Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Oficiální diskuze o Dračím doupěti Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od ShadoWWW »

O DrD 1.6 tu probíhalo a probíhá mnoho diskuzí. O DrD+ moc ne. Tak mě napadlo jednu diskuzi založit. (Neděkujte mi, můmžete si za to sami. :-)= )

Napadají mě hlavně tyto otázky:
- Hráli jste DrD+?
- Co se vám na něm líbilo?
- Co se vám na něm nelíbilo?

Začnu sám: DrD+ jsme hráli hned od vydání několik let.

Nejvíc se mi líbil ten průvodní příběh napříč všemi příručkami. Dnes není obvyklé, že by pravidla hry něco takového měly, ale v dobách Asterionu a DrD+ to bylo obvyklé. Líbila se mi taky značná část PPJ. Kapitoly Tvorba světa, Tvorba dobrodružství, Vedení hry a dobrodružství Po stopách démona jsou inspirativní dodnes.Taky se mi líbilo, že DrD+ se snažilo vybalancovat důležitost základních vlastností (zrušilo odolnost a zavedlo vůli a zručnost), i když způsob provedení byl nešťastný - mimo základních vlastností vytvořilo ještě odvozené vlastnosti, např. odolnost, nebezpečnost, důstojnost aj., které se vypočítávaly složitými vzorci ze základních vlastností.

Tím se dostávám k negativům: obrovská matematická náročnost. Člověk potřeboval kalkulačku minimálně k tvorbě postavy, ale často i během hraní. Nejhorší perly ale ležely v PPJ. Kapitola Svět Dračího doupěte, pojednávající o všech těch cenózách a jiných vazbách byl pro mě noční můrou ještě hodně dlouho a koncept představený v této kapitole (a hodně zasahující do pojetí DrD+ theurga) považuji za jeden z největších failů českého designu. Taky mi docela chyběla desetistěnná kostka, kterou tento systém už něměl (používal systém 2k6+).

Další ošidností byly hodnoty vlastností, neboť neexistoval žádný průměr, žádný ukazatel toho, jaká hodnota je hodně nízká nebo hodně vysoká. Třeba v DrD je stupnice od 1/-5 do 21/+5, pro nestvůry až po 31/+10. Takže když měla postava nějakou vlastnost 10/0, byla to vlastnost průměrná. Když měla 20/+4, tak už byla výjimečně skvělá a naopak 3-4 byla hodně špatná vlastnost. V DrD+ nic takového není. Hodnoty vlastností fungují jen jako opravy v DrDo, ale vlastnost postavy se pohybovala někde od -4 do teoretického nekonečna. Takže se vůči postavám stavěl špatně protivník.

Systém povolání rozdělený na klasická C&L, skill-based a roleplayingové se úplně nepovedl z hlediska vyvážení a jednoduchosti. ale nakonec bych se rád zmínil o zázemí, tedy mechanice podporující roleplaying. I když se tato část pravidel z hlediska herních mechanik nepovedla, je až zarážející, že D&D 5e přišla s tím úplně samým (ale mechanicky vyladěným).

Co říci závěrem? DrD+ na mě působí jako hodně neučesaná alfa verze RPGčka ve stylu DnD a vlasně i DrD. Ale to, jak předstiho zázemím D&D o 13 let, je až s podivem. Škoda, že šlo o tak neučesanou snůšku mechanik, která se dále nerozvíjela. Třeba DrD+ 2e a D&D 5e by si byly mnohem blíž, než se může zdát.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Goryvlad
Příspěvky: 56
Registrován: 6. 1. 2012, 17:42
Bydliště: Ostrava/Seliak

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Goryvlad »

Pluska jsme hráli tuším od roku 2004 do 2010.
Spousta krásných vzpomínek, ale taky zbytečně kupa hodin počítání a listování pravidly. Většinou jsem dělal PJ, takže jsem si užil svoje. Jako vypravěč, bych se k pluskám nevrátil.
Ale spousta věcí se mi na nich tenkrát líbila:
I čaroděj se mohl ohánět jakýmkoli mečem, pokud měl dost síly.
Theurg si ušil zajímavá kouzla na míru (pokud si dal jeho hráč tu práci).
Lupič vlastně ani nemusel umět krást a mohla to být skvělá postava.
Bojovník zužitkoval velkou škálu zbraní, podle toho jaký styl a finty použil.
Hraničář měl v sobě kus tajemna (kolikrát sám hráč nevěděl v co se vyvine).
Kněz se dal naházet v podstatě pro jakékoli božstvo.
Hráli jsme na Asterionu, ke kterému vyšli i aplikace. Asterion používáme co u nás vyšel a hrajeme na něm dodnes.
Ave,imperator, morituri te salutant !
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od eerieBaatezu »

Goryvlad píše:Hraničář měl v sobě kus tajemna (kolikrát sám hráč nevěděl v co se vyvine).
To zní, že se Hraničář povedl i v Pluskách, je ale neznám. Můžeš to trochu rozvést?
Obrázek
Uživatelský avatar
Goryvlad
Příspěvky: 56
Registrován: 6. 1. 2012, 17:42
Bydliště: Ostrava/Seliak

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Goryvlad »

Hraničář si částečně vylepšoval své schopnosti podle sebe, ale z velké části o tom rozhodoval PJ. Podle toho jak ho hrál a jakým věcem se věnoval. Ten kdo hrál hraničáře poprvé, v podstatě ani nevěděl, čeho všeho je hraničář schopný. Na druhou stranu to bylo náročné pro PJ, musel si vést záznamy.
Někdo se zaměřoval spíše na přežití, další na léčení nebo lukostřelbu. Nemám po ruce pravidla, ale pokud si pamatuju řešilo se jednak co hraničář umí, jak dobře to umí a hlavně jak často to používá.
Zajímavě byly řešeny totemy. Šlo spíše o duchovní záležitost, kterou bylo těžké získat.
Ave,imperator, morituri te salutant !
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Cor »

ShadoWWW píše:- Hráli jste DrD+?
Jop, ještě se starou skupinou. Jakmile vyšlo, skočili jsme po něm a definitivně dali sbohem oDrD a hráli to možná tak...3 roky?
ShadoWWW píše:- Co se vám na něm líbilo?
+ V porovnání s oDrD přineslo hrozně moc možností jak rozvíjet postavy a co z nich mít. I přes existenci povolání se v tom šlo hodně vyřídit a s houserulováním ještě víc.
+ zajímavěji pojatý souboják než v DrDo
+ pokus podpořit RP zázemím, způsobem zlepšování kněze a hraničáře
+ minipříběhy, vystupování postav známých z minipříběhů v příkladech, velký příběh prolínající se všemi příručkami
+ slušná příručka pro PJ (-cenózy...)
+ bestiář, krásný a inspirativní

ShadoWWW píše:- Co se vám na něm nelíbilo?
- čísla, tabulky, exponenciální růst některých věcí
- těžkopádnost mechanik, přílišný simulacionismus (ač podaný stylem "vyházejte co je libo")
- nutnost vyhouserulovat některá pravidla a schopnosti aby byly využitelné a nebyly opruz
- použitelnost kněze nic moc (krom sezení ve stylu "kněz vede kázání, konvertuje lidi a dělá mentální souboj, ostatní sedí a nudí se")
- přílišná provázanost "příručkového settingu" s některými schopnostmi (a z toho plynoucí těžkosti při hraní v jiném settingu s jinou kosmologií apod.)
- hodně balastu (fluffového i pravidlového, OBZVLÁŠTĚ pravidlového) co je třeba vyházet (úmorná práce občas)

Celkově to pro mně byl po DrD krok dobrým směrem, ve své době inspirovalo, ukázalo nové věci...a nakonec vpodstatě nasměrovalo jinam. Ale i to se počítá. Myslím, že mi ve své době dalo, co mohlo. Zaučil jsem na něm i pár úplných RPG nováčků, které pak nebyl problém konvertovat na FATE, takže se počítá i fakt, že nemělo na lidi (alespoň ty, co znám) efekt "myšlenkového uzavření", což potkalo některé hardcore dračákysty.

Ale už bych to nehrál. Možná z nostalgie. Ale už dávno to není systém vhodný pro můj styl hraní.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Fritzs »

+bojový systém
-tabulky
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Klimbing
Příspěvky: 293
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Klimbing »

Drd+ jsme hráli od vydání poměrně intenzivně. Když vyšlo Drd2, tak jsme přešli na něj a asi před rokem jsme se vrátili zpět k Drd+.
Nevýhody pluska: Dobře se to ilustruje na přechodu z jednoduššího systému (ale i např. z Drd2, které má k jednoduchosti dost daleko). Hráči, kteří se takto k Plusku dostanou, tak pokud nemají slabost pro tabulky, bývají šokováni složitostí. Plusko je zkrátka systém netriviální na pochopení a mnohem složitější na zapamatování/zažití. Obzvlášť velké nároky, co se týče znalosti systému jsou pro plynulou hru potřeba u PJ.

Tím se dostávám k tomu, jak se s touto nevýhodou Pluska dá vyrovnat. Aby byla hra plynulá a nemuselo se pořád listovat pravidly, tak je fajn, když PJ zná velkou část pravidel (včetně tabulek, obvyklých hodnot kdečeho a podob.) zpaměti. Ostatní hráči víceméně potřebují pár výpočtů, a proto není problém začít hrát i s někým, kdo pravidla nezná, pokud vedle něj sedí někdo, kdo mu to spočítá.

Kromě této, často zmiňované, nevýhody je v systému, dle mého názoru, několik problematických částí - např. mentální souboj. Herně zpravidla nezajímavá mechanika, kdy jedna postava obvykle háže dokola kostkou a dělá si čárky za únavu a zbytek družiny čeká. Takových věcí by se našlo víc a myslím si, že je nejlepší je homesrulovat nebo vypustit.

Výhody pluska: No důvody, proč jsme se k Drd+ vrátili, jsou: slušný soubojový systém, velký prostor pro vývoj postav a robustnost systému. Všechno tohle lze (právem) na Plusku kritizovat, jako nesmyslně složité. Na druhou stranu, pokud má člověk v tomto systému odehráno stovky hodin, tak složitost do značné míry odpadá - většinu věcí PJ a hráči znají a nemusí je hledat, nebo přemýšlet nad vzorečky. V takovéto situaci poskytuje systém robustní mechanismus schopný vyhodnotit roztodivné akce bez paradoxních výsledků.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od eerieBaatezu »

Klimbing píše:Drd+ jsme hráli od vydání poměrně intenzivně. Když vyšlo Drd2, tak jsme přešli na něj a asi před rokem jsme se vrátili zpět k Drd+.
Tak tohle je taky slušná hláška. $lol$
Klimbing píše:(ale i např. z Drd2, které má k jednoduchosti dost daleko).
A tohle dobrý postřeh. Oba systémy jdou "na věc" dost rozdílně a přesto ta pomyslná jednoduchost dvojek má za následek všechny ty pravidla vysvětlující diskuze.


Přemýšlím, zda bych raději viděl novou iteraci DrDo nebo DrD+...
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Jerson »

Klimbing píše:Všechno tohle lze (právem) na Plusku kritizovat, jako nesmyslně složité. Na druhou stranu, pokud má člověk v tomto systému odehráno stovky hodin, tak složitost do značné míry odpadá -
Fascinuje mě, jak může být zjevná nevýhoda popsaná jako výhoda. Po stovkách hodin musíš znát nazpaměť i matematicko-fyzikální tabulky nebo cokoliv jiného. 25 her ročně po 4 hodinách je stovka hodin, a hráči by měli poznat systém po dvou, maximálně čtyřech hrách.
Klimbing
Příspěvky: 293
Registrován: 26. 7. 2008, 21:44

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Klimbing »

Jerson píše:Fascinuje mě, jak může být zjevná nevýhoda popsaná jako výhoda. ...a hráči by měli poznat systém po dvou, maximálně čtyřech hrách.
Netvrdím, že je to výhoda. Tvrdím, že tento problém může být do značné míry jistým způsobem redukován (totiž, že člověk systém i přes jeho složitost zná). Pokud to vyznělo, že mi fakt složitosti nepřijde jako výrazný handicap Pluska, tak jsem to nenapsal dost jasně. Plusko je šíleně složité a herní systém by takto vypadat neměl - s tvrzením, že hráči by měli poznat systém po pár hrách, souhlasím (v mnoha případech je třeba, aby se tak stalo už v průběhu prvního sezení).
Uživatelský avatar
Narian
Příspěvky: 18
Registrován: 6. 1. 2014, 00:27

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Narian »

Pluska jsme hrávali s původní družinou kdysi dávno, pak jsme přestali hrát RPG úplně, kvůli ukončení škol, nástupu do zaměstnání a nedostatku času. Loni jsme s mírně obměněnou skupinou lidí začali hrát znova. Pro začátečníky je to opravdu hodně složité a chvíli trvalo, než se nám pravidla dostala do krve (ikdyž ani teď si myslím, že to není ideální :) ). Samozřejmě je třeba vypustit takové zhovadilosti jako pravidla pro oslnění, to je v pravidlech opravdu úlet :roll:
Podle mě velkou předností je velká variabilita uvnitř povolání. V DrDo byli pravidlově například všichni hraničáři nebo zloději stejní. Tady má hráč velkou možnost volby jak si postavu přizpůsobit svým představám.
Mně osobně se nejvíce líbí povolání kněze, ale bohužel jsem ho měl možnost hrát jen krátce (do 3. úrovně), teď už na mě zbyla úloha PJ :)
Hraje DrD Plus, DrD 1.6, Příběhy Impéria a SIFRP
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Tadeas »

asi 3 roky jsme v tom meli kampan. do ted na to rad vzpominam, prirucky maji cestne misto v knihovnicce.

+ mnoho inspirace
+ znacna volnost v tvorbe postavy (tedy na pomery te doby a CnL)
+ uplne me uchvatil Knez. to bylo neco! konecne zadnej blbecek s kladivem co masti kostlivce, ale krasnej a modularni socialni zazitek. avsak porad prekvapive uzitecny i v boji.
+bestiar! na svou dobu opet brilantni, opet plny inspirace a provazany pribehem
+tvorba sveta v PPJ
+demoni

-hned jak jsem zacal delat PJ, zakazal jsem hranicare
-soubojovy system. z toho jsem mel opravdu hruzu. neco tak robustniho, komplikovaneho a zbytecneho jsem od te doby nastesti nezazil.
-unava, intenzita svetla a vsechny ty pravidla co se museli vyhodit
-anima, cenoza, astralni sfery a neuveritelny opruz u jakekoliv tvorby kouzel theurgem. slozitejsi kouzla uz potrebovali diagram
-neuveritelny zahul pro PJ. jeste jsem se nepotkal se systemem ktery by na vypravece kladl vetsi naroky nez DrD+

tabulky samotne prekvapive nevadili. stacilo si zapamatovat jeden vzorecek a par orientacnich hodnot, vetsinu vypoctu jsem hned pri prvni hre delal z hlavy a dokonce jsme to nejednou hrali u taboraku jen za svitu ohne. spise ten objem textu a informaci to ubil. myslim ze uz bych se do toho znova nepoustel ani jako hrac.
laird Odol

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od laird Odol »

Pluska jsou můj oblíbený herní systém. Přešli jsme na ně z klasického dračáku, ke kterému jsme se od té doby vraceli jen minimálně (a i tam jen u one shot her). Dvojky jsou zajímavé, ale na můj osobní vkus je tam málo číslíček, dělá mi dobře když se mi zvedne útočné číslo o jedna a dostanu novou fintu.

Hráváme jak na Asterionu (teď jsme měli pár let pauzu, ale vracíme se k němu, ten svět se mi líbí, byť kompatibilita s Plusky nakonec není tak zázračná (hlavně různé pojetí nefyzických světů mi v tom dělá nepořádek) - tam PJuju já), tak ve vlastním světě (PJuje kamarád, tam hrajeme teď cca 2 roky trvající kampaň + jsme hrávali před lety).

Co se mi na nich líbí:
* Souboj není jen házení kostek, ale zvlášť pro bojovníka se v něm otevírají zajímavější taktické možnosti (dost díky fintám).
* V boji se může uplatit každý
* Koncept světa, vazby
* Pestrost postav a jejich možností, každé povolání má zajímavé schopnosti
* Dostatek čísel a postup postavy, který mě uspokojuje
* Variabilita parametrů u zbraní
* Kouzla a jejich modifikace (jak čarodějova, tak theurgova)
* Návod na tvorbu pozadí postavy a celá tvorba postavy vůbec
* Možnosti dalšího dodělávání (předměty, kouzla, finty, dovednosti,...) včetně balancování pomocí podobných již existujících prvků
* I vesničani mají úroveň
* Edice B opravující některé chyby a nevyváženosti

Co se mi nelíbí:
* Pravidla pro světlo jsme zahodili okamžitě a držíme se jen škály světlo / šero / tma.
* U hraničáře jsme naráželi na to, že "nic nebylo dost procvičené" - podle popisů u PJ je zapotřebí dost věcí hodně intenzivně a hlavně extrémně trénovat. Pokud postava nejde do extrémů, často se ke spoustě věcí vůbec nedostane. Zvlášť když nemá mistra, tak je velmi těžké fikčně vysvětlit, proč strká ruce do ohně a páchá podobné vylomeniny. Navíc na tažení na to nebyl vždy prostor a čas. PJ měl problém najít něco, co by zasloužilo zvednutí.
* U kněze se nám nepodařilo najít jeho sílu - jestliže po 15 minutách dokáže u někoho zvýšit hněv o 2 (pokud ten druhý není na vyšší úrovni), což dokáže roleplayově ve většině případů téměř kdokoli pár větama, tak jsou jeho mechanismy spíš překážkou hraní, než posílením sociálních schopností postavy. Podobně zázračné schopnosti, které fungují jen u postav plných dané emoce (předpoklad, že postava musí být plná radosti, aby jí kněz mohl vyléčit zranění, mi přijde trochu absurdní), navíc to dost trvá - obecně knězovo schopnosti jsou málo použitlené "v akci".
* Theurg v duševním světě je jako decker v matrixu v Shadowrunu. Dokáže se do toho ponořit na hodinu, kdy ostatní nemají co na práci.
* Náročná tvorba postav. Prakticky nepoužitelné na one shot hry, protože tvorba postav je na hodinu při nejlepším. U postav na vyšší úrovni na ještě déle.
* Ukončená podpora. Kouzelník by užil víc kouzel, další povolání by byla milá, ...
* Téměř nepoužitelný kondotiér (pro vlastní postavy)
* Příliš vzácné kouzlené předměty (jsou popsané jen ty theurgovo, jejichž kouzlu jsem nepropadl)
* Pochybné aspekty vzhledu (provázanost krásy a defakto úrovně především)

Se systémem nemám problém ani jako PJ, tabulky nejsou nijak strašné, mechanismy se dají naučit a pak to jde celkem dobře. Horší je od boku střílet čísla CPček. (Na druhou stranu se říká, že my matfyzáci snášíme pravidla plusek lépe než ostatní.)

Pro naše potřeby jsme ale udělali nějaké úpravy pravidel, především pokus o uvolnění víc do skill based systému - máme jakousi kombinaci povolání a úrovně a k tomu možnost si za zkušenosti přikupovat dovednosti, schopnosti, finty a podobně. Samozřejmě omezené také fikčně. Ale řeší to můj problém s tím, že čaroděj se ani po 10 letech na cestách nemůže naučit orientaci v přírodě nebo stopování a kdo neudělá level se nenaučí cizí řeč ani když stráví 10 let mezi rodilými mluvčími a neslyší žádný jiný jazyk.

Výsledný systém je sice trochu experimentální (z otázky vyvážení), ale poskytuje dost volnosti, aniž by představoval velké zásahy do mechanismů hry (nebylo třeba nic ubírat, stačilo přidávat možnosti).


V souhrnu: Systém, se kterým se mi dobře hraje jak jako hráči tak jako PJ, poskytuje mi dostatek možností a pestrosti. Naplňuje moji oblibu v číselných popisech postav a dobře se mi v něm hrají epické příběhy. Konkrétní věci nejsou vždy optimální, chtělo by to daší rozvoj. Některé součásti jsou pro mě nepoužitelné (kondotiér, kněz), pár věcí obtížně aplikovatelných (duševní svět a plynulost hry, hraničářův postup na další úroveň) a některým věcem schází množství (finty, kouzla, povolání) - množství se ale dá bez násilí do hry dodat.
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Tadeas »

laird Odol píše: * U kněze se nám nepodařilo najít jeho sílu - jestliže po 15 minutách dokáže u někoho zvýšit hněv o 2 (pokud ten druhý není na vyšší úrovni), což dokáže roleplayově ve většině případů téměř kdokoli pár větama, tak jsou jeho mechanismy spíš překážkou hraní, než posílením sociálních schopností postavy. Podobně zázračné schopnosti, které fungují jen u postav plných dané emoce (předpoklad, že postava musí být plná radosti, aby jí kněz mohl vyléčit zranění, mi přijde trochu absurdní), navíc to dost trvá - obecně knězovo schopnosti jsou málo použitlené "v akci".
je treba se oprostit od predstavy ze vsechno musis resit mechanicky. ja teda hral chaotickeho kneze a naucil jsem se manipulovat pocity za pomoci RP. kuprikladu jsem protivnikovy nesnizoval skrytost hnevu za pomoci vlivu, ale proste jsem rekl neco hodne nelichotiveho o jeho matce nebo tak. efekt to melo vetsinou instantni :) tohle se vyborne kombinovalo se schopnosti Prvni dojem, ktera trvala pouze jedno kolo a davala dost vlivu na to abych onen hnev okamzite presunul na koho se mi zlibilo. bylo fajn sledovat jak se nepratele rvou a hadaji mezi sebou.

take jsem mel v druzine na vsechny nahrabano poctive mnozstvi tvaleho i docasneho vlivu ktery jsem kazdy den prubezne obnovoval (to uz jsme behem cestovani resili vicemene pausalne), takze nebyl problem v pripade nejvyssi nouze udelat z naseho bojovnika berserka behem chvilky.

kdybych nekoho lecil za pomoci radosti, proste bych ho pozadal at intenzivne mysli na svoji nejstastnejsi vzpomonku - dost by mi tim pacient sam pomohl.
Uživatelský avatar
Narian
Příspěvky: 18
Registrován: 6. 1. 2014, 00:27

Re: Dobré a špatné na DrD+ 1.0

Příspěvek od Narian »

Tadeas píše: hned jak jsem zacal delat PJ, zakazal jsem hranicare
To je ale škoda. Já dělám PJ a zas tak strašné to podle mě není. Ano, je třeba si trochu vést záznamy (nebo si dobře pamatovat), co hraničář dělal a přestup na další úroveň vždy musím dost uvažovat a přemýšlet. Na druhou stranu, můj hráč je z hraničáře nadšený a myslím, že jsem mu zatím nikdy nepřidělil nic, co by mu vyloženě nesedělo a on to nechtěl. Když on sám neví, co může umět, tak si to užívá :)
Hraje DrD Plus, DrD 1.6, Příběhy Impéria a SIFRP
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů