DrdPlus.info - pracovní skupina
Moderátor: Bouchi
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Kolco, nebo elipsoid na délku, s tlustším okrajem, v to něco svinutého s dračí hlavou, křidélky a ocasem, okolo čáry jdoucí z kolca a pod tím napsaný název. Zkusím to.Máš nápad?
Podívá se na vypsané činy družiny, o kterých se někdo dověděl, zjistí, jestli je většina těch, co vítajícímu nějak uškodila, nebo pomohla a určí vřelost přijetí."Pán jeskyně si bude muset udělat politickou mapu a sledovat, zda hrdinové doputovali do kraje, kde je sice znají, ale budou je vítat spíš s nataženou kuší než otevřenou náručí")
V šiku máš omezený počet úhybů pro starou verzi, nebo méně bodů Boje. Pokud je tvoje vzdálenost k protivníkovi menší, než je dosah zbraně, má výhodu na útoky na tebe.No, a teď tohle vyjádři pravidlama.-)
Šlo by to?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Hustý, dík za radu. Ono sice já tohle s mými hráči neřeším, protože oni z nějakého důvodu nemunchkinují ale obecně na řešení těhle věcí super.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Tohle nemá s munchkinováním co dělat. hráči se můžou dohadovat o nějakých technických záležitostech nebo fungování magie nebo spoustě různých věcí, kde záleží spíše na pohledu na realitu než na pravidlech. Tahle metoda zajistí, že se prosadí ten, komu na dané situaci záleží, a zároveň se nemůže prosadit pokaždé.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Jako já z pohledu minimalistu by jsem to asi řešil tak že nijak. Maximálně, by jsem staty píky malinko podhodnotil, a v uzavřených chodbách jí dal bonus. Falanga už je úplně tabu.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Počkat, oni ještě existují? Já jsem o nich naposledy slyšel před rokem a půl. Není to už někdo jinej? Před nimi mám tu tuchu byla zase jiná skupina, co na nových Pluskách pracovala.
Co znamená "trochu jinak"?
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Tomu já rozumím a rád si zahraju Dračák, kde se takovéhle drobnosti řeší selským rozumem, ale pro DrD+ se to úplně nehodí. Tak jako je staré Dračí doupě jednoduché, Dračí doupě 2 výmluvné, tak je Dračí doupě plus přesné a my u toho zůstaneme (už ne tak u té složitosti, zašmodrchanosti a snad ani u toho zúženého prostoru pro fantazii, kterým podle nás trpí theurg, trochu bestiář a hodně příručka pána jeskyně, kde jsou zákonnitosti světa popsány tak detailně a hlavně suše, že já osobně ztrácím například po přečtení cenóz svou představivost).
Každopádně děkuju za tyhle připomínky, všechny v nás hlodají a je možné, že až popíšeme půlku vesmíru, tak se chytneme za nos a právě tyhle poznámky nám pomůžou vybrat lepší směr.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Nejsem si naprosto jist, ale podle toho mála co vím, tak je to opravdu jiná parta. A pracují trochu jinak v tom, že míří primárně na papírová (a PDF) pravidla, což je pro mě osobně v tuhle chvíli nepředstavitelné, protože by mě takový cíl velmi zdržoval. Potřebuju teď měnit, zkoušet, padat na hubu a zas se zvedat a to by se s papírovým vydáním stráášněéé zpoomaaaliilooo.eerieBaatezu píše: ↑9. 10. 2018, 07:36 Počkat, oni ještě existují? Já jsem o nich naposledy slyšel před rokem a půl. Není to už někdo jinej? Před nimi mám tu tuchu byla zase jiná skupina, co na nových Pluskách pracovala.
Co znamená "trochu jinak"?
Takhle se ráno probudím, mrknu na PPH a hele, tohle se dá napsat jedndodušeji. Vlezu do textu, zbouchám opravu, pošlu to na server a do deseti vteřin je změna veřejná. A nebo oprava. A nebo taky nová chyba, když příliš pospíchám, ale to je cena za rychlost.
Ale na druhou stranu se ta druhá parta moc nezdržuje základy (hody kostkou, "ceník moci" a další technické detaily) a už přemýšlí o druzích magie, o fintách, o zázemí a dalších herních pěknostech, ke kterým jsme se my ještě nedostali, protože jsme se zasekli na nejistém podloží 2k6+, logaritmu, statickém boji a tak.
A pak mě u nich zarazila jedna představa a to, že Dračí doupě bude jen jedno. Žádné staré dračí doupě (dnes už Dračí hlídka) vedle Dračího doupětě plus vedle Dračího doupěte 2, ale jen jedna, ta nejlepší, verze. Snad po mé intervenci začali přemýšlet o tom, že všechny tyhle verze, respektive dost odlišné způsoby hry, mají místo vedle sebe, protože každému z nás sedne něco jiného. Začínám? Šáhnu po Dračí hlídce. Je to moc prosté a svazující? Šáhnu po DrD II. Je tam moc otázek a nejistot? Šáhnu po DrD+. Mě osobně ani na vteřinu nenapadlo, že by si tyhle verze konkurovaly.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Díky
Tak nějak, ono to bude i o předsudcích, o konfliktech víry a kdesi cosi, ale čím kompletnější seznam uděláme, tím míň prostoru po vlastní tvorbu a fantasii. Každopádně díky, cítím že tohle je správný směr.
Souhlas
Tohle mi zní moc obecně a staticky. Chci tam dostat pohyb, dynamiku, ale ve výsledku to takhle nějak bude.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Kapánek jsme se nabourali do původního návrhu boje, ve kterém se žongluje s body Boje a přidali do něj v novém návrhu Inteligenci a Zručnost
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Tak, teď si jdu prohlížet všelijaké plazy a vymýšlet, co se nejvíc hodí pro draka jako model.Díky
Viděl bych to na čtyři nohy, ocas, menší křídla a sem tam kostěný výrustek.
Nechci tam moc tahat přesný seznam, se kterým porovnáš to, co družina udělala, přiřadíš to do kategorie a napíšeš kategorii. Jednoduše napíšeš čin postavy, něco jako "unesl kněžnu Kurzewiczovou", "porazil Chmela" nebo "probil se od Žlutých vod".ale čím kompletnější seznam uděláme, tím míň prostoru po vlastní tvorbu a fantasii. Každopádně díky, cítím že tohle je správný směr.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Jen prosím něco decentního
To je ten věčný jing a jang, neomezovat hráče jako jsi ty s citem pro tyhle věci, a zároveň dát berličku těm, co to sami nezvládnou. Zatím k tomu mám vymyšleno, že dáme hráčům odlehčené příklady v tvém duchu a teprve k závěru budou další, detailnější možnosti pro duševní lenochy a invalidy s dodatkem, že není nad vlastní tvorbu a ať se nenechají omezovat cizími nápady (tohle je dobře zvládnuté v Neviditelné knize, kde autoři tak dlouho opakují, že si s obsahem knihy můžu dělat co chci, až mi to konečně vlezlo pod kůži a úplně ze mě spadlo to prokletí "takhle to je napsané, takhle to bude").
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Na blog přidáváme první krok ke kombinacím povolání, zatím je to hlavně o hledání komplikací, se kterými je třeba se popasovat. A kupodivu jich není moc. Nebo nás jenom postihla slepota? https://blog.drdplus.info/#!clanky/2018 ... ovolani.md
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
V první řadě je myslím třeba vyřešit otázku motivace - zatím jsou povolání postavena (víceméně) tak, že se postupně rozvíjí. Nejprve mají postavy nějaké základní nepříliš silné schopnosti a časem se dopracují k těm "cool". Tudíž pokud chci "cool" schopnosti (což hráči zpravidla chtějí), tak se věnuji jednomu povolání i pokud bych měl možnost jich mít více. V Drd2 funguje multiclass, protože je vynucený a postupné rozvíjení v rámci jednoho povolání je minimální - bez ošetření tohoto, se obávám, nemá ani smysl multiclass v Drd+ vymýšlet.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16259
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
V DrDII žádný multiclass není.V Drd2 funguje multiclass, protože je vynucený ...
DrDII je v principu dovednostní systém, jen sdružuje dovednosti do větších bloků, aby se ušetřilo účetnictví. Ale jsou to dovednosti, není to "class and level".
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Tohle je pro nás cíl, ale teď jsme teprve na začátku cesty. Chápu to tak, že pro tebe je současný mikronávrh k ničemu, my už ale motivaci máme a už jenom touhle drobnou změnou se nám vyřeší dva letité problémyKlimbing píše: ↑12. 10. 2018, 17:45V první řadě je myslím třeba vyřešit otázku motivace - zatím jsou povolání postavena (víceméně) tak, že se postupně rozvíjí. Nejprve mají postavy nějaké základní nepříliš silné schopnosti a časem se dopracují k těm "cool". Tudíž pokud chci "cool" schopnosti (což hráči zpravidla chtějí), tak se věnuji jednomu povolání i pokud bych měl možnost jich mít více. V Drd2 funguje multiclass, protože je vynucený a postupné rozvíjení v rámci jednoho povolání je minimální - bez ošetření tohoto, se obávám, nemá ani smysl multiclass v Drd+ vymýšlet.
- hráče přestane bavit současné povolání (obvykle v kombinaci s aktuálními úchylkami Pána jeskyně, který v předchozím tažení ujížděl na boji, takže nebojová povolání fňukala, ale poslední tažení je samá psychologie a politika a vůbec je to naruby) a protože si postava nemůže vzít jako další úroveň něco jiného, tlačí na Pána jeskyně, až nakonec získá úplně novou postavu - příběh tím dostane na frak, hráč je pod zátěží vymyslet novou historii a hrát ze dne na den jinak a tak (my nemáme potíže s neefektivními prvními úrovněmi, protože osmé úrovně jsme se ještě nedožili, popřípadě jsme se příběhově rozešli)
- Pán jeskyně mnohdy shání talentovaného multifunkčního padoucha, jenže hráči jsou všímaví a prskají, že zloduch se ohání v plné plátové obouručákem a do toho si pouští mlhu, takže to pak musí skrývat za různé předměty, které pak ale hráči chtějí, nebo jim musí oznámit, že zločinec má prostě více povolání a a hráči ať nepyskují, že život holt není fér
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti