Grimoar Theurg

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Cruor
Příspěvky: 8
Registrován: 23. 2. 2014, 18:37

Grimoar Theurg

Příspěvek od Cruor »

Zdravím všechny,
vím že drd+ je u lidí u ledu už dlouho (poslední aktivní zápisky, až na ojedinělé výskyty, jsou kolem roku 2011) a proto je teď už hodně těžké dohledat různá kouzla a hlavně theurgické formule (kouzla jdou docela pěkně převzít z jiného herního systému).

A s tím jak stránky kolem zanikají mě napadlo, že ti co na RPG foru přezili, by mohli přispět svou troškou do mlýna.

Pokud jste našli někde formuli, nebo modifikátor tak to tady napište.(i kdyby nebyl váš, v tom případě ho uveďte i s autorem, nebo odkazem na jeho stránky). Další lidi po nás se vyhnou ztracenému bloudění na webu a dohledávání formulí.

Můžem časem udělat něco i pro finty (Ano všem, vím že to tu je. Ale taky jsem viděl v jakém stavu :D )

První finta je levitace, bohužel ta pochází z Rukovědi dobrodruha, takže by bylo blbé ji tady na úkor Altaru postovat. Proto připojím ještě magnetismus (Autorem je tuším človíček co se tady na foru pohybuje pod nickem Gonzales, web http://www.deniksilenehopj.wz.cz/doplnky/formule.html)


Magnetismus

Předpis
Sféra: II
Vyvolání: +40
Profil: Mod-, Uv-, Zam-, (Zvuk-, Efekt-, Poz-, Tep-)
Druh: Prostý
Náklonnost: -1
Vol: +4
Náročnost +3 +10/+3
Poloměr: -6 +1/+1
Doba trvání: +0 +1/+2
Síla: +3 +1/+2
Forma: Nepřímá, Plošná, Nehmotná, Neviditelná
Rysy Sféra Náklonnost
Odpuzovač: +3
Nekovy: +6
Živé: +12
Popis
Magnetismus je formule, jež v základním tvaru přitahuje pouze železné předměty, respektive jiné kovové předměty. Podobně jako Bariéra je to plošné kouzlo, kdy přitažlivá síla vychází jen z tenké blanky v prostoru. Uvnitř kulové plochy (v základním tvaru) přitažlivé síly nepůsobí, ani plocha není nijak odolná proti vniknutí předmětů, respektive jakožto nehmotná se o nic takového nepokouší - nemá to na rozdíl od Bariéry v popisu práce, proto se přitáhnutý předmět přitáhne až do středu kulové plochy (obvykle velkou rychlostí). Protože uvnitř opět nepůsobí přitažlivá síla, začne padat k zemi a jakmile se opět dostane do působnosti kouzla, opět začne být přitahován – proto bude přitahovaný předmět komicky poskakovat v prostoru. Předmětů samozřejmě může být víc.
Poloměr
Ukazuje, jak daleko od epicentra se bude Magnetismus rozprostírat. Magnetismus vytvoří kulovou plochu, jejíž povrch je vzdálen od epicentra na tento zadaný poloměr.
Síla
Touto silou bude se Magnetismus pokoušet přitahovat předdefinované předměty. Vztah pro přitáhnutí předmětu nebo osoby, která nevzdoruje je následující: Síla - vzdálenost (*2?) proti Hmotnosti ; Síla – Vzdálenost proti Hmotnosti

Přitáhnutí předmětu, který není volný či jej někdo drží: Síla - vzdálenost (*2?) proti Hmotnost předmětu + Síla předmět držící ; Síla – Vzdálenost proti Hmotnosti postavy + 2k6+

Přitáhnutí vzdorující postavy: Síla – vzdálenost (*2?) proti Hmotnosti postavy + Síle + 2k6+

Rychlost jakou je předmět přitahován, je pak rozdíl mezi: Sílou kouzla – vzdálenost (*2?) – opravy za terén ; Rychlost přitažení = Síla – Vzdálenost proti Hmotnosti předmětu – Opravy za terén + 2k6+

Opravy za terén určí PJ, obvykle se jedná o neschůdnost cesty. Nemusí však být vždy záporné (leštěný mramor politý olejem, po kterém je přitahována postava), pak bude rychlost vyšší.

Chceme-li určit, za jak dlouho bude předmět přitáhnut, pak Rychlost přitažení – Vzdálenost.

Je-li zapřen a očekává ránu – HmP ℗ Síla + 5 + 2k6+ upadl ~ síla úderu + 2k6+ ~ neupadl

℗ = plus v kroužku

Hmp + 2k6+ upadl ~ Síla magnetismu – vzdálenost ~ neupadl

Upadl je odhozen: Vzdálenost = Síla magnetismu + (výška terče – hod na odolání)

Maximální dosah je Síla+6.

Pokud osoba vzdoruje a Magnetismus náhle skončí, může přepadnout na opačnou stranu (není-li vytahována do vzduchu).

Odpuzovač
Formule místo přitahování, odpuzuje. Vztahy jsou potom obrácené.

Nekovy
Pokud nastavíme Hlídačem nějaký parametr, např. přitahuj dubové listí, pak formule nebude fungovat, protože není postavena na přitahování nekovů, to však s tímto parametrem není problém. Poté formule akceptuje cokoliv.

Živé
Formule je v základu stavěná na přitahování (odpuzování) kovů, ale dá se vylepšit i k přitahování živých bytostí (použije se přímo rys Živé, rys Nekovy současně s rysem Živé použijeme pouze tehdy, když má Magnetismus přitahovat zároveň živé bytosti i předměty).

Hlídač
Hlídačem lze formuli zadat přitahování naprosto čehokoliv, jen u různých abstraktních pojmů jako jsou láska, vítr a podobně vznikne kouzlo k ničemu (viz popis modifikátoru Hlídač). Pozor, pokud Hlídač nastavíme pouze na hodnotu zbraně, pak bude přitahovat pouze železné zbraně, zbroje, přezky u opasků nechá na pokoji. Nastavíme-li Hlídač na hodnotu vzduch, získáme funkční ventilátor.

Příklad (nutno dodělat)
Vhodně upravenou formuli lze použít k potápění lodí (vytahání hřebů), odpalování projektilů na nepřítele či jako obrané pole před nepřítelem. Původně jsem chtěl zahrnout do výpočtu i hmotnost přitahovaných předmětů/osob, ale to by vztahy ještě zesložitilo. Použití: Sběr čehokoliv (pozor, nerosty z horniny to nevytáhne – jsou moc pevně zaklíněné v podloží), ventilátor (přitahování vzduchu + uvolnění+teplota – sněžné dělo?), jemný selektivní nástroj, nástroj úchylů (strhávání šatů), vířivka, mučící nástroj, „odpalování“ projektilů na nepřítele, zbavení nepřátel zbraní, zbrojí, naopak odpuzování nepřátel, odplevelování polí, vodotrysk, …
Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1904
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: Grimoar Theurg

Příspěvek od Gran »

možná oficiální zdroj? píše:####### Název článku: Theurg - Update Grimoáru I.

### Popis:
Tento text přináší několik nových možností pro Theurgy - nové rysy ke starým formulím, nové modifikátory a ještě několik úprav. Tyto úpravy zlepšují hru a možnosti Theurga kombinovat a nijak nenarušují herní vyváženost, řiďte se jimi však jen v případě, že sami chcete.

### Tělo článku:

Vysvětlivky:
"+" znamená mužský, "-" ženský Profil
(Například "Bar-" má pravděpodobně formule, zatímco "Bar+" její modifikátor)

***

**Několik úprav**

Pro lepší funkčnost stávajících formulí a modifikátorů a pro možnost užití nových modifikátorů ve hře je potřeba několik věcí ve starém Grimoáru upravit.

- Všem formulím přidat do Profilu toto: Poz+, Poz-
- Formulím Bariéra, Dým, Výboj, Portál a Světlo přidat do Profilu toto: Tep-
- Formuli Úder přidat do Profilu: Zvuk-
- Formuli Kladivo přidat do profilu: Oheň+, Bar+
- Formuli Vůně přidat do Profilu: Sms+
- U formule Tsunami z hlíny a kamení zapomenout na vztah "Výška Vlny = Síla" - vzhledem k tabulce poškození, jaké vlna způsobuje, je nesmyslný. Formule však stále vytváří vlnu - ta ale zůstává z větší části v podzemí.

***

**Oheň - Nové Rysy**

*Mráz*

Použití tohoto Rysu zvyšuje Náročnost formule o +1.
Namísto ohnivé hmoty Theurg stvoří kouli velice studeného vzduchu, trochu připomínající dým namodralé barvy. Zranění je zde nikoliv horkem, ale chladem (Povaha zranění z +O na -O), jinak vše zůstává stejné. Koule _není_ z ledu! Maximálně 15% v epicentru koule může být skutečný led - pokud je ze všech stran obklopen mrazivou hmotou. Pokud je však výsledný efekt formule vytvarován jinak - např. pomocí Uvolnění - nemusí se ve středu kouzla objevit led žádný (např. je-li vytvořen "čtverec").

*Sucho*

Použití tohoto Rysu zvyšuje Náročnost formule o +1.
Místo ohnivé koule Theurg vytvoří kouli velice horkého vzduchu - ten je pozorovatelný jen podle jemného chvění, připomínající pohled na druhou stranu tábora přes veliké ohniště. Pokud je vysoká vlhkost vzduchu nebo pokud je koule vytvořena pod vodou, stoupá z ní pára. Vše je totožné se základní formulí, kromě povahy zranění - to se z +O mění na -Vo.

***

**Tsunami z hlíny a kamení - Nové Rysy**

*Vodní*

Použití tohoto Rysu zvyšuje Náročnost formule o +1.
S tímto Rysem lze formuli seslat jedině na nějakou vodní plochu, nikoliv na zem. Formule pak z kapaliny, na kterou byla seslána, vytvoří vlnu, která se žene krajem jako obyčejná (tj. bouří (resp. větrem) vytvořená) vlna. Účinnost se odvozuje od účinnosti základní formule.

*Vzdušná*

Použití tohoto Rysu zvyšuje Náročnost formule o +1.
S tímto Rysem lze formuli seslat kdekoliv ve volném prostoru. V uzavřeném prostoru účinnost větrné vlny rapidně klesá. Výsledná "vlna" je ve skutečnosti vánkem, větrem, bouří, orkánem, tornádem - dle síly, účinnost se odvozuje od účinnosti základní formule.

***

**Pohyb - Nové Rysy**

*Změna velikosti*

Použití tohoto Rysu zvyšuje Náročnost formule o +4.
Díky tomuto rysu může modifikátor Pohyb měnit za běhu formule i velikost seslaného kouzla - například postupně se zvětšující ohnivá či světelná koule, nebo třeba bariéra, co postupně odstrkuje všechny nepřátele a nechává Theurgovi a jeho společníkům dost místa - přitom Theurg by ji již velkou nemohl použít, neboť by uvnitř měl i své nepřátele.
Nutno však mít napaměti, že ani s tímto Rysem se formule _nikdy_ nezvětší nad svůj přednastavený Poloměr. Pokud chce Theurg, aby se formule zvětšovala, musí ji vytvořit s poloměrem odpovídající potřebného poloměru největší plánované velikosti a formuli pak seslat menší - seslání ve zmenšeném tvaru tento modifikátor umožňuje.
Stejně tak je možno i formuli nechat zmenšit.
Při sesílání určí Theurg bod, do kterého se bude výsledný efekt kouzla měnit. Ve chvíli, kdy ho formule dosáhne, se již nebude dále měnit a zůstane tak. Pokud Theurg chce, aby se např. zmenšila, zvětšila a opět zmenšila, musí využít tři body - to vše se odvíjí od "Počtu bodů" základního Pohybu.
Rychlost změny se odvíjí od rychlosti formule Pohyb.

*Změna velikosti i tvaru*

Použití tohoto Rysu zvyšuje Náročnost formule o +7.
Formule se bude zvětšovat/zmenšovat rovnoměrně, ale Theurg možná bude chtít, aby se jeho kvádrovitá bariéra jen prodlužovala - v takovém případě musí použít druhý rys, "Změna velikosti a tvaru", který v sobě zahrnuje jak předchozí rys, tak možnost měnit i jednotlivé části. Opět však platí, že efekt formule po změně nesmí být větší, než byl Poloměr nosné formule.

***

**Zvuk - Nový modifikátor**

Sféra: I
Profil: Mod+, Brána+,Zvuk+,Uder+,Sms+,Rec-
Náročnost: +1
Počet nahrávek: 1 +1/+1
Síla: +10 +1/+3
Doba trvání: +0 +1/+3
Forma: Jako u hostitelské formule

Popis: Pomocí této formule může Theurg k nosné formuli přidat nějaký působivý zvuk - například temné hučení k portálu nebo ďábelský smích k oblaku černého dýmu (ze kterého za chvíli sám Theurg vystoupí). Dokonce může přidat i nějakou krátkou zprávu, která se buď stále opakuje (dokud modifikátor Zvuk trvá - dle Doby trvání), nebo se spouští za splnění nějaké podmínky - toho však může dosáhnout jedině pomocí Efektu a Hlídače, neboť něco takového je již složitější.
Stejně tak zvýšením Počtu nahrávek může mít Theurg pro formuli připravenou více zvuků - ty se mohou přehrávat zároveň, po sobě v určeném pořadí, nebo pomocí Efektu a Hlídače mohou mít pro spouštění a přehrávání jiná pravidla.
Pokud je nahrávek pouštěných současně více, nijak to neovlivňuje Dobu trvání (tedy považují se v tu chvíli za jednu nahrávku).
Zvuk nikdy nebude trvat déle, než formule, ke které byl připoután, i kdyby Doba trvání přesahovala Dobu trvání nosné formule. To se samozřejmě netýká ozvěny apod. (např. hrom může být slyšet i dlouho poté, co jeho zdroj - blesk - dávno skončil, protože se nese krajem)
Kromě obecně známých zvuků může i nějaký zvuk "vytvořit" (například kvůli nahrávce hlasu), v takových případech však potřebuje použít Receptor.

Do jaké vzdálenosti bude zvuk slyšet se určí takto:
Slyšitelnost = Síla

Jak hlasitý zvuk bude se odvíjí také od vzdálenosti od epicentra:
Hlučnost = Síla - Vzdálenost

A zda postava zvuk zaslechne záleží na jejích Smyslech:
Sluch + 2k6+: nezaslechne ~ Hlučnost ~ zaslechne

***

**Efekt - Nový modifikátor**

Sféra: I
Profil: Bar+,Mod+,Brána+,Zam-,Ba-,Sms-,Rec-
Náročnost: +1
Forma: Jako u hostitelské formule

Popis: Pomocí tohoto modifikátoru je možné přidat formuli nějaký zajímavý efekt navíc - například portál se při dotyku zavlní jako vodní hladina, bariéra při odklonění střely zapulzuje jako jakési elektromagnetické silové pole (jak známe z různých sci-fi filmů) či ohnivá stěna se neustále otáčí v jakési spirále.
Stejně tak je možno k efektu připojit modifikátory Barva, Vůně, Zvuk apod..
Sám modifikátor má přednastavenou podmínku "Když se efektu kouzla někdo dotkne, spusť svůj efekt.". Pokud má být přidaná další podmínka (Např. "Když se efektu kouzla někdo dotkne _rukou_" nebo "Když se k efektu kouzla někdo přiblíží"), musí již být použit modifikátor Hlídač.

***

**Časovač - Nový modifikátor**


Sféra: II
Profil: Poz+,Poz-,Ba-,Bar-,Zam+,Zam-,Výboj-,Iluze-,Po-,Sms-
Náročnost: +2
Počet vyčkání: 1 +2/+1
Doba trvání: +0 +1/+3
Forma: Jako u hostitelské formule
Rysy:
- K formuli +1
- K rysu +2
- Posloupnost +4, Náklonnost -1

Popis: Časovač může být velmi užitečný nástroj. Ve své základní formě dokáže pozastavit efekt nějakého modifikátoru. Při stavbě formule se na ni místo požadovaného modifikátoru naváže Časovač - a až na ten se modifikátor vloží. Při sesílání pak Theurg určí chvíli a dobu - v danou chvíli na danou dobu se pak modifikátor "vypne". Tedy např. sešle modrou ohnivou kouli, která zčervená (modifikátor Barva se vypne) a pak opět zmodrá. Samozřejmě je možné i "opozdit" spuštění modifikátoru - např. nejprve sešle obyčejnou kouli a ta až po chvíli zmodrá.
Každé takovéto "spoždění" vyjde na jeden příkaz, počet příkazů je však možno zvýšit. Tak je možno vytvořit třeba blikající ohnivou kouli - normální, modrá, zelená, normální, zelená, modrá, fialová... Doba, během které Časovaš drží nějaký modifikátor neaktivovaný, nesmí překročit Dobu trvání. Jednotlivé doby (zdržuje-li nějaký modifikátor vícekrát) se sčítají. Pokud drží dva deaktivované modifikátory najednou, doby se násobí - pokud tedy má na Bariéře dvě Barvy - modrou a zelenou - a chce, aby jedno kolo nebyla aktivní žádná a následující dvě kola vždy jen jedna, bude muset mít Časovač Dobu trvání alespoň na 4 kola (2x1+1+1=4).
Je možno Časovač navázat na Hlídače - Theurg pak třeba stvoří ohnivou kouli, která při výkřiku "Zmodrej!" skutečně zmodrá.

*K formuli:*
Přidáním tohoto rysu je možné opozdit i formuli - Theurg ji sešle a např. ohnivá koule se objeví až za tři kola (načež vybouchne - Theurg má alespoń čas se schovat). Není však možné nastavit Časovač, aby "deaktivoval" formuli během jejího trvání - může jen opozdit seslání (Theurg tedy ve skutečnosti sešle Časovač).

*K rysu:*
Tímto nastavením je možné Časovačem deaktivovat nějaký rys - pro to platí stejná pravidla, jako u modifikátorů. Theurg tak může vytvořit ohnivou kouli, která chvíli čadí a chvíli zase ne.

*Posloupnost:*
Tento rys učiní z Časovače skutečně mocný nástroj - Theurg si může vytvořit několik formulí, ale místo toho, aby je postupně sesílal (každé kolo jednu), může seslat pouze časovač - a ten je v přednastaveném pořadí sešle. Tak je možné udělat všemožné efekty, kdy se rozsvítí jasné světlo a zároveň udeří hrom, načež na místě zaplápolá oheň.
Časovač tedy umí jak seslat formule postupně, tak několik zároveň.
Při vytváření se všechny formule, podřízené Časovači, považují za jednu obrovskou formuli - není možno je tedy sesílat zvlášť. Náklonnost samozřejěm ubírají tak, jak mají.

***

**Chuť - Nový modifikátor**

Sféra: I
Profil: Rec-, Sms+
Náročnost: +1
Forma: Jako u hostitelské formule

Popis: Popis totožný popisu formule Vůně (příručka Theurga, Edice A i B), jen se nejedná o smysl "čich", nýbrž příhodně "chuť".

***

**Teplota - Nový modifikátor**
Sféra: I
Profil: Tep+
Náročnost: +1
Síla: +0 +1/+2
Forma: Nepřímá, tvar jako u hostitelské formule.
Rysy:
- Zraňující +5

Popis: Tímto modifikátorem může Theurg nastavit formulí vyvolanému objektu určitou teplotu, která se odvíjí od Síly tohoto modifikátoru. Při samotném vytváření (resp. modifikování) formule si Theurg musí určit, zda bude modifikátor vůči okolnímu prostředí teplotu snižovat (činit chladnější), nebo zvyšovat (činit teplejší).
Zde je orientační tabulka změny, pokud je formule seslána v prostoru o běžné pokojové teplotě:
+0 - nemění se
+1 - vlažné/hřejivé
+2 - chladné/teplé
+3 - studené/horké (ale ne na spálení)
+4 - jako zmrzlina/topení
Vyšší teploty nelze dosáhnout.
V každém případě, modifikátor sám o sobě nedokáže zraňovat.

Zraňující - použitím tohoto Rysu je však možné zvýšit teplotu mnohem více - a použít tak modifikátor i ke zranění toho, kdo se ho dotkne. Platí víceméně stejná pravidla, jen Síla zde nemění teplotu tak pomalu a jemně, nábrž následujícím vztahem:
ZZ = Síla/2
To jsem našel v počítači. $D Ale možná je to fakt nějak ofiko a tedy to místní přeživší theurgové znají.
It's Alive!
Uživatelský avatar
Gonzáles
Příspěvky: 78
Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Odp: Grimoar Theurg

Příspěvek od Gonzáles »

Grane, ani nevíš, jak jsem rád, že si to sem přidal.
Já už to mam jen v tištěné verzi a elektronickou jsem u sebe nemohl najít.
Dokonce už si ani nejsem jist funkčností stránky, na kterou to umístili původní autoři toho updatu.

Cruore, ještě mam někde schovanou nedodělanou Fázovou neviditelnost, tak snad ji v dohledné době zveřejním.
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Uživatelský avatar
Gonzáles
Příspěvky: 78
Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Odp: Grimoar Theurg

Příspěvek od Gonzáles »

Tak jsem opravil tu verzi, co sem přidal Gran (typografie, překlepy) a opravil vzorec pro Zvuk, který obsahoval následující chybu: Hlučnost = Síla − Vzdálenost; správně je Hlučnost = Síla − 2×Vzdálenost.

Takže teď je to vhodné i k tisku a vypadá to vzhledně (nahradil jsem formátovací značky nadpisů zdůrazněním). Velikost se ze čtyř stran snížila na tři.
Přílohy
Theurg_update_grimoáru_I..odt
(25.76 KiB) Staženo 87 x
Kdo si hraje nezlobí!
Hraji si na Pána jeskyne: http://deniksilenehopj.wz.cz/
Kolem jdoucí šťoura.
Až mě budete chtít zabít, postavte se do řady!
Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1904
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: Odp: Grimoar Theurg

Příspěvek od Gran »

Gonzáles píše:Grane, ani nevíš, jak jsem rád, že si to sem přidal.
(...)
Tak jsem opravil tu verzi(...), Takže teď je to vhodné i k tisku a vypadá to vzhledně
Paráda! :)))
It's Alive!
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti