Jak napasovat postavu do DrD+

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 16. 8. 2006, 18:28

Ale o tom já se nehádám ;) Mě je samozřejmě jasné, že DnD je ohebnější. V podstatě to potvrzuji i svým potvrzováním tvrzení (ach, to jsou věty xD) o "Plusovském světě" apod. ;)

Takže univerzálnost d20 vám neberu =)

A DrD+ se mi stejně líbí víc ;) Proč? Protože jiný systém neznám xD
Dejte mi nějaký ten pátek, přečtu si Player's Handbook (Jaká zkratka je pro to? PHB?), skoupím ty stár vorse, zapařím, uvidím =))

Zatím můžu Plusko srovnávat jen s tím, co jsem o jiných systémech (tedy DnD xD) slyšel - tedy vím, že není DnD tak proloženo příběhy (což se mi na DrD+ líbí, já rád beletrie), že nemá tolik nabádání "anti hack&slash" (což je však výhodou pouze z mého subjektivního pohledu, někdo klasické dungeonovky rád) a že zdaleka nenabádá k RP tolik, jako Plusko ;)
Přesto však věřím, že tu jsou i klady, které hrají ve prospěch DnD - ty musím ale nejprve objevit a až potom o nich můžu hovořit, tedy objektivně (z mého subjektivního pohledu, of course xD) srovnávat oba tyto systémy =)
It's Alive!

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 16. 8. 2006, 20:18

Ty Romiku, nechci být nijak impertinentní, ale nebyl jsi to i ty kdo říkal, že hráči RPG nemají svojí fantasii ničím omezovat?
Však jsi ji neomezil ani ty, ani já.
Nevím, jestli jsem byl správně pochopen, tuto postavu jsem tvořil přesně podle pravidel, abych nebyl nařčen z toho, že si je měním nebo tak - a zase bychom byli u neohebnosti (Hahaha, musle si to přizpůsobit aby to mohl udělat)...tak nějak sem si to představil a přešla mě chuť s něčím se dělat, alenakonec jsem se odhodlal.

Nicméně, pokud bych tuto postavu tvořil jen s použitím pravidel DrD+, ale neměl bych limity, hrál bych si s tím jinak a dal si i víc práce. Rozhodně bych se nešel podívat k nějakému staršímu bratrovi a už vůbec ne k DnD, které si čtu a zas tak nadšen z něho nejsem.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee » 16. 8. 2006, 21:04

Takže trochu jsem sledoval tuto diskusi a dostal jsem nápad jak tuto 2D postavu vytvořit. Ještě než začnu chtěl bych říct, že v plusku možnost modifikace je připomínána na každém kroku a většinou ji nikdo z dračákystů neuskuteční, protože jej to ani nenapadne (títmo díky Jersone, že jsi mi dal impulz kouknout se na RPGčka i z tohoto pohledu) což je možná chyba příručky. Jak tak sleduju, než jsem se ale rozkoukal vidím že Alnag už publikoval svoje řešení, který je dost podobný tomu co jsem chtěl vytvořit ale pro DrD+. Přesto se o to s nádechem kopie pokusím. (PPH u sebe taky nemám takže to bude trochu z hlavy)

Cituji věci které Alnag uvedl a platí i pro pluska:
Alnag píše: A) Postava je z 2D světa. Tato informace není charakterizována žádnou hodnotou postavy, neboť v 2D světě je všechno 2D. Toto vyhovuje pravidlům D&D, neboť tato jsou pouze pseudo-3D.

B) Svět se zkládá z černých a bílých polí. Informace pro postavu nerelevatní. Tvoříme postavu, nikoliv svět.

C) Postava je kruhová. Všechny postavy jsou kruhové. Opět informace nerelevatní. Není to rys, který by ji nějak odlišoval od jiných tvorů. Max. vyjádření její životnosti. Zaveďme tedy slovní odlišení KRUH.
J) průchod sebou navzájem - tradiční průchod spřáteleným čtvercem, rozšířeno na všechny
Z informací o světě teda můžeme vyloučit klasické rasy a povolání.

Dál se už ale budu lišit:

Její základní vlastnosti jsou následující:
1) Inteligence - nutná už ze zadání
2) Vnímání - jde vlastně jen o jinej název původní vlastnosti smysli
3) Rychlost - bude záviset na velikosti/hmotnosti, ale to rozvedu později

Další věcí kterou při tvorbě zohledním je velikost (něco jako počáteční majetek).

Vazba hmostnosti a pohybu:
vezmemeli fakt, že čím větší je tím je "těžší" a pokud předpokládáme že sebe sama nese. Tak díky postihům za hmotnost upravíme rychlost do stále se měnící podoby závisle na velikosti :D.

Při tvorbě uplatníme taky možnost volby vyjímečných vlastností/kombinace/dobrého zázemí následujícím způsobem:

Když vezmu že inteligence, vnímání a rychlost jsou základní vlastnosti. Naproti tomu velikost je něco jako majetek vznikne toto:
"vyjímečné vlastnosti": +5 bodů na rozdělení mezi vlastnosti / +3 do velikosti
kombinace: +4/+4
"dobré zázemí": +3/+5
(bylo by nutný ještě vychytat)

Její schopnosti jsou následující:
chvění (no copy :D) - podle tabulky velikosti, nebo jekékoliv jiné, a síly chvění (podle toho jak bych nasadil jednotlivý vlastnosti) se "úměrně" zmenší jeho velikost a díky tomu se zmenší smysli a zvětší inteligence. (Hodnoty dány tabulkou)

Přijímání - opak chvění. Nemůže nastat pokud v okolí není žádná jiná další existence nechvějící se :D
--------------------------------

Konečně postava:
na výběr bych měl několik ras lišící se velikostí základních vlastností/"zázemí" a barvou/tvarem:

Koule XV3:
Inteligence: +1
Vnímání: +0
Rychlost +2

velikost analogicky: +5

Charakter: nutný další zamyšlení

----------------------------
Pozn: Všechna čísla jsou jen pro simulaci, ještě by byla nutná vychytat. Systém chvění by taky ještě mohl projít upravou pokud by jsme uvažovali systém úrovní (pak by síla chvění asi odpovídala úrovni + nějaká konst)

PS: Omlouvám se za případné překlepy či nelogické věty.

Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee » 16. 8. 2006, 21:29

teď mě ještě napadlo že chvění a přijímání by mohly bejt dovednosti a při tvorbě by se "body zázemí" mohly rozdělovat mimo velikost i mezi ně a tím by se zvyšovala efektivita jednotlivých dovedností

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17880
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 17. 8. 2006, 08:42

No vy mě překvapujete, třeba se jednou pravidel pro tento svět dočkám a budu si v něm moc (teoreticky, pokud najdu hráče) zahrát nějakou jednorázovku.

JackeLee - "hmotnost" je naprosto nepřípustná vlastnost, musíš si vystačit s "obvodem" a "obsahem". Placatý svět prostě neumožňuje objektům mít nějakou hmotnost.

Stejně tak "barvy" polí jsou jen pro lepší představu, černá a bílá, ale žádné jiné. A tvorové se nemůžou lišit tvarem - všichni musí být kruhoví. Naproti tomu pole může být jakýkoliv čtyřúhelník.

Hlavně by mě ale zajímalo, jak vyřešíš úrovně - tedy jaké budou mít význam.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11338
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 8. 2006, 14:54

Já si myslím, že původní věta: "Do pravidel DrD+ zapracuju koncept jakékoliv postavy" asi byla mylně pochopena.

Mělo to znamenat nejspíš "jakékoliv generic fantasy postavy". Dvourozměrné figurky jsou trochu mimo 8)

Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee » 17. 8. 2006, 15:03

Jerson píše: JackeLee - "hmotnost" je naprosto nepřípustná vlastnost, musíš si vystačit s "obvodem" a "obsahem". Placatý svět prostě neumožňuje objektům mít nějakou hmotnost.

Stejně tak "barvy" polí jsou jen pro lepší představu, černá a bílá, ale žádné jiné. A tvorové se nemůžou lišit tvarem - všichni musí být kruhoví. Naproti tomu pole může být jakýkoliv čtyřúhelník.

Hlavně by mě ale zajímalo, jak vyřešíš úrovně - tedy jaké budou mít význam.
Ta hmontnost byla uvedena jen pro lepsi predstavu. jak tato vazba vznikla, jinak samozrejmne se celou dobu bude pocitat treba s obsahem/obvodem.

No tak misto barvy by mohl by treba vzorek. Nejsem si jistej jestli jsem te s tema polema dobre pochopil... (Doplnujici otazka: Lisi ce pole svou barvou podle toho jestli na nich je nejakej "kruh"? Jestli ne tak podle ceho se teda urcuje ta barva?)

Urovne bych resil asi tak, ze pri prestupu na dalsi by klasicky podle pravidel dostal bonus do jedne z hlavnich vlastnosti a podle toho by se zvysila i uroven dovednosi k ni prislusici. Jestli jsem te ale dobre pochopil nezajima te, jak bych resil prestup, ale postup: Asi by se postup odvijel od poctu prijatych/vydanych vlneni. Kazdopadne urovne nesjou az tak potreba...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17880
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 17. 8. 2006, 15:33

Markus píše:Já si myslím, že původní věta: "Do pravidel DrD+ zapracuju koncept jakékoliv postavy" asi byla mylně pochopena.

Mělo to znamenat nejspíš "jakékoliv generic fantasy postavy". Dvourozměrné figurky jsou trochu mimo 8)
Markusi, jak jsem psal v sousedním tématu - v tom případě by si dotyční lidé měli uvědomit, jaká slova používají, zvláště když mluví se mnou. 8)
Kromě toho bychom určitě zabředli do definice, co je a co už není generic fantasy .

Nicméně ti odpovím - svůj fantasy svět, ve kterém jsem hrál 6 let a který jsem svého času předhazovat i vám tady na foru je dostatečně generic fantasy (všichni hráči ho za klasickou fantasy byť se slabší magií považovali), ale v DrD+ by se hrát nedal.

JackeLee - tvorové nemají ani žádný "vzorek" - vezmi to jen jako šachovnici černých a bílých čtyřúhelníkových polí, kde jednotlivá pole jsou různě velká, ale vždy pole sousedící hranou mají barvy černá a bílá. Když se na pole přesunuje kruh, tak jeho část obvodu vytváří další hranici, takže část pole obsažená v kruhu má opačnou barvu. Možná když to nakreslím, bude jasné jak to myslím.

A teď ty úrovně - mě nejde ani tak o to jak by postupoval, spíš o to, že je nesmysl, aby s ubývajícím se tvorovi nenávratně zvyšovala jedna vlastnost a jiná snižovala - během své existence se jeho velikost a tedy i všechny odvozené vlastnosti (tedy úplně všechny) mění oběma směry, buď na základě jeho rozhodnutí, nebo (pokud je příliš malý než aby to dokázal kontrolovat) samovolně.

Úrovně třeba nejsou, to je pravda - ale nedovedu si představit, jak v DrD+ změníš vlastnost, aniž změníš úroveň, když Plusko na úrovních a povolání staví jako na základu.

OKi, můžeme uvažovat o obsahu místo o hmotnosti a obtížnost pohybu počítat z něj.

Uživatelský avatar
JackeLee
Příspěvky: 160
Registrován: 15. 8. 2006, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JackeLee » 17. 8. 2006, 16:11

Jerson píše: Úrovně třeba nejsou, to je pravda - ale nedovedu si představit, jak v DrD+ změníš vlastnost, aniž změníš úroveň, když Plusko na úrovních a povolání staví jako na základu.
Asi jako kdekoliv jinde, prostě řeknu že schopností/dovedností je změnit ji a je to :D (OT /NOFLAME/: stejně tak v DnD a jeho "klonech" těžko změníš vlastnost ať jen postupem po úrovni)
Jerson píše:JackeLee - tvorové nemají ani žádný "vzorek" - vezmi to jen jako šachovnici černých a bílých čtyřúhelníkových polí, kde jednotlivá pole jsou různě velká, ale vždy pole sousedící hranou mají barvy černá a bílá. Když se na pole přesunuje kruh, tak jeho část obvodu vytváří další hranici, takže část pole obsažená v kruhu má opačnou barvu. Možná když to nakreslím, bude jasné jak to myslím.
bude lepší když to nakreslíš ;)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17880
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 17. 8. 2006, 16:27

Proto si také myslím, že levelový systém na tuhle hru není vůbec vhodný.
Kresba bude zítra.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 17. 8. 2006, 16:32

Markus píše:Já si myslím, že původní věta: "Do pravidel DrD+ zapracuju koncept jakékoliv postavy" asi byla mylně pochopena.

Mělo to znamenat nejspíš "jakékoliv generic fantasy postavy". Dvourozměrné figurky jsou trochu mimo 8)
Dobře Markusi - tak Vás vážení uživatelé prosím, aby jste mi vytvořili postavu, bez ohýbání jakéhokoliv pravidla systému, která bude mít zcela vyrovnané schopnosti meče i kouzla, bude skvělý tanečník i zpěvák a bude zosobňovat ideály elfího života - Bladesingera. A máš na to dvě úrovně.

A nebo kněze, které svoji životní dráhu zasvětil vybíjení temných elfů, neusměje se, je kvalitní stopař, vyzná se v podzemí, zná náboženství temnejch elfů a loví je. Díky svému Pánu pak ovládá dovednosti k tomu aby mohl drovy usmažit v jejich pekle. Kromě toho je kavlitní lučišník. Dhaerowathila. Máš na to dvě úrovně

Mimcohodem jednu psotavu hraju já a druhou bratr. Není to žádný výmysl.

Umí to jak ADnD a DnD 3,5E ;)

A není to nic zvláštního jedná se o Fighter/Mage který začal studovat školu Bladesingerů v Luthilspilaru v Evermeetu a o Faedu Maedhrym, který přijal jako své krédo pomstu a Ševarašovu spravedlnost. Kněz hraničář.

EDIT: JackLee - ad záměna vlastností - ještě máš kouzlo WISH! :)

Sosacek
Příspěvky: 22381
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 8. 2006, 16:34

ani jedno z toho skutecne nema se slovy "generic fantasy" nic spolecneho.

EDIT: ale budiz, kdyz do sebe chcete prudit a rejt a snazit se vymyslet priklady ktery nejdou vyrobit v tom jinym systemu ... prijimam vyzvu 8)

EDIT2: to druhy by jit melo. knez co zabiji temny elfy mi pripada celkem normalni.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 17. 8. 2006, 16:36, celkem upraveno 1 x.
The future is already here – it's just not evenly distributed.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 17. 8. 2006, 16:36

Moment jak generic fantasy nic společného V každé druhé fantasy je bojující kněz a elfí čaroděj bojovník! ????

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 17. 8. 2006, 16:37

Dalcor píše:tak Vás vážení uživatelé prosím, aby jste mi vytvořili postavu, bez ohýbání jakéhokoliv pravidla systému, která bude mít zcela vyrovnané schopnosti meče i kouzla, bude skvělý tanečník i zpěvák a bude zosobňovat ideály elfího života - Bladesingera. A máš na to dvě úrovně.

A nebo kněze, které svoji životní dráhu zasvětil vybíjení temných elfů, neusměje se, je kvalitní stopař, vyzná se v podzemí, zná náboženství temnejch elfů a loví je. Díky svému Pánu pak ovládá dovednosti k tomu aby mohl drovy usmažit v jejich pekle. Kromě toho je kavlitní lučišník. Dhaerowathila. Máš na to dvě úrovně
Vezmu si Theurga a narvu do něj všechny bojové obecné dovednosti, načež mu dám specializaci na vazbochyty. To by byla první postava.

A na toho Kněze stačí, když ho zasvětím "střeleckému bohovi", to je snad až příliš snadné =P
It's Alive!

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 17. 8. 2006, 16:40

To není totéž - já říkám zcela vyrovnané ne kněze se střeleckým bohem a ne theurga s bojovým dovednostma. ;)

EDIT - a ten tanec a zpěv? A dokonalé ovládání zbraně ;) A podpůrná bojová kouzla ;)

A stopování u kněze a znalost podzemí???

A od začátku máš toto vybavení - chain shirt, Long Bow, short sword u kněze a Katana/Bastard, chain shirt u Fighter mága. Zbejvají ti ještě dovednosti? A jsou z úplné rodiny.

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host