Vyvážené souboje

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyvážené souboje

Příspěvek od Pieta »

Jeden ze způsobů, kterýma to je nepraktický, je, že hráči na to často nejsou zvyklí, případně jsou rovnou naučení, že smrt je jediné spolehlivé vítězství a cokoliv jiného jim GM dá dřív nebo pozdějš sežrat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Vyvážené souboje

Příspěvek od Tronar »

ChlapecJakub píše: 2. 10. 2020, 19:37 Zdravím všechny,
doufám, že DrD+ ještě vůbec někdo hraje :D Začali jsme s kamarády zase po letech hrát a jako PJ bych se rád zeptal jak určujete ve svých dobrodružstvích složitost soubojů? Myšleno, kolik nepřátel na jakých úrovních postavit proti x hráčům na x-té úrovni? V pravidlech jsem bohužel nenašel žádný systém a nějak nevím podle čeho určovat složitost, aby se souboj nestal příliš jednoduchým a nudným nebo naopak neskončil smrti celé skupiny.

Diky za jakýkoliv nápad!
Prumerny hod na 2k6+ je 7.
Pojdme se bavit jen o boji nablizko, bez pouzivani magie, fint, bez situacnich bonusu atd.

Pokud budu mit utok o 3 vetsi nez protivnik obranu, pak on musi hodit 10+ proti me 7, aby jeho obrana uspela.
Pokud budu mit obranu o 3 vetsi nez protivnik utok, pak on musi hodit aspon 11 proti me 7, aby jeho utok zasahl.

Pokud je protivnikovo (ZZ + 6) prevedeno na zivoty stejne jako moje ochrana zbroje, pak mne jeho utok zrani jen pri zasahu kritickeho mista (hlava) ---> musi hodit o 10 vic na utok. Nebo pouzit presilu.

Druzinovi bojovnici maji utok 6, obranu 6, ochranu zboje 6, ZZ rovno 6
v boji jeden na jednoho budou
-dost v klidu pokud protivnici budou mit utok/obranu 3 a mene. Ochrana zbroje a jejich ZZ bude maximalne 6. Postavy obcas neco schytaji, ale porad snadny souboj.
- pokud budou protivnici mit utok a obranu shodne, ZZ/Ochrana zbroje 3 a mene, bude se jednat o zdlouhavy souboj a postavy nejspise vyhraji
- pokud protivnivi budou mit utok a obranu o 3 vyssi a ZZ je vyssi nez dejme tomu 3 je vhodnejsi se jim vyhnout.

Obr s utokem o 4+ slabsim nez druzinova obrana (nemotora), ale ZZ obrovskym (kolohnat s kyjem o velikosti hobita), je presne typ protivnika, ktereho vetsinou daji bez ztraty zivota, ale muze se zadarit a nejaka postava lehne nebo dokonce zemre.

Skreti á la DrD1.6 budou mit utok/obranu treba o 2-4 nizsi nez obrana v druzine, ZZ kolem 4, takze peticlenna druzina klidne muze posnidat 15 takovych. Zvlast kdyz zahrneme rozdil v poctu zivotu jednotlivcu a jejich horsi vybaveni.

Opakuji, ze situacni bonusy, prekvapeni, magii, taktiku atd. momentalne neberu v uvahu.

Samozrejme, pokud bude mit druzina smulu na kostky a PJ bude hazet neustale 10+, tak to ji sezere hejno krys. :-)=

Osobni zkusenost>
Pro snadny souboj jsem volil pro protivniky stejnou obratnost(UTOK/OBRANA) jako maji postavy nebojovych povolani v druzine. Silu (tedy vlastne ZZ) jsem dal vysokou pokud melo jit o jednoho protivnika, nizkou pokud slo o boj s velkou presilou.

Tezky souboj: vlastne skoro to same, jen jsem to porovnaval s valecniky a zlodeji.

Nezapomen na postihy z nedostatecneho zvladnuti dovednosti BOJ s ... (v prikladech jsem uvazoval, ze maji obe strany shodne podminky z dovednosti v boji)
Naposledy upravil(a) Tronar dne 3. 10. 2020, 20:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vyvážené souboje

Příspěvek od York »

Pieta píše: 3. 10. 2020, 20:18smrt je jediné spolehlivé vítězství a cokoliv jiného jim GM dá dřív nebo pozdějš sežrat.
To se mi popravdě taky neshoduje s herní praxí. V drtivý většině případů vyřazený protivníky dál neřešíme a vzácně se stává, že by nějakej postavy přišel znova otravovat.


(A v Shadowrunu to bylo dokonce přesně naopak - někoho zabít byl obvykle Velkej problém, bylo třeba vymýšlet, co s mrtvolou, jak uklidit místo činu (aby tam nezůstaly otisky, vzorky DNA a podobně) a vůbec řešit dost nepříjemný následky. Pokud zrovna nešlo o ghůly, hmyzí spirity nebo tak něco, tak používat nesmrtící metody bylo mnohem jednodušší).
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyvážené souboje

Příspěvek od Pieta »

York píše: 3. 10. 2020, 20:44To se mi popravdě taky neshoduje s herní praxí. V drtivý většině případů vyřazený protivníky dál neřešíme a vzácně se stává, že by nějakej postavy přišel znova otravovat.
Vyřazení je pro tenhle účel totéž, jako smrt.

Zato protivník, co utíká, nebo chvíli bojuje a pak se pokusí o "cosmesi tosmesi", nebo co nabídne, že postavy nechá žít výměnou za část jejich majetku, to je pro spoustu hráčů výzva k ještě víc násilí.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vyvážené souboje

Příspěvek od York »

Pieta píše: 3. 10. 2020, 23:03Zato protivník, co utíká, nebo chvíli bojuje a pak se pokusí o "cosmesi tosmesi"
Tohle je podle mě situační. Když na postavy vyskočí banda lapků, zjistí, že se fakt přepočítali a začnou zdrhat, tak je imho nutně hráči vraždit nebudou (leda by mezi nima byl nějakej samozvanej strážce zákona). A když ten někdo bude zoufalá matka s dítětem, tak ji dost možná ještě hodí pár zlaťáků na cestu.

Když to ale bude v gobliních jeskyních a postavy budou vytvořený s tím, že goblini dělají nájezdy na lidskou civilizaci a zabíjí při tom ženy a děti, tak slitování mít nebudou.

U toho "cosmesi tosmesi" mě ale popravdě situace, kde bych čekal, že na to hráči kejvnou, moc nenapadá.

Pieta píše: 3. 10. 2020, 23:03nebo co nabídne, že postavy nechá žít výměnou za část jejich majetku, to je pro spoustu hráčů výzva k ještě víc násilí.
Souhlas. Hráči obecně nesnášej jakýkoliv vydírání a donucování, takže tohle téměř určite nezabere, minimálně dokud postavy nebudou úplně bezmocný.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti