DrdPlus.info - pracovní skupina
Moderátor: Bouchi
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Pravda, hraničář sice jen čtyři zato zloděj dost a dost. Vycházel jsem chybně ze vzpomínek, kdy jsme za hraničáře ani zloděje nikdy fintu nepoužili (nějak se to nikdy nehodilo, hra (tedy spíš PJ než pravidla) nás k tomu moc nevybízela...)Jen poznámka: Finty má i hraničář a zloděj.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
To zní hezky a vágně zároveň (jako že si nedokážu jasněji představit, jak to použít). Ale to je tím, že jsem Příběhy impéria ještě nečetl.V Příbězích Impéria to je tak, že po nějaké době hraní postavy dostanou nnový aspekt, který může být schopnost, nebo rys.
Jak tohle v Příbězích impéria pravidlově / mechanikou funguje? Ideálně nějaký příklad.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Proste to znelo jak od ucitele, neber to spatne. Spise vysvetlit co vede k cemu, a ze je dulezite aby se vsichni bavili.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Souhlas.2.) Zázemí jsou hezky udělaná i v DnD. Můžeš zkusit hledat inspiraci i tam. Každopádně by zázemí neměla mít vliv na vlastnosti postav, spíš jen ovlivňovat jejich dovednosti (a tím myslím spíš to, jaké postava má, než to, kolik jich má)
S tímhle (zatím?) nesouhlasím, ne s takhle likvidačním řešením. Kdykoli se podívám na olympiádu, nebo třeba mistrovství republiky hasičů na Kladenském sletišti, tak jasně vidím, že holky jsou pomalejší a slabší, takže volitelně bych rozdíly ve fyzických vlastnostech viděl jako smysluplné. Postih k síle se tak jeví jako jasný, ale ten bonu k charisma už ne - charisma je v DrD+ o prosazování vlastního názoru, upoutávání pozornosti, strhávání davu, egu, ale ženy převyšují muže spíše v citu, který se v DrD+ neřeší. Takže tak jak to je teď bych to taky nenechával.4.) Rozdíly mezi pohlavími by měly určitě zmizet.
Ano a ne. Přijde mi hezké, že se dá číselně vyjádřit krása, důstojnost, nebezpečnost... ale vždycky mi vadilo, že se to musí spočítat a ještě k tomu se to zaokrouhluje, takže když se mi změnila základní vlastnost, nebyl jsem si jistý, jestli se mi změní i odvozená, dokud jsem to zas nepřepočítal. Nehledě na to že, jak říkáš, jsou číselné odchylky od základních vlastností tak malé, až jsou ty odvozené vlastnosti vlastně zbytečné.6.) Já bych je klidně zrušil úplně a pokusil se je zakomponovat do základních vlastností... 6 vlastností je víc než dost (a odvozená vlastnost, která se v 90% případů rovná základní vlastnosti podle mě nemá právo na existenci)... Bez brutálních záseků do systému se stejně žádný remake DrD+ udělat nedá...
Proto by se mi líbilo mít takové věci přes marky / rysy (Hezoun, Vůdce, Živel... něco takového) a buďto se na to zaměří hráč vědomě, nebo mu to přistane do klína z náhody: "Zatím jsi svůj vzhled neřešil a najednou ho potřebuješ znát? Hoď si na náhodu a... a sakra, hrb, křivý nos a pár vyražených zubů... no, aspoň se i bude lépe žebrat".
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Nemáme, ale měl jsem ho v plánu a po tvé otázce jsem na něm začal dnes ráno pracovat (tedy na jeho prvním návrhu, který sem dám na přetřes).Máme nějaký plán, co se bude kdy dělat a hlavně co se bude dělat?
Osobně potřebu ankety nemám, protože jak známo "člověk si teorií navymýšlí kde co, ale co doopravdy chce nezjistí dřív, dokud mu to nedáš".
Edit: vlastně ne, jedna věc by mě zajímala - co hráčům (ne teoretikům co mrkli na pravidla) vadilo tak jednoznačně, že by to z fleku změnili.
Jarxes zaválel, napsal o drdplus.info a o shánění spolupracovníků takový post, že jsem si div neobjednal sochu v nadživotní velikosti cestou pro státní vyznamenání na Hrad, takže čtenářů tohohle vlákna i blogu je dost a doufám, že se sem tam z pasivního pozorovatele vyklube aktivní přispěvatel.Kostřivče, co Jarxes? (před pár dny jsem ho tady zehlédl)
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Problém je, že většina těch pasivních pozorovatelů se vzácně shoduje, že pluska jsou slepá evoluční větev a kompletně překonaný přístup k tvorbě a hraní RPGček.
Takže ti na jednu stranu strašně fandím a mám radost, že jsi takhle aktivní, ale na druhou stranu se fakt nechci pouštět do něčeho, čemu sám nevěřím.
Pluska jsou ovšem stále na trhu a pořád jsou hráči, kteří je hrají a baví je to. Snad se ti je podaří oslovit.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
To je v pořádku, s takovímhle většinovým přístupem počítám. Já to ostatně nedělám proto, aby DrD+ byl mainstream příštích deseti let, ale proto, žeProblém je, že většina těch pasivních pozorovatelů se vzácně shoduje, že pluska jsou slepá evoluční větev a kompletně překonaný přístup k tvorbě a hraní RPGček.
Takže ti na jednu stranu strašně fandím a mám radost, že jsi takhle aktivní, ale na druhou stranu se fakt nechci pouštět do něčeho, čemu sám nevěřím.
- v DrD+ jsou hezké nápady, které bude snazší použít v libovolném systému, pokud budou čtivější
- baví mě tvořit a přetvářet (a hledám i lidi, kteří si třeba jen chtějí zkusit něco okomentovat, přihodit vlastní názor, na plný úvazek to beztak budu dělat jenom já - i když Paul zdatně sekunduje )
- na české scéně mi chybí české středověké fantasy (tedy nikoli pro mě americky epické D&D), které mi dá přes držku, když si budu hrát na boha (tohle by možná zastoupilo DrD II, to jsem si ještě pořádně neosahal)
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Zatím ne, něco bude popsané v Základních kamenech DrD+, ale vyčerpávající seznam jen tak nebude, protože to je silně o mém pocitu, než o "tvrdých datech".Máš tyhle hezké nápady někde sepsané? Zajímalo by mě to.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Pokazil se ti při kopírování link, nebos mi dal záměrně odkaz na blog, který obsahuje něco úplně jiného, než na co jsem se ptal? (V Tescu: "Paní máte tady někde bezlepkovou mouku?" "Ano, v sekci s potravinami." - vidíš v tom, že to je rada úplně k ničemu?) DrD+ jsem hrál, příručky jsem četl. Zajímá mne, které konkrétní nápady kostrivec považuje za použitelné i v jiných systémech.
Pokud někam dáš výtah nebo seznam (a je mi jedno, jestli je založený na tvém pocitu, zkušeností z hraní nebo nějaké anketě) a budeš stále hledat lidi na pomoc, jsem ochotný s vybranými body (na kterých se s tebou shodnu, že skutečně jsou zajímavé a stojí za to je udržet a modernizovat) pomoct.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
V tom případě tvému dotazu nerozumím. Pluska jsou hra s osobitým světem, povoláními, schopnostmi, nestvůrami. To všechno může v pohodě sloužit jako inspirace například při tvorbě nějaké nové hry. Já si třeba teď "půjčuju" kouzla, potvory a takové věci z Dračáku a DnDčka. Sepisovat seznam "co všechno by se mohlo hodit" mi nedává smysl, to záleží na tom, co zrovna dělám.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Díky, makám na tom.Pokud někam dáš výtah nebo seznam (a je mi jedno, jestli je založený na tvém pocitu, zkušeností z hraní nebo nějaké anketě) a budeš stále hledat lidi na pomoc, jsem ochotný s vybranými body (na kterých se s tebou shodnu, že skutečně jsou zajímavé a stojí za to je udržet a modernizovat) pomoct.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Některé části jdou použít hned bez velké námahy (třeba bestiář a jeho krátká setkání jsou fajn), jinde je to namáhavé prespříliš (třeba Body zázemí, nebo theurgovo Skládání formulí) a protože jsme lidé a ne stroje, tak jakmile ta námaha přeroste určitou mez (pro každého jinou), tak se na kopírování vybodneme a jdeme hledat inspiraci jinam. A i o tom je moje snaha a o tom (si myslím) že je Sarsaparillosův dotaz.To všechno může v pohodě sloužit jako inspirace například při tvorbě nějaké nové hry.
Re: DrdPlus.info - pracovní skupina
Pravda.
Pokud jsem to pochopil správně, tak například...Jak tohle v Příbězích impéria pravidlově / mechanikou funguje? Ideálně nějaký příklad.
...pokud bojuju třeba pět sezení s kultisty Uhluthc o jejich sošku, která má moc jejich idol přivolat do naší dimenze bytí a spoustu jiných úžasných schopností, včetně toho, že jí propadnu a nebudu ji chtít dát z rukou a nakonec ji získám, dostanu aspekt "posedlý soškou Uhluthc", kamarádi, co mi ji pomáhali získat pak třeba "Potírač kultistů Uhluthc"
Pokud by se tady objevil někdo PI znalý, prosím o nějaké další dovysvětlení.
Na webu visí zdarma Lite verze. Můžu ti poslat PM s odkazy na nějaké věci, na které se tady případně odkazuje, chceš-li.Ale to je tím, že jsem Příběhy impéria ještě nečetl.
S tím souhlasím. Jako volitelné pravidlo to zní ok.takže volitelně bych rozdíly ve fyzických vlastnostech viděl jako smysluplné.
Co takhle určit hodnotu při tvorbě postavy a mít to dál jako samostatnou vlastnost, která by se zvyšovala samostatně?že se to musí spočítat a ještě k tomu se to zaokrouhluje
Nějaký seznam, ať to není jen prázdné "Vepiš" okénko?vlastně ne, jedna věc by mě zajímala - co hráčům (ne teoretikům co mrkli na pravidla) vadilo tak jednoznačně, že by to z fleku změnili.
Je tam třeba Suffer Harm-like mechanika. Což je podle mě zajímavé. Jinde jsem se s tím nesetkal. Jen tady a v AW.Zajímalo by mě to.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů