DrdPlus.info
Moderátor: Bouchi
Re: ničení
To sice ano, ale v pravidlech pro Ničení se píše
a to je vše, víc tam o velikosti není. Takže má pak dvoumetrová socha stejnou základní dobu ničení jako socha s Velikostí 2, jakkoli mi to taky moc neštimuje.Rozměr předmětu je hlavní velikost ničeného předmětu. Při přesekávání lana je to jeho průměr, při rozbíjení sochy její Velikost, atd.
Máš nápad, jak z toho elegantně ven? (bez zavádění nových pravidel typu "vypočítej si objem sochy"...).
Re: Výpočet únavy z ničení
Tak jsem u sebe objevil zásadní chybu v ničení objemných těles, jelikož jsem nepoužil sčítání bonusů jednotlivých stran ničeného předmětu, nýbrž mnou vytvořenou a pro tohle nepoužitelnou tabulku objemu.
Kalkulátor ničení jsem opravil, doplnil o všechny detaily, které pravidla popisují, přidal viditelné mezivýsledky a tímto ho považuji za dokončený.
Spokojený ale nejsem:
A co vy, používáte pravidla pro ničení?
Kalkulátor ničení jsem opravil, doplnil o všechny detaily, které pravidla popisují, přidal viditelné mezivýsledky a tímto ho považuji za dokončený.
Spokojený ale nejsem:
- když chci rozmlátit něco objemného, třeba vysekat díru do hlubokého ledu, o hraně krychle 1 metr, tak mi to zaberte stejný čas a mám z toho stejnou námahu, jako kdybych rozbíjel zamrzlou louži 1x1 metr, protože 1 metr má bonus 0 a tři nuly jsou pořád nula, takže tady se sčítání bonusů, což je násobení hodnot, moc nevyplácí
- Opět je tu jen tak mimochodem zmíněno použití Velikosti, ovšem pracuje se s ní úplně stejně jako s rozměrem předmětu, takže sloup dva metry vysoký a socha s velikostí 2 je u ničení to samé (osobně jsem z Velikosti rozpačitý dlouhodobě, například nevím, jak zjistit Velikost u příšery, kterou si vymyslím a kterou chce mermomocí moje družina zrovna rozstřílet, takže chtějí "své" bonusy do útoku)
A co vy, používáte pravidla pro ničení?
Re: ničení
No kdykoliv výčet nebo příklad protiřečí definici, ignoruji příklad (neboť chyby se dějí všude), pokud není uveden důvod.kostrivec píše: ↑9. 4. 2018, 11:35To sice ano, ale v pravidlech pro Ničení se píšea to je vše, víc tam o velikosti není. Takže má pak dvoumetrová socha stejnou základní dobu ničení jako socha s Velikostí 2, jakkoli mi to taky moc neštimuje.Rozměr předmětu je hlavní velikost ničeného předmětu. Při přesekávání lana je to jeho průměr, při rozbíjení sochy její Velikost, atd.
Máš nápad, jak z toho elegantně ven? (bez zavádění nových pravidel typu "vypočítej si objem sochy"...).
Sami při zavedení pojmu Velikosti píšou:
Prostě řečeno, Velikost bytosti je zde imho uvedena omylem. Popřípadě u sochy měla být s malým písmenem.Pakliže jsi již při hře DrD+ pracoval s Tabulkou hmotnosti nebo Tabulkou vzdálenosti, mohl sis všimnout, že bonus za Velikost neodpovídá výšce tvé postavy z Tabulky vzdálenosti a bonus za Hmotnost postavy neodpovídá její váze uvedené v kg. Je tomu skutečně tak, Velikost zde uvedená je ovlivněna i mohutností tvé postavy (u humanoidů je zpravidla rovna průměru výšky a šířky.
Zvláštní pozornost zaslouží likvidace plošných a prostorových překážek, například probourávání dveří a zdí. Když se jako Rozměr předmětu použije tloušťka stěny nebo dveří, povede se po dané době postavě prorazit do překážky otvor velikosti 1x1 metr.když chci rozmlátit něco objemného, třeba vysekat díru do hlubokého ledu, o hraně krychle 1 metr, tak mi to zaberte stejný čas a mám z toho stejnou námahu, jako kdybych rozbíjel zamrzlou louži 1x1 metr, protože 1 metr má bonus 0 a tři nuly jsou pořád nula, takže tady se sčítání bonusů, což je násobení hodnot, moc nevyplácí
Základní doba ničení = Rozměr předmětu + 51
ad louže 1x1 metr)
tloušťka zamrzlé louže = 5 mm což je bonus -46
základní doba ničení = +5
ad kvádr ledu 1x1x1 metr)
tloušťka kvádru = 1 m což je bonus +0
Základní doba ničení = +51
Závěr: Po nahlédnutí do PPH(tištěné) mi došlo, že při přepisu na www došlo k menšímu opomenutí, správně by to mělo být takto:
Jde jen o jiný zápis téhož.Plocha (bonus) = β(Šířka otvoru) + β(Výška otvoru)
Objem (bonus) = β(Šířka otvoru) + β(Výška otvoru) + β(Tloušťka stěny)
Základní doba ničení plošné věci = Plocha + Tloušťka stěny (bonus) + 51
Základní doba ničení objemné věci = Objem + 51
Jak je vidět z příkladu v PPH (tištěné).
Osobně mi Velikost také dělala problémy. Ale nakonec to většinou dávám podle Bestiáře nebo PPJ (podobnost konstituce mezi novou a oficiální nestvůrou/bytostí). Jen asi 2x jsem to počítal, když jsem věděl dopředu, že se to bude hodit.(osobně jsem z Velikosti rozpačitý dlouhodobě, například nevím, jak zjistit Velikost u příšery, kterou si vymyslím a kterou chce mermomocí moje družina zrovna rozstřílet, takže chtějí "své" bonusy do útoku)
A přitom je u humanoidů vlastně Velikost= β[(výška+šířka)/2] + opravy. Z čehož vyplývá, že "hloubka" humanoidů v tom nefiguruje, a tady je nejspíše i důvod proč Velikost nelze použít ve výpočtu pro ničení, neboť se třetí rozměr neuvažuje.
Pravidla pro ničení lze použít "doslovně" jen tehdy, když jde o rozbití něčeho napadrť, na prach atd. Tedy se musí počítat celý objem.
Obecně asi je velikost = β(průměr dvou největších rozměrů bytosti z pohledu pozorovatele), pokud ti jde o to jaký bonus dát střelci (to už ale je čistě můj dohad).
Velikost +0 odpovídá humanoidu výšky 170 cm a šířky 30 cm, Velikost +6 odpovídá 300 cm výšky a 100 cm šířce, když zapomeneme na opravy z PPH. První humanoid je zjednodušeně obdélník o ploše maximálně 0,51 m2 a druhý 3 m2. Zajímavé ...
Ano, už jsme párkrát pravidla pro ničení použili, např. odpaření nebo roztavení pomocí formule oheň.
Re: Ničení
Jo, to je ono Tronare, díky.
Ničení ryze plošné věci, tedy předmětu bez třetího rozměru je nesmyl ve skutečnosti a ani pravidla s tím nepočítají, to jen mě to ujelo, když jsem vzorec rozepisoval, odstraním.
To zjištění Velikosti dává smysl, díky za to.
PS: osobně bych preferoval, kdyby se na předměty prostě útočilo, kdy každý materiál by měl svou Ochranu zbroje a nebránil by se. Až se dostanu ke konceptům, tak to zpracuju do návrhu na změnu.
Ničení ryze plošné věci, tedy předmětu bez třetího rozměru je nesmyl ve skutečnosti a ani pravidla s tím nepočítají, to jen mě to ujelo, když jsem vzorec rozepisoval, odstraním.
To zjištění Velikosti dává smysl, díky za to.
PS: osobně bych preferoval, kdyby se na předměty prostě útočilo, kdy každý materiál by měl svou Ochranu zbroje a nebránil by se. Až se dostanu ke konceptům, tak to zpracuju do návrhu na změnu.
Re: DrdPlus.info
ad PS) ale to by pak zničení sochy trvalo strašně dlouho na odehrání, mnohem déle, než výpočet podle současných pravidel.
Plus určit vlastnosti daného předmětu bys musel tak jako tak.
Plus určit vlastnosti daného předmětu bys musel tak jako tak.
Re: Ničení útokem
Neboj, to mám promyšlené - žádné útoky každé kolo (proč taky, podmínky jsou pořád stejné). Počítám s tím, že kdo nepospíchá, tak by využil něco jako "hod na útok vždy 6" (průměr z 2k6+), kdežto kdyby šlo o minuty, nebo kdyby +6 na útok na zničení nestačilo, nebo kdyby z toho koukala příliš velká námaha, tak by si mohl hodit na útok, ale jen jednou, s tím, že si koleduje, že ve spěchu to naopak pokazí (klasické 2k6+). Je toho samozřejmě víc, ale rád bych odboural další pravidla, když už tam jednou na něco podobného jsou. Vyčkej s reakcemi, až bude připravený návrh a taky prostor pro debatu k němu, ať to nezanášíme tady.
Re: DrdPlus.info
Na blogu jsem se krapet rozepsal o tom, k čemu na Facebooku měsíc kvetly vtipy, že hledám další blázny do party a jak to hledání jde.
Re: DrdPlus.info
Paul nám sestavil dotazník k DrD+, Cyril na to konto ze sebe vysypal své zkušenosti a nápady, za což mu děkuju a přidávám odpověď.
Re: DrdPlus.info
Před šestnácti lety, v lednu 2002, vyšlo jedno z prvních oficiálních vyjádení Altaru k připravovanému Dračímu doupěti plus. I po takové době má ten text pořád něco do sebe: Představy minulosti - Patnáctka
Naposledy upravil(a) kostrivec dne 18. 10. 2018, 13:45, celkem upraveno 2 x.
Re: DrdPlus.info
A přidáváme další historický text od Altaru, tentokráte "pouhých" patnáct let stár, hovořící o dovednostech a k tomu naše zamyšelní: Představy minulosti - Hody a dovednosti
Re: DrdPlus.info
Z prvohor Dračího doupěte plus jsme vykopali další článek od Altaru z roku 2002, ve kterém nám původní autoři vysvětlovali, proč bude šest povolání ve třech příručkách a co ony dvojice spojuje: Představy minulosti - Poslové
Ten text nám má i po šestnácti letech co říct, protože se týká nejen minulosti, ale i budoucnosti DrD+. A tak jsme ho i okomentovali.
Ten text nám má i po šestnácti letech co říct, protože se týká nejen minulosti, ale i budoucnosti DrD+. A tak jsme ho i okomentovali.
Naposledy upravil(a) kostrivec dne 28. 3. 2019, 18:16, celkem upraveno 1 x.
- johnjarik
- Příspěvky: 534
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrdPlus.info
Boha mého.
Koukám, že po 15 letech jsem úplně jiný člověk, než který na tom pracoval
Koukám, že po 15 letech jsem úplně jiný člověk, než který na tom pracoval
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host