DrdPlus.info - pracovní skupina

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od Paul »

Mam takove podezreni, ze tabulka by nebyla potreba :) - maximalne jako shrnuti textu.
Špatně napsané. :doh:

Bodový výpis.
Nejsem si jisty jestli je tohle ironie. Nemel jsem v umyslu ucit orla litat :D
:doh:

Podruhé. Já tam zapomněl napsat "aby napsali".
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od Tronar »

Osobne by mne v ankete zajimalo,

1) nakolik lidem vadi prevodni tabulky v DrD+

a) zahodil bych je, exponencialni zavislost take, tedy preferuji predelani systemu

b) sjednotil bych je do jedne (tabulka zraneni a unavy ma nejcastejsi hodnoty/bonusy shodne), vse se dale bude prepocitavat, ale pouze jedna tabulka, exponencialni zavislost zustava pro vsechno, predelat vzorce

c) nechal by jen Tabulku zraneni a unavy, exponencialni zavislost pouze pro zraneni/zivoty, zbytek predelat

d) tabulky mi nevadi

e) tabulky mne bavi
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od MarkyParky »

Paul píše: Chceš vysvětlit v pravidlech, jak funguje Gaussova křivka?
Ehm.

Chtěl ses spíš zeptat, jestli hráčům vysvětlit, jak se chová Gaussova křivka s "explodujícími okraji" prohnaná logaritmem šesté odmocniny ze dvou, ne?

:)
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

:think: Co takhle určit hodnotu při tvorbě postavy a mít to dál jako samostatnou vlastnost, která by se zvyšovala samostatně?
U odvozených vlastností to pro mě není jednoznačné, některé mi přijdou zbytečné, jiné sice hezké, ale spíše pro "slovní" hraní (například Krása je herně užitečná vlastnost, ale neexistuje snad žádná mechanika, kde by byla požita, takže je to jen "takovýto hezký", asi jako barva auta):
  • Kód: Vybrat vše

    Odolnost=Síla; Oprava za rasu: trpaslík +1,elf −1
    význam Odolnosti bych sice zachoval, protože dělá hezké napětí mezi urostlými zabedněnými trpaslíky a křehkými uhlazenými elfy (vidláku! Pražáku!), ale jako samostatná vlastnost je to zbytečné. Nejradši bych to vyřešil nějakým bonusem či postihem k dovednosti Přežití (tu jsem si teď vymyslel, prostě něco co dá bonus třeba proti jedům, bolesti nebo tak)
  • Kód: Vybrat vše

    Výdrž=(Síla + Vůle)/2 
    Výdrž mi dala chvíli zabrat, než jsem rozklíčoval, že je taky zbytečná. Krom toho, že je to nehezký příklad věčného počítání a zaokrouhlování kdykoli se (dlouhodobě) změní základní vlastnost, tak význam téhle vlastnosti je, "co vydrží tělo a jak moc u toho budu fňukat", takže hody na Odolnost jsou vlastně hod na Sílu těla (nebo jinou hantýrkou řečeno hod na Tělo) a pokud je zranění (nebo co se mi to jauvajs! vlastně stalo) bolestivé, tak hod na Vůli, zda se z toho nepo...sadím na zadek. Prostě mi přijde škoda tyhle dva zajímavě odlišné případy smíchat do jednoho maglajzu
  • Kód: Vybrat vše

    Rychlost = (Síla + Obratnost)/2
    nevím jak vy, ale my jsme rychlost řešili dost často, ať už jsme odněkud utíkali, někoho honili, nebo prostě něco potřebovali stihnout, takže nějaká forma Rychlosti by byla fajn, ale zase tu je to počítání a zaokrouhlování a navíc při každé, i dočasné změně základních vlastností se to musí přepočítat, fuj. Zapřemýšlel jsem si proto nad rychlostí zvířat a vychází mi z toho, že: každý tvor má dost síly na to, aby mohl hýbat svým tělem (pokud ne, tak má nějaké postižení, které bude ovlivňovat kde co a to budu řešit obecným postihem, například ze zranění, z únavy a podobně) a velmi silný tvor nemá v rychlosti výhodu (ani u lidí, profesionální vzpěrač nepředběhne afrického vesničana), proto můžu Sílu z rychlosti vyhodit a zbude mi Obranost. Jak ale vidno, osel neuteče koni, přestože u nich předpokládám stejnou obratnost, ovšem uteče poníkovi, takže evidentně tam hraje roli Velikost. Proto bych Rychlost počítal jako součet Obranosti a Velikosti. Pak je zas otázka, co to udělá se současnými čísly, viz Tabulka Rychlosti.
  • Kód: Vybrat vše

    Smysly=Zručnost
    krásně prostý výpočet, vlastně jde jen o alias, o jiné pojmenování téhož, takže jdeme na další otázky, zda je to k něčemu a za to má smysluplný základ. Smysly používáme velmi často, to slovo je skoro zaklínadlo, "hoďte si na smysly", takže za mě smysl má. U toho smysluplného základu jsem váhal, zda by Smysly více neodpovídaly Obratnosti, ale došel jsem k tomu, že Obratnost je o reakcích na okolí, ale ne o jeho vnímání, takže za mě jsou Smysly OK
  • Kód: Vybrat vše

    Velikost
    viz Tabulka Velikosti a Hmotnosti, jestli jsem z něčeho zmatený a nevím jak to zjistit, tak je to Velikost. Velikost předmětu, krolla pod kouzlem Prťavec, nově vymyšlené bytosti, a přitom se s Velikostí tak často počítá v kouzlech, rád bych ji používal při protahování se otvory, klidně i při odhadu apetitu tvora, jenže nemůžu, protože je pro mě tak zmatečná. Vím, že Velikost má smysl a že potřebuje revizi, jen zatím nevím, jak to elegantně provést.
  • Kód: Vybrat vše

    Krása = (Obratnost + Zručnost)/2 + Charisma/2
    prostě výpočetní peklo, které mi navíc na konci dá nemastnou neslanou hodnotu, která řekne, jestli nejsem koktavé nemehlo, navíc se krása používá výhradně ve slovních příběhových přestřelkách a proto bych ji přesunul do oblastí tvorby charakteru a dohody s PJ a pouze bych nastínil, co všechno může krásu ovlivnit a jak různě ji svět vnímá
  • Kód: Vybrat vše

    Nebezpečnost = (Sil + Vol)/2 + Chr/2 
    Nebezpečnost se sice používá v bitvách (zloděj se může vyhnout útoku coby Bezbranný a hraničář ji pužije k oslabení protivníků, ale ta Síla s Charisma dohromady... osobně znám pár svalovců, ze kterých vyřazuje kde co, jen ne nebezpečí a naopak několik vyzáblých individuí, kteří sotva vylezou schody, ale raději se jim vyhnu obloukem. Nechal bych to prostě a jednoduše na Charisma (kterému se tím mírně rozšíří význam)
  • Kód: Vybrat vše

    Důstojnost = (Int + Vol)/2 + Chr/2 
    použita je na jednom jediném místě, u hraničářova skoro až nekromantského kouzla Vysátí síly. Důstojně ať hrají hráči, ať tak jedná místodržící, odsouzenec v poslední hodině, ale číselně bych důstojné odolání proti Vysátí životní síly viděl jako "hod na chuť k životu" a počítal bych tam třeba Charisma hraničáře proti Síle oběti
Hergot teď to vidím, to je příspěvek jak do učitelských novin, pardon za tu délku...
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

Tronar píše: 16. 7. 2018, 20:48Nejvice mi vadi/zlepsil bych (hlavne pro zacinajici PJ a hrace)
Díky Tronare, to je skvělý přehled.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od Log 1=0 »

takže evidentně tam hraje roli Velikost.
AU!
Rychlost je na velikosti nezávislá. Při přeškálování se ani nehne. Věř mi, učili mě to na univerzitě (sice to byl srandapředmět, ale to neznamená, že to není pravda). Liška běhá stejně rychle jako kůň.
Bohatě stačí použít Obratnost, případně Obratnost+konstanta, aby to sedělo.
tlustý zesláblý úředník bude vážit jistě víc než vysportovaná amazonka
To nevíš. Svaly jsou těžší než tuk, ale zase nemají takový rozptyl.
Pokud tam nechceš mít totální složitost, která by nakonec neměla velký vliv na výslednou hodnotu, prostě bych použil velikost, případně Velikost+konstanta.

To říkám bez znalosti systému, ale když už se chcete pitvat v modelování světa, tak jsem na to chtěl upozornit.

Ještě se vrátím k opravám za pohlaví: To 1%, které si určuje NPC individuálně, taky nepotřebuje opravy za pohlaví, prostě si ta NPC vyrobí, jak potřebuje. To pravidlo je prostě zbytečné, jen navyšuje objem textu, které si musí PJ přečíst, a pokud se v honbě za realismem rozhodne ho použít, jen tím zprudí některé hráče.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

York píše: 16. 7. 2018, 20:33
Log 1=0 píše: 16. 7. 2018, 19:58To, že je něco nějak v realitě, ještě neznamená, že je dobrý nápad mít to tak ve hře.
Tohle je jedno z pravidel, která přesně zapadají do konceptu plusek. V té době byla "realističnost" pravidel svatým grálem a věrnost mechanické simulace herní reality byla dost často rozhodujícím kritériem, jestli jsou dobrá nebo ne.
Pluska to v mnohém přehnaly. Vidím to podobně jak říká York: "když se sestavovala pravidla DrD+, tak realističnost byla na prvním místě", aneb jak by řekl můj profesor němčiny, "přes mrtvoly, tak říkajíc."

Je na čase si v tomhle udat směr pro DrD+, začnu svým kurzem (směrovým, ne měnovým), vy se přidejte:
  • na jednoduchost, až dětskost pravidel (nikoli dětinskost) tu je DrDO a Dračí hlídka a když za mnou přijde pro radu člověk, který si ještě žádným stolním RPG neprošel a chce si zahrát něco se středověkou fantasy atmosférou, tak mu je s klidným srdcem doporučím a o DrD+ mu řeknu jen letmo, aby měl přehled
  • pokud to bude člověk, který má rád slovní kopanou, příběh na prvním místě téměř za každou cenu a něco málo už zažil, tak mu doporučím DrD II
  • jestli ten člověk má rád epické bitvy, efekty hodné Avengers a orky, tak mu srdečně doporučím D&D 5, nebo rovnou Jeskyně a draci, ať už je začátečník nebo ne
A teď kde je DrD+?

Já hraju DrD+, protože mi právě chybí ten dotyk reality
  • to že síla +0 vlastně znamená "ještě nadzvednu 110 kg, ale jakmile mi tam sedne moucha, jdu pro radu za kachnami, jak se s tak placatou nohou chodí"
  • to že mám "plné životy", ale přesto jsem už nepoužitelný, protože padám na hubu únavou
  • to že občas kouzelné Světlo svítí víc, když se povede, a jak daleko to vlastně je
a podobně.

Ona je to popravdě forma lenosti. Tak jako ve hře Half-life 2 byla na prvním místě fyzika a kdo si hru zahrál, od začátku tušil co může dělat, protože se to chovalo jako skutečný svět (a ten zná hráč od mala), tak podobně bych to chtěl mít v mé oblíbené "papírové" hře. Spadnul jsem? Tak jak to bylo vysoko, na co jsem spadnul, co žuchlo na mě a výsledek chci uvěřitelný.
DrD+ bylo, je a bude (doufám), právě o tom "podložení pravidel skutečností". To jak je to těžký úkol, a jak každý z nás má jinou představu o světě, kde žijeme, to už je věc další...

Změny DrD+ budou směřovat k tomu, aby:
  • příliš složité mechaniky byly zjednodušeny, aniž by zmizel onen pocit, že "takhle by to opravdu mohlo být"
  • se zvýšila možnost spolupráce (kde jsou například společné rituály čarodějů?, skupinové vyvolávání démonů theurgy?..., prostá pomoc slabšímu při šplhání po skále?)
  • Pán jeskyně měl snazší život díky radám a návodům, jak sestavit funkční dobrodružství (tohle doufám někde už je, takže se budeme mocně inspirovat jinde)
  • jednotlivé mechaniky byly natolik nezávislé, popsané na jednom místě a pochopitelné, aby mohly být snadnou inspirací i pro další hry, "no počkej, to mi chceš jako tvrdit, že jsem po týdnu pošel hlady? Jak to mají v DrD+?"
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od Log 1=0 »

K tomu bych ti rád něco napsal, ale když to udělám, tak se bojím, že tohle neobvykle a nečekaně funkční vlákno zvrhnu v další teoretizování. Pokud tě to zajímá, nahoď k tomu vhodné vlákno (třeba Teoretizování ohledně remaku, tam nám za to hlavu neutrhnou, nebo založ nové...). Pokud ne, tak si to nechám pro sebe.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od Paul »

1) nakolik lidem vadi prevodni tabulky v DrD+
To je dobré.

Jdu na to.
MarkyParky píše: 19. 7. 2018, 08:20 prohnaná logaritmem šesté odmocniny ze dvou, ne?
Ze tří. 8)
Ale když to napíšeš a bude to dobré, budeme rádi. :D
tak mu doporučím DrD II
To mi nedělej... O-)

Za mě k odvozeným vlastnostem:

Odolnost - Nechat
Výdrž - Pryč s tím
Rychlost - Nechat
Smysly - buď dát pryč Zručnost a nahradit ji Smysly, nebo ji počítat jinak
Velikost - Nechat
Hmotnost - Pryč s tím
Krása - Pryč s tím
Nebezpečnost - Pryč s tím
Důstojnost - Pryč s tím

Co ten plán, o kterém jsi psal, Kostřivče?

EDIT: Začíná se nám to tady zvrhávat v chaos
Naposledy upravil(a) Paul dne 19. 7. 2018, 16:38, celkem upraveno 1 x.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od Jerson »

kostrivec píše: 19. 7. 2018, 13:59 Já hraju DrD+, protože mi právě chybí ten dotyk reality
  • to že síla +0 vlastně znamená "ještě nadzvednu 110 kg, ale jakmile mi tam sedne moucha, jdu pro radu za kachnami, jak se s tak placatou nohou chodí"
Ona je to popravdě forma lenosti. Tak jako ve hře Half-life 2 byla na prvním místě fyzika a kdo si hru zahrál, od začátku tušil co může dělat, protože se to chovalo jako skutečný svět (a ten zná hráč od mala), tak podobně bych to chtěl mít v mé oblíbené "papírové" hře. Spadnul jsem? Tak jak to bylo vysoko, na co jsem spadnul, co žuchlo na mě a výsledek chci uvěřitelný.
DrD+ bylo, je a bude (doufám), právě o tom "podložení pravidel skutečností". To jak je to těžký úkol, a jak každý z nás má jinou představu o světě, kde žijeme, to už je věc další...
Nepochopil jsem, jestli v DrD+ten dotyk reality nechceš nebo naopak hledáš, ale měl bys vědět, že pravidla DrD se reality dotýkají přesně v jednom místě - ve vzpírání činek. Tam číselná mechanika funguje. Buhozel tahle mechanika je použita i na všechny ostatní činnosti, ve kterých často dává nejen ne realistické, ale dokonce i neuvěřitelné v, sladký, a to i v rámci fantasy žánru, a vytváří svět s kung-fu filmů 80. let, ve kterých mocné postavy skáčou deset metrů do výšky a padesát do dálky.
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

boubaque píše: 16. 7. 2018, 20:59 dovednosti, aspekty, když neuspěješ v hodu na dovednost a popíšeš, jak ti v dané situaci pomáhá tvůj aspekt (a zaplatíš bod osudu), můžeš hodit kostkami znovu anebo otočit mínus na plus, když tě tvůj aspekt dostane do problémů, dostaneš za to bod osudu...
Díky boubaque
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

Paul píše: 18. 7. 2018, 19:05
- lepe popsat pusobeni zivlu (+/- Z, Vo, O, Vz), pokud se zachova
Živly bych ze zranění sebral úplně.
Já taky.
Původní myšlenka je dobrá, když je to ledový golem, tak mu oheň způsobuje dvojnásobné zranění, takže je fajn vědět, že to a to kouzlo zraňuje ohněm, ale za prvé se mi hodně nelíbí ten zkratkovitý zápis -O, 2 V a podobně (a to jsem programátor a měl jsem tu čest s XML feedy České pošty a to jsou nějaké zkratky...) a hlavně mi přijde zbytečné zapisovat si to u zranění.
Ať už jsem dostal zásah bleskem nebo mi omrzly nohy, poškozená tkáň se bude regenerovat podobně, léčitel upraví léčebnou kůru podle svého nejlepšího vědomí a svědomí (doufejme) a tyhle rozdíly bych nechal na slovním hraní.
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

PanOndrej píše: 17. 7. 2018, 00:37 EDIT: Když nad tím tak přemýšlím, myslím, že ve finále by to s tímhle volitelným pravidlem nakonec skončilo tak, že se bude využívat pouze jako prostředek optimalizace postavy, protože proč nehrát ženskou postavu, když vlastně vůbec nepotřebuju Sílu a ten bod navíc ve Zručnosti (nebo čemkoliv, co by měla vyšší) by se mi vlastně docela hodil.
A přemýšlel jsi o tom jako holka? Sice jsou ženský, co chtějí rovnoprávnost až na kost, ale zatím jsou (dle mých zkušeností) v minoritě a navíc mohou směle zapíchnout prst do textu "Volitelné pravidlo" a zavrtět hlavou, že ony se teda chlapům podřizovat nebudou.

Dám ti otázku, než to uzavřu, "proč ti nevadí odlišné vlastnostmi elfa a trpaslíka a proč ti vadí odlišné vlastnosti muže a ženy?".

A teď to uzavřu - zatím tam rozdíl ve vlastnostech muže a ženy necháme (v mírně zjednodušené podobě). Dodávám, že neexistuje žádná "poslední" verze DrD+, pouze současná. Pravidla se budou pořád vyvíjet, připomínky zapracovávat a až překonáme mnohem horší složitosti DrD+, tak se zas dostaneme k tělesným rozdílům pohlaví (bohatší o zkušenosti, protože já se mezitím na tohle budu ptát každé ženské, kterou potkám).
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

Jerson píše: 19. 7. 2018, 16:18Nepochopil jsem, jestli v DrD+ten dotyk reality nechceš nebo naopak hledáš.
Chci.
Jerson píše: 19. 7. 2018, 16:18ale měl bys vědět, že pravidla DrD se reality dotýkají přesně v jednom místě - ve vzpírání činek. Tam číselná mechanika funguje. Buhozel tahle mechanika je použita i na všechny ostatní činnosti, ve kterých často dává nejen ne realistické, ale dokonce i neuvěřitelné v, sladký, a to i v rámci fantasy žánru, a vytváří svět s kung-fu filmů 80. let, ve kterých mocné postavy skáčou deset metrů do výšky a padesát do dálky.
Sice bych to neviděl až tak silně, ale máš pravdu. A pracujeme na odkung-fuování (doufám že tohle nečte někdo s diplomem z českého jazyka...).
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: DrdPlus.info - pracovní skupina

Příspěvek od kostrivec »

Log 1=0 píše: 19. 7. 2018, 14:21 K tomu bych ti rád něco napsal, ale když to udělám, tak se bojím, že tohle neobvykle a nečekaně funkční vlákno zvrhnu v další teoretizování. Pokud tě to zajímá, nahoď k tomu vhodné vlákno (třeba Teoretizování ohledně remaku, tam nám za to hlavu neutrhnou, nebo založ nové...). Pokud ne, tak si to nechám pro sebe.
Píseček na rozsáhlé slovní konstrukce, zatím čistý jako dětská prdýlka, jdi na to Logu.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 5 hostů