Ktoré povolanie sa vám najviac páči?
Moderátor: Bouchi
- Quasit
- Vysloužilý démon
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha, Vršovice
- Kontaktovat uživatele:
No, já jsem myslím většinu těch článků na netu četl, ale moc detailů se tam člověk nedozví.
Já jsem psal "pokud ne, tak...". Takže dle tebe nastává možnost "jo". OK. Některá povolání mají tedy následující podobu: soubor charakteristik omezený povoláním, ovšem z něj si hráč může vybrat jakoukoli charakteristiku (dovednost, zvýšení vlastnosti, zvýšení bojových čísel, zvýšení jánevímjakých čísel), kterou chce?
Já jsem psal "pokud ne, tak...". Takže dle tebe nastává možnost "jo". OK. Některá povolání mají tedy následující podobu: soubor charakteristik omezený povoláním, ovšem z něj si hráč může vybrat jakoukoli charakteristiku (dovednost, zvýšení vlastnosti, zvýšení bojových čísel, zvýšení jánevímjakých čísel), kterou chce?
Abych to vysvetlil uplne presne.Quasit píše:Některá povolání mají tedy následující podobu: soubor charakteristik omezený povoláním, ovšem z něj si hráč může vybrat jakoukoli charakteristiku (dovednost, zvýšení vlastnosti, zvýšení bojových čísel, zvýšení jánevímjakých čísel), kterou chce?
Z hlediska hernich mechanismu ma postava:
- soubor vlastnosti (sila, obratnost, iteligence, atd,) popsanych cisly
- soubor obecnych dovednosti (ty se muze ucit libovolna postava)
- soubor schopnosti povolani (zavisi na zvolenem povolani)
Pri prestupu:
- se postave zvysi jedna hlavni a jedna vedlejsi vlastnost
- podle toho, ktera vlastnost se zvysovala, si postava muze zlepsit/nove vybrat dovednost z odpovidajiciho souboru dovednosti (fyzicke, psychicke, kombinovane)
Tyhle dve veci jsou vsem postavam spolecne.
Dale kazda postava rozviji schopnosti sveho povolani. Vetsina z nich pritom nema ty schopnosti pri postupu natvrdo pridelene, ale muze ovlivnit (bud primo svou volbou nebo tim, cemu se postava ve hre venovala), jakou schopnost ziska/zlepsi. Nektere schopnosti vsak mohou mit jako predpoklad ziskani/zlepseni jinou schopnost, obecnou dovednost ci hodnotu vlastnosti. (Napriklad zmineny hranicar potrebuje k ziskani schopnosti Rychla strelba ovladat schopnost Strelecka zdatnost a tu muze ziskat jen pokud zvlada obecnou dovednost Boj s luky.)
- Quasit
- Vysloužilý démon
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha, Vršovice
- Kontaktovat uživatele:
Bouchi: děkuju za podrobnou odpověď.
Je to klasický přístup class/level systému, na tom není nic špatného. Řekl bych, že o něco variabilnější než DnD. Ale pořád to je class/level, vidím tři druhy charakteristik (vlastnosti, obecné dovednosti, schopnosti povolání), které dojdou určitého zvýšení, bez ohledu na přání hráče nebo činy postavy. Jsou vnitřně modifikovatelné, ale pokud je nelze nějakým převodem vzájemně vyměnit (např. za jedno zvýšení vlastnosti můžu dostat dvě obecné dovednosti), pak jsme u toho, na co poukazoval Jerson - že postava se po přestupu nemůže zlepšit JEN v tom, co dělala, ale MUSÍ se zlepšit i v jiných ohledech, i když pro to herně není žádný důvod.
Další omezení je v tom, že si nemůže vzít dovednost, která není v souboru jejího povolání, i kdyby ji dřela roky. (Nebo je to jinak?)
Tohle nemá být kritika nebo ukazování nedostatků, to má být pojmenování vlastností. A protože vycházím ze zprostředkovaných informací, prosím, pokud jsem se někde sekl, omlouvám se, opravte mě.
Je to klasický přístup class/level systému, na tom není nic špatného. Řekl bych, že o něco variabilnější než DnD. Ale pořád to je class/level, vidím tři druhy charakteristik (vlastnosti, obecné dovednosti, schopnosti povolání), které dojdou určitého zvýšení, bez ohledu na přání hráče nebo činy postavy. Jsou vnitřně modifikovatelné, ale pokud je nelze nějakým převodem vzájemně vyměnit (např. za jedno zvýšení vlastnosti můžu dostat dvě obecné dovednosti), pak jsme u toho, na co poukazoval Jerson - že postava se po přestupu nemůže zlepšit JEN v tom, co dělala, ale MUSÍ se zlepšit i v jiných ohledech, i když pro to herně není žádný důvod.
Další omezení je v tom, že si nemůže vzít dovednost, která není v souboru jejího povolání, i kdyby ji dřela roky. (Nebo je to jinak?)
Tohle nemá být kritika nebo ukazování nedostatků, to má být pojmenování vlastností. A protože vycházím ze zprostředkovaných informací, prosím, pokud jsem se někde sekl, omlouvám se, opravte mě.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22624
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
No, vzdát se dobrovolně zlepšení, když ho pak nebudu moci dohnat, protože počet zlepšení je omezen (úrovní), to asi nikdo neudělá.Bouchi píše:Tady bych trochu nesouhlasil. Vidim prece jen urcitou souvislost mezi rozvojem nejake vlastnosti a rozvojem dovednosti, ktera s touto vlastnosti souvisi. Cili pokud uz bys chtel hledat herni duvody, pak staci nebrat to zlepsovani ve smyslu "zvedam si vlastnost X a proto si zlepsim obecnou dovednost Y", ale "zlepsil jsem si obecnou dovednost Y, proto se mi zvysi vlastnost X". (Mimochodem, nikde neni psano, ze si postava ty vlastnosti a dovednosti pri prestupu zlepsit MUSI. Ona to udelat MUZE.
Ale řeknu to takto - hrajeme občas dobrodružství, které se odehrává jen a jen ve městě - pochůzky, vyptávání, vyslýchání, jednání. V takovém dobrodružství, zvláště když se odehrává vícekrát za sebou (což se klidně může stát) i hraničář získá povědomost, jak to chodí ve městě, může se naučit, jak z někoho vymáčknout informace nebo jak a koho podplatit na úřadech. Přitom tohle jsou schopnosti, které by v DrD+ mohl mít nejspíš jen zloděj.
Takže hráč hraničáře má v podstatě dvě možnosti - snažit se všemožně uplatnit v prostředí, pro které nebyl koncipován, s vědomím, že si zvýší maximálně tak vlastnosti, a tlačit na PJ, aby příští dobrodružství bylo v přírodě.
hraju: Ω Projekt Omega
Tady bych trochu nesouhlasil. Vidim prece jen urcitou souvislost mezi rozvojem nejake vlastnosti a rozvojem dovednosti, ktera s touto vlastnosti souvisi. Cili pokud uz bys chtel hledat herni duvody, pak staci nebrat to zlepsovani ve smyslu "zvedam si vlastnost X a proto si zlepsim obecnou dovednost Y", ale "zlepsil jsem si obecnou dovednost Y, proto se mi zvysi vlastnost X". (Mimochodem, nikde neni psano, ze si postava ty vlastnosti a dovednosti pri prestupu zlepsit MUSI. Ona to udelat MUZE.Quasit píše:Ale pořád to je class/level, vidím tři druhy charakteristik (vlastnosti, obecné dovednosti, schopnosti povolání), které dojdou určitého zvýšení, bez ohledu na přání hráče nebo činy postavy. Jsou vnitřně modifikovatelné, ale pokud je nelze nějakým převodem vzájemně vyměnit (např. za jedno zvýšení vlastnosti můžu dostat dvě obecné dovednosti), pak jsme u toho, na co poukazoval Jerson - že postava se po přestupu nemůže zlepšit JEN v tom, co dělala, ale MUSÍ se zlepšit i v jiných ohledech, i když pro to herně není žádný důvod.
