DrdPlus.info - pracovní skupina
Moderátor: Bouchi
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Nemáš nějaké podklady? Rád bych si v tomhle udělal jasno, zatím vycházím jen z vlastních zkušeností a určitě už na tohle někdo dělal výzkum, minimálně američtí vědci...
Moje zkušenost říká, že pokud točím koly pořád stejně rychle (úhlová rychlost, ne obvodová) a kolo zmenším, tak jedu pomaleji a když zvětším, tak rychleji, viz přehazovačka na kole.
Mám známého, který má nejdelší nohy v okrese (geneticky, žádná nehoda) a je bezkonkurenčně nejrychlejší (při chůzi a klusu, při běhu už se mu nedostává na ty jeho hubené nohy sil, ale to se dostáváme na tenký led s kombinací dvou vlastností).
Zkus mi odpovědět na následující příklad:
Běžíš na autobus, už jsi skoro u dveří když... ten padouch řidičskej zavře a odjede. Koho by to nenaštvalo, že jo. Tebe ale ne, máš totiž v kapse stroj času a lektvar Zvětšování.
Aktivuješ stroj, skočíš minutu do minulosti, vypiješ lektvar a zas rázuješ k autobusu, dvakrát větší než předtím
- dohoníš ho tentokrát?
- zas ti ujede před nosem?
Tohle mě trochu zmátlo - já se celou dobu bavil primárně o hráčských postavách, u NPC bych si s tím hlavu opravdu nedělal.Log 1=0 píše: ↑19. 7. 2018, 13:57Ještě se vrátím k opravám za pohlaví: To 1%, které si určuje NPC individuálně, taky nepotřebuje opravy za pohlaví, prostě si ta NPC vyrobí, jak potřebuje. To pravidlo je prostě zbytečné, jen navyšuje objem textu, které si musí PJ přečíst, a pokud se v honbě za realismem rozhodne ho použít, jen tím zprudí některé hráče.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Já jo, protože po vydání DrD+jsem chodil na oficiální fórum na Lopuchu a tam si na tohle hráči neustále stěžovali. Nakonec se fyzické výkony ve skoku upravily použitím jen poloviny vlastnosti, ale pravidla pořád zajišťují, že s lineárním růstem vlastností rostou jejich efekty exponenciálně.
Nicméně ono to neplatí jen pro fyzické výkony, ale pro všechno - třeba i střelbu, duševní výkony, atd. Navíc průměrný člověk uzvedne metál, ale má problémy s ovládáním krátkého meče, na který je příliš slabý.
Odkungfuování DrD+ se ti nemůže podařit, dokud nevyhodíš tu převodní tabulku, na které celá pravidla stojí. A věř mi, že to zkoušelo mnoho lidí celé roky. Oficiální závěr zněl "sestimsmiřte". Prostě pravidla nějaký svět generují a nedá šero změnit, a přesně rak to i Vláďa Chvátil navrhoval a napsal.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Promin, ale tohle je prilis zavadejici zjednoduseni.Navíc průměrný člověk uzvedne metál, ale má problémy s ovládáním krátkého meče, na který je příliš slabý.
Nekolikrat se na Lopuchu vysvetlovalo, co znamena Potrebna sila.Já jo, protože po vydání DrD+jsem chodil na oficiální fórum na Lopuchu a tam si na tohle hráči neustále stěžovali.
Jedna se o bonus za silu, ktery potrebuje postava mit, aby mohla se zbrani zachazet stejne snadno jako s dykou. Tzn. mas dostatecnou silu na stejne sviznou (rychlou) zmenu vektoru rychlosti (hybnosti) zbrane jako s dykou - nebo jinak, jedna se o silu, kterou potrebujes mit na prekonani setrvacnosti dane zbrane se stejnym vysledkem jako u dyky. Vubec to nema nic spolecneho s tim, jestli jsi schopen danou zbran unest, udrzet v ruce apod.
Tak jako u obecnych dovednosti pro zbrane je v pravidlech pro Potrebnou Silu jako idealni stav ustanoven ten kdy nemas postih.
A v nekolika prikladech bylo ukazano, ze je nezridka vyhodnejsi mit zbran s vyssi Potrebnou Silou nez jakou ma postava. Takze mestska straz s halapartnami neni hloupost i kdyz maji clenove straze nizsi silu.
To jestli je tahle definice Potrebne sily spravna nebo potrebna je dalsi otazka pro tuhle debatu.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Dám ti otázku, než to uzavřu, "proč ti nevadíodlišné vlastnostmi elfa a trpaslíka a proč ti vadí odlišné vlastnosti muže a ženy?".
Já jsem něco takového řekl? To, že rasy upravují vlastnosti, mi vadí úplně stejně, protože to je používáno spíše jako prostředek optimalizace charakteru, než že by to postavu činilo zajímavější (a tohle není jen moje vlastní zkušenost). Výběr rasy, jak je udělaný v DrD hrách, akorát hází klacky pod nohy hráčům, kteří chtějí hrát postavy jiné, než ty milionkrát ohrané kombinace jako elf kouzelník apod., třeba DnD jde v tomhle alespoň částečně dobrým směrem, když odstranilo postihy k vlastnostem za rasu a ta ti dává pouze bonusy, já osobně bych šel ještě dál a ty opravy vlastností odstranil úplně a rasy by přidávaly jen dovednosti a nějaké schopnosti (což chápu, že v DrD/DnD hře úplně nejde, protože tradice).
Mimochodem to, že je něco úplně zbytečné pravidlo nijak nezmění to, že se na to budu dívat jako žena. Jestli si žena a chceš hrát fyzicky slabou postavu, pravidla Plusek ti ani bez něj nijak nebraní, nebo snad ano? Nikomu tím hru nevylepšíš a akorát se najde pár lidí, které tím nasereš (i když to stejně většinou nebudou lidi, co by byli tvojí cílovkou).
Když už jsem nakousl to házení klacků pod nohy, přijde mi, že to je častým leitmotivem celých Plusek. Všechno dobré na tom systému je zakopáno pod hromadami a hromadami zbytečných, překomplikovaných a pseudorealistických pravidel.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Na vysvětlení se setrvačností si nevzpomínám, ale to není podstatné - mluvíš o tom samém co já, totiž síle potřebné v pohodlnému zvládnutí zbraně. Já metrákovou činku nezvednu (nicméně metrákového člověka ano), přitom jsem s krátkým mečem dokázal zacházet úplně v pohodě. Moje výkony ve skoku dalekém i vysokém (u kterého vůbec není řečeno, co to vlastně znamená) se od tabulek v DrD+ značně liší.Tronar píše: ↑19. 7. 2018, 22:58 Nekolikrat se na Lopuchu vysvetlovalo, co znamena Potrebna sila.
Jedna se o bonus za silu, ktery potrebuje postava mit, aby mohla se zbrani zachazet stejne snadno jako s dykou. Tzn. mas dostatecnou silu na stejne sviznou (rychlou) zmenu vektoru rychlosti (hybnosti) zbrane jako s dykou - nebo jinak, jedna se o silu, kterou potrebujes mit na prekonani setrvacnosti dane zbrane se stejnym vysledkem jako u dyky. Vubec to nema nic spolecneho s tim, jestli jsi schopen danou zbran unest, udrzet v ruce apod.
Chtěl jsem tím jen poukázat na to, že ačkoliv jsou mechaniky a převodní tabulky DrD+ detailně zpracovány, od reality se liší stejně jako jakákoliv jiná pravidla RPG. Jediná jejich výhoda je v tom, že zdvojnásobení hodnoty vlastnosti se promítne zdvojnásobením výkonu (což někdy realitě přibližně odpovídá a jindy nikoliv). A že se mechanicky dají dobře sčítat spolupůsobící jedinci, ale opět to reálně funguje jen při zvedání dobře uchopitelných předmětů - spolupráce třeba v oblasti řešení logických úkolů takto snadno reálně nefunguje.
Tím nechci říct, že by kvůli tomu bylo DrD+ špatné, protože pravidla fantasy RPG nemusí být reálná (i když podle mě je DrD+ špatné z mnoha jiných důvodů), nicméně pokud někdo chce používat DrD+ právě kvůli jejich realistickému základu nebo nějaké opoře v realitě, je to podobné jako kdyby zkoušel postavit pyramidu na špičku položenou na jednom jediném kameni. Hrát zrovna na tuhle část při jejich úpravě je zcela zbytečné, už kvůli konstrukci mechanik to nejde.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Pokračuji v debatě v ukecanějším vlákně.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
To s tím velkým rozptylem 2k6+ už řešíme, nějaké návrhy jsou.Tronar píše: ↑18. 7. 2018, 20:06 Kdyz mas bonus +3 proti protivnikovi, tak uz je to znacna prevaha, i kdyz rozsah hodu 2k6 je 2-12. Myslim, ze hodne (i kdyz je to treba mene nez polovina) hracu, pri uvedeni DrD+, na tom pohorela. Viz stary priklad jeste na Lopuchu> Jeden vlk vs druzina. Druzina skoro pomrela. A pak mel nekdo presne opacnou zkusenost. Nebo vecne tema ''luky v DrD+''.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Vyškrabuju drobky svého volna a matlám z nich tvůrčí čas (v krátkých časových úsecích se mi nepřemýšlí dobře). Až to bude tak to bude
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Paule teď je dotazník rozsekaný po krocích, takže abych viděl všechno, musím dotazník vyplňovat a to jsi ještě nechtěl ne? (nevím, jestli mě to nechá ho vyplňovat znovu, až ho trochu upravíš a já se budu chtít podívat na změny).
Poslal jsem ti žádost na právo k editaci, ale popravdě chci jenom možnost si dotazník přečíst celý, zasahovat do něj nebudu.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Podklady zde:kostrivec píše: ↑19. 7. 2018, 17:20Nemáš nějaké podklady? Rád bych si v tomhle udělal jasno, zatím vycházím jen z vlastních zkušeností a určitě už na tohle někdo dělal výzkum, minimálně američtí vědci...
Moje zkušenost říká, že pokud točím koly pořád stejně rychle (úhlová rychlost, ne obvodová) a kolo zmenším, tak jedu pomaleji a když zvětším, tak rychleji, viz přehazovačka na kole.
Mám známého, který má nejdelší nohy v okrese (geneticky, žádná nehoda) a je bezkonkurenčně nejrychlejší (při chůzi a klusu, při běhu už se mu nedostává na ty jeho hubené nohy sil, ale to se dostáváme na tenký led s kombinací dvou vlastností).
Zkus mi odpovědět na následující příklad:
Běžíš na autobus, už jsi skoro u dveří když... ten padouch řidičskej zavře a odjede. Koho by to nenaštvalo, že jo. Tebe ale ne, máš totiž v kapse stroj času a lektvar Zvětšování.
Aktivuješ stroj, skočíš minutu do minulosti, vypiješ lektvar a zas rázuješ k autobusu, dvakrát větší než předtím
- dohoníš ho tentokrát?
PS: správná odpověď od PJ je, ano, zas ujede, protože si nenechá zničit autobus takovou přerostlou obludou, ale to není jádro příkladu.
- zas ti ujede před nosem?
http://www.physics.muni.cz/~tomtyc/podobnost.pdf
hlavně si všimni té tabulky, jak se změní veličina při desetinásobném zvětšení-rychlost zůstává stejná.
Takže autobus ti zavře před nosem. Sice budeš mít delší kroky a silnější svaly v nohách, ale budeš mít taky mnohem těžší nohy, kterými budeš hůře kmitat.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
HA!
To jsem nedomyslel.
Šel jsi někdy vedle řekněme desetiletého dítěte?Takže autobus ti zavře před nosem. Sice budeš mít delší kroky a silnější svaly v nohách, ale budeš mít taky mnohem těžší nohy, kterými budeš hůře kmitat.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Tak jsem prošel onen důkazový dokument o nulovém vlivu velikosti na rychlost, mrknul se ještě na rychlost Tyranosaura a došel jsem k tomu, že pravdu mají všichni, jen někdo víc a ta správnější verze je, že velikost sama nemá na rychlost vliv.
Vidím to takhle:
- zrychlím, pokud do pohybu vložím více energie
- pokud jsem tělem dospělý, tak obvykle dokážu vložit více energie do pohybu, než dítě a tudíž můžu být rychlejší (ale až budu starej dědek, zas budu skuhrat na vnuka ať tak nežene, velikost nevelikost), proto máme pocit, že velikost "ovlivňuje" rychlost
- pokud spolknu pilulku Obřích rozměrů, která (pokud se nezadusím) mě zvětší na pětinásobek, tak ale poměr energie a těla pro pohyb zůstane stejný, takže se rychlost nezmění
- pokud si dám ale dvě kafe, čokoládový dort a hecnu se, tak možná trhnu svůj osobní rekord, protože jsem dokázal vložit do pohybu o něco víc energie než obvykle
Plus případně nějaké ty marky (teď si hřeju polívčičku) typu Rozený běžec (se kterou se narodí každý druhý Jamajčan), Válečný invalida a podobně.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Táta (tehdy cca 45): Nežeň tak!Šel jsi někdy vedle řekněme desetiletého dítěte?
Sestra (tehdy 10): Ti dospělí nic nevydrží.
Já (tehdy čerstvých 18): Nežeň tak!
Sestra: Ani ten brácha nic nevydrží, od té doby co je dospělý.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DrdPlus.info - velikost VS rychlost
Jeden důležitý prvek nám tu v té debatě o vlivu velikosti a rychlosti krapet umřel a není dobré na něj zapomínat.
Tím prvkem je pohádkovost, což je často "zvýšená užitečnost navzdory fyzikálním zákonům".
On totiž lektvar na zvětšení, který bude slepě následovat matematický důkaz o nulovém vlivu velikosti na rychlost, bude na prd. Jasně, dosáhnu výš a můžu česat hrušky bez žebříku, překročím rozbouřenou říčku a vyhnu se strachu z vody, ale kde je ta rychlejší chůze? Každé dítě ví, že když se někdo zvětší, tak zrychlí a a jelikož jsme v jádru (zaplaťpánbu) pořád děti, tak to samé chování čekáme bez přemýšlení i v DrD. Proto pokud budu řešit velikost a rychlost v DrD+, tak se sice u běžných tvorů budu držet matematických důkazů (potichu, abych neprudil vzorci v pravidlech), ale jakmile přijde na přetřes kouzlo, lektvar, démon a podobně, tak budu mít v srdci pohádkovost a tvory pod vlivem kouzla (můžu s tím za volant?) nechám zrychlit či zpomalit (pokud to nebude na hlavu, samozřejmě).
Tím prosím uzavřeme debatu nad Rychlostí a Velikostí. Pokud je ve vás stále nedořešena, použijte ukecanější vlákno Teoretizování ohledně remake DrD+.
Tím prvkem je pohádkovost, což je často "zvýšená užitečnost navzdory fyzikálním zákonům".
On totiž lektvar na zvětšení, který bude slepě následovat matematický důkaz o nulovém vlivu velikosti na rychlost, bude na prd. Jasně, dosáhnu výš a můžu česat hrušky bez žebříku, překročím rozbouřenou říčku a vyhnu se strachu z vody, ale kde je ta rychlejší chůze? Každé dítě ví, že když se někdo zvětší, tak zrychlí a a jelikož jsme v jádru (zaplaťpánbu) pořád děti, tak to samé chování čekáme bez přemýšlení i v DrD. Proto pokud budu řešit velikost a rychlost v DrD+, tak se sice u běžných tvorů budu držet matematických důkazů (potichu, abych neprudil vzorci v pravidlech), ale jakmile přijde na přetřes kouzlo, lektvar, démon a podobně, tak budu mít v srdci pohádkovost a tvory pod vlivem kouzla (můžu s tím za volant?) nechám zrychlit či zpomalit (pokud to nebude na hlavu, samozřejmě).
Tím prosím uzavřeme debatu nad Rychlostí a Velikostí. Pokud je ve vás stále nedořešena, použijte ukecanější vlákno Teoretizování ohledně remake DrD+.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti