Pokial to nebude fungovat tak sa na to ludia vykaslu. Naozaj tak blbi nie su. Nebudu sa trapit a zahraju sa na pocitaci alebo stolovku.Pokud ta hra bude ze současnosti, česky, pěkně napsaná, pěkně oilustrovaná a pěkně zpropagovaná, tak i když pravidla budou strašlivý šit, je velmi slušná šance, že bude u nás úspěšnější, oblíbenější a hranější než něco, co vyhrálo Ennie Awards či jak se to jmenuje.
Alebo si najdu nieco ine ceske co funguje.
---
Myslim si ze sa da urobit kulhankovita hra plna akcie, mrtvol a over-the-top scen. Podla mna to je dobry koncept ktory v cestine nemame spracovany a ja by som si ho zahral. Avsak.
Kulhanek fici na hrdinoch co su sami o sebe over-the-top a uplne inde ako ludia. Upiri 2x, Patejl (Cynika neratam, ten bol rad ze uteka) Zvazil by som ci postavy nebudu prave taketo bytosti - kilujuce mookov po tuctoch.
Ak nie a ty nechas hru postavenu na vysokej umrtnosti postav ktori nie su od mookov rozdielni ("Ved hraci sa casom naucia co maju robit aby neumierali") 3/4 ludi odide frustrovanych.
Ak chces nechat system strelby cez % ak ak ches zachovat expenie zbrani (s cim sa tiez da dalej pracovat) navrhol by som iny sposob riesenia zasahovych zon aby sa obmedzil pocet hodov a matematickych operacii.
Kradezou z WFRP

Hodis d100. vysledok je XY, zistis ze si trafil a na zistenie to ho ze Kam presne tak otocis cislice na YX a pozries v tabulke kde presne je tvoj zasah (a ta sa da urobit tak clever ze aj pri sanci na zasah 10% mas sancu trafit lubovolnu cast tela). Pritom samozrejme zohladnis rozne moznosti co sa moze stat (trebars aj v zavislosti od pouzitej municie a toho ci to bol JHP, AP, ). Uz zmienene priestrely lebky. Prezitie davky zo samopalu alebo smrt pri jednom zasahu 0.22cal to vsetko sa dazakomponovat
HP sa samozrejme do takehoto systemu nehodia (ked niekto dostane 0.50cal do lakta tak v povodnom systeme nech strati 30HP zo 40 ale fici bezproblemov dalej. V systeme zalozenom na fikcii neurcenej vopred mantinelmi pravidiel o tu ruku pride a je vyradeny)
Jednoznacne vsak treba system na vsetky ostatne cinnosti (Podla mna nevadi ak bude od mechaniky strelby-zasahu nezavisly) a oposing rolls. Moze to byt aj jednoduchy podobne ako ho mas teraz. Mas viacero moznosti ako ponat postavu ako taku. Vlstnosti v sucasnej podobe je len jeden sposob a vobec nemusi byt najlepsi.
Vlastnosti postavy mozu byt napriklad: Shoot, Steal, Lie, Punch
Nenechaj sa obmedzit pristupom DrD (Vlastnosti, %, HP) a pozri si aj spustu inych systemov ... idealne indie ktore k hre pristupuju inak. Inspirovat sa da na mnohych miestach
BTW v aktualnom charsheete nevidim Hacking
