Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

sorrry -- 2. 6. a 10. ale to je fuk, důležité je, že by poprvé bonus +1 získal až na druhém stupni archetypu, což spolehlivě zabrání efektu popisovanému bouchim. --- válečníka na 6. úrovni se třemi archetypi na 2. úrovni, který bude mít celkem za vše bonus +3 si dokážu dost dobře představit. ale výhodnější se mi jeví -- a tak by to asi většina lidí hrála -- válečíka s archetypy na 2. a 4. úrovni (s bonusem +2), ale silnějšíma válečnýma dovednostma :o)

sq
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

Bouchi píše: Tohle ne, to je strasne snadna cesta k munchkinismu (bojovnik si na prvnich 6 urovnich vezme postupne prvni stupen od kazdeho archetypu a ma razem +6 k Boji).
Ano mas pravdu to me nenapadlo ja osobne bych to tedy resil:
Na 1. urovni +1 k boji
Na 5. urovni +1 k boji
Na 10. urovni +1 k boji
Na 15. urovni +1 k boji
Na 20. urovni +1 k boji
Tak ted uz to hrac nemuze nijak ovlivnit nedostava bonus za uroven archetypu ale za uroven bojovnika.
Na 1. urovni je bonus +1 tim bonusem se uz malinko odlisuje od jinych povolani v boji. Na 5, 10, 15, 20 urovni dostava dalsi +1 bonus coz se da oduvodnit zkusenosti ze souboju ( vetsim odhadem).
Davat bonusy podle archetypu neni zrovna moc spravedlive protoze se hrac bude soustredit pouze na dva archetypy.
Reseni ktere uvadim likviduje munchkinismus :) .
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

Wq_IV píše:Davat bonusy podle archetypu neni zrovna moc spravedlive protoze se hrac bude soustredit pouze na dva archetypy.
Nemusi. Kdyz rozvine dva archetypy na maximum, bude mit +4 (ted beru svuj navrh protoze ty squirrelovy jsem jeste nepropocitaval). Kdyz rozvine jeden na maximum a dva napul, bude mit taky +4. Kdyz rozvine ctyri napul, bude mit taky +4. Pravda, kdyz rozvine 3 stejnomerne, bude mit jen +3, ale s tim se toho moc nenadela.

Kazdopadne zamerem neni, aby bojovnik mohl finty pouzivat vicemene bez problemu porad nebo skoro porad. Squirreluv navrh, ktery by umoznil dosahnout az +7, uz je, myslim, prilis silny.
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

Bouchi
Dobre ty mas posledni slovo.
Mne slo jenom o to dat bonusum nejaky pevny rad.
Mimochodem bonus +5 na 20. urovni neni az tak moc veliky a uz na prvni uroni se bonusy rozviji coz si myslim ze je vyhodnejsi.
Algeroth
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:47

Příspěvek od Algeroth »

Wq_IV píše:[Ano mas pravdu to me nenapadlo ja osobne bych to tedy resil:
Na 1. urovni +1 k boji
Na 5. urovni +1 k boji
Na 10. urovni +1 k boji
Na 15. urovni +1 k boji
Na 20. urovni +1 k boji...
...Reseni ktere uvadim likviduje munchkinismus :) .
Nelikviduje.Takto se dá dotáhnout Boj nad +20. Zkuste to skombinovat s Bojem proti přesile...
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

Algeroth
Ano mas pravdu v boji proti presile bude mit Gladiator velkou vyhodu.
- Gladiatorova vyhoda se vsak bude vztahovat pouze na povolani jine nez jsou bojovnici a na nestvury.
- Vzdycky jak je napsano v pravidlech muze jeden souper utocit ( neni zrusena jeho bojova akce ).
- Pokud mas vyhodnejsi reseni situace kolem Boje tak ho prosimte navrhni.
Podle me nejde o munchkinismus protoze hrac nemuze ovlivnit bonus ktery mu bude pridelen ( toto pravidlo mu nedava pravo volby protoze je automaticke ).
A proto mi prijde jako lepsi reseni nez ma Bouchi ( ktere jde ovlivnit volbou hrace ) ale budu rad kdyz mi bude vyvraceno. :)
Algeroth
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:47

Příspěvek od Algeroth »

No, pokud chápu podstatu tohoto problému, tak jde o to že pokud chce mít bojovník nejvyšší Boj, tak mu nezbude síla na ovládání zbrání. Čož je hlavně na prvních urovních problém. Tak Bojovníkovi nezvyšujte Boj, Ale Snižte mu potřebnou sílu na zbraně. Na 1. o jeden bod, na 3. o další a ještě jednou na 5. Například.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Wq_IV píše:Podle me nejde o munchkinismus protoze hrac nemuze ovlivnit bonus ktery mu bude pridelen ( toto pravidlo mu nedava pravo volby protoze je automaticke ).
A proto mi prijde jako lepsi reseni nez ma Bouchi ( ktere jde ovlivnit volbou hrace ) ale budu rad kdyz mi bude vyvraceno. :)
No, spis bych rekl "o neco spravedlivejsi", protoze vsichni bojovnici na tom budou stejne. Zkusil jsem tu svoji variantu upravit na zisk +1 na 5. a 9. stupni archetypu. Udelal jsem si par propoctu - pri rozvoji ve trech archetypech ziska bojovnik v polovine moznych kombinaci +4, v polovine +3. Pri rozvoji ve ctyrech archetypech ziska vetsinou +3, v sesti pripadech (ze 40) +4 a v deviti jen +2. Pri rozvoji v peti ci sesti archetypech se to samozrejme zhorsuje, nicmene takovy rozvoj uz je nevyhodny sam o sobe (bojovnik nedosahne na dostatecne mnozstvi silnych schopnosti).
Ale s tou "spravedlivosti" je to podobne jako u zlodeje - taky se musi rozhodnout, zda se bude vic soustredit na schopnosti davajici bonusy v boji nebo investuje profibody i jinam a bude mit vice schopnosti.
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

Algeroth
Ja si myslim ze jde predevsim aby bojovnikuv boj mel vetsi hodnotu nez maji ostatni povolani protoze bojovnik je specialista na boj z blizka a jeho hlavni zbrani jsou finty.
Tvuj navrh je taky reseni ale teto bonus by se musel vztahovat taky na brneni.
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

anonym ( Bouchi? )
Jsou zde tri nazory ( reseni ):
- davat bonusy po urovnich bojovnika
- davat bonusy podle urovne archetypu
- snizit potrebnou silu u zbrani pro bojovnika
Asi nejlepsi bude kdyz Bouchi preda tyto tri nazory autorum bojovnika aby se rozhodli ktery pujde nejlepe vlozit do systemu.
Ps: Treba se to stihne do vydani oficialne opravenych chyb.
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Bouchi »

Wq_IV píše:anonym ( Bouchi? )
Jsou zde tri nazory ( reseni ):
- davat bonusy po urovnich bojovnika
- davat bonusy podle urovne archetypu
- snizit potrebnou silu u zbrani pro bojovnika
Asi nejlepsi bude kdyz Bouchi preda tyto tri nazory autorum bojovnika aby se rozhodli ktery pujde nejlepe vlozit do systemu.
Ps: Treba se to stihne do vydani oficialne opravenych chyb.
Jo, to jsem byl ja, zas jsem si nevsim odlogovani.
Ten treti navrh bych ale taky videl radsi zavisly na archetypech, cili stylem "na N. stupni archetypu se potrebna sila pro zbrane oblibenych kategorii snizuje o 1".
Nicmene ten treti navrh ma jinou nevyhodu. Protoze obecne kdyz bojovnik investuje vic do Sily (aby pusobil vetsi zraneni), tak za to plati nizsim Bojem, Utokem a Obranou (coz muzou trochu vyrovnat lepsi zbrane). Cili cilem neni ani tak umoznit mu investovat do Sily mene (protoze tim se k tem vetsim zranenim nedopracuje), jako spis vykompenzovat ty nizsi bojove charakteristiky. Z toho duvodu mi bonusy k Boji prijdou vhodnejsi.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen »

Znizovanie potrebnej sily na zbrane sa mi nezda ako dobre riesenie, cim by ste to vysvetlili? To uz skvor +1 na silu kazdych x levelov bez nutnosti nejakeho investovania bodov...
ekous

Neni to moc?

Příspěvek od ekous »

Me se zda ze vsichni toho bojovnika porad resi, nejlepe v porovnani se zlodejem, a zjevne nebudou vsichni spokojeni az do doby kdy nebude bojovnik opravdu takova mlaticka ze bude probihat skupinkama nevalecniku, bude v kazdem kole pouzivat uspesne nejakou fintu-nejlepe nekolik a jeste by mohl ignorovat veskera zraneni ne???Snad nemohla byt udelana zase tak ohromna chyba aby se musel bojovnik neustale posilovat-body ke zbranovym dovednostem-na zacatku i na prestupech, ted by se mu jeste mohl poradne zvednout boj, mozna i pocet zivotu by mu nevadil vyssi ne???A soubezne s tim se zlodej stale bude oslabovat aby ho nahodou nemohl ohrozit......To je cely zcela logicky....Zajimavy ze jste jeste nikdo neresil ze treba takovej carodej namaxovanej na boj ubije na prvnich urovnich zlodeje i s bojovnikem kdyz ma v ruce hul...To az se na to prijde mel by se pro jistotu taky oslabit.....Povede to k jedinymu vsichni munchkini budou zase hrat neohrozene bojovniky ktere zastavi maximalne pri trose stesti jiny bojovnik a ostatni se budou hrozne trast aby si to s nim nerozhazeli......
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen »

Mozes uviest nejaky priklad s tym carodejom a bojovnikom na nizsich urovniach?
Uživatelský avatar
Wq_IV
Příspěvky: 14
Registrován: 4. 5. 2005, 19:59

Příspěvek od Wq_IV »

Ekous
Cil tehle diskuze neni udelat z bojovnika nejsilnejsi povolani v DrD+.
Bojovnikovo hlavni zbrani je boj z blizka proto by mel mit lepsi predpoklady nad jinymi povolanimi.
Treba takovy zlodej je delanej z casti na boj ale aby sel "Face to Face" s bojovnikem je tak trochu sebevrazda zlodej ma skvele schopnosti nekoho oddelat ze zalohy a ne utkat se s bojovnikem v jeho nejsilnejsim dovednosti v boji z blizka.
To same ostatni povolani nemusi byt zrovna na boj a pokud ano tak nekoho zabiji svym stylem a ne zpusobem ktery ovlada bojovnik proto bojovnik je povolani ktere musi byt nejsilnejsi v boji zblizka protoze on neovlada jine schopnosti nez je boj.
A jak si muzes vsimnout na Lopuchu tak je tam ted diskuze o boji bojovnika vs zlodeje coz mi prijde jako totalni nesmysl zlodej ma byt nebojove povolani i kdyz pravidla DrD+ ( dovednosti ) mu umoznuji aby se stal "vrahem" ale vrah nikoho zabijet nebude aniz by otom ten subjekt vedel nybrz ho zabije ve spanku ze zalohy nebo jinym zakernym zpusobem.
Nikdo bojovnikovi nechce zvysit mez zraneni nebo vetsi silu atd. ale hodnotu Boj kterou ma nizkou.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 7 hostů