To nemuze. Kdyby mohla, uz by to nebyl class and level system, ale skill system. A DrD+ bylo proste od zacatku zamysleno jako class and level system.Quasit píše:Další omezení je v tom, že si nemůže vzít dovednost, která není v souboru jejího povolání, i kdyby ji dřela roky. (Nebo je to jinak?)
Hmm, otázka.
Nevíte někdo jak to vypadá s těmi novými povolánimi? Docela by to už chtělo
Jinak kněz je podle mě nejlepší povoláni a nejvíce mě baví za něj hrát. Je to prostě jiný pohled na život!
Jinak kněz je podle mě nejlepší povoláni a nejvíce mě baví za něj hrát. Je to prostě jiný pohled na život!
Věřím jen v jednoho boha, ten bůh má jméno Tolkien.
http://www.thakklomp.unas.cz
http://www.thakklomp.unas.cz
- Goran
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
V tomhle váhám mezi theurgem a knězem. Kněz trošku vede, hlavně díky "roleplayingovitosti". Navíc mě v poslední době baví hrát za vyjednavače a intrikány, zvlášť když mají cíl který stojí zato.
V současnosti mě Plusko příliš neláká. Ale kdyby se naskytla příležitost hrát s Granem partu theurgů zkoumajících astrál, tak bych to bral všemi deseti.
V současnosti mě Plusko příliš neláká. Ale kdyby se naskytla příležitost hrát s Granem partu theurgů zkoumajících astrál, tak bych to bral všemi deseti.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
Re: Hmm, otázka.
Nejdál je teď myslím alchymista. Ale i ten je myslím ještě daleko od vydání (řekl bych 2009 nejdřív). Aktuální diskuze o DrD+ povoláních (i těch ve vývoji) je na http://www.lopuch.cz/kategorie.php?id=27Allwen píše:Nevíte někdo jak to vypadá s těmi novými povolánimi? Docela by to už chtělo
Jinak kněz je podle mě nejlepší povoláni a nejvíce mě baví za něj hrát. Je to prostě jiný pohled na život!
BTW DrD+ se mi HODNĚ líbí. Nejsou to pravidla nějaká naprosto převratná, žádný milník ve vývoji RPG, ale mně osobně se hodně líbí, dokonce víc než DND, ale je to otázka vkusu. C&L systémy mají svoje omezení, ale u skill based (SB) systému nakonec zjistíte, že tam taky jsou a řekl bych, že SB systém není lepší než C&L, je jen jiný.
Ještě k DrD+ vs DRDo: DrD+ podporuje mnohem víc RP a je mnohem víc variabilnější, taky systém zk se mi mnohem více líbí. Na druhou stranu je nutné hrát pravidelně. Na one-shoty se vůbec nehodí. Tam je stále lepší zahrát DrDo.
Jinak mě mrzí, že DrDo ani DrD+ stále ještě nemají pěkné oficiální WWW stránky. Diskuze na Lopuchu ani ty informace na stránkách Altaru nejsou moc "user friendly". Chtělo by to něco ve stylu stránek Asterionu.
BTW Je smutné, když si člověk přečte o Asterionu na stránkách Altaru, že "Posledním vyšlým modulem je Čas temna..." (Čas temna ale není poslední.) Navíc teď v dubnu by měl vyjít modul Rukověť dobrodruha (viz forum na stánkách Asterionu), o tom se na stránkách Altaru ale nic nepíše...
Mě se tada nerjvíc líbí povolání macha pilota, kung-fu bojovníka a opráváře veřejného osvětlení (nejlépe jako multiclass), což mi DrD+ neumožňuje... tož se vrátim k FATE ...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti