen vím, že takové problémy mezi hráči existují.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů