DrdPlus.info - pracovní skupina
Moderátor: Bouchi
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Já se samozřejmě ptal proto, že sám nevím, co si o tom myslet. Ale protože jsi to tak dobře diplomaticky zahrál, tak...
Lidem se nejvíc nelíbily věci pro herní detaily (naložení, apod.), obtížnost pravidel, styl souboje a komplexní povolání (ale ok, Theurg je fakt hard-core). Což je ale přesně to, o čem Pluska měla být.
Bouchi do zadání remaku Plusek oficiálně požadoval zachování logaritmické (byť s hafo zjednodušením) tabulky. Což je taky něco, o čem to mělo být, ale podstatná skupina lidí to vlastně nechce. A zbytek to třeba může chtít, nebo jim to nevadí, ale po Jersonových příkladech toho, že to stejně realitu nesimuluje ani z rychlíku, je to stejně asi koncept dost možná úplně zbytečný. A teď babo raď.
Jedna věc je jistá. Lidi by nová Pluska chtěli, ale jak mají vypadat, to nikdo neví. Čili naprosto stejná situace jako remakování starého Dračáku. Něco je potřeba úplně změnit, takže to už ale nebudou Pluska a něco je potřeba zachovat, aby to Pluska byla, ale nikdo neví, co to má být.
Já osobně jsem chtěl vzít všechny super věci z DrD 1.6, Plusek a DrD II a udělat z toho nový Dračák, stylem podobný spíš těm starým, než Dvojkám. Ale bez přímé intervence Bouchiho do toho nejdu. A nakonec se stejně může stát, že se neshodteme třeba na tom úplném základu, třeba, že tam musí/nemusí být logaritmická tabulka a je rovnou hotovo.
IMO je Dračák fakt zabitej; protože my na to nemáme práva; to, jak moc má Bouchi práva na věci, co psalo 10+ lidí jsme probírali v tématu o remaku DrDO a je to taky hustej mazec, čili Bouchi si jede na Dvojkách, protože tam jsou ta práva jasná a tím remaky hasnou.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Pro ty se středních Čech jsem z černýho Kladna, mimo střední Čechy vodněkud od Prahy, pro amíky když jsem ještě pařil Vanguard tak ze západního Ruska a pro pražáky jsem z místa mimo známý vesmír
Kdyby se nepřátelé nemohli ani hnout, tak cokoli, co je blíž než hrot píky je v bezpečí a dostane tak maximálně ratištěm do zubů a to by pak bylo opravdu jedno, jestli je to pět metrů, nebo čtyři a kousek.Paul píše: ↑5. 10. 2018, 17:39 1) Cyril píše o tom, že bych měl dostávat zvyšující se postih, pokud se nepřítel dostane za hrot píky směrem ke mně. Nepovažuji se za nějak velkého znalce pík a dřevcových zbraní jako takových, ale přijde mi, že u 5 m dlouhé píky nebude moc velký rozdíl, bude-li nepřítel ode mě 2 či 4,25 metru vzdálen.
Jenže v boji se hýbe všechno a pořád
- držiteli píky stačí, aby se nepřítel alespoň jednou dostal před její hrot a pak může útočit
- protivník stojící proti píce musí celou dobu (celé kolo) být buďto z dosahu píky, nebo za hrotem, nalepený na útočníka
Něco k tomu mě už napadá, vytrhnu text s Příliš dlouhou zbraní z Boje a udělám z něj samostatný článek, kde budu řešit nejen body Boje, ale právě i manévry a situace (a budu se snažit tomu najít základní kámen, ne ze sebe vychrlit seznam konkrétních situací).
Já ti nevim, měna je vlastně hrozně abstraktní věc, inflace, deflace, intervence, devalvace... raději bych tam měl něco jako ceník výměnného obchodu (něco jako "pečenou kachnu koupíš za tři pecny chleba") a konkrétní měny tam mít až jako příklady, jak by to mohlo být. Ono je totiž snadné zaměnit pokročilejší za složitější a zrovna složitost je to, s čím potřebujeme teď bojovat nejvíc. Ale jinak ano, tak jak to píšeš by to nakonec, v těch příkladech, bylo fajn.Paul píše: ↑5. 10. 2018, 17:39 2) Peníze bych změnil úplně (totálně celý systém rozkopat, mlátit na něj a rozpouštět v alkoholu) - systém 1=10=100 bych vyměnil za něco, co se více podobá historii - více měn, vztahy mezi nimi a ne úplně daná hodnota (má to být pro trošku pokročilejší, ne? Kdyby se k tomu přidalo něco rad, mohlo by to být i dobré).
No jo, ale co v té tabulce bude?.-)
Přiznávám se bez mučení, že jsem mimo a netuším, co máš na mysli. Dostanu nápovědu?
Inu, Facebook mi dal nějaké kredity na reklamu, tak jsem je použil... jenže jsem se ukliknul a místo týdne jsem to dal na čtrnáct dní, takže ve finále jsem zvýšil akcie Facebooku o deset éček... Teda že zrovna já budu sponzorovat tuhle obludnou firmu jsem si nemyslel...
Mám v plánu ještě sociální experiment, kdy spustím reklamu jen pro holky, zatím tuším nemám jedinou fanynku a chci zjistit, jaký je poměr hráčů a hráček a hlavně potřebuju něžnější pohlaví zapojit do vývoje, protože chlapi řešej jen půlku známého vesmíru, mě nevyjímaje.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Každá hra nějaké logo potřebuje, ne? Nepředpokládám, že bys chtěl používat původní logo Dračího doupěte+, tak se nabízím, že bych mohl něco zkusit vyrobit.Dostanu nápovědu?
Šlechtic: 2k6+známostNo jo, ale co v té tabulce bude?.-)
2-5: Kteří odkud? Musím se přiznat, že o téhle rodině jsem nikdy neslyšel - nejste vy zemani od Drachenburku?
6-9: Jo, něco jsem o vás slyšel. Synovec mi o vás říkal.
10-12: Nečekal jsem, že byste zrovna vy zavítali do mého příbytku. Je to pro mě veliká čest.
Nějak takhle bych si to představoval, známost by se "získávala" činy, a podle nich by se určila "vřelost přijetí".
Středověká měna byla víceméně stabilní, pokud někdo nerozpoutal válku v dané oblasti, nebo nevytěžil zásoby drahých kovů. Dám si to za dlouhodobější domácí úkol.Já ti nevim, měna je vlastně hrozně abstraktní věc, inflace, deflace, intervence, devalvace...
Ono většinou, když jdu někam s píkou, nejdu tam sám, ona je to potvora strašně nepraktická zbraň. Bojovalo se s ní většinou v šiku, a tam není zas tak místa na úhyby. Je možná i lepší píku odhodit, poté, co se někdo dostane na "lepší konec" a tasit poboční zbraň.Kdyby se nepřátelé nemohli ani hnout, tak cokoli, co je blíž než hrot píky je v bezpečí a dostane tak maximálně ratištěm do zubů a to by pak bylo opravdu jedno, jestli je to pět metrů, nebo čtyři a kousek.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Hlavně bacha na přílišný simulování reality. Ony ty fantasy souboje hodně rychle přestávají dávat smysl. Věci jako štíty a meče a tak mají de facto smysl jen v meřítku muž na muže. Jakmile tam dáte obry a draky a nekonvenční potvory, tak není šance něco jakože nasimulovat. Proto mají výhodu abstraktní hit pointy a abstraktnější souboje.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Já jsem si z dotazníku odnesl to, že většinu z nás trápí stejné věci, ale každému se líbí něco jiného. Tím trápením je zamotanost, zbytečná složitost pravidel. To byl můj prvotní smysl celé předělávky a skoro všechno, co teď dávám na blog, je právě o hledání jednodušší cesty ke stejnému, původnímu cíli.
V tomhle jsem v klidu - mám čím dál jasnější představu, co ta logaritmická křivka znamená a kam by zasahovat neměla. A navíc jsem člověk otevřený změnám, takže když to podělám, tak dám hlavu do dlaní, chvíli si popláču a zas budu hledat další cestu, důležité je se nezastavit.eerieBaatezu píše: ↑5. 10. 2018, 20:56 Bouchi do zadání remaku Plusek oficiálně požadoval zachování logaritmické (byť s hafo zjednodušením) tabulky. Což je taky něco, o čem to mělo být, ale podstatná skupina lidí to vlastně nechce. A zbytek to třeba může chtít, nebo jim to nevadí...
Banda posvěcená Bouchim maká potichu a trochu jinak, nevím kdo tam drží jaké opratě, ale nade mnou má moc jen moje vlastní svědomí a chuť tvořit (aniž bych zničil co už existuje, ač si někteří myslí, že právě tom je remake... já tomu spíš říkám rebuild).eerieBaatezu píše: ↑5. 10. 2018, 20:56 Já osobně jsem chtěl vzít všechny super věci z DrD 1.6, Plusek a DrD II a udělat z toho nový Dračák, stylem podobný spíš těm starým, než Dvojkám. Ale bez přímé intervence Bouchiho do toho nejdu. A nakonec se stejně může stát, že se neshodteme třeba na tom úplném základu, třeba, že tam musí/nemusí být logaritmická tabulka a je rovnou hotovo.
Tvůj pesimismus nesdílím, protože starej dračák žije v Dračí hlídce (licence sice zabila některé názvy a původní texty, ale duch žije dál), Dračí doupě plus žije ve dvou větvích na drdplus.info a tou druhou, neviditelnou partou a Dračí doupě 2 frčí na oficiální vlně Altaru. To že ty původní texty, původní obrázky a původní názvy jsou svázány licencí blokuje pouze ty, kteří by chtěli něco z toho použít a zároveň to vydat jako novou verzi (asi, nejsem si tím úpně jistej). Kdo se bojí, nesmí do lesa.eerieBaatezu píše: ↑5. 10. 2018, 20:56 IMO je Dračák fakt zabitej; protože my na to nemáme práva; to, jak moc má Bouchi práva na věci, co psalo 10+ lidí jsme probírali v tématu o remaku DrDO a je to taky hustej mazec, čili Bouchi si jede na Dvojkách, protože tam jsou ta práva jasná a tím remaky hasnou.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Souhlasím, já k tomu mám zatím vymyšleno klíčové slovo Blok s tím, že blokovat jdou pouze rány, které dokáže zastavit Síla obránce (a pevnost materiálu). Například při pádu je blok k ničemu, při obraně proti padajícímu stromu je blok k ničemu a podobně to bude i proti plácnutí dračího ocasu či proti svištícímu kyji obra. Jen to bude chtít podchytit číselně a přitom jednoduše, aby v pravidlech nebyl jen takovýhle textový štěk a hráči se nehádali, kdy že ten Blok postrádá smysla.eerieBaatezu píše: ↑6. 10. 2018, 21:20 Věci jako štíty a meče a tak mají de facto smysl jen v meřítku muž na muže. Jakmile tam dáte obry a draky a nekonvenční potvory, tak není šance něco jakože nasimulovat. Proto mají výhodu abstraktní hit pointy a abstraktnější souboje.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Úúúž jsem doma! O logu pro drdplus.info jsem zatím moc nepřemýšlel, zatím necítím potřebu nahrazovat to původní, protože pravidla na drdplus.info jsou vlastně taky pořád ta původní.
Ale chtěl bych logo pro vzorový svět, něco jako embryo draka (zřejmě v elipse), ze kterého jde mírná záře. Což zní ale obsahově tak složitě, že nevím, jak by se to dalo nacpat do loga. Máš nápad?
To nezní vůbec špatně, uložím si tě do Trella, díky. Sice mě k tomu hned vyskočil čertík ve smyslu "Pán jeskyně si bude muset udělat politickou mapu a sledovat, zda hrdinové doputovali do kraje, kde je sice znají, ale budou je vítat spíš s nataženou kuší než otevřenou náručí"), ale jako základ dobrý.Paul píše: ↑6. 10. 2018, 15:34 Šlechtic: 2k6+známost
2-5: Kteří odkud? Musím se přiznat, že o téhle rodině jsem nikdy neslyšel - nejste vy zemani od Drachenburku?
6-9: Jo, něco jsem o vás slyšel. Synovec mi o vás říkal.
10-12: Nečekal jsem, že byste zrovna vy zavítali do mého příbytku. Je to pro mě veliká čest.
Nějak takhle bych si to představoval, známost by se "získávala" činy, a podle nich by se určila "vřelost přijetí".
Tam budeme narážet na to, že spousta hráčů bude poměry cen srovnávat se současností, takže se budeme muset popasovat jak s uvěřitelností pro současnou generaci, tak i užitečností ve hře. Osobně bych třeba nerad přišel o herní scény, kdy se hrdinové mordují s měděným pokladem, který jak těžký, že ho nakonec stejně část budou muset obětovat.
Za každou pomoc a návrhy děkuju, mě na tohle zatím nezbývá mozková kapacita.
No, a teď tohle vyjádři pravidlama.-)
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Kéž by to takhle fungovalo i v naší družině Spousta pravidel by byla zbytečná, kdyby hráči byli moudří tvorové bez potřeby prosazovat tu svou, jedinou a nejlepší pravdu. Zatím si myslím, že podchycení Bloku číselně bude kvůli těmto jedincům potřeba.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Zkoušel jsi místo toho, abys řekl, jak to je, a pak se s nima hádal (protože tvoje pravda je samozřejmě lepší než ta jejich), se jich prostě zeptat a nechat to na nich?
"Padá na tebe asi tak pětitunovej balvan. Myslíš, že to má smysl blokovat?"
Můžou se pak v zásadě stát dvě věci:
1) Hráči to začnou brát mnohem zodpovědněji (s pravomocí většinou přichází i uvědomění si zodpovědnosti).
2) Hráči budou trvat na tom, že to jejich postavy dokážou. To obvykle znamená, že fakt chtějí hrát postavy, které takové věci zvládnou (a ty sis nejspíš myslel opak).
edit: Tak trochu se omlouvám za offtopic, protože samozřejmě filosofie Plusek je přesně taková, jak říkáš - všechno co nejlíp nasimulovat mechanikou. Čili tvoje řešení je perfektně Pluskové.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Nezkoušel, protože jsem byl v jiné pozici. Obvykle tyhle situace vidím jako spoluhráč, nikoli Pán jeskyně (na to posledních pár let nemám bohužel čas), a hádají se nám dva až tři borci s tím, že já obvykle čekám na výsledek v ústraní a když není úplně na hlavu, tak na něj pak kývnu.
V mých zážitcích tedy nejde o konflikt všemocného Pána jeskyně, ale několika hráčů, kteří se neshodnou mezi sebou (ano, dá se to řešit i výměnou hráčů, ale některé ceny jsou zkrátka příliš vysoké).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Pak tedy rozdat pár žetonů hráčům s tím, že kdo zaplatí nejvíc, tak může mít pravdu v daném případě.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
V první vteřině mi to přišlo jako násilí zabalené do hávu demokracie, ale to jsou pravidla řešící každou volovinu taky, takže díky Jersone za radu, zřejmě tohle někdy zkusíme.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
To není demokracie, ale vláda toho, komu na dané situaci nejvíc záleží. Případně je dobré požadovat jeden žeton za to účast v disputaci, a hned uvidíš, zda hráčům vůbec stojí za to se o něčem dohadovat
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti